Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu  (Przeczytany 18358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
[MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« dnia: Maj 16, 2008, 22:18:07 »
Przesiadłem się z Mondeo 1.8 TD. W Cytrynce przy zapalaniu i gaszeniu silnika wyraźnie nim rzuca, czy jest to normalny objaw?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2008, 08:48:24 »
U mojego kolegi tak rzucało jak mu się koło dwómasowe kończyło. Ale mogą też to być pozrywane poduszki pod silnikiem. Duży masz przebieg?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2008, 09:26:02 »
Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
U mojego kolegi tak rzucało jak mu się koło dwómasowe kończyło. Ale mogą też to być pozrywane poduszki pod silnikiem. Duży masz przebieg?


Przebieg to 181 tysięcy i raczej nie kręcony, a auto zawsze odpalam przy wciśniętym sprzęgle jeśli to ma jakieś znaczenie.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 17, 2008, 09:44:49 »
Witam jestem tu nowa :D U mnie też tak jest:(((a myślę że poduszka mi poszła bo jak zmieniam biegi to nieraz szarpnie mi delikatnie autkiem:/ :(  :|  no iii przy gaszeniu silnika też tak mam:(
a mam pytanko Panowie!!
gdy odpalam auto tooo odkręca mi sie i wyskakuje (nieraz)korek od wlewu oleju:(wiecie co może być nie tak??:( :( :(
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Marek Ardyła

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C8 od rudego
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2008, 09:49:49 »
Poduszka SAS8441931 za 94
Byliśmy nad skrajem przepaści!
Od tej pory zrobiliśmy duży krok na przód

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2008, 09:52:35 »
Cytuj

Marek Ardyła napisał:
Poduszka SAS8441931 za 94


Powyższa odpowiedź dotyczy czyjego pytania?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 17, 2008, 09:53:59 »
dziekuje:)a co do tego korka od oleju to wiesz co to może byc??:(
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Łukasz Oleksy

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C 5 2001 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Sport,Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2008, 10:05:01 »
no u mnie tez sie czasem tak dzieje.ile naprawa koła dwumasowego i koło kosztuje jak cos?
Pozdrawiam Łukasz

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2008, 10:07:52 »
oj widze że P. Łukasz takie samo autko jak ja:P :D








Pozdrawiam Wszystkich!!!!!!  :-)
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Łukasz Oleksy

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C 5 2001 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Sport,Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 17, 2008, 10:18:18 »
z tego co wiem to disle tak maja ze jak sie je zapala to trochę szarpną,może mógłby ktoś przesłać nagranie jak odpala swoje autko i ja bym porównał?
Pozdrawiam Łukasz

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 17, 2008, 11:10:46 »
Cytuj

Łukasz Oleksy napisał:
z tego co wiem to disle tak maja ze jak sie je zapala to trochę szarpną,może mógłby ktoś przesłać nagranie jak odpala swoje autko i ja bym porównał?


Nagranie tu chyba nic nie da, tu bardziej chodzi o wibracje przenoszone na nadwozie a nie o efekty dźwiękowe.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Płokita

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 Hdi Break
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 17, 2008, 19:05:20 »
Witam szarpanie może być przyczyną kilku awarii najlepiej jednak zacząć od sprawdzenia poduszek, ostatnio wymieniłem dwie dolna i tą z prawej strony,po wymianie szarpanie ustało.Koło dwumasowe również może być przyczyna ale wówczas przy wciśniętym sprzęgle szarpanie powinno być delikatnie zniwelowane,

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 18, 2008, 11:40:35 »
Ja w swoim automacie mam podobny objaw, ale jedynie przy gaszeniu, wymienilem dwie poduchy gorne, najprawdopodobniej bede musial wymienic te pod silnikiem
Floating on ;)

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 18, 2008, 19:58:04 »
Nie wiem jak w C5, ale w szmelcwagenie (WV) Passacie u znajomego koło dwómasowe ma 312tyś przebiegu i nie ma wskazania do wymiany
Może jest ktoś, kto był lub jest pierwszym właścicielem i tyle zrobił naszą salonka?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 19, 2008, 16:31:18 »
Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Nie wiem jak w C5, ale w szmelcwagenie (WV) Passacie u znajomego koło dwómasowe ma 312tyś przebiegu i nie ma wskazania do wymiany
Może jest ktoś, kto był lub jest pierwszym właścicielem i tyle zrobił naszą salonka?


Wg ostatniego raportu TUV awarie koła dwumasowego w VW były jednymi z częstszych awarii występujących w Passacie, :-)
Biorąc pod uwage, że Passat wypadł tam sporo gorzej niż C5 to w totalu tych kół musi padać stosunkowo więcej :-) a jak wiadomo wyjątek potwierdza regułe :-)

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 20, 2008, 23:27:57 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Nie wiem jak w C5, ale w szmelcwagenie (WV) Passacie u znajomego koło dwómasowe ma 312tyś przebiegu i nie ma wskazania do wymiany
Może jest ktoś, kto był lub jest pierwszym właścicielem i tyle zrobił naszą salonka?


Wg ostatniego raportu TUV awarie koła dwumasowego w VW były jednymi z częstszych awarii występujących w Passacie, :-)
Biorąc pod uwage, że Passat wypadł tam sporo gorzej niż C5 to w totalu tych kół musi padać stosunkowo więcej :-) a jak wiadomo wyjątek potwierdza regułe :-)



Zgadzam sie  i uważam że szmelcwagen jest mocno przereklamowany mamy w firmie sporo nowych Jet ,Passatów i Octawi i im cieższy samocód tym więcej bieże oleju silnikowego (szczególnie w długich trasach -komputer domaga się sie dolania oleju), ale chodzi mi oto, jaki największy przebieg ktoś zrobił bez wymiany koła dwómasowego w C5

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2008, 21:29:56 »
Czy jest ktoś w stanie wymienić mi na ilu poduszkach wisi silnik oraz wymienić mi ich symbole?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Daniel Jeznacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: Warszawa/Legionowo
  • Posiadany samochód: BX 1.6 '91
  • Zainteresowania: cytrohydro
  • Miejscowość: Warszawa/Legionowo
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 22, 2008, 21:36:15 »
Mocowanie silnika 2.0 HDI w C5
Citroen BX 16 TRS 1991 - ZrEaKtYwOwAnY:) Yeah
Peugeot Partner 2,0 HDI - prawie jak Citroen ;)
Daewoo Matiz 0,8 Green Arrow :P *Zdany*
Opel Omega 2.0 gaz - R.I.P. :(
Volkswagen Golf 1.1 Gaz Druga Miłość
Fiat 126p - 650FL Pierwsza Miłość

  • Gość
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2008, 22:09:16 »
hej moze pamietasz ceny poduszek?

  • Gość
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2008, 22:15:34 »
hej
moze niepotrzebnie panikujecie?diesel ma wyzszy stopien sprezania i dlatego troche go rzuca.
u mnie tez troche szarpie ale zaden mechanik nie dopatrzyl sie problkemow z poduszkami.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 01, 2008, 22:55:28 »
Mam jeszcze cały czas Mondeo w Dieslu i tam mi silnikiem nie rzuca. A dzisiaj jak w C5 zajrzałem pod maskę to stwierdzam, że nawet na biegu jałowym silniczkiem rytmicznie rzuca. Gdzie szukać przyczyny?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Bolek Rusin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 04, 2008, 13:13:12 »
Cytuj

Aleksandra Kulesza napisał:
Witam jestem tu nowa :D U mnie też tak jest:(((a myślę że poduszka mi poszła bo jak zmieniam biegi to nieraz szarpnie mi delikatnie autkiem:/ :(  :|  no iii przy gaszeniu silnika też tak mam:(
a mam pytanko Panowie!!
gdy odpalam auto tooo odkręca mi sie i wyskakuje (nieraz)korek od wlewu oleju:(wiecie co może być nie tak??:( :( :(


najlepiej to zdjąć pokrywę maskującą silnik. U mnie pomogło

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 04, 2008, 13:55:12 »
Dzięki!!Mam nadzieję że to pomoże!!
Pozdro..!!!
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 05, 2008, 19:48:27 »
Powiem, że jestem mocno zaniepokojony tymi wibracjami silnika. Odczuwam to kiedy auto stoi na biegu jałowym, momentami aż uszy przytyka bo drży nadwozie. Podczas jazdy tego nie ma a to pewnie dlatego, że silnik chodzi na wyższych obrotach. Dodam, że według mnie silnik pracuje równo, ale niestety ma spore wibracje. Proszę o pomoc.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 06, 2008, 10:41:10 »
Jeśli chodzi o same wibracje podczas jazdy, to u mnie podobny problem występował po wymianie koła pasowego alternatora. Wibracje dawaly sie we znaki szczegolnie na niskich obrotach. Przyczyną było uszkodzone ( od wczesniej uszkodzonego koła pasowego) sprzęgiełko alternatora. Na warsztacie uruchomiłem na chwile silnik ze zdjętym paskiem osprzętu - zero wibracji. Po wymianie sprzęgiełka bez wibracji.
Przy okazji wymieniłem górne poduchy silnika. Całość zaowocowała bardzo duża poprawą.
Floating on ;)