Dzisiaj sam wymieniałem chłodnicę klimy i postanowiłem opisać wszystkie czynności. Cała operacja nie wymaga zdejmowania zderzaka. Mam nadzieję że komuś się to przyda.
Zaczynamy od odkręcenia śrubek zaznaczonych na pierwszym zdjęciu oraz wypięciu zatrzasków oznaczonych strzałkami. Aby ułatwić sobie zadanie można jeszcze odkręcić śruby mocujące reflektory w górnej części (nie zmieściły się na zdjęciu).
Następnie należy odkręcić 2 nakrętki po obu stronach mocujące chłodnice do pasa przedniego (śruby umieszczone są od strony komory silnika, zdjęcie nr 2). Należy uważać żeby nie pogubić tulejek oraz gumowych podkładek znajdujących się na tych śrubach. Najlepiej jest od razu je zdjąć i położyć w bezpiecznym miejscu
Pas przedni trzyma się jeszcze na 2 śrubach, które znajdują się przy reflektorach w miejscu zaznaczonym na zdjęciu nr 3. Po odkręceniu prawej śruby dobrze jest wypiąć linkę zamka z uchwytu zaznaczonego strzałką i zdjąć zamek ze śrub na które jest wsunięty. Po odkręceniu pasa należy go zdjąć (wymaga to umiejętnego manewrowania tą częścią, ale nie jest to zbyt trudne).
Kolejnym krokiem będzie rozdzielenie chłodnic wody i klimy. W tym celu odkręcamy śruby zaznaczone na zdjęciu nr 4, a następnie odczepiamy elementy zaznaczone strzałkami uważając aby nie zgubić gumowych tulejek.
Następnie zajmiemy się odkręceniem dolnego wężyka. Dostęp do śruby jest od strony zderzaka. Potrzebny będzie długi klucz nasadowy o końcówce 10mm. Nakrętka widoczna jest na zdjęciu nr 5. Aby ją odkręcić należy najpierw odczepić plastik który ją zasłania wpychając go do środka. Zaczepy na których jest zamocowany znajdują się w miejscach oznaczonych strzałkami na zdjęciu nr 6.
Na końcu odkręcamy górny wężyk (nakrętka zaznaczona na zdjęciu nr 7) oraz wypinamy kostkę z czujnika. Aby to zrobić należy podważyć drucik znajdujący się w miejscu zaznaczonym strzałką i wyjąć go.
Po wszystkim odchylamy chłodnicę w stronę silnika, a plastikową obudowę z wiatrakiem w stronę zderzaka i wyciągamy chłodnicę klimy do góry. Montaż nowej chłodnicy w odwrotnej kolejności
Ważna uwaga: przy wkręcaniu czujnika do nowej chłodnicy należy posmarować gwint smarem , ponieważ gwint aluminiowy można bardzo łatwo zatrzeć i zablokować.