Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)  (Przeczytany 9531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Soból

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XSARA 2.0 16v VTS
  • Miejscowość: Warszawa
Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« dnia: Wrzesień 07, 2008, 14:21:30 »
WItam poraz kolejny. Mam pytanie co mozna zrobic zeby zwiekszyc moc silnika w XSARZE 2.0 16v ktory ma seryjnie 163 konie. Czy ten silnik jest podatny na jakies przerobki? A moze ten motor jest juz tak wyzylowany, ze niemozna z niego juz zbyt wiele wycisnac. Zastanawiam sie nad turbo ale niewiem czy ten silnik to wtrzyma...prosze o jakies sugestie, moze na poczatek jakies mniejsze przerobki, a potem zastanowie sie nad sprezarka

Offline Krzysztof Stefanko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Złotoryja/UK
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4i, XI.1997/Subaru Legacy 2.5 boxer AWD
  • Zainteresowania: hmmmm......
  • Miejscowość: Złotoryja/UK
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2008, 14:46:24 »
Szukaj gotowego chipa, ktory ma juz ,,zapisana,, wieksza moc. W zeszlym miesiacu kolega kupil gdzies w necie taki chip. Moj znajomy ze sklepu GSM ladnie mu wymienil stay chip na nowy i autko mu fajnie smiga. Pamietaj, ze podwiekszona moc przez chip tuning = szybsze wykonczenie silnika.

Offline Edward Gurbiel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4GP rodzinny a do większych wrażeń zostaje Xsara :)
  • Miejscowość: Kraków
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2008, 14:28:36 »
Albo podjedź do profesjonalistów którzy zmienią  ci  chipa(  soft)
Będziesz  miał  gwarancje;jakieś 1500 zł mniej pewnie z  5 % więcej mocy  i  momentu oraz pewność  że wał  ci  bokiem nie wyjdzie.
A i jeszcze  jedno.... autko będzie na chamowni i wtedy  też zobaczysz o ile jest  lepiej a nie tylko odczujesz .
Wcześniej ZX 1.9 TD Kombi z 95r a teraz   Xsarcia HDi z 2002r.  No i doszedł C4GP 1.6HDi Selection :)

  • Gość
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2008, 21:21:14 »
lepiej zrób porządny przegląd, powymieniaj filtry, sprawdź powietrze w kołach itp, zacznij korzystać z pełnego zakresu obrotów i wtedy zdecyduj czy auto dalej nie jedzie, a jak ktoś wcześniej radził zmierz go na hamowni jak nie będzie miał mocy seryjnej to zacznij mu ją przywracać

PS chip tuning w benzynie bez turbo praktycznie nic nie da, przyrost mocy rzędu 5% jest nie odczuwalna

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2008, 23:39:41 »
Chiptuning w wielu silnikach benzynowych wolnossacych Citroena sporo daje. Niczym szczegolnym nie sa wzrosty na poziomie +10% a nawet wiecej (w Saxo mialem +15%). Ogolnie nie jest problemem uzyskanie niemal 200 KM w Xsarze 2,0i 16V 163 KM, kwestia walkow, wydechu, poprawienia dolotu i odpowiedniej modyfikacji oprogramowania komputera (zadne gotowe "chipy" kupowane na allegro nie wchodza w gre).
Ten silnik jest bardzo mocny bo zostal fabrycznie przystosowany do tego aby sluzyl jako baza do budowy samochodow wyscigowych i rajdowych.
Ale na poczatek radze nauczyc sie wyjmowac z auta to co dala fabryka bo jak to sie mawia najczesciej to nie brak mocy a kwestia lacznika miedzy kierownica a pedalami (no chyba, ze ktos lubi byc "krolem prostych" i przypalac gume na starcie spod swiatel).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2008, 22:02:03 »
Zgadzam sie w 100% z Piotrkiem;-)
Piotrek a co powiesz o uturbieniu tego silniczka?
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2008, 23:02:58 »
To auto nie jest przygotowane na zaturbienie tego silnika a pozatym duza moc/moment moze wyrywac kierownice z rak (zawieszenie ani uklad napedowy nie sa przystosowane do tego co przyniesie uturbienie tego silnika). Niemal napewno pojawi sie koniecznosc zmiany dyfra na szpere (ja w swojej zuwazalem, ze jednak przydalo by sie miec nieco przyblokowany dyferencjal) ale to znow prowadzi do jeszcze wiekszych sil pojawiajacych sie w ukladzie kierowniczym.
Ogolnie mocne przednionapedowce zawsze sprawiaja problemy juz na poziomie konstrukcyjnym jesli chodzi o przednie zawieszenie i uklad kierowniczy.
PS. Przypomnij sie czy doczekalismy sie wykresu z hamowni Twojego auta?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2008, 22:18:06 »
Jeszcze nie bylem bo brak czasu;-( ale nie dlugo sie to jakos unormuje to wkoncu do nich dotre;-)
To moze kompresor zamiast turbo???
Piorek moze Ty bedziesz wiedzial jak jade i tak mocniej deptam to xsarka ciagnie a tak pomiedzy 3-4 tys obr czuje ze jak by cos przeskoczylo i juz tak nie ciagnie;/ obrotomierz leci dosc ostro ( jak wczesniej przed tym pulapem obr) ale predkosciomierz jakby troszke zwolnil;/ wem ze mam do wymiany sprzeglo tlko sie zastanawiam czy to bedzie przez nie.A i mam jeszcze jeden taki problem czasem na wolnych obr na biegu jalowym czuje jak by silnik kulal czasem widac to na obrotomierzu ze obr faluja ale czasem nie i teraz nie wiem czy to mi sie tylko wydaje(jak obr stoi i ani drgnie) ze on faktycznie faluje czy poprostu silnik przezuca drgania na bude bo mam dolna poduche silnika do wymiany.
Teraz nie wiem co wymieniac krokowca czujnik cisnienia w kolektorze ssacym czy bog jeden wie co???A wkurza mnie to mocno bo xsarka sie nie zbiera tak jak powinna;-(
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2008, 23:17:43 »
Kompresor jest lepszy bo nie laduje tak gwaltownie jak turbo no i najczesciej cisnienie doladowania z kompresora jest nizsze.
Ja w/g obrtomierza silnik rozkreca sie rowno a w/g obrtomierza widac, ze auto nie przyspiesza rowno to pewnie sprzeglo puszcza.
Wymien poduche pod skrzynia i silnik krokowy (nie ma problemow z tanim zakupem zamiennikow). Czujnik podcisnienia mozna wymyc w benzynie bo moze jest zaolejony mocno (tylko go nie susz sprezonym powietrzem). moga tez wypadac zaplony, byc moze swiece trzeba wymienic i wyczyscic fajki laczace cewki ze swiecami.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2008, 07:17:34 »
Swiece maja jakies 6 tys km przebiegu wiec watpie zeby to byly swiece.Co do tych zamennikow to rozumiem ze nie musze pakowac sie w koszta za orginal?Dzieki za info sprawdze co tam ja boli
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline robert dyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: xsara 1 1.9td, xsara picasso 1.6 hdi
  • Zainteresowania: sport no i cytrynka a no i vale 46
  • Miejscowość: bytom
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2008, 11:14:47 »
witam czy mozna podpiac LPG pod ten silnik i jakie beda tego efekty pozdrawiam

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2008, 14:19:12 »
Ja jezdze na LPG i jakos nie widze zadnych przeciwskazan
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2008, 14:26:50 »
Cytuj

robert dyczka napisał:
witam czy mozna podpiac LPG pod ten silnik i jakie beda tego efekty pozdrawiam


Teoretycznie do wszystkie mozna podpiac LPG, nawet do kosiarki, tylko po co? Zakladanie gazu do jakiegokowliek usportowionego auta i jego bardzo dobrego silnika to barbarzynstwo.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline robert dyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: xsara 1 1.9td, xsara picasso 1.6 hdi
  • Zainteresowania: sport no i cytrynka a no i vale 46
  • Miejscowość: bytom
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2008, 23:17:47 »
witam Piotrek czemu twierdzisz ze to barbarzynstwo montowac LPG do tego silnika autko troszke pali a to moze dac pewne oszczednosci (kasa)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 10, 2008, 00:39:49 »
Jak sie kupuje sportowy samochod ze sportowym silnikiem to nie po to aby przerabiac go na kuchenke gazowa dla jakis tam oszczednosci. Wiele silnikow nie dziala juz tak dobrze po zalozeniu gazu co wynika np ze zlego spasowa kolektora dolotowego po jego demontazu w celu zamontowania wtryskiwaczy a same wtryskiwacze wnikajace w kanaly kolektora tez powoduja zaklocenie pracy ukladu dolotowego (szczegolnie jesli dosc precyzyjnie zapojektowano kolektor w cely optymalnego napelniania cylindrow z wykorzystaniem rezonasowego doladowania dynamicznego). Pozatym wysilone silniki o wysokiej predkosci obrotowej przy zasilaniu gazem moga byc zbyt obciazane termicznie co moze wplynac na trwalosc niektorych jego elementow (nie wspominam juz o zlym przygotowaniu mieszanki).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Łukasz Roszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Posiadany samochód: Xsara II
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 10, 2008, 09:37:37 »
Popieram Piotra w 100% , skoro kupujesz VTS 2,0 16V to powinienes sie liczyc ze spalaniem i kosztami utrzymania, chcesz zejsc z kosztów kup cos słabszego a nie piszecie ze oi bo 2,0 VTS pali duzo :/ przed zakupem trzeba sobie zadac pytanie czy stać mnie na utrzymanie tego auta. Gaz do XU10J4RS to jak jego wykastrowanie.
You sleep in the light, Yet the night and the silent water, Still so dark...

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 10, 2008, 18:19:08 »
Po czesci sie z Wami zgadzam ale bez przesadyzmow ja tam roznicy wogle nie czuje.Kolezka kiedys montowal do C5 3.0 V6 sekwensje i po montazu wyszlo na hamowni bylo 204KM a wedlug producenta 209KM wiec jak dla mnie to zadna roznica przynajmniej nie do oddczucia po za tym nikt nie jest n 100% pewny ze ten motor mial te 209KM bo tak tylko podaje producent a moglo byc te 204KM co po montazy LPG
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 10, 2008, 19:50:36 »
Ale ja nie mowie od pontonie z niewysilonym silnikiem jakim jest C5 V6 :) Zdania o gazie i jego zakladaniu do usportowionych aut z wysilonymi silnikami wysokoobrotowymi nie zmienie.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Jak Zwiekszyc moc CYTRYNKI(XSARA VTS 163ps)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 10, 2008, 22:14:33 »
Cytuj

Łukasz Pełczyk napisał:
Popieram Piotra w 100% , skoro kupujesz VTS 2,0 16V to powinienes sie liczyc ze spalaniem i kosztami utrzymania, chcesz zejsc z kosztów kup cos słabszego a nie piszecie ze oi bo 2,0 VTS pali duzo :/ przed zakupem trzeba sobie zadac pytanie czy stać mnie na utrzymanie tego auta. Gaz do XU10J4RS to jak jego wykastrowanie.


Całe szczęście żyjemy w wolnym kraju i każdy może mieć własne zdanie i każdy może dowolnie modyfikować swój samochód. Dla jednych istotną wartością jest mieć silnik z zasilaniem "czystą" benzyną, inny jeździ długie dystanse i też chciałby rozkoszować się świetnym samochodem jakim jest VTS jednocześnie nie wydając za dużo pieniędzy. LPG to nie tyfus - nie ma się czego wstydzić. Ale zdanie każdego szanuję i nie będę nikogo przekonywał do niczego. Myśle, że temat LPG w VTS możemy zakończyć - o ile ja wiem nie ma żadnych problemów z eksploatacją tego sillnika na dobrej instalacji sekwencyjnej.
 
Xsara