Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód  (Przeczytany 7748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« dnia: Październik 02, 2009, 07:47:54 »
Czy ktoś już to robił ? Czy wogóle ten detal w warsztatowych warunkach jest do rozebrania. Jeżeli tak, to proszę o garść wskazówek.
pozdrawiam Krzysztof

Offline Mateusz Ryżanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 2002r. 2.2 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2009, 10:19:26 »
Witam
też miałem problem z zapieczonym zaciskiem hamulca przód (właściwie to nie zapieczony tylko w miejscu gdzie wchodzi do zacisku linka od ręcznego coś się stało i przestał odbijac.)

W związku z tym mam dla ciebie niepomyślne wiadomości.
Zacisk jest niby rozbieralny ale nie ma do niego w serwisie ani nigdzie indziej części zamiennych, więc należy wymieniac go w całości.

Oryginalny zacisk koszt ok 1200 zł !!!!
Ale można znaleźc używane za 200-300 zł.
Ryzo :-)

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2009, 10:40:43 »
Temat z zablokowaną osią od dźwigni ręcznego już przerabiałem. Dało się rozruszać i chodzi już dłuższy czas (WD-40 + smar silikonowy).
Problem wynikł tuż po wymianie klocków, otóż za nic nie chcą "odbijać" tłoczki. Po krótkiej jeździe całość grzeje się niemiłosiernie i dalsza jazda staje raczej niemożliwa. Smród przypalonych okładzin. Mam nadzieję, że jakieś doraźne przeczyszczenie zacisku, tłoczka pomogłoby, na jakiś czas. Tłoczki wkręcałem we właściwą stronę. Lewy w prawo, a prawy w lewo i nie wchodziły jakoś specjalnie opornie.

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2009, 10:55:40 »
Cytuj

Zacisk jest niby rozbieralny ale nie ma do niego w serwisie ani nigdzie indziej części zamiennych, więc należy wymieniac go w całości.

Widzę, że jednak są zestawy naprawcze. Pozycja 5 i 7:

Offline Radosław Ołdak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Wawa Żoliborska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16V SX
  • Miejscowość: Wawa Żoliborska
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2009, 11:04:46 »
Cytuj

Mateusz Ryżanowski napisał:

(ciach)

Oryginalny zacisk koszt ok 1200 zł !!!!
Ale można znaleźc używane za 200-300 zł.


Ja kupiłem nowy za 700 (chyba, że ropniak ma inne). Serwis zasugerował, że lepiej jednak kupić nowy, jest podobno zmodyfikowany i pozbawiony wad utleniania się aluminium, a ze starym (używanym) nie wiadomo jak będzie.

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2009, 11:57:33 »
No właśnie te 7 stówek !
Pozycja 7 wygląda na prowadnice do których przykręca się zacisk. Często się zacierają i wtedy zacisk, a właściwie klocki nie pracują równomiernie. Ja każdorazowo przy wymianie klocków wyciągam je czyszczę i smaruję. Zwykle wystarcza na jedną wymianę.
Natomiast nr 5 wygląda na uszczelkę tłoczka.
Tylko jak ten tłoczek wyjąć aby czegoś po drodze nie popsuć ?

Offline Mateusz Ryżanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mkI 2002r. 2.2 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2009, 12:51:08 »
Otóż to diesel 2,2 ma najbardziej nietypowe zaciski z wszystkich występujących..
A co do 5 i 7 na rycinie
to w serwisie, a właściwie znajomy mechanik, który pracuje w serwisie powiedział, że te części sś niedostępne jako osobne elementy naprawcze zacisku....
Ja kupiłem używany i jeżdżę już pół roku i nic się nie dzieje niepokojącego...przynajmniej na razie... :)
Ryzo :-)

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2009, 15:04:24 »
Nie wiem jak do przednich ale do tylnych zacisków bez problemów
kupiłem zestaw naprawczy [w zwykłym sklepie motoryzacyjnym]
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2009, 15:21:12 »
Dzięki za pomoc,coś pewnie się przyda.
Ratunku ! jak tłoczki wydłubać ?

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2009, 21:12:05 »
Cytuj

Radosław Ołdak napisał:
Cytuj

Mateusz Ryżanowski napisał:

(ciach)

Oryginalny zacisk koszt ok 1200 zł !!!!
Ale można znaleźc używane za 200-300 zł.


Ja kupiłem nowy za 700 (chyba, że ropniak ma inne). Serwis zasugerował, że lepiej jednak kupić nowy, jest podobno zmodyfikowany i pozbawiony wad utleniania się aluminium, a ze starym (używanym) nie wiadomo jak będzie.


Nie wydaję mi się aby przedni zacisk był wykonany z aluminium a raczej jest żeliwny. Rozbierałem hamulce u siebie w celu wymiany tarcz i klocków i na aluminium był on za lekki. Tłoczki dają się lekko wkręcać i wciskać i można to robić naprzemiennie a niekoniecznie jednocześnie. Dodatkowo nie zauważyłem problemów z dźwignią sterującą hamulcem ręcznym. Jakkolwiek jeśli są z tym problemy i można pozostawić auto na dłużej to proponowałbym potraktować ustrojstwo naftą. Nafta na bardzo dobre właściwości penetrujące aczkolwiek nie wiem jak zachowa się w bezpośrednim kontakcie z gumą.

Offline Michał Oździński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: C5 kombi break MK I 2003
  • Miejscowość: Grójec
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2009, 22:20:37 »
Cytuj

Krzysztof Gromadzki napisał:
Dzięki za pomoc,coś pewnie się przyda.
Ratunku ! jak tłoczki wydłubać ?

Musisz je wyciągnąć będziesz miał tam dwa origi, później jest problem ze wsadzeniem ale delikatnie podważająć śrubokrętem można tego dokonać.
Poza tym zestaw naprawczy w serwisie kosztuję 174.54 zł. Ostatnio się dowiadywałem

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2009, 19:37:41 »
Cytuj

Piotr Dziurbacz napisał:

Nie wydaję mi się aby przedni zacisk był wykonany z aluminium a raczej jest żeliwny. Rozbierałem hamulce u siebie w celu wymiany tarcz i klocków i na aluminium był on za lekki. ...


Sorry, ale mylisz się. Proponuję przeczytać np. tą stronę. Jest tam wszystko o tym metalu. Tutaj natomiast znajdziesz informacje na temat żeliwa.
Reasumując: tak, zacisk hamulca jest wykonany ze stopu aluminium.
Pozdrawiam.

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2009, 07:47:25 »
Dzięki wszystkim za pomoc. Obeszło się bez kompleksowego rozbierania. Zsunąłem delikatnie gumową osłonkę tłoczka i solidnie wyczyściłem, następnie delikatnie warstewka smaru i wystarczyło. Tak do końca to nie wiem dlaczego blokowało mi te zaciski. W desperacji wymieniłem jeszcze tarcze hamulcowe i wszystko wróciło do normy. Stare tarcze były już mocno wyjechane (z 28 mm grubości zrobiło się 22 mm) ale miałem nadzieję, że jeszcze trochę pojeżdżę. Teraz boję się nawet kichnąć w samochodzie bo tak mocne spowalniacze się porobiły. Pęd powietrza (od kichania) naciska na pedał hamulca i auto prawie demba staje.
pozdrawiam Krzysztof

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 28, 2009, 17:42:52 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
Cytuj

Piotr Dziurbacz napisał:

Nie wydaję mi się aby przedni zacisk był wykonany z aluminium a raczej jest żeliwny. Rozbierałem hamulce u siebie w celu wymiany tarcz i klocków i na aluminium był on za lekki. ...


Sorry, ale mylisz się. Proponuję przeczytać np. tą stronę. Jest tam wszystko o tym metalu. Tutaj natomiast znajdziesz informacje na temat żeliwa.
Reasumując: tak, zacisk hamulca jest wykonany ze stopu aluminium.
Pozdrawiam.


Co do materiału z którego są zaciski przednie to nie mam wątpliwości, że wykonane są z żeliwa. Sprawdzone organoleptycznie i magnesem. Tylny owszem jest aluminiowy i co do tego nie mam żadnych zastrzeżen.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 28, 2009, 19:09:55 »
Wybacz - nie wierzę.
Pozdrawiam.

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 28, 2009, 19:27:53 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
Wybacz - nie wierzę.
Pozdrawiam.


Nie szkodzi:) Możesz sprawdzić sam:)
Pozdrawiam również.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2009, 23:40:19 »
Sprawdzałem nie tylko w mojej C5, ale również w kilku innych, w benzyniakach też. Jako mechanik sprawdzałem również w kilku innych markach aut - kiedyś, jako mechanik już nie pracuję.
Oczywiście możesz mieć zacisk nawet z tytanu, nie moje auto, nie mój problem.
I to tyle co mam na ten temat do powiedzenia, bo to już jest off topic od dawna.
Pozdrawiam.

Offline Jakub Szostak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Lexus IS 200
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 21, 2010, 12:52:58 »
Witam,
Odkopię ten temat, żeby nie zakładać nowego...
Mam ostatnio problem z lewym przednim zaciskiem w moim C5 1.8 '01
Otóż nie odbija mi ręczny... Przez zimę używałem go sporadycznie, a teraz niestety się zacina. Po skręceniu kół można go odbić ręką bez problemu, odchodzi łatwo, ale sam z siebie nie chce. Z tego co czytam będę musiał przeczyścić zacisk, ale mam jeszcze jedno pytanie: do czego służy ta śruba w czerwonym kółku?
Pozdrawiam

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 21, 2010, 19:01:00 »
U mnie też średnio raz w roku blokuje się ręczny. Można się przyzwyczaić. Powody są dwa. Przełamuje się pancerz linki ręcznego, po zdjęciu koła widać przerwę oraz zanieczyszczony zacisk. Po zdjęciu linki z "haczyka" przy zacisku, da się to częściowo rozkęcić, zdjąć gumową osłonkę, WD 40 i po prostu rozruszać. Potem poskładać i rok spokoju.
powodzenia.

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 21, 2010, 20:18:40 »
Zaciski przednie w 2.2 i V6 są takie same i na pewno są wykonane ż żeliwa. Są zestawy naprawcze tłoczka w cenie 30-40 zł. Zrobiłem już obydwa. Zestaw składa się z uszczelki tłoczka i mieszka ochronnego + gumki i mieszki do prowadnic. Niestety nie rozbierałem samego zacisku bo nie mam zapasowego, jakby się coś sknociło... Na zapiekającą się ośkę ręcznego stosuję naftę do czyszczenia i smarowania broni palnej, po jednym smarowaniu wystarcza na kilka miesięcy do kolejnego zapieczenia....
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 21, 2010, 21:22:58 »
Kol. Sebastianie ! jeśli można, to poproszę o namiar sklepu gdzie można kupić  zestaw naprawczy do zacisków. Z góry dziękuję.

  • Gość
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 21, 2010, 21:52:20 »
Cytuj

Jakub Szostak napisał:
Witam,
Odkopię ten temat, żeby nie zakładać nowego...
Mam ostatnio problem z lewym przednim zaciskiem w moim C5 1.8 '01
Otóż nie odbija mi ręczny... Przez zimę używałem go sporadycznie, a teraz niestety się zacina. Po skręceniu kół można go odbić ręką bez problemu, odchodzi łatwo, ale sam z siebie nie chce. Z tego co czytam będę musiał przeczyścić zacisk, ale mam jeszcze jedno pytanie: do czego służy ta śruba w czerwonym kółku?
Pozdrawiam

Sam bym się chętnie dowiedział do czego służy ta śruba. Czytałem kiedyś, ze jest to zaślepka otworu technologicznego. Może tak. Dziwna jest, pięciokątna z pewnością po to aby jej nikt nie powołany nie odkręcał. Na pewno wiem że za nią jest płyn hamulcowy i nie należy jej ruszać. Myślę, że służy do trzymania elementów ręcznego hamulca, jeśli by się go chciało całkiem rozebrać, tzn wyciągnąć te bebechy z zacisku.

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkI] rozebranie zacisków hamulcowych przód
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 22, 2010, 09:02:07 »
Takie zestawy robi autofren tu masz link:
http://www.seinsa.es/en/productos/productos2a.asp?IdGrp=No&Marca=CITROEN&Modelo=C5
wybierz swój model i sprawdź czy jest dostępny.
Części kupowałem w sklepie z gratami do francuzów.
Jak chcesz wysyłkowo to np frauto.pl mają, tylko dzwoń bo nie wszystko jest w katalogu dostępnym na stronie.
Seb

PS. Zacisk to jest Caliper
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6