Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] Kontrolka świec w HDI  (Przeczytany 15585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waldemar wachowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Majdan Królewski
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: Majdan Królewski
[mkI] Kontrolka świec w HDI
« dnia: Maj 12, 2008, 09:27:04 »
Od niedawna posiadam C5 2,0hdi , i mam pytanie ?
Kontrolka świec nie pali się wcale ,auto odpala idealnie.
Czy to tak ma wyglądać , czy też mam usterkę?
Jeśli usterka to co to może być?
Pozdrawiam WW

Offline Paweł Świtajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 418
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Berlingo II 2,0HDi MSP '04; oznakowany
  • Zainteresowania: za mało tu miejsca
  • Miejscowość: Toruń
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2008, 09:33:56 »
Cytuj

waldemar wachowski napisał:
Od niedawna posiadam C5 2,0hdi , i mam pytanie ?
Kontrolka świec nie pali się wcale ,auto odpala idealnie.
Czy to tak ma wyglądać , czy też mam usterkę?
Jeśli usterka to co to może być?
Pozdrawiam WW

Jest git. Kontrolka ujawnia się podczas niskich temperatur. Bardzo niskich ;-)

Używaj szukajki. Temat był już poruszany
Pozdrawiam
Kierownik Berlingo

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2008, 20:11:15 »
Świece żarowe służą do podgrzania powietrza przed wtryśnięciem paliwa w silnikach z zapłonem samoczynnym w celu ułatwienia rozruchu zimnego silnika, przy niskich temperaturach. Tym samym jeśli powietrze zassane do cylindra, ma temperaturę właściwą, podgrzanie go nie jest potrzebne i świece nie załączają.
I tyle :-)
Pozdrawiam.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2008, 12:57:42 »
To odlacz zasilanie swiec przy takie temperaturze jak teraz i zobacz jak sie odpala zimnego diesla i jak bedzie on pracowal zaraz po odpaleniu :)
Kontrolka na desce od swiec zarowych od dawna nie ma nic wspolnego z faktycznym grzaniem swiec. Kontrolka to tylko info dla kierowcy czy moze juz odpalac silnik.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 13, 2008, 22:49:05 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Kontrolka na desce od swiec zarowych od dawna nie ma nic wspolnego z faktycznym grzaniem swiec. Kontrolka to tylko info dla kierowcy czy moze juz odpalac silnik.


Sorki, ale nie bardzo rozumiem  :(  Jest sobie jakaś kontrolka, która sygnalizuje działanie jakiegoś tam urządzenia. Na dokładkę, wpięta w ten sam obwód (w uproszczeniu), czyli jak działa urządzenie, to działa i kontrolka. Jak mam to rozumieć, że urządzenie nie działa a kontrolka sygnalizująca jego działanie, działa? Albo odwrotnie? To po co ta kontrolka?
Idąc dalej: jeśli to co piszesz to prawda, to spróbuj odpalić diesla przy -20 st. C bezpośrednio po pierwszym zgaśnięciu kontrolki od świec żarowych. Niewiele jest diesli, które odpalą. Ja przynajmniej takiego nie widziałem.
Pierwszym, czyli kluczyk w pozycję "zapłon" i czekamy aż zgaśnie, później wyłączamy "zapłon" i tak jeszcze ze dwa razy (przynajmniej).
Ale OK.
Jutro w takim razie drobny experyment. Dzisiaj u mnie było rano ok. 16 st. Autko odpaliło po nocy bez zaświecania kontrolki po ok. 1 sekundzie. W takim razie sprawdzę po odłączeniu "żarówek".
Pozdrawiam.
P.S. Poza tym, chodziło mi o przedstawienie idei istnienia świec żarowych i kontrolki od nich.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2008, 22:58:01 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
 
Idąc dalej: jeśli to co piszesz to prawda, to spróbuj odpalić diesla przy -20 st. C bezpośrednio po pierwszym zgaśnięciu kontrolki od świec żarowych. Niewiele jest diesli, które odpalą. Ja przynajmniej takiego nie widziałem.
Pierwszym, czyli kluczyk w pozycję "zapłon" i czekamy aż zgaśnie, później wyłączamy "zapłon" i tak jeszcze ze dwa razy (przynajmniej).


Tutaj to chyba przesadziłeś. Całe forum C5 jest takich diesli. W moim to czy lato czy zima kontrolka pali sie tak krótko, że nie zdążę zobaczyć a już mogę odpalać. I nie ma problemu. Ja paliłem przy takich temperaturach i wszystko OK. A żeby włączyć zapłon na 3 razy to już wogóle nie wiem o czym ty piszesz. Może ja mam tylko takiego diesla? Koledzy napiszcie jak to jest w waszych dieslach?

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2008, 23:03:31 »
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:


Tutaj to chyba przesadziłeś.


Sorry. Masz rację, ja niestety dość długo pracowałem, przy dieslach o pojemnościach rozpoczynających się od ok. 10 l i tam było to regułą. Do silnika o pojemności 2 l, muszę się przyzwyczaić. Łącznie z przestawieniem myślenia. Mam nadzieję, że mi przebaczycie. :|
Pozdrawiam.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2008, 23:13:38 »
Zgasiłeś lampkę nadziei, że mam jedyne w swoim rodzaju idealne auto  :-]
Wszystkie C5 są The Best   :D

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2008, 23:21:41 »
A swoją drogą jutro podpytam o szczegóły kolegę, który trochę osobówkami z dieslami pojeździł i zdam relację odnośnie konkretnych modeli. Co prawda nie miał nigdy C5 ale przecież zapytać nie szkodzi, a coś mi się kołacze, że kilka zim temu mocno narzekał na swoje Mondeo. Właśnie na rozruch zimnego (bardzo) silnika.
Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 14, 2008, 10:45:49 »
W nowoczesnych silnikach typu CR kontrolka tak jak napisał Piotrek nie ma nic wspólnego z działaniem świec. Ona ma jedynie informować kierowcę o możliwości uruchomienia silnika. Mimo że w zimę kontrolka się nie pali to i tak świece grzeją aż komora spalania nie będzie miała odpowiedniej temperatury.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2008, 16:40:15 »
Nawet w starszych dieslach byl juz sterownik (male urzadzonko wielkosci paczki papierosow co najwyzej, obecne sterowniki sa wielkosci typowego przekaznika samochodowego), ktory w zaleznosci od temperatury silnika odpowiednio dlugo zasilal swiece (zasilane przez zewnetrzny przekaznik). I lampka na desce tez byla przez niego sterowana i tak jak pisalem wczesniej lampka na desce wcale nie jest wpieta w ten sam obwod zasilania co swiece. Wspolczesne swiece nagrzewaja sie do swojej maksymalnej temperatury w ciagu 4 sekund lub mniej i sa zasilane przez sterownik jeszcze przez kilka minut a swieca w tym czasie, dzieki odpowiedniej konstrukcji spiral grzejnych, sama reguluje sobie tamperature co zapiebiega jej przepalniu przy dogrzewaniu. Pozatym we wspolczesnych dieslach z wtryskiem bezposrednim koncowka swiecy jest bezposrednio w komorze spalania a nie w komorze wstepnej jak kiedys.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Krzysztof Szewczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0HDI SX
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 14, 2008, 17:06:04 »
W moim poprzednim dieslu (też z bezpośrednim wtryskiem), pojawił się problem z rozruchem silnika przy -10 st.C. To znaczy odpalał, ale musiałem zdecydowanie dłuzej kręcić rozrusznikiem.
Pojechałem do mechanika i okazało się, że z czterech świec działała tylko jedna, a mimo to odpalał (choć z trudem).
Dowiedziałem się wtedy, że diesle z wtryskiem bezpośrednim nie są tak wrażliwe na grzanie świec, jak te z komorą spalania. Dopiero na mrozie moze pojawić się kłopot z odpaleniem.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 15, 2008, 16:33:01 »
Witam
Sposób działania układu wspomagania rozruchu.
1. Czas podgrzewania wstępnego zmiania się w zależności
    od temperatury cieczy chłodzącej silnik.

    Temp. cieczy-----------Czas podgrzewania wstępnego
          -30 st.C------------------------16 s
          -10 st.C--------------------------5 s
             0 st.C------------------------0,5 s
           10 st.C-----------------------0,25 s
           18 st.C---------------------------0 s
           40 st.C---------------------------0 s

2. Nagrzewanie się świec żarowych podczas pracy
    rozrusznika.
    - podczas rozruchu silnika świece żarowe sa zasilane w
      następujących przypadkach
      >gdy temp. cieczy chłodzącej jest niższa niż 20 st. C
      >gdy silnik obraca się z predkością większą niż 70
        obr/min dłużej niż 0,2 s
    W przypadku, gdy po zgaśnięciu lampki kontrolnej
    rozrusznik nie zostanie uruchomiony, świece żarowe
    sa jeszcze zasilane przez max. 10 s.

3. Zasada działania układu opóźniania wyłączania świec
    żarowych.
    Układ ten przedłuża czas działania świec żarowych
    po uruchomieniu silnika. Opóźnienie wyłączenia świec
    umożliwia zmniejszenie emisji związków szkodliwych
    w pierwszych minutach pracy silnika.

   Temp. cieczy------------------Czas dogrzewania
      -30 st. C------------------------------3 min
      -10 st. C------------------------------3 min
         0 st. C------------------------------1 min
       10 st. C------------------------------1 min
       18 st. C------------------------------30 s
       40 st. C--------------------------------0 s

   Proces dogrzewania może zostać przerwany w  
   sytuacji, gdy wielkości mierzone osiągną  
   następujące wartości:
   - temp. cieczy chłodzącej powyżej 20 st. C
   - dawka paliwa większa niż 35 mm sześciennych
   - predkość obrotowa silnika wyższa niz 2000
     obr/min
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2008, 19:06:45 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Witam
Sposób działania układu wspomagania rozruchu.
1. Czas podgrzewania wstępnego zmiania się w zależności
    od temperatury cieczy chłodzącej silnik.

    Temp. cieczy-----------Czas podgrzewania wstępnego
          -30 st.C------------------------16 s
          -10 st.C--------------------------5 s
             0 st.C------------------------0,5 s
           10 st.C-----------------------0,25 s
           18 st.C---------------------------0 s
           40 st.C---------------------------0 s

Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie. Wynika z tego, że przy ok. - 20 st. C czas podgrzewania będzie wynosił ok. 10 s.
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:

2. Nagrzewanie się świec żarowych podczas pracy
    rozrusznika.
    - podczas rozruchu silnika świece żarowe sa zasilane w
      następujących przypadkach
      >gdy temp. cieczy chłodzącej jest niższa niż 20 st. C
      >gdy silnik obraca się z predkością większą niż 70
        obr/min dłużej niż 0,2 s
    W przypadku, gdy po zgaśnięciu lampki kontrolnej
    rozrusznik nie zostanie uruchomiony, świece żarowe
    sa jeszcze zasilane przez max. 10 s.

3. Zasada działania układu opóźniania wyłączania świec
    żarowych.
    Układ ten przedłuża czas działania świec żarowych
    po uruchomieniu silnika. Opóźnienie wyłączenia świec
    umożliwia zmniejszenie emisji związków szkodliwych
    w pierwszych minutach pracy silnika.

   Temp. cieczy------------------Czas dogrzewania
      -30 st. C------------------------------3 min
      -10 st. C------------------------------3 min
         0 st. C------------------------------1 min
       10 st. C------------------------------1 min
       18 st. C------------------------------30 s
       40 st. C--------------------------------0 s

   Proces dogrzewania może zostać przerwany w  
   sytuacji, gdy wielkości mierzone osiągną  
   następujące wartości:
   - temp. cieczy chłodzącej powyżej 20 st. C
   - dawka paliwa większa niż 35 mm sześciennych
   - predkość obrotowa silnika wyższa niz 2000
     obr/min


I o to mi właśnie chodzi, czyli jeżeli nie włączę rozrusznika, lampka gaśnie, świece żarowe nie działają. Tym samym rozruch tak zimnego silnika może być w dalszym ciągu bardzo trudny. I właśnie z tego powodu włączyłbym świece jeszcze raz i jeszcze raz a dopiero później uruchamiałbym silnik - szkoda akumulatora i rozrusznika.
Ostatnio porozmiawiałem sobie z kilkunastoma osobami, które od kilku lat mają autka z dieslami (osobowe, dostawcze i nawet jedna pseudo terenówka się trafiła), na temat w jaki sposób oni uruchamiają silniki w swoich autkach przy bardzo niskich temperaturach. Różne marki: Opel, Skoda, Fiat (kompletnie atechniczna kobieta), Daewoo (Muso), Ford, VW, Volvo. Stosują właśnie taką metodę jaką opisałem w poprzednim poście. Najpierw kilkakrotnie uruchamiają świece żarowe, dopiero później odpalają silnik. Właściwie tylko jedna osoba tak nie robi ale on ma akurat podgrzewanie płynu chłodzącego, gdyż autko ma sprowadzone z okolic koła podbiegunowego.  Niestety ani jednego Citroena. Być może w silnikach citroenowskich świece żarowe są wydajniejsze, nie wiem.
Nie jest to oczywiście jakaś miarodajna ankieta, ale o tym, że w niskiej temperaturze trudno jest uruchomić jakikolwiek silnik spalinowy to przecież wszyscy wiedzą. Być może nie ma wcale potrzeby stosowania takich sztuczek, ale wszyscy potwierdzili, że tak właśnie robią.
Jeszcze raz dzięki za informacje.
Pozdrawiam.
P.S. Miałem jeszcze przeprowadzić eksperyment polegający na odłączeniu świec żarowych i próbie uruchomienia silnika. Chyba muszę poczekać z tym do zdecydowanie niższych temperatur, bo przy + 15 odpalił normalnie. Trochę dłużej kręciłem rozrusznikiem (ok. 5 s.) i trochę zadymił.
Pozdrawiam.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2008, 08:29:31 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
I o to mi właśnie chodzi, czyli jeżeli nie włączę rozrusznika, lampka gaśnie, świece żarowe nie działają. Tym samym rozruch tak zimnego silnika może być w dalszym ciągu bardzo trudny. I właśnie z tego powodu włączyłbym świece jeszcze raz i jeszcze raz a dopiero później uruchamiałbym silnik - szkoda akumulatora i rozrusznika.


Hej.
Lapmka gaśnie ale świece grzeja jeszcze 10 s jeżeli nie włączysz rozrusznika.
Czytaj to co napisałem post wyżej !!!
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2008, 10:50:03 »
Moim zdaniem we wspolczesnych silnikach takie kilkukrotne uruchamianie swiec zarowych w zimie jest bez sensu. Lepiej po zgasnieciu kontrolki swiec poczekac te pare (5-10) sekund i wtedy krecic rozrusznikiem.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2008, 23:18:07 »
Maćku, przeczytałem. Jeszcze raz dziękuję za tak szczegółowy opis.

Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Moim zdaniem we wspolczesnych silnikach takie kilkukrotne uruchamianie swiec zarowych w zimie jest bez sensu. Lepiej po zgasnieciu kontrolki swiec poczekac te pare (5-10) sekund i wtedy krecic rozrusznikiem.


Możliwe, że jest to bez sensu. Natomiast, niestety wiedza na ten temat wcale nie jest tak bardzo rozpowszechniona. Przeciętny właściciel auta z silnikiem diesla nie ma o tym pojęcia i robi tak jak napisałem wyżej. Ja np. pomimo to, że przez ładnych parę lat pracowałem właśnie przy dieslach, też o tym nie wiedziałem, a co dopiero mówić o kimś kto mechanikiem nie jest, nie był i w tej materii się nie uczył ;-) Niestety o tej porze roku, nie ma możliwości sprawdzić czy takie działanie ma sens. Niewykluczone, że faktycznie nie ma. Biorąc jeszcze pod uwagę temperatury (chyba dwóch ostatnich) zim, faktycznie nie ma to sensu.
Pozdrawiam. :-)
P.S. Poza tym, gdybym się bał o rozruch zimą, to nie kupowałbym autka HDI  :D

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 18, 2008, 11:34:14 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
To odlacz zasilanie swiec przy takie temperaturze jak teraz i zobacz jak sie odpala zimnego diesla i jak bedzie on pracowal zaraz po odpaleniu :).


 Co dokladnie masz na myśli? ja kupiłem swojego C5 w styczniu, i po diagnostyce komputerowej wyszlo ze mam awarie przekaznika podgrzewania wstępnego i podtrzymania ( czyli przekaznik sterujacy pracą świec jak dobrze rozumiem?) Nie doświadczylem zadnego problemu z odpalaniem mimo tego  przyznam ze silnik po odpaleniu ( bez zadnego grzania i podgrzewania w zwiazku z awaria) pracuje glosniej i  mocniej wibruje.

Jak dotąd nie udało mi sie odnaleźć tego przekaźnika, moze ktoś wie gdzie sie znajduje??
Juz o tym pisalem w osobnym watku - elektryk w ASO powiedzial ze nie potrzebuje tego grzania wcale - bez komentarza.
Floating on ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 18, 2008, 11:56:25 »
Jak dotąd nie udało mi sie odnaleźć tego przekaźnika, moze ktoś wie gdzie sie znajduje??
Juz o tym pisalem w osobnym watku - elektryk w ASO powiedzial ze nie potrzebuje tego grzania wcale - bez komentarza.[/quote]

Przekaźnik od świec znajduje się pod komputerem sterującym silnikem czyli po prawej stronie komory silnika stojąc przodem do samochodu(środkowa pokrywka). Aby sie do niego dostać należy odkręcic komputer.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 19, 2008, 12:23:14 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:

Przekaźnik od świec znajduje się pod komputerem sterującym silnikem czyli po prawej stronie komory silnika stojąc przodem do samochodu(środkowa pokrywka). Aby sie do niego dostać należy odkręcic komputer.



rozumiem, ze demontaz komputera nalezy poprzedzić odłączeniem akumulatora? Na co ewentualnie zwrocic szczegolną uwagę podczas tej operacji? Chyba czas zebym wkoncu  sie z tym przekaznikiem uporał:)
Floating on ;)

Offline Kamil Belniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Radzyń
  • Posiadany samochód: C5 HDi
  • Miejscowość: Radzyń
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 19, 2008, 15:18:54 »
Nie trzeba odłączać akumulatora. Ja komputer odkręciłem i odchyliłem na przewodach bez odłączania i bez problemu wymontowałem przekaźnik

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 20, 2008, 15:49:24 »
Cytuj

Marcin Połomski napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
To odlacz zasilanie swiec przy takie temperaturze jak teraz i zobacz jak sie odpala zimnego diesla i jak bedzie on pracowal zaraz po odpaleniu :).


 Co dokladnie masz na myśli? ja kupiłem swojego C5 w styczniu, i po diagnostyce komputerowej wyszlo ze mam awarie przekaznika podgrzewania wstępnego i podtrzymania ( czyli przekaznik sterujacy pracą świec jak dobrze rozumiem?) Nie doświadczylem zadnego problemu z odpalaniem mimo tego  przyznam ze silnik po odpaleniu ( bez zadnego grzania i podgrzewania w zwiazku z awaria) pracuje glosniej i  mocniej wibruje.

Jak dotąd nie udało mi sie odnaleźć tego przekaźnika, moze ktoś wie gdzie sie znajduje??
Juz o tym pisalem w osobnym watku - elektryk w ASO powiedzial ze nie potrzebuje tego grzania wcale - bez komentarza.


W tym roku to zimy specjalnie nie bylo. Ogolnie ciezej jest odpalic silnik (w czasie mrozow moze sie wrecz nie udac) i po odpaleniu jego kulutra pracy bedzie mizerna (zapewnie nie sluzy to tez katalizatorowi i FAPowi).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline mirek miazga

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: łódź
  • Posiadany samochód: xsara1.4, C5 2HDI
  • Miejscowość: łódź
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 30, 2008, 23:28:45 »
Ludzie! jeśli chodzi o diesla są dwie metody wtrysku

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 01, 2008, 09:29:39 »
Cytuj

mirek miazga napisał:
Ludzie! jeśli chodzi o diesla są dwie metody wtrysku


Jakie????
Rozwiń kolego swoja myśl.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Piotrek Pawłowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 373
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 HDI
  • Zainteresowania: stare auta
  • Miejscowość: Przemyśl
Re: [mkI] Kontrolka świec w HDI
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 11, 2008, 18:13:09 »
No to ma się palić czy nie ma. Jako ze w temacie HDI jestem blady jak d... dręczy mnie pytanie. U mnie przy obecnych temperaturach kontrolka się nie pali wcale. Tak ma być wg. elektryka który podpinał się z kompem i diagnozował błędy ECU. To czy grzeją czy nie to osobna historia, ale jak na razie auto pali elegancko a silnik działa poprawnie.
Xantia 2.0HDI 99r
PF 1.6DOHC 75r
Wypadki powodują debile w świetnych furach ale z uszkodzonymi mózgami.