Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: temperatura silnika 2,5td  (Przeczytany 7042 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
temperatura silnika 2,5td
« dnia: Maj 22, 2008, 09:33:48 »
jaka macie temperature silnika?
dopiero sie ucze tego silnika i nie wiem jak powinno byc....

jak jade w trasie to mam okolo 70stopni, moze troche wiecej. stojac w korku powoli dochodzi do 90stopni i tak dochodzi gdzies do 92-93stopni.
maks mialem 95stopni - stalem w korku, temp doszla do 92-93 i wtedy ruszylem wolna droga szybko przyspieszajac. temp wzrosla troche i zaczela spadac....

czy tak powinno byc? jak jest u was (2,5td)??


czy wentylatory tutaj wlaczaja sie tak samo jak w v6? ok.90 wolny bieg i ok.98stopni szybki bieg czy moze wczesniej?? duzo nie patrzylem ale mam wrazenie iz tylko na wolnym biegu widzialem swoje wentylatory.....

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2008, 13:05:24 »
W tasie 70 st to trochę za mało. Może termostat jest cały czas niedomkniety? Pozostałe temp. to ok. Wentylatory służą raczej tylko do schładzania silnika na postoju. gdy jedziemy nie potrzebne są bo chłodzi nam silnik pęd wiatru...

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2008, 13:24:27 »
tez mi sie wydaje ze to troche malo, zreszta zle to tez wplywa na ogrzewanie....

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2008, 13:39:55 »
Stała temperatura silnika gwarantuje też dłuższą żywotność. U mnie oscyluje tak między 87 - 90 st. Chyba, że dam mu w palnik to na trasie dochodzi do 95, ale nigdy więcej sie mi nie pokazało. W korkach podobnie ok 95st.

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2008, 21:59:29 »
Cytuj

Robert Robson napisał:
W tasie 70 st to trochę za mało. Może termostat jest cały czas niedomkniety? Pozostałe temp. to ok. Wentylatory służą raczej tylko do schładzania silnika na postoju. gdy jedziemy nie potrzebne są bo chłodzi nam silnik pęd wiatru...


Mam co prawda benzyniaka ale też miałem po zakupie przez jakiś czas ok. 70. Nie podobało mi sie to bo była zima i autko było wyraźniej chłodniejsze od poprzedniego. Pojechałem do Doktora Nauk Hydraulicznych i pierwsze co powiedział to, ze pewnie ma jeszcze pierwszy od nowości termostat i to on jest winien. I tak było. Po wymianie jest OK.

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 28, 2008, 22:13:46 »
powoli zbieram sie do wymiany termostatu :)
niby w sprinterze mam max 80stopni (w trasie ok.75) i tak ma byc, ale tutaj mowimy o cytrynce a nie jakims pancerdesie :evil:

generalnie niedlugo bedzie nowy termostat i mam nadzieje ze problem zniknie ;)

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2008, 22:35:47 »
W/G danych technicznych, termostat otwiera się przy 85st Celsjusza. Czyli łatwo to sprawdzić ,do 80st. powinna być chłodnica zimna.

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2008, 17:29:16 »
okazuje sie ze w 2,5td sa dwa termostaty - nie wiem po co, ale tak jest. u mnie juz wymienione (kosztuja ok. 100zl jeden i 70zl drugi), okzalo sie ze jeden byl uszkodzony i na stale otwarte wiec nic dziwnego ze temperatura spadala - ciekawe co byloby w zime :evil:

teraz szybko dogrzewa sie do 90stopni i trzyma 88-92 stopnie (wskazowka ciagle w zakresnie 90 - raz nizej, raz wyzej), przy jezdzie do 120km/h nawet sie nie podnosi (przy 30stC na dworzu!), dopiero jak lece tak 140-160 (autostrada ;) - obwodnica radzymina) to podskakuje do jakis 95stC ale trzyma sie twardo tej temp i nie idzie do gory, po zwolnieniu do 80-100km/h bardzo szybko (max 1km) spada do 90-92stC.
w korkach nie zauwazylem wzrostu temp ale ostatnio nie mam okazji stac w takowych za dlugo :)
dzis zauwazylem ze szybki bieg wentylatora wlacza sie okolo 92stC...

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2008, 00:51:21 »
ten drugi termostat jest od interkulera, a temperaturke teraz masz ok. :-)
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2008, 09:46:20 »
stwierdzilem ze jak wymieniac to obydwa i warto bylo, az milo popatrzec na temperature ;)

Offline Sławomir Bogucki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: XM 2,5TD
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2008, 22:49:58 »
ja mam ten sam silnik i jak jadę 16-180 to temperarura wchodzi mi na 110 prawie .
Czy to normalne czy muszę wymienić termostat ten większy na gróbym przewodzie???

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 09, 2008, 08:50:02 »
ja ostatnio max jechalem 150 i trzymalo okolo 95stC
sprawdz czy wentylatory pracuja poprawnie (obydwa, na dwoch biegach) bo mialem taki przypadek ze padl bezpiecznik i jeden nie chodzil, wtedy tez temp mi rosla bardziej ale nie przekraczalem 120km/h aby nie rosla za bardzo.....
pamietaj ze 2,5td sa wrazliwe na temp i latwo uszkodzic glowice!

Offline Daniel Wójcik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 2.7 HDI '07
  • Miejscowość: Kraków
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2008, 16:09:07 »
Cytuj

Michał Skowroński napisał:
stwierdzilem ze jak wymieniac to obydwa i warto bylo, az milo popatrzec na temperature ;)


Witam, mam pytania odnosnie tego drugiego termostatu:
- gdzie jest zlokalizowany?
- jaki jest jego nr referencyjny?
Pozdrawiam
Daniel Wójcik

  • Gość
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2008, 19:21:55 »
robilem to w warsztacie wiec nie znam oznaczen.
zlokalizowany jest z przodu, z prawej strony silnika, w okolicy skrzyni biegow. nalezy zdemontowac zbiornik wyrownawczy aby sie do nich dostac, obydwa sa zlokalizowane kolo siebie.

Offline Daniel Wójcik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 2.7 HDI '07
  • Miejscowość: Kraków
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 16, 2008, 14:51:59 »
Cytuj

Michał Skowroński napisał:
robilem to w warsztacie wiec nie znam oznaczen.
zlokalizowany jest z przodu, z prawej strony silnika, w okolicy skrzyni biegow. nalezy zdemontowac zbiornik wyrownawczy aby sie do nich dostac, obydwa sa zlokalizowane kolo siebie.


OK, dzieki. W miedzyczasie zdobylem potrzebne mi informacje.
Pozdrawiam
Daniel Wójcik

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 21, 2008, 01:53:07 »
Cytuj

Daniel Wójcik napisał:
Cytuj

Michał Skowroński napisał:
stwierdzilem ze jak wymieniac to obydwa i warto bylo, az milo popatrzec na temperature ;)


Witam, mam pytania odnosnie tego drugiego termostatu:
- gdzie jest zlokalizowany?
- jaki jest jego nr referencyjny?

od silnika - pod zbiorniczkiem wyrównującym,przy pompie wody,
od interkulera - z góry przy głowicy gzie podłączony górny wąż od chłodnicy.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Łukasz Koźlik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika, stolarstwo
  • Miejscowość: Kraków
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 21, 2008, 20:16:55 »
Witam,

Mam pewniem problem z moją cytrynką, a dokładniej z chłodzeniem silnika i dlatego też postanowiłem zapytać Was drodzy Cytryniarze o jakieś wskazówki co to może być.

Mam Xm'a z silniczkiem 2,5TD. Rzecz w tym że przy ostrzejszej jeździe potrafi mi wywalić płyn chłodniczy zaworkiem bezpieczeństwa w kurku od zbiorniczka wyrównawczego. Wszystko jest w porządku przy normalnej jeździe, jednak gdy tylko chcę trochę poszaleć praktycznie momentalnie mi wywala wodę. Należy chyba wspomnieć, że sama temperatura silnika jest dość wysoka bo przykładowo przy jeździe autostradą 150km/h temperatura oscyluje w granicy 100 stopni. Początkowo myśłałem że może jest to termostat więc wymieniłem na nowy (tylko ten główny), później wymieniłem również pompę wody, następnie wszystkie czujniki termperatury płynu, skalibrowałen nawet czujnik temperatury od wentylatorów tak żeby o 5 stopni wcześniej się załączał "pierwszy bieg wentylatorów" bo załączał się dopiero koło 96-97 stopni i nic nie pomogło. Dodam że wymieniałem rówież głowicę - zarówno przed wymianą jak i po wymianie bez różnicy (byłem zmuszony wymienić bo raz podczas uruchamiania silnika urwał mi się zawór i po rozebraniu zauważyłem, że głowica jest troszkę już popękana). Także na 99% jestem pewny, że nie jest to przedmuch do układu chłodzenia od silnika. Sprawa jest tym dziwiniejsza, że ostatnio nawet zauważyłem że już przy 80 stopniach przy naprawdę dynamicznym ruszaniu potrafił mi wywalić około 0,3litra (ruszanie polegało na 1 bieg do 4000tyś, drugi to samo, trzeci też i czwarty do 3500- na zakończenie temperatura -  ok. 90 stopni). Także przyznam szczerze że nie wiem co to może już być - może przytkany mały obieg i podczas wysokich obrotów ciśnienie wody wytworzone przez pompę jest tak duże że wywala(wtedy też temperatura byłaby troszkę wyższa - choć z drugiej strony nie zauważyłem żebym miał problem z ogrzewaniem wnętrza samochodu - nagrzewnicę też wymieniłem jakiś rok temu), a może w intercoolerze jest jakaś nieszczelność i turbina wtłacza to ciśnienie do układu.

Macie moi drodzy jakieś pomysły co by to mogło być - tylko proszę jakieś konstruktywane :)

Pozdrawiam,
Łukasz.

Offline Adrian Andrzejewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kołobrzeg - Zieleniewo
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.5 TD z 99`
  • Zainteresowania: Fantastyka
  • Miejscowość: Kołobrzeg - Zieleniewo
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2008, 12:27:01 »
Mam pytanko, mój 2,5 jest po kapitalnym remoncie dół silnika ma przejechane 220 tys km, nowe części to głowica, napinacz z sprężyną, poduszka pod silnik, kamienie, wałek rozrządu, popychacze, paski, turbina i sprzęgło. No ogólnie to tam wszystko jest już nowe. :)
Podczas jazdy po mieście mam temperaturę 110 stopni, zaś w trasie 80 stopni. Jeżdżę na razie na wodzie w przyszłym tygodniu będę zmieniał na płyn do chłodnicy i koncentraty dwa wtedy też do kupie. Wodę zalaliśmy na pierwszy rozruch.
Powiedzcie mi czy to prawidłowa temperatura?

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 22, 2008, 23:38:44 »
Cytuj

Adrian Andrzejewski napisał:
Mam pytanko, mój 2,5 jest po kapitalnym remoncie dół silnika ma przejechane 220 tys km, nowe części to głowica, napinacz z sprężyną, poduszka pod silnik, kamienie, wałek rozrządu, popychacze, paski, turbina i sprzęgło. No ogólnie to tam wszystko jest już nowe. :)
Podczas jazdy po mieście mam temperaturę 110 stopni, zaś w trasie 80 stopni. Jeżdżę na razie na wodzie w przyszłym tygodniu będę zmieniał na płyn do chłodnicy i koncentraty dwa wtedy też do kupie. Wodę zalaliśmy na pierwszy rozruch.
Powiedzcie mi czy to prawidłowa temperatura?

nie bardzo, moim zdaniem wentylatory źle działają, w mieście będzie się grzał, i termostat jest cały czas otwarty, w trasie nie zagrzeje się do 90 st.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Adrian Andrzejewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kołobrzeg - Zieleniewo
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.5 TD z 99`
  • Zainteresowania: Fantastyka
  • Miejscowość: Kołobrzeg - Zieleniewo
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 23, 2008, 02:42:15 »
Czyli tak po chłopsku. :P
Na co mam zwrócić uwagę podczas jazdy by zaobserwować co mogła by być nie tak.

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 23, 2008, 08:15:23 »
przy 110 st. dwa wentylatory muszą kręcić się na najwyższych obrotach, załączają się przy niższej temperaturze, przekaźniki ,sztuk trzy, od nich są nad lewym reflektorem.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Adrian Andrzejewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kołobrzeg - Zieleniewo
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.5 TD z 99`
  • Zainteresowania: Fantastyka
  • Miejscowość: Kołobrzeg - Zieleniewo
Re: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 23, 2008, 10:56:07 »
I kręcą się, włączają się przy 92 albo 95 stopniach, ale szczerze mówiąc to schładzają go do 105, dopiero jak się zatrzymam i nie jadę to dają radę go schłodzić do 90 czy może nawet na 85.

Offline Maciek Slyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9 D
  • Miejscowość: Radom
Odp: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 02, 2018, 16:08:04 »
Jestem świeżym posiadaczem XM 2,5TD. Mam za sobą pierwszą traszę 350 km głównie autostradami i trochę jestem zaniepokojony przy prędkościach 110-120 km/H temperatura około 100 stopni, po przekroczeniu tej prędkości temp drastycznie rośnie. Czym to może być spowodowane?

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 02, 2018, 20:07:23 »
Jestem świeżym posiadaczem XM 2,5TD. Mam za sobą pierwszą traszę 350 km głównie autostradami i trochę jestem zaniepokojony przy prędkościach 110-120 km/H temperatura około 100 stopni, po przekroczeniu tej prędkości temp drastycznie rośnie. Czym to może być spowodowane?

0. Czujnik temperatury - można sprawdzic termometrem laserkowym gdziekolwiek u kogoś.
1. Termostat główny ma swoje lata i nie do końca otwiera.
2. Termostat mały u góry - zaśniedział i zamknął się na amen - zaburzone obiegi.
3. Zawalona liśćmi, trawą i co tylko fruwa na drogach - przestrzeń między chłodnicą a skraplaczem klimy.
Przy autostradzie -stawiam na pkt 3.
Wiedza skończona nie istnieje...

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: temperatura silnika 2,5td
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 03, 2018, 23:30:26 »
4. Zamulone chlodnice z racji wieku,
5. Nie włączające się wentylatory z powodu zaśniedziałych przekaźników.