Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)  (Przeczytany 43607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
[1.6 16v] Gdzie jest silnik krokowy (falowanie obrotów)
« dnia: Czerwiec 18, 2008, 17:08:54 »
Witam

Gdzie w Xsarze II 1,6 16V jest silnik krokowy? Nie mogę go zlokalizować mimo przczytanych wskazówek na forum. Może ktoś wstawi zdjęcie. Mam problem z falującymi obrotami i chcę go znaleźć i przeczyścić.

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2008, 20:35:07 »
nie wiem gdzie jest w 1.6 16V ale odrazu kup nowy czyszczenie nic nie daje ;] przeciez silniczek jest za filterm powietrza ;]
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2008, 20:43:59 »
Cytuj

Wojciech Wodzyński napisał:
Witam

Gdzie w Xsarze II 1,6 16V jest silnik krokowy? Nie mogę go zlokalizować mimo przczytanych wskazówek na forum. Może ktoś wstawi zdjęcie. Mam problem z falującymi obrotami i chcę go znaleźć i przeczyścić.


Nie ma silnika krokowego bo przeputnica jest sterowana serwem. Trzeba zdjac przepustnice z kolektora i umyc bo pewnie jest zanieczyszczona.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2008, 21:48:08 »
Właśnie zdążyłem się o tym przekonać, że nia ma silniczka. Przepustnica była lekko zabrudzona, ale nie tak mocno. Czy można nią delikatnie poruszyć celem wyczyszczenia? Obroty delikatnie pływają, ale jak włącze klimatyzację to silnik dostaje takich drgań jak by chciał wylecieć z komory.. Może to wina napinacza paska? Ma dosyć spore luzy.

Offline Arkadiusz Marczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Wymysłówka
  • Posiadany samochód: xsaraII 1.6 16v+sekwencja
  • Miejscowość: Wymysłówka
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2008, 11:47:56 »
Witam!! Na moje laickie oko krokowiec znajduje się w obudowie przepustnicy(zaznaczona nz czerwono) trzeba wypiąć spinki (zielone strzałki) jest ich co najmiej 4. Pod pokrywką, zabezpieczoną uszczelą znajduje się rzeczony krokowiec!! Moim zdaniem nie ma szans nic się tam dostać więc czyszczenie tego elementu nie ma sensu, bo i po co?? Rozbierałem ten element- krokowiec?? był czysty jak łza, przepustnica lekko osmalona, a obroty jak falowały tak falują-delikatnie, aczkolwiek jest to nieco irytujące tak samo jak palenie na ciepłym silniku(trzeba chechłać 3-5sek :-/) Jeśli to co widziałem to nie jest krokowiec to będę wdzięczny za info-co to takiego znajduje się pod w/w pokrywką:-)

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2008, 18:57:50 »
Problem rozwiązany, powodem falowania obrotów przy włączonej klimatyzacji była zabrudzona przepustnica.  Dzięki Piotrze za naprowadzenie na właściwy trop.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2008, 23:12:27 »
Cytuj

Arkadiusz Marczyński napisał:
Witam!! Na moje laickie oko krokowiec znajduje się w obudowie przepustnicy(zaznaczona nz czerwono) trzeba wypiąć spinki (zielone strzałki) jest ich co najmiej 4. Pod pokrywką, zabezpieczoną uszczelą znajduje się rzeczony krokowiec!! Moim zdaniem nie ma szans nic się tam dostać więc czyszczenie tego elementu nie ma sensu, bo i po co?? Rozbierałem ten element- krokowiec?? był czysty jak łza, przepustnica lekko osmalona, a obroty jak falowały tak falują-delikatnie, aczkolwiek jest to nieco irytujące tak samo jak palenie na ciepłym silniku(trzeba chechłać 3-5sek :-/) Jeśli to co widziałem to nie jest krokowiec to będę wdzięczny za info-co to takiego znajduje się pod w/w pokrywką:-)


To jest serwo sterujace przepustnica, ono sie nie brudzi ale czasem tez zawodzi.
Trzeba czyscic przepustnice bo to najczesciej jest powodem falownia obrotow. Jesli to nie pomoze to najlepiej zrobic diagnostyke bo moze byc uszkodzona cewka, czujnik temperatury itd.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Paweł Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Oświęcim
  • Posiadany samochód: Xsarcia II 1.6 16v 2002 LPG LandiRenzo
  • Miejscowość: Oświęcim
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2008, 18:04:58 »
Witam

A czym najlepiej czyścić tą przepustnicę, bo chyba też mnie to wkrótce czeka...
Benzyna ekstrakcyjna czy może coś innego?

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 20, 2008, 19:12:42 »
Ja użyłem płynu firmy Wurth, ale benzyna ekstrakcyjna lub rozcienczalnik nitro też będą ok.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2008, 16:31:56 »
Sa dostepne zmywacze uniwersalne w handlu w postaci sprayu (do mycia gaznikow, ukladow hamulcowych itd).
Ja stosuje Wurth .
Swietnie rozpuszcza i wyplukuje zanieczyszczenia i szybko odparowuje. Sa lepsze niz benzyna czy nitro (nitro moze zniszczyc elementy plastikowe i ogolnie trzeba z tym uwazac mocno).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Jarosław Kolek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: Pogwizdów
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.6 16V 2000
  • Miejscowość: Pogwizdów
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 14, 2008, 16:40:35 »
a czy jest możliwość np .zwiększenia wolnych obrotów przez podłączenie do komputera i zrobienie diagnostyki.
Pytam bo moje wolne obroty są trochę za niskie gdyż wskazówka zatrzymuje sie na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. obrotów. Jednak gdy ruszę kierownicą to obroty trochę się podniosą ale tylko na chwilę.

Offline Adam Czajka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.9D (DW8) 06'2001
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 14, 2008, 18:32:31 »
podłączę się pod temat (też mi faluje): czy możecie mnie wspomóc informacją (fotką) gdzie szukać przepustnicy w 1.9D (DW8)? Będę wdzięczny. Dzięki.

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 14, 2008, 21:35:08 »
Cytuj

Jarosław Kolek napisał:
a czy jest możliwość np .zwiększenia wolnych obrotów przez podłączenie do komputera i zrobienie diagnostyki.
Pytam bo moje wolne obroty są trochę za niskie gdyż wskazówka zatrzymuje sie na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. obrotów. Jednak gdy ruszę kierownicą to obroty trochę się podniosą ale tylko na chwilę.


Czyli wszystko jest ok. U mnie też obroty są na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. Jak ruszysz kierownicą to załącza się pompa od wspomagania i wzrasta obciążenie silnika i obroty idą w górę.

Offline Łukasz Widomski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4I SX BK (LPG) '99
  • Miejscowość: Kraśnik
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 02, 2009, 08:02:17 »
Cytuj

Jarosław Kolek napisał:
a czy jest możliwość np .zwiększenia wolnych obrotów przez podłączenie do komputera i zrobienie diagnostyki.

Witam
W silniku 1.4 przy mocowaniu linki od gazu na półkolu przy przepustnicy jest taka śrubka (chyba torx 8 na klucz nasadowy). Wkręcając ją odpycha się to pólkole (efekt taki jakby dodać troszkę gazu). Pytanie czy w ten sposób można zwiększyć wolne obroty, bo czasem po odpaleniu mam 500?
Pozdrawiam

Offline Mariusz Purta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 1.6i 16V 2002
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 02, 2009, 20:22:03 »
Ja wyciągnąłem przepustnicę, dokładnie ją przepryskałem preparatem do czyszczenia gaźników i falowanie ustąpiło. Sporo się tego syfu od nowości nazbierało...

Offline Robert Żygadło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XSARA I KOMBI 1999r. 1.6i
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2009, 19:08:29 »
Podłanczając się do tematu chciałem zapytać gdzie znajdę przepustnicę ale w silniku 1.6 8V.
U mnie objawy są takie jakby silnik nie palił na jedną świecę ale po wyczyszczeniu świec dalej to samo.I silnik też tak pracuje jakby miał za chwilę wyskoczyć.Siedząc w środku czuć straszne kołysanie.Czytając właśnie ten post też pomyślałem o zapchanej przepustnicy,tylko gdzie ona jest i jak ją wyjąć.?

Offline Robert Żygadło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XSARA I KOMBI 1999r. 1.6i
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2009, 13:08:34 »
Przepustnica znaleziona i przeczyszczona.Faktycznie syfu się tam strasznie dużo nazbierało.
Niestety silnik dalej dziwnie pracuje.
A wszystko zaczęło się od tego że przez 2 dni jeździłem rowerkiem do pracy i cytrynka się obrazła chyba na mnie.

Offline Robert Żygadło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XSARA I KOMBI 1999r. 1.6i
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 14, 2009, 21:17:51 »
Niestety.Wymieniłem cewkę i dalej to samo.Auto zachowuje się jakby paliło na 3 gary.Brak mocy i strasznie telepie całym autem.
Wymieniłem świece,wymieniłem cewkę,umyłem przepustnicę.Co może być jeszcze przyczyną tak dziwnej pracy silnika.?

Offline Arkadiusz Marczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Wymysłówka
  • Posiadany samochód: xsaraII 1.6 16v+sekwencja
  • Miejscowość: Wymysłówka
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 15, 2009, 01:40:49 »
Witam
U mnie też chodził na 3 gary, wywaliło check, przyczyna okazała się prozaiczna -brak styku na kostce 3-go(bodajże) wtryskiwacza- nie dostawał sygnału to i niepracował leń jeden ;-) Spróbuj pomanipulować z kabelkami (mi już w dwóch przypadkach tak się udało "naprawić" xsarcię)
powodzenia zobacz tu:-)

Offline Robert Żygadło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XSARA I KOMBI 1999r. 1.6i
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 15, 2009, 19:55:07 »
U mnie też jest problem z 3 wtryskiwaczem.O której kostce mówisz o tej którą podpina się do cewki.Czy o jakiejś innej.Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam LPG,natomiast anomalia są i na gazie i na benzynie.

Offline Arkadiusz Marczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Wymysłówka
  • Posiadany samochód: xsaraII 1.6 16v+sekwencja
  • Miejscowość: Wymysłówka
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 16, 2009, 00:07:05 »
U mnie wogóle nie chciał chodzić na gazie-sekwencja. Na benzynie chodził na 3 gary i wywaliło check. A ta kostka to jest między głowicą a kolektorem ssącym-idzie nią sygnał do wtryskiwacza. Już prawie rok jeźdżę i jest git zobacz tu:-)

Offline Robert Żygadło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XSARA I KOMBI 1999r. 1.6i
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 16, 2009, 00:19:16 »
Postaram się to jutro sprawdzić z tym że u mnie jest troszkę inaczej bo na gazie i na benzynie jest tak samo i nie mam problemu z przełączaniem.Jak auto pracowało na gazie wyjąłem wtyczkę od 3 wtryskiwacza i nic się nie działo czyli ewidentnie jakby nie paliła na 3 zawór.Tylko dlaczego tak się dzieje.Świece 2 razy sprawdzane i zamieniane,cewka nowa.Może to wina jakiegoś czujnika.

Offline Łukasz Florysiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara II ('00r) 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 26, 2009, 22:34:03 »
Podłączę się pod ten temat, bo też mam problem z falującymi obrotami.
Falują w bardzo małym zakresie, ale czasem tak tąpną w dół, że aż lekko buda zadrży.
Gdzie w Xsarze II HDI 90 KM (2000 rok po liftingu) jest silnik krokowy? Gdzie jest przepustnica? Czy na parkingu przed domem mam szanse jedno i drugie jakoś łatwo wyciągnąć? Czy po czyszczeniu trzeba regulować coś w komputerze?

Łukasz

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 28, 2009, 19:45:15 »
W Twoim silniku 2.0HDi 90 nie ma czegos takiego jak silnik krokowy wolnych obrotow czy przepustnica.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marek Będkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 751
  • Skąd: Kleczew / niedaleko Konina
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,6 Break + Ford Focus 1,6
  • Zainteresowania: auto, koty perskie, muzyka
  • Miejscowość: Kleczew / niedaleko Konina
Re: Gdzie jest silnik krokowy
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 29, 2009, 13:07:39 »
Cytuj

Wojciech Wodzyński napisał:
[. U mnie też obroty są na pierwszej kresce poniżej 1 tyś. Jak ruszysz kierownicą to załącza się pompa od wspomagania i wzrasta obciążenie silnika i obroty idą w górę.


A to ciekawe. U mnie normalnie obroty też są na pierwszej kresce poniżej 1 ale jak pokręcę kierownicą do oporu w prawo lub lewo bardzo spadają, tak bardzo że przy manewrowaniu na parkingu potrafi zgasnąć. Fakt, że na gazie ale jednak. Coś chyba jest nie tak. Choć z drugiej strony patrząc kierownica chodzi tak lekko, że aż za lekko się wydaje w porównaniu z innymi autami.