Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek  (Przeczytany 13097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Skąd: Bergen
  • Posiadany samochód: Xsara mk1 1.8 16v kombi exclusive skandynawska;)
  • Miejscowość: Bergen
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 13, 2008, 21:07:45 »
Kurcze, ja mam wielopunkt,ale też muszę zobaczyć, czy mam tą zwężkę, bo wcześniej nie interesowały mnie przeróbki, ale teraz, jak mam mechanikę ok to można troszkę to ulepszyć;)
Był Zx Audace'96 1,4 KFX, LPG, Pug 307 1,4 Hdi, Xsara 2 1,9D DW8 2000 swap na 2.0HDI 90KM

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 13, 2008, 22:26:09 »
Czyli rozumiem, że jeździsz na długim dolocie?
Ja wyjąłem z rozbitej toyoty 1.3 dolot i tak pokombinowałem, że łapał powietrze z podobnego miejsca - niestety jeździło się gorzej na gazie więc wyleciał... Może problem w tym, że nie mam interfejsu i sam sobie nie poreguluję a może w tym, że rury były ciut węższe niż normalnie. Jak Tobie chodził jak założyłeś długi dolot bez regulacji? Może trzeba ją zrobić na długim i będzie ok?

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 14, 2008, 09:16:17 »
Po założeniu długiego dolotu chodził BEZNADZIEJNIE. Co chwila sam gasł - dostawał za dużo powietrza :p Gdy już myślałem że pięknie wyregulowałem to przy ok 100 kmh po wrzuceniu na luz również gasł... Ostatecznie po walkach udało się znaleźć optymalne punkty i teraz chodzi na długim dolocie - równo, nic nie szarpie, nic nie gaśnie, i jest cicho ;)

Jakbyś miał Bingo M to mogę Ci to wyregulować wszystko.
Generalnie zasada jest taka, jedna osoba za kółkiem, druga siada z laptopem na miejscu pasażera i trzeba przejechać z 15km po mieście z 10 po trasie i szukać ciągle optimum. Do tego czasem się trzeba zatrzymać i zajrzeć pod maskę i ewentualnie skorygować reduktor

pozdrawiam!

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 14, 2008, 10:11:09 »
Artur, zdawaj mi relację o tym kompie - we wtorek mi to pod maskę wsadzą i chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć... :)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 14, 2008, 10:54:31 »
Mi na długim dolocie nie gasł, tylko miał ogromną zwłokę po naciśnięciu mocno gazu poniżej 2500 obr / min. Ja mam głupią Voilę+, tam nie ma tyle opcji co w Bingo M - i reguluje się to tak, że ustawia się śrubę jałowych by wysterować PWA na 80-90 i wtedy chodzi najlepiej. Kiedyś to robiłem i było ok, ale z długim nie próbowałem bo ciężko mi go wyprowadzić obok reduktora w chwili obecnej. Btw. do Voili nie ma nawet softu pod windows, ale ponoć pod dosboxem da radę to odpalić - wcześniej miałem laptopa z dosem i rs232.

edit:
Ale Viola się sama ustawia z drugiej strony, potrafi dojść do siebie po zmianie warunków pracy. Może tutaj problemem było to, że ta rura była za wąska. Chyba od PUG'a 205 by mi pasował dolot w chwili obecnej :) Może ktoś by wziął na zlot, kto ma?

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 14, 2008, 11:27:59 »
Grzesiek, bardzo fajny komputerek, sporo opcji do ustawiania, podobno niezawodny. Używam około roku i jest git. Ściągnij sobie program Bingo M (4.02 czy coś takiego) i zobacz jakie ma opcje.

Paweł, przy każdej modyfikacji trzeba ustawiać na nowo gaz optymalnie pod nowe warunki (wypadałoby jeżeli chcemy aby było lepiej a nie gorzej) - inaczej było by to bez sensu. Większość komputerów ma możliwość adaptacji pod nowe warunki (mój też) - ale to nie jest to samo.

Bez własnego laptopa z rsem (może byc pcmcia) i interfejsu nie ma to większego sensu, na warsztacie Ci tak dobrze nie zrobią (1. nie poświęcą tyle czasu 2. a już napewno nie wyjadą na 30 kilometrową jazde próbną z laptopem na kolanach) a pozatym straciłbyś majątek ...
Z własnym interfejsem robisz regulacje, jeździsz troche, badasz spalanie, za tydzień znów zmieniasz i testujesz nowe ustawienia, jak jest gorzej wracasz do poprzednich i znów coś innego zmieniasz i tak w koło ;)

Co do twojego dolotu mam dwa pytania:
1) jaka średnica i czy jest stała na całej długości
2) czy jest gładki w środku i czy nie ma zbyt mocnych "zagięć"
najlepiej zrób z 2 fotki z różnych ujęć (zdjętego jak nie da rady teraz założyć) ;)

pozdrawiam!

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 14, 2008, 13:08:52 »
Artur jakieś konkretne przystawki są potrzebne, żeby z lapkiem się do tej instalacji podłączyć?

Będziesz może na zlocie? To zobaczysz co i jak u mnie... Jakbyś był i chciałoby sie Tobie laptopa zabrać...
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 14, 2008, 13:25:17 »
Interfejs diagnostyczny do instalacji LPG - tak to się nazywa + odpowiedni kabelek do bingo M. Można bez problemów kupić na allegro.

A o którym zlocie mówisz?
Jak masz na myśli ten z przyczepami i namiotami to nie dam rady.

pozdrawiam
Artur

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 17, 2008, 20:33:25 »
A z innej beczki zapytam - jakie macie średnice przelotu miksera? Ja mam 34mm...

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 17, 2008, 20:43:13 »
u mnie "nie zwęża", tzn średnica jest taka sama jak modułu wtryskiwacza, nie wiem czy to źle czy dobrze ale chodzi ok.

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 17, 2008, 20:54:11 »
Tzn. faktycznie nie zwęża, czy jest równy z najwęższym gardłem w korpusie przepustnicy - np. u mnie przepustnica ma na dole 40mm a u góry chyba 50, więc zwęża najwęższy przekrój o 6mm ale tam gdzie jest to zwęża o 16mm. Potrafisz określić w milimetrach jak to wypada albo opisać chociaż? Może mikser dusi mi konie? :)

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 17, 2008, 21:08:33 »
Nie chce skłamać, zrobię zdjęcie na dniach.

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 18, 2008, 23:12:16 »
Mi się wydaję że musi zwężać

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 19, 2008, 11:25:33 »
Bo musi tylko właśnie sztuką jest wyznaczyć jak bardzo :)

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 19, 2008, 12:43:27 »
JAk w dwulitrówce miałem mikser redukujący z fi65 na fi35 to gazownik powiedział że bardzo dobrze :| bo jeśli mikser byłby o większym przekroju to trudniej by było uzyskać steihiometrię
Nie dał sobie powiedzieć że auto nie jeździło wogóle na mikserze o takim przekroju i w dodatku przeklął BLOSA i nazwał moje auto ulepem:]
Ale za darmo go wystroił na analizatorze :)

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 19, 2008, 13:32:12 »
Moim zdaniem to miałeś trochę za ciasny ten mikser - ja mam milimetr mniej w 1.6i, które chapie mniej powietrza o 20%.

Lepszy ulep niż muł i żłop :)

Ja jestem przerażony ile Nmów na dole mogę tracić przez brak dolotu nawet bardziej niż to ile koni przez mikser. Nie mogę się doczekać zlotu co by porównać dół do Grzesia z długim dolotem, może klęska wreszcie mnie zmobilizuje by wywalić ten parownik gdzieindziej i rozejrzeć się za rurą :)

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 19, 2008, 14:11:06 »
Nie wiem jak to będzie u mnie. Za jakieś 2h będę miał samochód do odbioru - mam nadzieję, że będzie OK.
Z tego co się zdążyłem dowiedzieć to będę miał mieszalnik o średnicy 32 mm - więc 2 mm mniej niż Paweł. I teraz nie wiem jak to będzie działać.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 02, 2008, 19:44:26 »
Ostatnio się skusiłem na mały trip do heideparku (w soltau niedaleko hamburga),

po regulacji gazu... i tak powiem! (foto :D)

długa prosta, minimalnie z górki, niemieckie lpg, 4osoby + bagaże

nie wiem ile licznikowe bo nie patrzyłem :p

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 02, 2008, 19:59:48 »
Licznikowo ok.190;-) Przynajmniej w Xantii 175 na GPSie to 190 na budziku:D
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 15, 2008, 11:42:25 »
Do Artura Kaczmarczyka:

Mam pytanie do Ciebie bardzo dla mnie istotne - czy w kompie BingoM regulację wykonuje się TYLKO przy parowniku (na podstawie odczytu lambdy) czy coś się więcej reguluje? Bo po ostatniej regulacji Zenek zaczął palić jak smok - 13l na 100 km a wczoraj przy butowaniu dość mocnym na 110 km spalił mi 14l.

Troszkę za dużo.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 15, 2008, 12:01:05 »
Jeszcze jedno: w innym temacie poruszałem sprawę gaśnięcia auta na Pb - za radą Marcina zresetowałem komputer i się poprawiło, auto nie gaśnie, pracuje OK. Zaczął mi się pojawiać Check po tym resecie - podejrzewam, że albo trzeba wykonać regulację gazu raz jeszcze.
Druga sprawa - jaki związek ma oprogramowanie kompa Pb z kompem LPG?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 15, 2008, 16:33:59 »
Witam,
Na pewno trzeba wyregulować kompa od LPG. Komp Pb z kompem LPG ma duuuuużo, a może i jeszcze więcej wspólnego. :-) Jeśli chodzi zasadę działania to komp od LPG rozłącza sondę lambda i ma za zadanie podać taki sygnał, aby komp od Pb myślał że jedzie na benzynie, jeśli to nie jest dobrze ustawione to będzie się zapalać Twoja pomarańczowa kontrolka. :-) Tak samo jest z wtryskiwaczami komp od LPG ma za zadanie odciąć w odpowiedniej chwili wtrysk paliwa i w to miejsce wpina sygnał który oszukuje komp od Pb i on myśli że cały czas pracuje na benzynie. Tak więc oba kompy muszą być sprawne dobrze ze sobą podłączone i co najważniejsze musi być dobrze skonfigurowany sterownik od LPG bo inaczej będzie takie coś co się dzieje u Ciebie. :-)
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 15, 2008, 17:09:48 »
Napiszę jeszcze raz bo bełkot niezrozumiały spłodziłem...

A więc:
Po odłączeniu akumulatora poprawiła się kultura pracy na Pb ale rozjechał się najprawdopodobniej LPG.
Przed odłączeniem check się nie pojawiał, LPG chodził OK i nic złego się nie działo.

Wcześniej, po stłuczce odłączałem akumulator i też nie było efektów ubocznych.

Pojawia się więc pytanie: na jak długo wystarczać będą regulację? Czy do kolejnego rozjechania się kompa od Pb - skutkującego zalewaniem i gaśnięciem silnika - co w konsekwencji będzie dawać rozjechane mapy LPG? A może jest tutaj wina gównianej emulacji kompa Pb? Może za każdym razem komputer powinien startować na fabrycznych mapach? Wtedy nie będzie problemu. Komp LPG będzie ustawiony pod fabrykę, komp Pb startuje na fabryce po każdorazowym odpaleniu i wsio gra.

Tak mi się wydaje, że albo emulacja jest zrobiona źle i daje taki efekt, albo nie wiem co.

Przypominam sobie coś z tego jak z Pawłem H. o tym debatowaliśmy zawzięcie - on wyjechany jest teraz więc będę się musiał wstrzymac z bólami jeszcze kilka dni.

Arur, liczę na Ciebie i ewentualne wskazowki odnośnie samego interfejsu regulacji. Bo kręcenie śrubką prz parowniku wydaje się być mało profesjonalne.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 18, 2008, 11:41:55 »
Sorry, że to dopiero teraz odpowiedź ale słuchaj:

Regulacja odbywa się głównie komputerowo, śrubką ustawiasz zgrubne parametry żeby równo chodził i nie gasł na biegu jałowym, a na kompie całą resztę.

Po odłączeniu komputera i jego zresetowaniu w twoim przypadku musisz regulować gaz (ponieważ w komputerze były śmieci i jak sam mówisz po resecie zaczął inaczej chodzić na pb)

Każda, nawet najmniejsza modyfikacja na PB, w silniku, w osprzęcie, dolocie, wylocie itd wiąże się z ponownym regulowaniem gazu (jeżeli chcesz aby zawsze było super i optymalnie)

Gaz mam niecałe półtora roku, ale zdażyłem zauważyć, że nawet jak nic się nie zmieni w układzie przez 3-4 miesiące to i tak wypadałoby lekko doregulować (zawsze to zmienia się przepustowość powietrza chociażby ze względu na zużywanie/wymiane filtrów czy czynniki atmosferyczne - wilgoć i temperatura)

Kup interface do LPG z kabelkiem do BINGO-M oraz załatw sobie laptopa koniecznie z gniazdem COM (RS232) - wbudowany lub na PCMCIA.
Co do regulacji zawsze pomogę, doradzę i podziele się tym doświadczeniem, które udało mi się przez ten czas zdobyć :p

Co do kontrolki check to nie mam pojęcia, raczej bym tego nie wiązał z lpg (na pb jak chodzi też sie pali?)

Miej ten swój ECU na czujnym oku, bo może być uszkodzony (było coś spawane w aucie?) i mimo że działa to nie robi tego prawidłowo.

pozdrawiam!

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [lpg] długość dolotu, pytanie o stożek
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 18, 2008, 12:09:36 »
Od momentu kiedy auto kupiłem nic spawane nie było. Mialem problemy, zresztą nie do końca jeszcze rozwiązane, z TPS/krokowcem i ECU łapał błędy na Pb. Ale po resecie było OK. Problemy zaczęły się jak zabrakło Pb i się jechać nie dało w ogóle. Generalnie kompletnie zgłupiałem i nie wiem o co chodzi.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...