Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)  (Przeczytany 43680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Florysiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara II ('00r) 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 30, 2009, 15:17:32 »
Dzięki za info. Znalazłem przyczynę - dzikie powietrze na przewodzie za przepływomierzem. Tak mi się zdawało, że tego silnika krokowego nie ma u mnie, bo za nic nie mogłem go znaleźć.

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 05, 2010, 19:42:52 »
Witam, mam problem po przyczyszczeniu przepustnicy (czyściłem Lm-40).
Mianowicie wzrosły mi obroty o jakieś 400-500 (na jałowym mam od 1200 do 1400), kiedy wcisnę gaz to spadają do 1200. Zauważyłem też, że silnik pracuje niemalże jakby skrzynia była automatyczna - obroty rosną do 1400, na chwilę jakby zacina się, po czym spadają do 1200 i znowu zaczynają rosnąć.
Czy na taką sytuację wpływ może mieć to, że otworzyłem serwo przepustnicy? No i co z tym fantem teraz zrobić?

EDIT: odłączenie i ponowne podłączenie akumulatora rozwiązało problem, obroty wróciły do odpowiedniego poziomu (ca. 850 na ciepłym silniku) i są wyraźnie równiejsze.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 05, 2010, 19:55:47 »
Zrobiles dwa bledy, zastosowales WD-40 (to dobry srodek ale do zardzewialych srub) i otworzyles serwo przepustnicy.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 05, 2010, 20:23:55 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Zrobiles dwa bledy, zastosowales WD-40 (to dobry srodek ale do zardzewialych srub) i otworzyles serwo przepustnicy.


Zgadza się, nie doczytałem wcześniejszych postów i pozdejmowałem spinki z serwa. Co do LM-40 - nawet nieźle zadziałał, ale następnym razem faktycznie kupię coś bardziej dedykowanego.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Łukasz Adamczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 028
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: BX GTI 16V MKII 93,BX GTI 16V MKI i inne
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wałbrzych
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 05, 2010, 23:07:42 »
Podepnę się pod temat a powiedzcie mi co może być nie tak w silniku 1.8 16v jeśli jest problem z obrotami czy winny może byc tylko i wyłacznie silnik krokowy??? I gdzie dokładnie zanjduje się on w tym silniku ???
SUDECKI KLUB CITROENA

Na sprzedaż wszystkie części z XMa 2.1 td-wszystko co potrzeba!!! Oraz jakies większe, mniejsze graty do BXa...

PS.
Było kilka AXów, BXów, XMów jeden ZX i inne a historia dalej pisze swój ...

Offline Tomasz Gąbka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 547
  • Skąd: Odolanów
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, wcześniej Xsara II 1,4SX 2000r, Saxo 1,1i 5d 1997r i AX 1,0 TGE 5d 1991r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Odolanów
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 15, 2010, 18:08:55 »
Podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku. W mojej Xsarci II 1,4 benzyna silnik bardzo wolno schodzi z obrotów. Auto było podpięte pod tester diagnostyczny. Wszystko było ok ale mechanik mówił że silniczek może być zabrudzony. Wyczyściłem silniczek i przepustnicę. Nie rozbierałem oczywiście potencjometru. Auto chodzi lepiej ale silniczek nadal chodzi ospale. Odczytałem oznaczenie to Magneti Marelli B 35/00 (M2 7001). Widziałem na Allegro silniczki do 1,4 benzyna ale były 2 rodzaje B35/00 i B32/00 nie wiem czy ten co mam założony (B35/00) był od nowości. Oznaczenie silnika to KFW. Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Piotr Huras

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Krapkowice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16v 109KM
  • Miejscowość: Krapkowice
Falowanie silnika !!!!
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 30, 2010, 01:05:47 »
Witam mam małe pytanko :
Mam Xsare II 1.6 16v 109KM i mam mały problem , mianowicie faluje mi silnik (obrotomierz delikatnie sobie skacze z 900 ob. na 1000 i z powrotem) , wprawdzie gdy go lekko prze gazuje od razu się uspokoi i robi to tylko gdy jest zimny .
Gdy byłem z nią na komputerze nic nie wykazał a mechanik mi powiedział że trzeba będzie przeczyścić przepustnicę lub silniczek skokowy .
A chciałem spytać czy może ktoś miał podobny przypadek ???
Dobre rady mile widziane.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Falowanie silnika !!!!
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 30, 2010, 12:50:17 »
Tak, wiele osób miało taki problem, spróbuję połączyć z istniejącym wątkiem.
Do wyczyszczenia przepustnica (w 1.6 16v nie ma silnika krokowego). Zerknij na wcześniejsze posty.
 
Xsara
 

Offline Jędrzej Ziober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,4
  • Miejscowość: Tychy
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2011, 22:35:24 »
Tomku, ja w xsarze 1,4 2002r miałem ten B35 od nowości.
Kupiłem na allegro najtańszy jaki był – coś ok. 30 zł (allegrowicz bodajże z Częstochowy) i śmiga już bez problemu od wiosny.
A objawy były takie że falowały obroty, długo schodził  z obrotów, lub nawet wogóle nie chciał zejść z obrotów. Występował problem z odpaleniem auta, trzeba było posiłkować się wciśnięciem gazu i porządnie przegazować żeby się silnik zagrzał... Generalnie problemy w zimie ustąpiły ale na wiosnę znów się pojawiły... Mój mechanik wymienił czujnik położenia wału (taki błąd wyrzucił komputer) ale to nie pomogło. Czyszczenie przepustnicy pomogło minimalnie a strzałem w 10 była wymiana na nowy silniczka krokowego!!

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 14, 2012, 14:52:04 »
przepraszam za odświeżenie teamatu ale nie bede zakaldał nowego na takie banalne pewnie pytanie.

Czy po wyjęciu przepustnicy trzeba jej złącze posmarować silikonem? Czy ta gumowa uszczelka jest wielokrotnego uzytku?
Boje sie jakiś przedmuchów.

Offline Tomasz Gąbka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 547
  • Skąd: Odolanów
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, wcześniej Xsara II 1,4SX 2000r, Saxo 1,1i 5d 1997r i AX 1,0 TGE 5d 1991r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Odolanów
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 15, 2012, 11:37:39 »
Zależyw jakim stanie jest ta uszczelka. Pytałem się i w ASO kosztuje około 10 zł, ale nigdy jej nie mieli, więc musieliby sprowadzić opakowanie 5 sztuk, i by 4 im leżały. Więc z braku innego rozwiązania posmarowałem silikonem, chociaż wiem że jest to prowizorka.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 18, 2012, 12:24:03 »
no ja właśnie zawsze zakłądam tak jak było czyli ta stara jest. Jest sposób żeby sprawdzić czy sa jakieś przedmuchy?

czy wynikiem tego moze być ze słabo wchodzi na obroty?

Offline Marek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Ostrołęka
  • Posiadany samochód: Xsara 1,4 + LPG
  • Miejscowość: Ostrołęka
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 24, 2012, 19:52:24 »
W silniku 1,6 16V nie ma silnika krokowego. Jest serwonapęd sterujący przepustnicą w zależności od uchylenia pedału "gazu". Nie ma też linki gazu. Obroty silnika zadaje potencjometr przy pedale "gazu".
Falowanie obrotów może być związane z zabrudzeniem przepustnicy, którą trzeba okresowo czyścić. Nie wolno uchylać rękami przepustnicy podzczas czyszczenia.
Jeli obroty falują to zacznij od wyczyszczenia przepustnicy - najmniej kosztowne i najprostsze.

Offline Piotr Poznaniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 113
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4ST 2018, 1.2 PT 131KM, Saxo 1.1 Chrono 2001 130kkm
  • Miejscowość: Poznań
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 27, 2012, 09:13:46 »
Cytuj

Marek Bednarczyk napisał:
. Nie ma też linki gazu. Obroty silnika zadaje potencjometr przy pedale "gazu".


To zależy (chyba) od daty produkcji, u mnie jest linka gazu i pedał mam "analogowy", trochę ubolewam że nie mogę dołożyć z tego powodu fabrycznego tempomatu.

Offline PIOTREK MIKIELSKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: GRAJEWO
  • Posiadany samochód: CITROEN ZSARA 2 1.6 16V
  • Miejscowość: GRAJEWO
wyczyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 28, 2012, 08:35:21 »
Witam.Mam citroena xsara2 1.6i 16v TU5JP4 .Mam pytanie jak wyczyścić przepustnice i jak jo zdemontować proszę o jakiś obrazek.
Z góry dziękuje.

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: wyczyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 28, 2012, 17:29:29 »
Zdejmujesz czarną rurę która idzie do filtra, odkręcasz przepustnice (3 śruby torx), czyścisz, najlepiej bez odpinania kostki wtedy nie będzie problemu z ponowną adaptacją, o której ktoś tu na forum mówił. Nie zdejmujesz czarnej zaślepki którą widać z przodu przepustnicy! I tyle.

  • I przeczytaj jeszcze ten wątek, jest właśnie o tym.


http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=31152&forum=20&post_id=473579#forumpost473579
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline PIOTREK MIKIELSKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: GRAJEWO
  • Posiadany samochód: CITROEN ZSARA 2 1.6 16V
  • Miejscowość: GRAJEWO
Re: wyczyszczenie przepustnicy
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 29, 2012, 11:08:08 »
Dziękuje za podpowiedż.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 29, 2012, 16:25:30 »
Cytuj

Piotr Poznaniak napisał:
Cytuj

Marek Bednarczyk napisał:
. Nie ma też linki gazu. Obroty silnika zadaje potencjometr przy pedale "gazu".


To zależy (chyba) od daty produkcji, u mnie jest linka gazu i pedał mam "analogowy", trochę ubolewam że nie mogę dołożyć z tego powodu fabrycznego tempomatu.


Zaskakujące jest to co napisałeś. Faktycznie egzemplarze 1.6 16v wyprodukowane do 2 grudnia 2001 miały gaz na linkę. Co dziwniejsze, spodziewałem się raczej tego, że zmiana nastąpiła wtedy, kiedy wprowadzono nowy typ przełącznika zespolonego, ale myliłem się. Nowy przełącznik był montowany od 30 VI 2001. Powiedz, gdzie ta linka kończy się pod maską? Czy jest podłączona bezpośrednio do przepustnicy?

Swoją drogą to nie wyklucza montażu tempomatu uniwersalnego. Ktoś tutaj opisywał taki tempomat. Nie kosztuje dużo, a działa w praktycznie każdym typie samochodu.
 
Xsara
 

Offline Piotr Poznaniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 113
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4ST 2018, 1.2 PT 131KM, Saxo 1.1 Chrono 2001 130kkm
  • Miejscowość: Poznań
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 31, 2012, 14:01:05 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Powiedz, gdzie ta linka kończy się pod maską? Czy jest podłączona bezpośrednio do przepustnicy?


Z tego co pamiętam linka kończy się na potencjometrze (czy czymś podobnym), który jest połączony kabelkiem z przepustnicą :) Jak będzie cieplej to postaram się pamiętać i zrobię zdjęcie, całość jest pod rurą dolotową.

Cytuj

Swoją drogą to nie wyklucza montażu tempomatu uniwersalnego. Ktoś tutaj opisywał taki tempomat. Nie kosztuje dużo, a działa w praktycznie każdym typie samochodu.


Fakt, był taki temat. Poszukam sobie ;-)

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 18, 2012, 19:01:50 »
Oj przepustnica przeczyszczona i od razu cytrynka odzyskała spokojniejszy oddech :)

Miałem pisać w trakcie roboty przy tym ale już się ściemniało i nie zdążyłbym. Powiedźcie czy jak czyściliście przepustnice to tylko ten "cylinder" z klapką ? Czy trzeba coś jeszcze wyczyścić przy okazji rozkręconej przepustnicy. Tego plastiku z napisem BOSCH nie ściągałem - to dobrze? Jak wam chodzi ta klapka? U mnie przy nacisku lekko z oporem a z powrotem wraca dość szybko i z taki chrobotkiem jak by jakiś trybik albo zębatka to cofała - czy tak ma być? Czy coś jeszcze poczyścić?

Dodam, że zabieg, który przeprowadziłem pomógł ale czy coś jeszcze można przeczyścić przy okazji czyszczenia?
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Piotr Kukiz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1,6 16V '03
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 16, 2013, 11:10:29 »
Witam,

Ostatnio silnik w mojej Xsarci zaczal dziwnie odpalac.
Najczesciej, przy odpalaniu na silnym mrozie przez jakies 5-10sekund bardzo falowaly obroty. Ponadto, nie bylem w stanie ruszyc z miejsca na drugim biegu, bo samochod lapal "kangura".
Oczywiscie normalnie ruszam z 1 biegu :-) ale czasem jak sie jezdzi w korku i samochod sie lekko toczy, to staram sie delikatnie podjezdzac na drugim biegu. Niestety, ostatnio bylo to nie mozliwe, bo silnik zaczynal sie strasznie dlawic, czesto gasl.
W zwiazku z tym postanowilem wyczyscic przepustnice.
Po czyszczeniu jest rewelacja. Moge bez problemu ruszyc samochodem nawet calkiem dynamicznie z drugiego biegu. Silnik jest po prostu zwawy.

W trakcie czyszczenia, zwrocilem uwage na jeden szczegol. W tej komorze za przepustnica (co widac na zdjeciu), jest troche oleju. Skad ten olej sie tam wzial ?
Czy to normalne ? Czy nie ma sie czym przejmowac ?

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 16, 2013, 17:24:23 »
Witam!

Tez mam tam olej ale on chyba wraca z silnika przez odme, przewodem który wchodzi w rure od filtra przez przepustnice.

Mam pytanie. Dlaczego nie można dotyakć płatka od przepustnicy palcami, w sensie ruszać nim mechanicznie? Zawsze przy czyszczeniu odchylam go sobie i ruszam nim. Jakie mogą być tego konsekwencje?