Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Poliuretanowe końcówki drążków ?  (Przeczytany 2604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Poliuretanowe końcówki drążków ?
« dnia: Październik 25, 2013, 19:58:41 »
Witam ktoś zakładał takie wynalazki jak w temacie. Nie wiem do końca czy to chodzi o końcówki drążków czy o tuleje wachacza. Ale mam do wymiany obie rzeczy więc prośba do forumowiczów jeżeli mają namiar na jakiś sklep, który sprzedaje takie rzeczy do cytryn to proszę o linka. Z góry dzięks.
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Krystian Błaszczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 443
  • Skąd: Konstantynów Łódzki
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.6i Break&HH 600
  • Zainteresowania: Motoryzacja i Elektronika
  • Miejscowość: Konstantynów Łódzki
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2013, 20:48:17 »
Poliuretanowe są tylko tuleje wahacza, końcówka drążka kierowniczego to przegub więc nie może być wykonany z poliuretanu. Kiedyś chciałem je założyć do swojej X ale znalazłem je tylko na allegro i w dodatku tylko u jednego sprzedawcy więc odpuściłem. Tu masz link do aukcji KLIK

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2013, 21:05:34 »
A zapytam, co to daje?
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2013, 23:09:48 »
Zdaje się te poliuretanowe komponenty zakłada się do grupy aut tak zwanych "tjuningowanych" :D chodzi o to że te elementy potocznie zwane gumowo-metalowymi ( między innymi tuleje) zastępuje się właśnie poliuretanami które są znacznie twardsze. Wiec jak ma się zglebioną furkę z twardszymi sprężynami to auto lepiej trzyma się drogi (podobno). Sam nie jestem zwolennikiem i nigdy nie będę :D jak dla mnie poza spadkiem komfortu nie daje to nic

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2013, 06:31:09 »
Akurat fanem tjuningu nie jestem chcę to założyć ze względu na trwałość - na większość takich produktów producent daje gwarancję na 2 lata(na tej aukcji tylko rok :( ). Generalnie takie tulejki są nieco twardsze ale widziałem różną twardość więc można dobrać coś pod siebie.
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Maciej Połeć

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 456
  • Skąd: Warszawa-Śródmieście
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI 138 FAP Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa-Śródmieście
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2013, 09:44:13 »
jezdze na takich tulejach od ~lutego, zamowilem najtrwardsze, jest spadek komfortu ale za to nie dotykam sie do przedniego zawieszenia.... Ja polecam, tylko cos miekkiego..
http://motopartner.pl/ zapraszam na zakupy :)

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2013, 23:52:13 »
Z drugiej strony miększe mogą być troszkę mniej trwałe (?), ale to tylko moje domysły

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 28, 2013, 09:09:09 »
Cytuj

Bartek Konopka napisał:
Z drugiej strony miększe mogą być troszkę mniej trwałe (?), ale to tylko moje domysły


Ale z reguły są i tak trwalsze niż metalowo-gumowe.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Kaczmarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 1.9D
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 28, 2013, 19:15:45 »
a gdzie mozna kupic takie tuleje?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 28, 2013, 20:21:20 »
Cytuj

Grzegorz Kaczmarek napisał:
a gdzie mozna kupic takie tuleje?


Bywają na allegro - z reguły w zestawach - czyli na przednią oś zamiast tulei + na tylną jako zamienniki poduszek belki + gumy stabilizatora.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: Poliuretanowe końcówki drążków ?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2013, 12:54:13 »
buhaha, poziom niektórych wypowiedzi śmieszy. mam w rajdowce tylne tuleje wahaczy z polyury. kupujesz nowe, wysyłasz do poliuretan.olkusz i odesla Ci polyury. oczywiście im twardszy zawias tym gorsza przyczepność, a polyury działają niestety jak dodatkowa sprezyna w pewnych okolicznościach. do seryjnego zastosowania mało sensowne. profi rozwiązanie to uniball lub zestaw łożysk produkowanych przez lynxengineering. pozdro dla x sarowcow