Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie  (Przeczytany 33866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grzegorz kutz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: citroen C5 2002r.break 2,0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
[MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« dnia: Maj 21, 2008, 15:19:33 »
jestem nowym posiadaczem C5 i prosze o opinie jak zachowuje sie silnik na LPG

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2008, 00:14:44 »
witaj ja się zajmuję zawodowo naprawą cytrynek... powiem Ci że bez instalacji gazowych one dziwne  żeczy robią.... ja osobiście jestem przeciwnikiem gazu... Nie stać mnie na instalację gazową.... mam 2 auta i oba w benzynie
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Maciej Kozerski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: WESOŁA
  • Posiadany samochód: C5 /2.0 SX BENZ,gaz.stag 300/2002R
  • Miejscowość: WESOŁA
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2008, 00:35:56 »
Jeżdżę od roku na gazie/15.00 km.i jak na razie super/.Stag 300 spisuje się idealnie,zupełnie nie czuję różnicy z benzyną, .Instalka już mi się zwróciła.Zakładali mi w siedlcach za 1900 zł.Na początku po ok.500km.zapaliło się antipolution foult,ale po skasowaniu błędu,do tej pory o.k.Mimo wszystko przemyśl decyzję ze wzgędu na możliwą podwyżkę akcyzy od następnego roku!

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2008, 07:04:30 »
Silnik 2.0 bardzo dobrze współpracuje z LPG, o ile nie jest to rzadko spotykana wersja HPI z wtryskiem bezpośrednim, lecz zwykłe 2.0 16V 136 KM. Nie ma w nim żadnych rozwiązań ktore "kłócą" się z LPG typu ceramiczne gniazda zaworowe w Fordach.
Natomiast inna sprawa to elektronika. Mamy 2 sondy lambda, katalizator i układ który powoduje świecenie check engine przy nawet najdrobniejszych odchyleniach składu mieszanki od normy (chyba EOBD to się nazywa). Dlatego w C5 nie powinno się oszczędzać na instalce i ja na z zasady odrzucił bym najtańsze oferty na rynku. Inna sprawa, że ten sam stan techniki znajduje się w większość kilkuletnich samochodów, więc C5 nie jest tu ewenementem.
W C5 występuje problem opadającego wskaźnika benzyny w czasie jazdy na gazie. W obwód pompy paliwa włącza się wtedy urządzenie Tank Fopper które resetuje wskaźnik przy każdym uruchomieniu silnika.
Następna sprawa jest taka, że wskazania komputera pokładowego (średnie i chwilowe zużycie paliwa)  są prawidłowe w czasie jazdy na gazie tylko przy instalacji gazowej VSI Prins. Dlaczego tak jest nie wiem (to jakiś patent i technologia producenta), ale tak jest :). Jedynym informacją z kompa pokładowego której jesteśmy pozbawieni w czasie jazdy na LPG, to zasięg na aktualnym stanie paliwa.
Przed montażem LPG zgłębiłem temat dokładnie. Na podstawie opinii użytkowników znanych osobiście i znalezionych w internecie instalacje można podzielić na:
1. Ekstraklasa
- VSI Prins - uważana za najlepszą i najtrwalszą sekwencję na rynku. Różni się od pozostałych tym, że jest dostarczana jako gotowy komplet montażowy. Przy innych instalacjach dobór elementów zależy od doświadczenie montażysty.
2. Pierwsza liga (już nie pamiętam czy są to w 100% komplety fabryczne, czy część elementów jednak dobiera serwis). Instalacje te mają większość opinii użytkowników bardzo dobrych.
- LandiRenzo Omegas
- BRC Sequent wersja z wtryskami Keihin
3. Druga liga - nie znaczy że to złe instalacje. Ich nazwa to w zasadzie nazwa samego sterownika, bo dobór pozostałych elementów zależy od doświadczenia montażysty. Te instalacje to: Elpigaz, Stag, BRC ze standardowymi wtryskami, Tartarini, Zenit, Gas-Tech.
Odpowiadając na drugą część pytania, mogę powiedzieć że na dobrej instalacji, silnik na LPG zachowuje się identycznie jak na benzynie. Gdybym miał zrobić taki test, to w czasie nie jestem w stanie powiedzieć na jakim paliwie jadę bez spojrzenia na kontrolkę.
Dla mnie LPG ma 2 minusy:
- wizyta na stacji co ok. 350 km
- zbiornik zajmuje miejsce koła zapasowego, więc jeżdzę zamiast koła z pianką w sprayu. Tylko przy dalszych podróżach wrzucam zapas do bagażnika.
Pozdrawiam
p.s.
Masz kombi, nie daj sobie wcisnąć zbiornika mniejszego niż 60 litrów, i nie słuchaj jak będa mówić że nie wejdzie :).
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Andrzej Griniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 1,8X, 2006, gaz
  • Zainteresowania: Software-Developer
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2008, 12:04:00 »
Właśnie będę montował w Elpigaz Elise - Włoska instalacja. Dobry gazownik poradził dobrze. Mama nadzieje. Była możliwość wyboru holenderskiej albo włoskiej. Holenderska z kolei droższa ale niby bardziej wyregulowana 5400 zł. Ta Elisa 3400. Mówi że nie ma sensu przepłacać do tego nie zauważę. Jutro będę montował. Samochód jeszcze na gwarancji do stycznia 2009 ale mam nadzieje że pech mi nie spotka... ;)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2008, 12:24:37 »
Cytuj

Andrzej Griniewicz napisał:
Właśnie będę montował w Elpigaz Elise - Włoska instalacja. Dobry gazownik poradził dobrze. Mama nadzieje. Była możliwość wyboru holenderskiej albo włoskiej. Holenderska z kolei droższa ale niby bardziej wyregulowana 5400 zł. Ta Elisa 3400. Mówi że nie ma sensu przepłacać do tego nie zauważę. Jutro będę montował. Samochód jeszcze na gwarancji do stycznia 2009 ale mam nadzieje że pech mi nie spotka... ;)

Ale z tego co wiem, Elpigaz wycofuje się z polskiego rynku. Niedawno zlikwidowali centralę na Wielkopolskę w Poznaniu na Malwowej i zcedowali obsługe gwarancyjną i pogwarancyjną na mały serwis w Swarzędzu. Natomiast instalacja sama w sobie to klasa średnia.
Ja polecam VSI Prinsa, jest super :)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Jakub Szostak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Lexus IS 200
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2008, 12:38:29 »
Ja co prawda mam 1.8 16V, ale posiadam holenderską instalację Auto-Gas - zamontowaną fabrycznie w servisie citroena w Holandii przy przebiegu 0 km. Sprawuje się rewelacyjnie - auto ma przebieg ponad 230kkm, z czego ja jeżdżę już 70kkm - rewelacja - praktycznie nie ma różnicy czy gaz czy benzyna. Jedynym problemem jest poziom benzyny - Andrzeju, gdzie można kupić ten Tank Fopper?
Dodatkowo mam już stary model reduktora, więc miałem mały problem z kupieniem filtra gazu przy reduktorze...
Ale nie miałem nigdy do czynienia z antipollution fault, czy czymś podobnym, komputer dobrze liczy spalanie (czasem zawyża, ale to podobno wina starego softu BSI, czy coś takiego...)
Generalnie zdecydowanie polecam instalacje do C5 ;-)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 24, 2008, 12:57:08 »
Jakub, pierwszy link znaleziony przez google TANK FOPPER.
Twoja instalacja AG to poprzednik Prinsa, producent jest ten sam. Właściciel serwisu który mi montował instalację, ma AG w Berlingo i wykręcił jakis potężny przebieg tym autem.
Ja też się zdziwiłem, że komputer pokładowy dla LPG podaje rzeczywiste wartości. Spodziewałem się ze komputer pokładowy przy LPG będzie bezużyteczny, a tymczasem jest inaczej.
Chyba tylko przy "holendrach" komp pokładowy działa i podaje dane spalania rzeczywiste dla LPG.

EDIT: ile wytrzymał Ci fabryczny wydech, i czy wg Ciebie LPG przyspieszył jego zużycie ?
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Zbigniew Zegardło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C 5 II BRAEAK 2.2 170 KM 2007, C5 AIRCROSS 1.6 180 KM
  • Zainteresowania: moto
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2008, 11:44:03 »
Cześć,
jeżdżę takim z automatem - 15 kkm, przebieg całkowity 100 kkm, instalacja Stag 300, staram się tankować w miarę jednakowej jakości gaz, czasami zaświeci się niestety lampka CHECK ENGINE, poza tym bez problemów,
na takie okazje jw kupiłem tester do OEBD i kasuję sobie sam, mapę też ustawiam sam, interface do Staga to 50 zł na ALLEGRO, program jest free, po tych 15 kkm mam już jakieś obserwacje jakie powinno być ustawienie na LPG do mapy na benzynie (minimalnie powyżej - czasy wstrysku ok. 5% mniejsze dla  małych obciążeń, 0-5% większe dla dużych obciążeń silnika)
pali ok 15 % więcej niż benzyny, wskazania komputera zależą od regulacji mapy dla gazu,

pozdrawiam
Zbigniew Zegardło

Offline Zbigniew Zegardło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C 5 II BRAEAK 2.2 170 KM 2007, C5 AIRCROSS 1.6 180 KM
  • Zainteresowania: moto
  • Miejscowość: Siedlce
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2008, 11:46:18 »
zapomniałem, jeżeli paliwo powyżej połowy zbiornika (dobre dla pompy paliwa) to co jakiś czas zczytuje sobie prawidłowy poziom, bez wydawania 200 zł na ustrojstwa

pozdrawiam
Zbigniew Zegardło

piotrek

  • Gość
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 26, 2008, 15:21:57 »
Cytuj
czasami zaświeci się niestety lampka CHECK ENGINE, poza tym bez problemów,  na takie okazje jw kupiłem tester do OEBD i kasuję sobie sam, mapę też ustawiam sam

A co będzie jak przekroczysz to magiczną wartość 50 kasowań, któ w ASO straszą?


Cytuj
zapomniałem, jeżeli paliwo powyżej połowy zbiornika (dobre dla pompy paliwa) to co jakiś czas zczytuje sobie prawidłowy poziom, bez wydawania 200 zł na ustrojstwa

A to bardzo ciekawa informacja - musze sprawdzić, bo denerwuje mnie ciągły komunikat o niskim poziomie paliwa.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 26, 2008, 18:16:05 »
A i jeszcze jedna ważna informacja o której zapomniałem.
Obok wlewu benzyny pod klapkę wchodzi pełnowymiarowy wlew gazu !!
Nie montujcie w zderzaku, bo mieści się jak ulał pod klapką :)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

piotrek

  • Gość
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 27, 2008, 09:50:26 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
A i jeszcze jedna ważna informacja o której zapomniałem.
Obok wlewu benzyny pod klapkę wchodzi pełnowymiarowy wlew gazu !!
Nie montujcie w zderzaku, bo mieści się jak ulał pod klapką :)

Z tego co się przyjżałem to wygląda jak fabrycznie przygotowane miejsce na wlew gazu.

Offline Jakub Szostak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Lexus IS 200
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 27, 2008, 16:57:43 »
dokładnie tak jest - gotowe na wlew gazu - ale niestety ja mam to ustrojstwo w zderzaku - nie wiem dlaczego!! Pewnie dlatego, że nie wyjechał z fabryki z tą instalacją (chociaż w papierach montaż przy 0 km w servisie) lub bo holenderski wlew jest większy... I dodatkowy wydatek miałem jak mi korek w nocy "znikł" - 15 zł...

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 20, 2008, 17:33:34 »
Ale w zderzaku jest wygodniejszy. Nie trzeba za każdym razem przykręcać wlewu i nie ma jak go zgubić.
Żurek
GG #371288

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 20, 2008, 19:47:40 »
Cytuj

Dariusz Żurawski napisał:
Ale w zderzaku jest wygodniejszy. Nie trzeba za każdym razem przykręcać wlewu i nie ma jak go zgubić.

nie rozumiem tej wypowiedzi :)
pod klapką mieści się pełnowymiarowy wlew, i żadnego innego wlewu przykręcać nie trzeba
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 20, 2008, 19:50:37 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
nie rozumiem tej wypowiedzi :)
pod klapką mieści się pełnowymiarowy wlew, i żadnego innego wlewu przykręcać nie trzeba


A to inna bajka.. :) Myślałem, że chodzi o taki dokręcany jak w większości samochodów. Jeżeli jest na stałe to faktycznie najlepsza dla niego lokalizacja.
Żurek
GG #371288

Offline Wojciech Lutyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III, 2.0 HDI, automat, 2009
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 05, 2009, 11:55:15 »
Witam;
Ponieważ to największy wątek poświęcony LPG, chciałbym tu wrócic do opisywanego opadania wskaźnika paliwa w C5 przy jezdzie na LPG. Auto kupiłem niedawno, nigdy nie mialem Cytryny, załozyłem gaz i już byłem pewny że spala mi i benzynę i gaz jednocześnie.
Z tego co tu wyczytałem, raczej tak nie jest. Jednak czy mozna jakoś zresetować wkaźnik samemu, czy trzeba czekać aż to sie po prostu zadzieje. Bo u mnie nic a nic, pokazuje juz tylko troche wiecej niz polowe baku a zrobilem 250 km dopiero. Trochę się denerwuje czy to aby na pewno opisywana wada fabryczna.
I druga kwestia: mało jest informacji o spalaniu. Jak wygląda zuzycie gazu i benzyny w Waszych autach?
Pozdrawiam.
Citroen C5 III, 2.0 HDI, automat, 2009, poprzednio Citroen C5, 2.0 V16, automat, 2003 i VW Touareg 4.2 V8, gaz BRC.

Offline grzegorz kutz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: citroen C5 2002r.break 2,0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 05, 2009, 22:17:28 »
witam
od ostatniego postu minol rok na gazie przejechalem 43 tys km i jest ok tylko jakosc gazu jest slaba spalanie w miescie ok 13-14 l trasa ok 10 zamontowalem sam tank fooper i wszystko dziala poprawnie, nadmienie ze mam instalacje zenith

Offline Jakub Rakowiecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0 MK1, LPG
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2009, 19:13:26 »
Witam,
Ja też proszę o radę w sprawie Gazu. Rok temu kupiłem używany C5 MK1, 2.0 136km. Po miesiącu założyłem gaz taki na jaki było mnie stać czyli najtańszy. Nie znałem się na temacie w ogóle i chyba to się jeszcze nie zmieniło. Piszecie wszyscy o instalacji, ale czy zawierają one emulatory? Ja takowego nie mam. Miałem tylko ustawiony komputer pod gaz i oczywiście po kilku miesiącach jazdy zaczęły się problemy. Oczywiście antypollution fault, a potem Catalic fault. Błędy usunięte, komputer wyresetowany a gazownik rozkłada ręce i mówi jeździć - do tego nie ma emulatora. Czy to prawda? Czy wszystko się ustawia przez komputer? Czy jednak emulator jest niezbędny?

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 08, 2009, 19:50:53 »
Cytuj

Jakub Rakowiecki napisał:
Witam,
Ja też proszę o radę w sprawie Gazu.

Trudno coś powiedzieć skoro nawet nie napisałeś jakiej marki masz instalację. Ale jeśli to sekwekcja czyli 4gen (bo nie wyobrażam sobie 2gen w C5, choć w PL nawet taką rzeźbę ktoś mógł  odstawić) to nawet najtańszą gazer powinien zestroić.
Napisz coś więcej.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Jakub Rakowiecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0 MK1, LPG
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 09, 2009, 11:44:22 »
Założona instalacja jest teoretycznie sekwencyjna. Osprzęt to mechanika Tomasetto, a elektryka Versus.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 09, 2009, 12:54:13 »
Bardzo rzadko zakładana instalacja, nawet nie potrafię powiedzieć czy Versus to nazwa sterownika, czy czegoś innego. Ale jest światełko w tunelu, bo na naszym forum jest użytkownik tej instalacji LINK DO PROFILU. Spróbuj zagadać do niego na priv, lub ściągnij do tego wątku.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Wojciech Lutyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III, 2.0 HDI, automat, 2009
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 10, 2009, 15:39:44 »
Od momentu założenia gazu przejechałem koło 1000 km, raz byłem na regulacji. Spalanie gazu to 12 w trasie, 14 po miescie. Benzyny brał odpowiednio 9 i 12. Nie wiem czy to prawidłowe zużycie, może być mniej? Gazownicy twierdzą, że wszystko jest jak trzeba (jakżeby inaczej). Może ktoś podpowie czy mam się dalej z nimi szarpać czy ten poziom zużycia to już norma?
Mam jeszcze problem z sensorem zużycia gazu, pierwsza kontrolka gaśnie bardzo szybko, potem równie prędko dwie nastepne, a potem ostatnia świeci się lub miga b długo. W połączeniu a opadającym wskaznikiem benzyny - nie wiem ile mam paliwa. Regulacja nie pomogła. Ma ktoś podobny problem?
Citroen C5 III, 2.0 HDI, automat, 2009, poprzednio Citroen C5, 2.0 V16, automat, 2003 i VW Touareg 4.2 V8, gaz BRC.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] Silnik 2.0 16V i LPG - opinie
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 10, 2009, 21:36:58 »
Co do zużycia LPG, miasto miastu nierówne. W Poznaniu, ale raczej nie w w ekstremalnych korkach pali mi 12-13l LPG. O intensywności ruchu miejskiego dużo mówi średnia prędkość wg kompa. U mnie to najczęściej 32 km/h. W ścisłym centrum miasta średnia to 25 km/h, wtedy pali więcej, ale staram się unikać takiej jazdy.
W trasie mój rekord to 8,2l LPG przy wolnej przepisowej jeździe. Przy typowej polskiej jeździe w trasie jest to ok 9,5-10l LPG.
Wskaźniki diodowe poziomu LPG są bardzo niedokładne. Wszyscy których znam jeżdżą na licznik kilometrów tzn przejedziesz np 350 km i przy mocniejszych depnięciach instalka przełącza się na benzyne, to już wiesz że czas na tankowanie.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm