Artur Goldman napisał:
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty biegu jałowegó? Zeby nie rzucało silnikiem, czy zeby zmienic zużycie paliwa?
Zwiększyć obroty biegu jałowego po to aby mniej rzucało silnikiem. Jest to niestety okupione podwyższonym zużyciem paliwa.
Marek Bor napisał:
To nie jest rozwiązanie problemu. Czekamy na poważne sugestie. A włączenie klimatyzacji pogarsza jeszcze bardziej sprawę, gdyż obciąża silnik i zmniejsza jego obroty.
W moim aucie (2.0 HDi) po włączeniu klimy na biegu jałowym ma w dalszym ciągu 800 obr/min. Z tego co zauważyłem w innych autach dzieje się tak samo. Wytłumaczenie takiego stanu rzeczy jest banalnie proste: każdy silnik ma zadane jakieś tam obroty biegu jałowego np. 800. W sytuacji gdy zwiększa się obciążenie silnika, komputer podaje większe dawki paliwa, aby to obciążenie zrównoważyć i jednocześnie zachować zadane 800 obr./min. Jeżeli natomiast w Twoim aucie, przy włączaniu klimy na obrotach biegu jałowego, obroty spadają i są niższe niż powinny być, to nie chcę Cię martwić, ale zdaje się, że powinieneś odwiedzić ASO lub
dobrego[/u] silnikowca.
Natomiast "tzręsawka" na wolnych obrotach w każdym silniku jest zjawiskiem absolutnie normalnym. Akurat tak się składa, że silniki z zapłonem samoczynnym mają ją zdecydowanie większą. Nie trzęsą się praktycznie jedynie diesle stacjonarne, gdzie konstruktorzy nie muszą dbać o masę.
Pozdrawiam.