Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi  (Przeczytany 10481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 25, 2008, 19:29:10 »
Poszedłem za radą - zdjąłem tapicerkę klapy, dostałem się do mechanizmu zarówno w klapie, jak i w szybie.
No i teraz tak: zwarłem ze sobą dwa styki na zdjęciu "styki_szyba". Nic się nie stało. Rozumiem, że na styki wtyczki ze zdjęcia "siłownik_wtyczka" powinno zostać podane napięcie, by ten odbezpieczył szybę? Zakładam, że ponieważ nie było reakcji na zwarcie - szlag trafił ścieżki. Zatem którędy poprowadzić druciki i gdzie je wpiąć? Z lewej strony szyby od wewnątrz na górze jest zdejmowalny plastik osłaniający jakieś przezroczyste ustrojstwo :) Czyżby tam?
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 25, 2008, 21:29:08 »
Na zamieszczonym zdjeciu masz wyjscie kabli ze sciezek w szybie do zlaczki i dalej stycznika. Pod spojelerm masz wejscie. A zatem z jednej i z drugiej strony wlutowac kabelk i poprowadzic po lewej krawedzi szyby odsuniety od uszczelki. Dowcip z tymi sciezkami wlasnie na tym polega ze sa poprowadzone na styku z uszczelka i sie bezczelnie przecieraja. Bodajze w 2004 ten patent nieco zmodyfikowano i poprowadzono sciezke nieco inaczej z pominieciem powierzchni styku z uszczelka i od tamtej pory elementem ktory trafia szlag jest przycisk w obudowie wycieraczki ktory potrafi dostac wody.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 25, 2008, 21:41:06 »
Rozumiem, że musi to wejść do tej puszki? Po zdjęciu tej osłonki czarnej mam jakieś przezroczyste pudełko - je też idzie rozebrać? I jak oba kabelki wlutuje mówisz,że zacznie działać? :)
No zobaczymy :)

Jak się uda - poskładam wszystkie foty do kupy i zrobię manuala jak rozebrać tylną klapę i się dostać do szyby i przy okazji światła stopu :)

Apropos stopu - mam odkręcić tylko te 2 torksy ze zdjęcia "swiatlo_stop"? Czy jeszcze jakieś dodatkowe są?
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 25, 2008, 23:32:13 »
Szczerze nie pamietam czy wejscie jest pod ta oslona ... w kazdym badz razie wyglada ono dokladnie tak jak wyjscie czyli dwa luty bezposrednio na szybie. Zeby zdjac spojler musisz wykrecic zarowno wewnetrzne (miedzy zawiasami) jak i zewnetrzne torxy. Sama szyba jest krecona pod oslona zawiasow. Oczywiscie powodem nie dzialania szyby lub/i stopu moga byc tez przerwane/przelamane kable wiazki elektrycznej schowane pod oslona zawiasu i to tez jest dobrze sprawdzic bo kable jak to kable maja tendencje do pekania na zgieciach zwlaszcza pracujacych. Wiazka elektryczna jest pod lewa oslona zawiasu a pod prawa jest przewod plynu spryskiwacza.

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 26, 2008, 10:41:39 »
Rób manuala jak naprawić tą szybę. Napewno komuś się przyda.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 26, 2008, 11:44:03 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
Rób manuala jak naprawić tą szybę. Napewno komuś się przyda.


Widzę,że nie przeczytałeś całego mojego postu :)
Napisałem,że jak mi się uda - poskładam wszystkie foty do kupy i zrobię manuala zbiorczego - do wymiany tylnego 3 stopu... i do naprawy szyby otwieranej :)

Pod warunkiem,że się uda. Trzymać kciuki :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 26, 2008, 17:58:33 »
No i niestety :(
Poległem. Pierwsza walka z citroenem przegrana :( Buuu.

A poważnie - za chiny nie dało się odkręcić tych śrub od spojlera nad szybą, a co za tym idzie - do kabelków ani do lampy się nie mogłem dostać :( Opukanie śrub też niewiele pomogło, a nie chciałem przesadzić,żeby nie mieć dwóch szyb ;)

Zobaczymy - może na zlocie się komuś uda :)
Także wracam do punktu wyjścia - czyli nie mam otwieranej tylnej szyby :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Radosław Ołdak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Wawa Żoliborska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16V SX
  • Miejscowość: Wawa Żoliborska
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 26, 2008, 20:39:12 »
Cytuj

Krzysztof Szanecki napisał:
Rozumiem, że musi to wejść do tej puszki? Po zdjęciu tej osłonki czarnej mam jakieś przezroczyste pudełko - je też idzie rozebrać? I jak oba kabelki wlutuje mówisz,że zacznie działać? :)
No zobaczymy :)

Jak się uda - poskładam wszystkie foty do kupy i zrobię manuala jak rozebrać tylną klapę i się dostać do szyby i przy okazji światła stopu :)

Apropos stopu - mam odkręcić tylko te 2 torksy ze zdjęcia "swiatlo_stop"? Czy jeszcze jakieś dodatkowe są?


To przezroczyste pudełko to rodzaj kleju, nie da się tego rozebrać inaczej niż wyrywając. Ja oczyściłem ramkę z tego kleju i po przylutowaniu kabelka wypełniłem tą ramkę glut klejem z pistoletu na gorąco. Oczywiście żeby naprawić otwieranie szyby nie trzeba rozbierać spojlera aczkolwiek też kiedyś chciałem go zdjąć i po odkręceniu śrub za chiny nie udało mi się z nim wygrać

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 26, 2008, 20:53:18 »
Cytuj

Radosław Ołdak napisał:

To przezroczyste pudełko to rodzaj kleju, nie da się tego rozebrać inaczej niż wyrywając. Ja oczyściłem ramkę z tego kleju i po przylutowaniu kabelka wypełniłem tą ramkę glut klejem z pistoletu na gorąco. Oczywiście żeby naprawić otwieranie szyby nie trzeba rozbierać spojlera aczkolwiek też kiedyś chciałem go zdjąć i po odkręceniu śrub za chiny nie udało mi się z nim wygrać


No właśnie... problem w tym, że chciałem przy okazji naprawić 3 światło STOPu (belka diodowa), a ponoć bez zdjęcia spojlera do niego się nie dostanę :(
A aż tak mi nie zależy na otwieranej szybie w klapie :)
Jak przy okazji się do spojlera dostanę,to naprawię obie naraz :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1 2002] Wymiana żarówki pozycyjnej w tyle kombi
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 04, 2008, 22:24:04 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
A przy okazji wymiany żarówek, mamy okazję podziwiać najbardziej beznadziejny patent w C5 Break czyli plastikowe okrągłe zaślepki otworów na śruby w lampach. Trzymają się na słowo honoru i często się gubią. Aktualnie szukam zamiennika tych zaślepek wśród akcesoriów meblarskich ;)


Ja nawet nie wiedziałem, że tam były jakieś zaślepki bo u mnie ani jednej. Jutro muszę się dobrać do lampy z tyłu bo nie mam stopu.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.