Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu  (Przeczytany 18403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:08:21 »
wymieniłam poduszki silnika iiii jeszcze rzuca mi silnikiem:(troszke mniej ale nadal rzuca:(co ja mam teraz robić??:(
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:26:10 »
Cytuj

Aleksandra Kulesza napisał:
wymieniłam poduszki silnika iiii jeszcze rzuca mi silnikiem:(troszke mniej ale nadal rzuca:(co ja mam teraz robić??:(


Nic. Po prostu nic. Niestety nie da się wyrównoważyć wszystkich mas wirujących w silniku w pełnym zakresie obrotów. Najbardziej jest to odczywalne przy obrotach biegu jałowego. Latem nie problem, wystarczy włączyć klimę ;)
Serio! To pomaga.
Pozdrawiam.

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:28:10 »
Cytuj

Michał Koman napisał:


Nic. Po prostu nic. Niestety nie da się wyrównoważyć wszystkich mas wirujących w silniku w pełnym zakresie obrotów. Najbardziej jest to odczywalne przy obrotach biegu jałowego. Latem nie problem, wystarczy włączyć klimę ;)
Serio! To pomaga.
Pozdrawiam.[/quote]


dzięki za pomoc!!!:)
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:29:03 »
ale tak szczerze mówiąc denerwuje mnie to rzucanie:/ :|
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:33:06 »
Mnie też. Nawet się zastanawiałem, czy przypadkiem nie jechać do ASO, żeby mi podnieśli obroty biegu jałowego do np. 850 lub nawet 900. Ale na razie dałem sobie spokój. Niestety obroty biegu jałowego dość znacznie wpływają na zużycie paliwa :(
Pozdrawiam.

Offline Marcin Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 948
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: był Berlingo Van 1.6Hdi`08, C5 II br 2.0Hdi`08, jest: Jumper II 2.2`11, Jumpy II 2.0`14.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:53:33 »
na 90% pada koło dwumasowe.
kłusownik kołtuństwa.


"... i owoc żywota Twojego je ZUS"

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 16, 2008, 23:57:10 »
Cytuj

Marcin Nowak napisał:
na 90% pada koło dwumasowe.


A drogie jest takie koło?? :|
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Marcin Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 948
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: był Berlingo Van 1.6Hdi`08, C5 II br 2.0Hdi`08, jest: Jumper II 2.2`11, Jumpy II 2.0`14.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 17, 2008, 00:14:01 »
Cytuj

Aleksandra Kulesza napisał:

A drogie jest takie koło?? :|


lepiej żebyś nie wiedziała ;)
kłusownik kołtuństwa.


"... i owoc żywota Twojego je ZUS"

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 17, 2008, 08:10:06 »
Cytuj

Marcin Nowak napisał:


lepiej żebyś nie wiedziała ;)[/quote]


o nie, tylko nie to:(:(kurde ja zaraz z bankrutuje przez ten samochód:|
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Aleksandra Kulesza

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2001r
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 17, 2008, 08:12:02 »
tydzień temu wymieniałam poduszki silnika no iii węże hydauliczne bo mi pękły:| więc juz miałam trochę wydatków jeszcze w tą sobotę na wesele ide i znowu mam wydatek:| i jeszcze teraz to koło masowe:(
był Chrysler Neon
teraz C5 i Mazda MX-3:D
co będzie następne?-nie wiem! ;-)

Offline Artur Goldman

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 2008 1.8 IMPRESS SX Ganache Liftback
  • Zainteresowania: Projektowanie systemów informatycznych, Fotografia, Sztuka japońska
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 17, 2008, 08:19:42 »
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty biegu jałowegó? Zeby nie rzucało silnikiem, czy zeby zmienic zużycie paliwa?
Goldman
C5 II 2008 1.8 IMPRESS SX Ganache Liftback
Mój pierwszy własny i najpiękniejszy samochód

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:58:34 »
Cytuj

Michał Koman napisał:

Latem nie problem, wystarczy włączyć klimę ;)
Serio! To pomaga.
Pozdrawiam.


To nie jest rozwiązanie problemu. Czekamy na poważne sugestie. A włączenie klimatyzacji pogarsza jeszcze bardziej sprawę, gdyż obciąża silnik i zmniejsza jego obroty.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 17, 2008, 16:47:46 »
Cytuj

Artur Goldman napisał:
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty biegu jałowegó? Zeby nie rzucało silnikiem, czy zeby zmienic zużycie paliwa?


Zwiększyć obroty biegu jałowego po to aby mniej rzucało silnikiem. Jest to niestety okupione podwyższonym zużyciem paliwa.

Cytuj

Marek Bor napisał:
To nie jest rozwiązanie problemu. Czekamy na poważne sugestie. A włączenie klimatyzacji pogarsza jeszcze bardziej sprawę, gdyż obciąża silnik i zmniejsza jego obroty.


W moim aucie (2.0 HDi) po włączeniu klimy na biegu jałowym ma w dalszym ciągu 800 obr/min. Z tego co zauważyłem w innych autach dzieje się tak samo. Wytłumaczenie takiego stanu rzeczy jest banalnie proste: każdy silnik ma zadane jakieś tam obroty biegu jałowego np. 800. W sytuacji gdy zwiększa się obciążenie silnika, komputer podaje większe dawki paliwa, aby to obciążenie zrównoważyć i jednocześnie zachować zadane 800 obr./min. Jeżeli natomiast w Twoim aucie, przy włączaniu klimy na obrotach biegu jałowego, obroty spadają i są niższe niż powinny być, to nie chcę Cię martwić, ale zdaje się, że powinieneś odwiedzić ASO lub dobrego[/u] silnikowca.

Natomiast "tzręsawka" na wolnych obrotach w każdym silniku jest zjawiskiem absolutnie normalnym. Akurat tak się składa, że silniki z zapłonem samoczynnym mają ją zdecydowanie większą. Nie trzęsą się praktycznie jedynie diesle stacjonarne, gdzie konstruktorzy nie muszą dbać o masę.
Pozdrawiam.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 17, 2008, 22:29:16 »
Cytuj


W moim aucie (2.0 HDi) po włączeniu klimy na biegu jałowym ma w dalszym ciągu 800 obr/min. Z tego co zauważyłem w innych autach dzieje się tak samo. Wytłumaczenie takiego stanu rzeczy jest banalnie proste: każdy silnik ma zadane jakieś tam obroty biegu jałowego np. 800. W sytuacji gdy zwiększa się obciążenie silnika, komputer podaje większe dawki paliwa, aby to obciążenie zrównoważyć i jednocześnie zachować zadane 800 obr./min. Jeżeli natomiast w Twoim aucie, przy włączaniu klimy na obrotach biegu jałowego, obroty spadają i są niższe niż powinny być, to nie chcę Cię martwić, ale zdaje się, że powinieneś odwiedzić ASO lub dobrego[/u] silnikowca.

Natomiast "tzręsawka" na wolnych obrotach w każdym silniku jest zjawiskiem absolutnie normalnym. Akurat tak się składa, że silniki z zapłonem samoczynnym mają ją zdecydowanie większą. Nie trzęsą się praktycznie jedynie diesle stacjonarne, gdzie konstruktorzy nie muszą dbać o masę.
Pozdrawiam.


W moim silniku obroty też są trzymane nawet po włączeniu klimy (w poprzednim poście napisałem tak m.in. gdyż to rozwiązanie z włączeniem klimy nie bardzo mi się podoba). Powiedz mi w takim razie dlaczego w moim drugim "pontonie" Ford Mondeo Kombi 1.8 TD nie ma takich objawów. Tak samo przy zapalaniu silnika, jak i jego gaszeniu nie ma takiego rzucania, że aż czuć to na trzęsącej się karoserii, a to też Diesel. Nadal jestem zaniepokojony tym faktem. Jak tak dalej będzie to rozklekocze mi całe nadwozie!
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 17, 2008, 23:05:10 »
Najprostrzym sposobem sprawdzenia byłoby gdyby jakiś Twój znajomek miał podobne auto. Maski w góre, odpalamy silniki, obserwujemy co się dzieje i porównujemy "wrażenia". :( Nic więcej nie przychodzi mi do głowy, bo mechanicy na 1000000 % powiedzą, że poduszki do wymiany. Z tego przecież żyją. Pewnie Cię to nie pocieszy, ale mój serdeczny znajomek ma C5 Mk II 2,2 HDi, produkcji 11.2007, też mu się trochę telepie. Inny z kolei ma Picasso 2.0 HDi, też się telepie. W obu przypadkach trzęsawka przenosi się na nadwozie. Może po prostu "ten typ tak ma" ??
Pozdrawiam.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 17, 2008, 23:27:46 »
U mnie (MkI 2001 HDi 2.0) przy zapalaniu i gaszeniu faktycznie trochę jakby trzęsło (nie zwracałem na to uwagi do tej pory, ale podkreślę, że trzęsie delikatnie na starcie i gaszeniu), ale na jałowym - chodzi jak zegarek. Może nie cicho jak zegarek :) ale stabilnie i bez żadnych trzęsawek. Przebieg - 155kkm.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 17, 2008, 23:42:49 »
OK. Źle napisałem. Jest wyraźnie wyczywalne drżenie, zgodne z pracą silnika.
Pozdrawiam.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:19:46 »
Więc powoli zaczynam dochodzić do wniosku, że ten typ tak ma. Z porównaniem z innym C5 będzie problem bo w moim miasteczku wielorybów brak, znam jednego ale w bence. Przyznam, że nie jestem pocieszony tym telepaniem, sam bieg jałowy jest do zniesienia, ale to odpalanie i gaszenie nie daje mi spokoju!
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:41:36 »
Hm... może nakręć taki kilkunastosekundowy filmik i wrzuć gdzieś na youtube'a jak się silnik zachowuje przy odpalaniu (sam widok na silnik i ciut przodu samochodu) żeby móc zobaczyć czy to jest normalne czy nad wyraz mocne? Wtedy niektórzy tutaj będą mogli porównać i podać jak to jest u nich.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 22, 2008, 21:47:06 »
Słyszałem, że nieprawidłowa praca wtrysku lub nawet dwóch potrafi zakłócić pracę silnika i powodować jego drżenie na wolnych obrotach, czy potwierdzacie?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 22, 2008, 21:53:49 »
Poprzednio (Opel Vectra B w benzynie) w przypadku gdy jedna ze świec nie paliła, samochodem trzęsło na jałowym, ale tak dziwnie falami. Chwilę trzęsło - chwilę nie. Wymiana świecy pomogła zdecydowanie.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

  • Gość
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 28, 2008, 20:56:57 »
hej
maxie w 2.0hdi 800 na wolnych?
ja mam 900 i zadnych bledow nie stwierdzono ...

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 28, 2008, 21:19:35 »
Cytuj

Paweł Godziński napisał:
hej
maxie w 2.0hdi 800 na wolnych?
ja mam 900 i zadnych bledow nie stwierdzono ...


No właściwie to ciężko stwierdzić ile ma w rzeczywistości. Sądząc po wskazaniach obrotomierza to jest to ok. 800 obr/min. Żeby wiedzieć na pewno to raczej trzeba by go podłączyć pod komputer.
Pozdrawiam.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 04, 2008, 22:18:48 »
Czy wiecie ile kosztuje w ASO podpięcie C5 do kompa by odczytać bolączki auta? Co jest w stanie zdiagnozować komputer ASO?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

  • Gość
Re: [MKI 2001] rzuca silnikiem przy zapalaniu i gaszeniu
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 04, 2008, 22:31:18 »
w lodzi na Limanowskiego 130pln
awarie? a wlasciwie ich czesc, w silniku ,klimie, zawieszeniu.
pytanie niezbyt precyzyjne.