Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: problem z dmuchawą  (Przeczytany 12831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
problem z dmuchawą
« dnia: Sierpień 20, 2008, 21:30:46 »
witajcie.
mam xsare z 99rok 1,4 bez klimy.
i nie dziala dmuchawa - wcale.
opisy na forum dotycza xsary 2.
co moze byc powodem-prosze
dodam ze wyciagnolem dmuchawe i sam wentylator dziala

Offline Mieczysław Krystek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Rogalin k/Poznania
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4 i 2000 r
  • Miejscowość: Rogalin k/Poznania
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2008, 21:39:39 »
witam serdecznie, wprawdzie nie pomogę ci w rozwiązaniu problemu ale może ja skorzystam z Twego doświadczenia.
Prosiłbym Cię o informację jak wymontowałeś tą dmuchawę, bowiem w moim sam. czasami silnik popiskuje i głośno pracuje a nie wiem jak się do niego dostać. pozdrawiam  mietas

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2008, 21:40:55 »
Sprawdz bezpiecznik dmuchawy
Moje spalanie

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2008, 22:01:09 »
nie w kabinie, a pod maska jest jeszcze skrzynka z bezpiecznikami i tam znajduje sie bezpiecznik od dmuchawy, 40 amperowy, chyba tylko jeden taki jest
Moje spalanie

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2008, 22:04:52 »
W Xsarze II wymontowanie wentylatora to ok 10 minut roboty. Sam wentylator znajduje sie obok filtra pp
Moje spalanie

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2008, 22:27:49 »
Cytuj

roman bajerowski napisał:
witajcie.
mam xsare z 99rok 1,4 bez klimy.
i nie dziala dmuchawa - wcale.
opisy na forum dotycza xsary 2.
co moze byc powodem-prosze
dodam ze wyciagnolem dmuchawe i sam wentylator dziala


Masz klimatyzację? Manualną czy półautomat?

Działa na 4 biegu? Jeśli masz półautomat to ustaw na pełną prędkość i pojeździ parę minut. Jeśli włącza się na pełnej prędkości to jest kwestia bezpiecznika termiczego lub tranzystorów, dokładne dojście do tych elementów jest pokazane w tym wątku (w X1 i X2 wygląda to prawie tak samo):
Nawiew dmuchawa Xsara

Jeśli całkiem nie działa to pozostaje znalezienie głównego bezpiecznika dmuchawy (pod maską). Jacek o tym pisał. W X1 zauważyłem jeszcze na schematach przekaźnik wentylatora. Musi być gdzieś koło dmuchawy. Będę jeszcze szukał gdzie on może być i dam ewentualnie znać.
 
Xsara
 

Offline Andrzej Koślacz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: obecnie Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16V 2004
  • Miejscowość: obecnie Warszawa
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2008, 23:43:53 »
Patrzec to sobie mozna, ostanio widzialem 2 bezpieczniki co prawda nie od dmuchawy, ale od gniazda zapalniczki. Wygladaly ladnie tylko jakos pradow nie puszczaly. Albo zmierz czy jest przepływ, albo jaki kolwiek inny bezpiecznik o tej samej wartosci tam na chwile przełóż. Tak samo z zarówkami ostanio bywa. Swiatełko nie swieci zarówka za pewne, zarówka wymieniona dalej nie swieci. Bezpiecznik wyglada ok, ale sie okazalo po 3 z wielkim trodem wymienionych zarówkach ze to była wina bezpiecznika :(
A nic po nim nie było widac ze przepalony
ps. 1 zarowka była przepalona tez po niej nie bylo widac :(
ps.2 Długiej drogi nie masz, przełacznik, przekaznik, bezpiecznik, silnik.
Silnik działa wiec została reszta
Pozdrawiam

Offline rafał dziurdziak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: rzeszów
  • Posiadany samochód: xantia 2.0i 1993r
  • Miejscowość: rzeszów
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2008, 23:12:35 »
sprawdz miernikiem czy prąd dochodzi do silnika dmuchawy jeśli nie to sprawdzaj kolejne łączenia a napewno dojdziesz co jest nie tak. pozdrawiam

Offline Adrian Serdynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen Xara I 1997
  • Miejscowość: Gdynia
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2008, 13:07:25 »
Witam, czy ktos posiada schemat elektryczny ukladu nawiewu?
Padl mi juz dokumentnie. Posiadam zwykly nawiew z zakresem regulacji 1-4. Objaw na poczatku byl nastepujacy: raz dzialaa dmuchawa na wszystkich biegach, raz wogole. Wymienilem bezpiecznik termiczny, kilka dni bylo nawet ok, pozniej znowu raz dzialaal raz nie, az przestala calkiem dzialac. Sprawdzalem bezpieczniki pod maska miernikiem. wszystkie sa ok. Obok kierownicy tez ok Filtr pylkowy swiezo wymieniony. Przy przekreceniu stacyjki (majac zdemontowany schowek) jedynie rusza sie (tzn ustawia w jedno polozenie -zamkniete)  klapaka nad dmuchawa.
Moze ktos mial podobny objaw lub wie gdzie dalej szukac.
pozdrawiam

Offline Konrad Kuźma

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Warszawa WOLA
  • Posiadany samochód: Xantia II 1.8 16V LPG. 99r
  • Zainteresowania: Szafy, kuchnie, garderoby, zabudowy na wymiar.
  • Miejscowość: Warszawa WOLA
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2008, 11:30:41 »
Witam. Wymieniłem te tranzystorki na te które były podawane na forum i pochodziły jaieś 2 tygodnie (mam klimę półautomatyczną) i teraz mam taki objaw że nawiew włącza się tylko na pozycji auto i to raczej jak jest powyżej 8 stopni na dworzu. jak chce ręcznie regulować nawiew to po włączeniu wirnik się zakręci i od razu wyłącza. jak się go ustawi w pozycji max to nie chodzi w ogóle nawet po jakimś odczekaniu. Wiecie co może być tym razem?

Offline Adrian Serdynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen Xara I 1997
  • Miejscowość: Gdynia
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2008, 12:58:05 »
Wniknalem glebiej i z obserwacji jest tak:
- bezpiecznik termiczny wymienieony.
- silnik dmuchawy sprawdzony na niezaleznym zasilaniu - dziala
- przekaznik dmuchawy wyjalem sprawdzilem - dziala
- bezpieczniki sa ok.
- przelacznik (pokretlo ) biegow - ok

No i teraz najciekawsze:

- Z pomiaru napiec na wejsciu dmuchawy mozna zaobserwowac 2 napiecia, 13 V - dmuchawa dziala oraz 6,5V niezaleznie od biegu, dmuchawa nie dziala. Nie ma opcji zeby nie bylo zadnego napiecia.
wedlug schematu podlaczenie silnika dmuchawy - jeden styk idzie prosto z przekaznika , a na drugi uklad regulacji obrotow (modul z bezpiecznikiem termicznym , oraz pokretlo biegow).

Przypomne ze jest oto wersja bez klimy, tylko nawiew.

Ktos ma jakis pomysl skad bierze sie ten spadek napiecia na zasilaniu silnika dmuchawy?

Pozdrawiam

Offline Wojciech Ostrówka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Jonkowo
  • Posiadany samochód: xsara 1.9 td 1999r 5d, bełkot 306 1,4 rocznik 1994 -jako maszyna zastępcza w razie jakby co...
  • Miejscowość: Jonkowo
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 14, 2008, 23:11:29 »
sprawdz kolego , czy nie masz zanieczyszczonego wlotu powietrza do nawiewu-znajduje sie on jak podniesiez maskę na samej górze przy podszybiu po lewej stronie patrząc od strony podniesionej maski (pod naklejka nr rejestracji na szybie).po taka czarna osłona jest wlot

Offline Konrad Kuźma

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Warszawa WOLA
  • Posiadany samochód: Xantia II 1.8 16V LPG. 99r
  • Zainteresowania: Szafy, kuchnie, garderoby, zabudowy na wymiar.
  • Miejscowość: Warszawa WOLA
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2008, 15:37:21 »
Witam. Wymieniłem te tranzystorki na te które były podawane na forum i pochodziły jaieś 2 tygodnie (mam klimę półautomatyczną) i teraz mam taki objaw że nawiew włącza się tylko na pozycji auto i to raczej jak jest powyżej 8 stopni na dworzu. jak chce ręcznie regulować nawiew to po włączeniu wirnik się zakręci i od razu wyłącza. jak się go ustawi w pozycji max to nie chodzi w ogóle nawet po jakimś odczekaniu...

kolejne obserwacje...

...od 3 dni z rana są temperatury od 7 stopni w górę i nawiew działa w pozycji auto, tylko zaobserwowałem jeszcze jedno zjawisko a mianowicie przy funkcji auto prędkość pracy dmuchawy jest zależna od ustawienia temperatury a teraz mam tak że nie zależnie od jej ustawienia wiatrak wieje z tą samą prędkością (raczej nie za szybką).

przy temperaturach rano np 3 stopnie wiatrak zakręci i wyłącza się. jak pokrętło będzie ustawione na auto w czasie jazdy to co jakiś tam czas właśnie ma takie momenty że zakręci i od razu wyłącza. po dłuższej jeździe i często po zgaszeniu silnika oraz ponownym odpaleniu potrafi się włączyć na dłużej, ale jak się przestawi temperature np. na cieplejszą to znów się wyłączy.

usłyszałem tezę że może być tak iż jest zaśniedziały potencjometr i jak się zrobi zimno to nie działa i w sumie na chłopski rozum by się nawet pokrywało bo najpierw nie działa a po dłuższej jeździe już się tam wszystko trochę rozgrzeje dlatego zaczyna jakoś działać...

ktoś wie co tam go znowu boli?

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2008, 12:40:31 »
A ja bym podejżewał jakieś zabezpieczenie termiczne czy przepięciowe. Nie wiadomo jakie tranzystory założyłeś, może nie tylko one były winne? Z tego co wiem to w zalezności od rocznika były montowane różne układy i w sumie jest ich chyba trzy, z tym że w jednym przypadku (Xsary z przed 2000 roku???) cały układ jest montowany przy silniczku a w nowszych w kanale wylotowym.
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline Konrad Kuźma

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Warszawa WOLA
  • Posiadany samochód: Xantia II 1.8 16V LPG. 99r
  • Zainteresowania: Szafy, kuchnie, garderoby, zabudowy na wymiar.
  • Miejscowość: Warszawa WOLA
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 17, 2008, 22:14:17 »
no ja zamontowałem tranzystory mj 11015 które wszyscy polecali na tym forum... dziś miałem ciekawy przypadek. skończyłem robotę o 21h a na termometrze pokazywało -1C i oczywiście dmuchawa zakręciła i kaput... po 10min jazdy na termometrze pokazywało już ok 0C a później chyba nawet 1C i akurat złapałem się z kimś spod świateł, jak jechałem na 3cim biegu i miałem jakieś 6tys czy nieco więcej obrotów to mi się dmuchawa włączyła i wiała szybciej niż zwykle (tak jakby normalnie przy funkcji auto i takiej różnicy temperatur). po półgodzinnym postoju odpaliłem i chodziła normalnie na funkcji auto... zobaczymy jak będzie jutro z rana :)

Offline Marek Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen xsara break 1.4i + LPG
  • Miejscowość: Łódź
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 23, 2008, 12:57:53 »
Witam
Nie wiem czy to jest skutek mrozu dziś rano odpaliłem xsarę i nie załącza mi się ogrzewanie. Wentylator nie chodzi na żadnym biegu, bezpieczniki wszystkie są OK wewnątrz auta, a te w komorze silnika nie mogę wyjąć, a wizualnie wyglądają dobrze. Pisaliście że za dmuchawę odpowiada bezpiecznik 40, a ja posiadam 2 takie bezpieczniki jak na zdjęciu. Który to będzie? A tak na marginesie czy silnik klimatyzacji jest na wspólnym bezpieczniku z dmuchawą, bo też się nie włącza.

Offline Konrad Kuźma

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Warszawa WOLA
  • Posiadany samochód: Xantia II 1.8 16V LPG. 99r
  • Zainteresowania: Szafy, kuchnie, garderoby, zabudowy na wymiar.
  • Miejscowość: Warszawa WOLA
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 24, 2008, 00:30:09 »
Cytuj

Konrad Kuźma napisał:
no ja zamontowałem tranzystory mj 11015 które wszyscy polecali na tym forum... dziś miałem ciekawy przypadek. skończyłem robotę o 21h a na termometrze pokazywało -1C i oczywiście dmuchawa zakręciła i kaput... po 10min jazdy na termometrze pokazywało już ok 0C a później chyba nawet 1C i akurat złapałem się z kimś spod świateł, jak jechałem na 3cim biegu i miałem jakieś 6tys czy nieco więcej obrotów to mi się dmuchawa włączyła i wiała szybciej niż zwykle (tak jakby normalnie przy funkcji auto i takiej różnicy temperatur). po półgodzinnym postoju odpaliłem i chodziła normalnie na funkcji auto... zobaczymy jak będzie jutro z rana :)


no i już dmuchawa mi działa jak nowa :) dokładnie nie wiem w czym tkwił problem ale wyjąłem silnik, przełączniki z deski rozdzielczej oraz czujnik temperatury wewnętrznej. wszystkie styki oraz potencjometry poczyściłem wacikiem nasączonym spirytusem i po zamontowaniu działa dokładnie tak jak powinno fabrycznie :) satysfakcja oczywista :)

Offline Adrian Serdynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen Xara I 1997
  • Miejscowość: Gdynia
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 09, 2008, 13:58:19 »
Cos w tym jest, bo u mnie po rozlozeniu , przeczyszczeniu i zlozeniu tez dziala. sporadycznie zdarza sie jej nie zaskoczyc , ale ponowne odpalenie samochodu rozwiazuje problem. Moze na wiosne zajrze ponownie w ten temat, teraz zazimno i za ciemno wieczorami.
Pozdrawiam

Offline Adrian Serdynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen Xara I 1997
  • Miejscowość: Gdynia
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2009, 08:53:47 »
Witam,
U mnie po przeczyszczeniu wszsytkiego po drodze za stacyjka do silnika dmuchawy), dziala niby ok, ale niby, bo tez czasem musze jeszcze raz odpalic samochod zeby zaskoczyla , jedynie czego jeszcze nie sprawdzilem to odcinka pomiedzy bezpiecznikami w kabinie a stacyjka ( no i samej stacyjki), ale to juz na wiosne zajecie. Jezeli ktos potrzebuje schemat elektryczny moge podeslac na maila.
Pozdrawiam

Offline Łukasz Golba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Mielec i okolice
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 HDI '10, była Xsara I Break 1.4 '98
  • Miejscowość: Mielec i okolice
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2009, 20:23:21 »
witam.ja także mam ten sam problem  dmuchawa .jeżeli kolega może przesłać schemat elektryczny to bardzo posze mi przesłać. to mój meil : lukaszg83interia.eu  dzięki

Offline Adrian Serdynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen Xara I 1997
  • Miejscowość: Gdynia
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2009, 19:10:38 »
Witam,
No i zlokalizowalem problem, a mianowicie, pierwszy wlacznik, zalaczany  przez kluczyk w stacyjce :)

Pozdrawiam

Ps. Czy schemat jeszcze potrzebny? NIestety, ale powiadamianie o nowych watkach zawiodlo...

Offline Adrian Serdynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen Xara I 1997
  • Miejscowość: Gdynia
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 10, 2010, 08:41:59 »
Witam,
Poniewaz temat cieszy sie dalej zainteresowaniem, postanowilem opisac moje doswiadczenia ze stacyjka:

Zeby wyjac stacyjke;
1. Zdejmujemy atrape/obudowe kierownicy. 3 srubki od dolu (torksy
oczywiscie).
2. Zdejmujemy ze stacyjki plastikowa obudowe z inmobilaizerem.
3. Od strony deski rozdzielczej wykrecamy srubke.
4. Wkladamy kluczyk do stacyjki, w jednym z polozen chyba pierwszym(nie
jestem pewien) wciskamy przycisk blokady w obudowe i wysuwamy stacyjke.
5. Przy wysuwaniu, dobrze odpiac przewod pod kierownica ale nie ze stykow
tylko z mocowania plastikowej objemki.
6. Wysuwamy stacyje, delikatnie wciskajac reka przewody od strony
kierownice, druga reka ciagniemy w strone "pasazera"
7. Od strony spodniej odkrecamy kolejna srubke, oraz objemke dociskajaca
przewody.
8. Wyjmujemy metalowa czesc obudowy stacyjki widoczna na zdjeciu 497.
9. Z metalowej "prowadnicy" wyciagamy malutki swozen i rozmontowujemy
uwazajac na sprezynke.
10. odzielamy sekcje zamka od kostki stykowej.
11. Zdejmujemy obudowe kostki i tutaj UWAGA - wszytsko nam sie wysypie,
malutkie przezroczyste kuleczki izolacyjne, styki, oraz sprezynki od stykow.
12. Czyszczenie - ja uzywalem kontakta do stykow, a gdzie nie dal rady -
papieru wodnego 2000, chociaz papier to gorszy pomysl, poniewaz styki moga
szybciej ponownie ulec zanieczyszczeniu.
Montaz kostki:
1. W kazdy otwor wkladamy "kuleczke"
2. Wkladamy styki
3. Zamykamy obudowe (u mnie zatrzaski okazaly sie bardzo kruche.
4. przez otwory widoczne od frontu obudowy kostki wsuwamy blaszki"sprezynki" wygieciem do dolu, tak zeby luk dociskal styk. Blaszki wsuwamy pomalu, az uslyszymy ciche klikniecie.

Stacyjke skladamy w odwrotnej kolejnosci.
Jezlei zle wlozymy sprezynki, samochod moze nam nie odpalic :) Wtedy jeszcze
raz operacja od poczatku.

Caly opis jest tylko droga jaka udalo mi sie dojsc do rozwiazania problemu. Nie jest to serwisowa instrukcja.

Pozdrawiam

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 27, 2010, 13:26:37 »
Moja dmuchawa w X2 śmiga tylko na 3 biegu. Gdzie szukać problemu? Co wymienić? :)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Karol Kogut

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,9TD r. 1998
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2010, 13:15:03 »
A ja mam pytanie odnośnie dmuchawy w xsarze z klima polautomatyczna. Padła mi dmuchawa i po zakupie uzywki (z xsary bez klimy) i zamienieniu tylko rezystorow nadmuch dziala. bo to byla wada. ale moje pytanie sie tyczy czy ten rezystor nie bedzie przeszkadzal temu ze mam klime? czy w lecie bedzie mi ona dzialac dobrze :(??

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: problem z dmuchawą
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 11, 2010, 12:21:30 »
Cytuj

Karol Kogut napisał:
A ja mam pytanie odnośnie dmuchawy w xsarze z klima polautomatyczna. Padła mi dmuchawa i po zakupie uzywki (z xsary bez klimy) i zamienieniu tylko rezystorow nadmuch dziala. bo to byla wada. ale moje pytanie sie tyczy czy ten rezystor nie bedzie przeszkadzal temu ze mam klime? czy w lecie bedzie mi ona dzialac dobrze :(??


Jeśli dziś działa to w lecie też będzie. Układ rezystorów lub tranzystorów odpowiada za sterowania prędkością dmuchawy i nie ma znaczenia czy przez dmuchawę leci zimne powietrze z klimy czy ciepłe z ogrzewania.

Inna sprawa, że nie rozumiem jakie rezystory i w jakie miejsce przełożyłeś i co dokładnie miałeś przed naprawą, a co masz teraz.
 
Xsara