Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] a fap  (Przeczytany 5725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Kowary/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MKI, C4 GP
  • Miejscowość: Kowary/Wrocław
[Mk I] a fap
« dnia: Czerwiec 25, 2008, 23:13:03 »
Witam wszystkich,
piszę tutaj, ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Szukam sposobu, aby móc z większym prawdopodobieństwem określić, czy C5 z 2002/2003 i silnikiem 2,0 HDi ma fap'a (czy może wszystkie autka już miały to ustrojstwo?)

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2008, 23:15:38 »
Wszystkie nie miały - mój nie ma. :)
Spójrz na service.citroen.com - zarejestruj się, podaj VIN i sprawdź. Może będzie napisane
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2008, 23:27:06 »
lub wyslij mi na pw numer vin i sprawdze

Offline Paweł Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Kowary/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MKI, C4 GP
  • Miejscowość: Kowary/Wrocław
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2008, 07:29:54 »
Dzięki za odzew, trochę mnie pocieszyliście.  Niestety przysłanie nr na dzień dzisiejszy nie wchodzi w grę. Zabieram się za szukanie autka i szukam szybkiego sposobu, na sprawdzenie czy dana sztuka ma fapa. Czy to jest możliwe? np po określeniu przez sprzedawcę telefonicznie czy dany egzemplarz posiada zbiorniczek na eloys. Gdzie się ewentualnie znajduje wlew i sam zbiornik?

Napaliłem się zna C5 Break niestety zakup + opłaty i podstawowy serwis (oleje, rozrząd) jest na granicy płynności finansowej i ewentualna wymiana fapa by mnie dobiła. Pomóżcie proszę ;)

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2008, 07:50:39 »
zbiornik z dodatkiem do fap jest pod samochodem przy zbiorniku paliwa,zdarzały sie modele 2,0HDi z Fapem.

Offline Paweł Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Kowary/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MKI, C4 GP
  • Miejscowość: Kowary/Wrocław
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 26, 2008, 08:47:43 »
Dziękuję, czas zacząć poszukiwania. Dzisiaj jeszcze będę wiedział ile muszę szykować na części do zrobienia rozrządu i czas liczyć kasę ile można wydać. Na szczęście wszystkie naprawy będą robione we własnym zakresie (przy znacznym współudziale tatki mechanika).

Z perspektywy czasu wiem jedno. Kto kiedyś jeździł cytrynką nie pokocha innego samochodu. Przez moją rodzinę przewinęło się już kilkanaście sztuk od gsa (jednego z pierwszych sprowadzonych w okolice Jeleniej Góry, a było to w 1981 roku), bx'a, cx'a po xm'a. Niestety z konieczności posiadania czegoś, co może ciągnąć na haku więcej niż 2t ojciec musiał odejść od citroenów. Ja mam zamiar kontynuować przygodę z C5.

Teraz muszę "tylko" znaleźć coś rozsądnego w cenie 20-22 tys. Mam nadzieję, że się uda.

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2008, 10:34:08 »
Cytuj

Paweł Kalinowski napisał:
Na szczęście wszystkie naprawy będą robione we własnym zakresie (przy znacznym współudziale tatki mechanika).

Niestety C5 to nie to samo co XM, CX. Te zawieszenie jest bardziej trwardawe od starych LHM-owców.
Poza tym nie wszystko naprawisz sam. Do niektórych rzeczy potrzebny jest komputer serwisowy.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Paweł Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Kowary/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MKI, C4 GP
  • Miejscowość: Kowary/Wrocław
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2008, 11:27:35 »
W domu mam CDIF/2 więc problemów z diagnozowaniem nie będzie (co prawda jeszcze go nie testowaliśmy na C5 ale producent interfejsu deklaruje współpracę).

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2008, 14:21:18 »
Według mojej wiedzy ostatnia litera w VIN przed cyframi mówi czy jest czy nie ma FAP-a.

-skrzynia biegów manual:
 B - nie ma FAP (L4)
 C - jest FAP (IF-L5)

- skrzynia automatyczna:
 E - nie ma FAP (L4)
 F - jest FAP (IF-L5)


I tak u mnie:

VF7 DE RHZ B

VF7 - producent
D - Citroen C5
E - kombi
RHZ - rodzaj silnika (2.0 HDI 80 KW, DW10ATED)
B - wersja "zanieczyszczeń (L4)

gdybym miał C na końcu byłby FAP wersja zanieczyszczeń (IF-L5)

Jak się mylę to przepraszam :)
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2008, 23:26:47 »
W sumie mam takie same literki z przodu i wszystkie info mam dokładnie takie samo jak u Ciebie :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Paweł Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Kowary/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MKI, C4 GP
  • Miejscowość: Kowary/Wrocław
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2008, 14:11:33 »
dziękuję za informacje. Teraz czeka mnie poszukiwanie.

Offline Paweł Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Kowary/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MKI, C4 GP
  • Miejscowość: Kowary/Wrocław
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2008, 07:36:17 »
Witam wszystkich ponownie.
Tak więc wczoraj stałem się posiadaczem ciemnogranatowej C5:)
Wersja VF7 DC RHZ B, a więc wg zapewnień kolegów bez FAP'a.
Mam nadzieję że się nie mylicie , ponieważ ma przejechane 125 tys, więc czekałaby mnie wymiana. Stan techniczny bez zastrzeżeń.  Czeka ją tylko porządne pranie, ponieważ tapicerka jest jasna a ktoś tym nie pamiętał.

Po przejechaniu od domu (ok. 100km) mogę stwierdzić - to jest to czego chciałem :) Siedzenia jak w salonie - wg mnie lepsze od tych w XM'ie. Bardziej przypominają siedzenia z CX'a, a więc mięciutkie i kanapowe.

Pozdrawiam wszystkich.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2008, 09:43:47 »
Cytuj

Paweł Kalinowski napisał:
Witam wszystkich ponownie.
Tak więc wczoraj stałem się posiadaczem ciemnogranatowej C5:)


Wrzuć fotkę w avatara :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Bartek Dolinkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brighton UK / Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDi Exclusive Automat Kombi
  • Miejscowość: Brighton UK / Gorzów Wlkp.
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2008, 22:19:05 »
VF7DE 4HXE... - a u mnie nie ma C albo B - jest E. Ale FAP'a ma - tak twierdzi komputer pokładowy.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2008, 22:25:07 »
Tak OT: Brighton UK w woj. Lubuskim? :)

(Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2008, 22:27:53 »
Cytuj

Paweł Kalinowski napisał:
Siedzenia jak w salonie - wg mnie lepsze od tych w XM'ie. Bardziej przypominają siedzenia z CX'a, a więc mięciutkie i kanapowe.


Heh... no to po ostatnim mini-zlociku stwierdzam, że kubełki z żółtej Xsary (w wersji sport) są zdecydowanie wygodniejsze :)
Nie wiem jak podczas jazdy, ale na postoju owszem :D
Brakowało mi tylko podłokietników :)

Ale generalnie potwierdzam - siedzenia w C5 są wygodne :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 09, 2008, 13:24:22 »
Pozwolcie, ze podepne sie pod watek. Mysle nad zakupem C5, a jestem w jego temacie zielony.
1. 2.2 MKI ma FAP ?
2. Czy byly 2.0 Exclusive ?
3. Jaki jest koszt serwisu FAP i co ile km ?
4. Czy kazdy Exclusive to mega wypas, czy sa braki w wypasie (na fotach nie wszystkie maja skore)
5. Czy V6 ma FAP :)
6. Kombi w trybie Sport mocno kolysze sie na zakretach ?

Dzieki, wyglada na to, ze kolejne C5 przyjedzie nad Wisle.

Offline Bartek Dolinkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brighton UK / Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDi Exclusive Automat Kombi
  • Miejscowość: Brighton UK / Gorzów Wlkp.
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 09, 2008, 20:23:14 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
4. Czy kazdy Exclusive to mega wypas, czy sa braki w wypasie (na fotach nie wszystkie maja skore)

Co znaczy mega wypas? Jak ma skórę, to już jest mega czy jeszcze nie? Moim zdaniem jest tak przy wersjach Exclusive: wchodzisz do salonu i mówisz, że ma być ta wersja a oni Cię wypytują o szczegóły, lub Ty sam dajesz im to, co chcesz aby było. W mojej C5 nie ma skóry (na całe szczęście - wg mnie wygląda lepiej w welurze). Jak chcesz złote klamki, to Ci je wstawią - oczywiście za opłatą. Wersja E zawiera pewnie jakieś stałe elementy wyposażenia, które różnią ją od pozostałych ale np. w moim przypadku gdy podejrzę w "serwisie" charakterystykę auta po moim nr VIN, to mam wykończenie   WYŻSZE NISKIE PLUS. Jeżeli chcesz mieć jakiś gadżet, to szukaj C5 z nim ale nie oznacza to, że wszystkie cytryny będą go miały nawet w bogatej wersji Exl.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [Mk I] a fap
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 12, 2008, 16:12:40 »
Cytuj

Moim zdaniem jest tak przy wersjach Exclusive: wchodzisz do salonu i mówisz, że ma być ta wersja a oni Cię wypytują o szczegóły, lub Ty sam dajesz im to, co chcesz aby było.


Nie wiem, bo nie kupowalem nigdy nowego, ale chyba masz racje, tak chyba jest we wszystkich wersjach. Mialem nadzieje, ze nie we wszystkich.

Cytuj
Wersja E zawiera pewnie jakieś stałe elementy wyposażenia, które różnią ją od pozostałych


Wiesz jakie sa te stale elementy ? A jakie byly w opcji ?

Cytuj
Jeżeli chcesz mieć jakiś gadżet, to szukaj C5 z nim ale nie oznacza to, że wszystkie cytryny będą go miały nawet w bogatej wersji Exl.


Tego sie obawialem. Dzieki za odpowiedz. Nie spodziewalem sie, ze pozostalych tematow nikt jeszcze nie przerabial.