Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] stukot w 3.0 V6  (Przeczytany 12252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
[Mk1] stukot w 3.0 V6
« dnia: Czerwiec 01, 2008, 23:13:43 »
Witam,

Co jakiś czas pojawia mi się stukot w silniku, jest to dźwięk bardzo podobny do tego jaki występuje przy zużyciu popychaczy zaworowych. Jednak popychacze zostały wykluczone. Z tego co twierdzi mechanik jest to wina koła zmiennych faz rozrządu, które tak okazjonalnie potrafi sobie stukać. Czy ktoś może naświetlić mi tą sprawę trochę? Diagnoza prawidłowa? Koszty?
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

piotrek

  • Gość
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2008, 08:18:09 »
Witam

Też chętnie się dowiem. U mnie czasami słychać stukot właśnie z okolic kół napędowych wałków rozrządu w głowicy tej blizej kabiny pasażerskiej.
Mechanik po dźwięku stwierdził że to najprawdopodobniej popychacze hydrauliczne zaworów. Tylko czemu słychać tylko przy tych kołach, a nie na całej szerokości głowicy?

Pozdrawiam

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2008, 12:42:34 »
Dokładnie z tego samego miejsca mam ten dźwięk, u mnie zostały wymienione wszystkie popychacze hydrauliczne gdy padło podejrzenie że to one jednak dalej stuka identycznie. Więc popychacze wyeliminowane.
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline Olaf Rurak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2008, 20:33:05 »
Poczekaj niecałe dwa tygodnie, to Ci powiem, czy wymiana zmieniacza faz rozrządu pomaga.
Jestem już umówiony na wymianę.
Olo, C5 2.0HDI 2010, były: ZX, Xantia, C5 I V6
Wrocław

piotrek

  • Gość
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2008, 22:25:09 »
Cytuj

Olaf Rurak napisał:
Poczekaj niecałe dwa tygodnie, to Ci powiem, czy wymiana zmieniacza faz rozrządu pomaga.
Jestem już umówiony na wymianę.


Jeśli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztuje?

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2008, 23:28:09 »
A to jakiś komplet naprawczy czy całe kółko się wymienia itd? Bo mi coś mechanik pod nosem o 4 tys. zl mruczał.
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline cezary szturomski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: głogów
  • Posiadany samochód: citroen c5 3.0 V6
  • Miejscowość: głogów
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2008, 09:45:55 »
witam
W mojej c5 ten stukot też się pojawia ale nie zawsze, nieraz przy odpalaniu a przy lekkim dodaniu gazu stukot zanika.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2008, 10:16:05 »
Jaki olej lejecie do tego silnika?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2008, 11:05:03 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Jaki olej lejecie do tego silnika?


Olej wymieniany tylko na Total Quartz 9000
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2008, 14:05:18 »
Rozumiem, ze 5W-40 a nie 0W-40.
Proponuje sprobowac zalac Motula X-cess 5W-40.
Moja ostatnia Xsara stukala rozrzadem po uruchomieniu zimnego silnika a po przejsciu na w/w Motula problem sie skonczyl. Kwestia lepkosci oleju.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2008, 16:34:57 »
Wątpię, gdyby to była kwestia oleju to stukało by np. tylko na zimno albo po rozgrzaniu. A w tym przypadku stukot pojawia się po odpaleniu, ale nie zawsze. Jak się pojawi po odpaleniu to nie znika po rozgrzaniu. Analogicznie jeśli odpali i nie stuka to już podczas jazdy nie pojawi się nigdy stukot.
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline Olaf Rurak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2008, 20:44:05 »
Cytuj

Piotr Więdłocha napisał:
Cytuj

Olaf Rurak napisał:
Poczekaj niecałe dwa tygodnie, to Ci powiem, czy wymiana zmieniacza faz rozrządu pomaga.
Jestem już umówiony na wymianę.


Jeśli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztuje?


Duuużo, chociaż 4 tysiące to przesadzona kwota.
Jak zrobię to napiszę. Przy okazji mam zamiar zmienić rozrząd i pasek wieloklinowy i zapomnieć o silniku na następne kilka lat.
Olo, C5 2.0HDI 2010, były: ZX, Xantia, C5 I V6
Wrocław

piotrek

  • Gość
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 03, 2008, 21:57:09 »
No właśnie.
Też musze rozrząd wymienić to jak cena byłaby "normalna" to możnaby było by zrobić to za jednym razem.
Poczekam cierpliwie te dwa tygodnie. Jak będzie gotowy to daj znac.

Pozdrawiam

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 03, 2008, 23:59:26 »
Rozrząd mam za sobą parę tys km temu na szczęście. Olaf, napisz jak już się zorientowałeś w temacie czy z tym kołem rozrządu to jakiś set naprawczy czy cały element wymienny?
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 04, 2008, 06:54:52 »
miałem coś takiego (mam na myśli te stuki) u siebie, żadnej regularności, albo było albo nie, w 90% przypadków następowało po zimnej, chłodnej nocy i ustępowało po rozgrzaniu silnika. W tej chwili ten problem nie występuje ale jak znam życie może wrócić na jesieni. 2 mechaników na 3 podejrzewało zawory ale przy przebiegu 85kkm nie chciało mi się wierzyć że to już pora na robienie zaworów.
w końcu w jednym zaprzyjaźnionym warsztacie po długich konsultacjach wyszło na to, że za owe stuki odpowiada jeden z elektrozaworów na silniku, ot jak było zimno to sobie stukał w sposób do złudzenia przypominający klekotanie zaworów.
Przy zamianie miejscami ten elektrozawór klekotał sobie z drugiej strony silnika itd.
Ponieważ elektrozawór sprawny i nie ma potrzeby go wymieniać to tak od pół roku sobie jeżdżę przyzwyczajony że czasami jak chłodno i mokro to silnik rozpoczyna pracę od klektotu. Przyjąłem że ten typ tak ma...

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 04, 2008, 12:40:14 »
Tak nie może być, nie po to się kupuje V6 w benzynce żeby klekotać jak jakiś marny diesel.
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

piotrek

  • Gość
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 04, 2008, 13:18:42 »
Gdzie siedzą te ekektrozawory, jak to wygląda i do czego służy?
Ktoś wie?
Chętnie bym sobie to zobaczył na jakimś rysunku, schemacie itp.
Na servis.citroen.com nie mogę zlokalizować...

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 04, 2008, 13:56:04 »
Siedza w glowicach, zaraz przy kolkach walkow rozrzadu zaworow dolotowych.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 04, 2008, 19:08:52 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Siedza w glowicach, zaraz przy kolkach walkow rozrzadu zaworow dolotowych.


dokładnie to te, dla szybkiej diagnozy wystarczy je zamienić miejscami, jeśli zmieni się miejsce stuku to wszystko jasne...
mi po przełożeniu przestały ale biorę poprawkę na aktualną pogodę i warunki w jakich jeden z nich stukał, dlatego jak pisałem poczekam do jesieni

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 06, 2008, 01:05:21 »
To przekładanie elektrozaworów to szybka robótka czy z gatunku pół dnia roboty?
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline Ryszard Obojski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 826
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 3.0V6 2002r automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 06, 2008, 08:56:00 »
szybka robota, jak zdejmiesz plastikową osłonę z góry silnika to masz je na wierzchu

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 07, 2008, 13:06:52 »
Zaworki wyjęte i przeanalizowane:) Największą ich wadą jest zbyt miękka sprężyna która po czasie poprostu przestaje spełniać swoją funkcję. Doraźnie wystarczy rozciągnąć trochę sprężynę i nastaje upragniona cisza. Na ile? pewnie nie na długo:)
Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 10, 2008, 09:42:50 »
Michał,czy możesz załączyć zdjęcie tych zaworków oraz ile ich jest? lub inne info.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 10, 2008, 10:32:50 »
Zaworki sa dwa, po jednym na glowice w V6 ES9J4S i V6 ES9A (a po jednym w silnikach rzedowych 4 cylindrowych ze zmiennymi fazami rozrzadu jak EW7A 1.8i 16V 125 KM i EW10A 2.0i 16V 140 KM).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Michał Pankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 Exclusive, Xantia Break 1.8i, Honda CRX Ballade ZC1
  • Zainteresowania: Car Audio, Informatyka
  • Miejscowość: Bolesławiec
Re: [Mk I 2002] stukot w 3.0 V6
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 10, 2008, 11:52:08 »
3.0 V6 2002 rok:

Morti
C5 3.0 V6 Exclusive  2002
Xantia Break 1.8i 1995
Honda CRX Ballade ZC1