Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0  (Przeczytany 4841 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
[Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« dnia: Marzec 19, 2012, 21:30:01 »
Spotyka się w sprzedaży Chipy do tuningu silników,mam pytanie do kolegów  czy posiadają jakieś doświadczenia lub wiedzę na ten temat.Podaję linka do takiego Chipa ponieważ wzbudził moje zainteresowanie,ciekaw jestem opini ?
 Link :Chip Tuning Box +25KM Citroen C5 3.0 207KM Benzyna

  /Allegro/
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2012, 21:57:19 »
Posiadam trochę doświadczenia i trochę wiedzy w składaniu i strojeniu silników do sportu i napiszę Ci, że to kompletna bzdura.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2012, 22:16:35 »
Zastanawia mnie jedna sprawa,sprzedający ma całą gamę tych urządzeń do wszystkich praktycznie samochodów będących w eksploatacji w Polsce,bardzo dużo kupujących w tym tylko nieliczne opinie negatywne pozostałe pozytywne !!Autosugestia czy wiara na ślepo,chociaż są opinie  z pozytywnymi pomiarami na hamowni ,być może jedne silniki  są podatne na  tuning a inne nie ??.Jaka prawda ?
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2012, 22:46:31 »
wiesz .... chip tuning bez mechanicznych zmian to lekka bzdura , czyli siła sugestii

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2012, 22:51:49 »
Po charakterystyce, cenie, sposobu montażu zgaduję, że jest to np. dodatkowy opór dla czujnika temperatury powietrza po to, żeby wzbogacić mieszankę. Jest regulacja, więc pewnie rezystor nastawny. To działa - na pewno w starych autach, ale nie wiem jak "dobrze" w C5, które może całkiem szybko dosolić AFem. Włacznik/wyłącznik - wyrzut sumienia producenta, jeśli by obniżało spalanie i było super to po co off?

A nawiązując do tematu, wciąż nie wiem co ma takiego C5 by Carlsson, że ma nagle 235KM, nie może być ten błyszczący kolektor. Nie mówię o Clio v6 - 255KM, ale tu nie wiem czy "wszelkie podobieństwo przypadkowe". Z jednej strony - może silnik ma dość spore rezerwy, z drugiej do tej pory nie znalazłem jednoznacznie czy i gdzie. Inna sprawa, że mocno nie szukałem.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2012, 23:04:58 »
jedyne czym to może dodać cokolwiek to przyspieszenie zapłonu, ale z racji dwóch czujników spalania deto w V6 oryginalna mapa nie będzie pozostawiała wiele miejsca do działania bez stuku, szczególnie na pb95.
Józefie 15-25 KM to tolerancja błędu pomiaru na hamowni.

Paweł są silniki w samochodach, które w serii mają ponad 100KM z litra pojemności. Obecnie mój 2.0 zx ma więcej KM niż V6, a cudów przy nim nie robiłem. Ten silnik v6 oryginalnie jest mało drapieżny.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2012, 23:09:50 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:

 15-25 KM to tolerancja błędu pomiaru na hamowni.



Poważnie aż tyle? No to przy takim chip tuningu mogą ładne klocki wyjść. Swoją drogą standardowym, niegrzebanym maluszkiem strach byłoby wjechać na hamownię, bo mogłoby wyjść że ma mniej mocy niż motorower "Komar" :D

A co do chiptuningu za 119zł to raczej sama cena mówi za siebie. Wydawało mi się zawsze że prawdziwy chiptuning to kosztuje ponad 1000zł.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 20, 2012, 21:51:29 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Paweł są silniki w samochodach, które w serii mają ponad 100KM z litra pojemności. Obecnie mój 2.0 zx ma więcej KM niż V6, a cudów przy nim nie robiłem. Ten silnik v6 oryginalnie jest mało drapieżny.


Chodzi mi konkretnie o ten nasz, który faktycznie nie jest specjalnie wysilony. Zastanawia mnie czy nie ma on jakiegoś "przytkanego pokładu mocy" typu np. końcowy tłumik w XMach, który dałoby się stosunkowo bez jakiegoś nadmiernego grzebania (ingerowania w sam silnik) uwolnić.

Widzę, że masz doświadczenie w tym zakresie, więc jak masz jakiś pomysł to dawaj. Obecnie z tego co śledzę to "stoimy" na katalizatorach ale na razie nikt nie zmienił na luźniejsze, więc obracamy się w "teorii" :)

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2014, 20:45:44 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Paweł są silniki w samochodach, które w serii mają ponad 100KM z litra pojemności. Obecnie mój 2.0 zx ma więcej KM niż V6, a cudów przy nim nie robiłem. Ten silnik v6 oryginalnie jest mało drapieżny.


Chodzi mi konkretnie o ten nasz, który faktycznie nie jest specjalnie wysilony. Zastanawia mnie czy nie ma on jakiegoś "przytkanego pokładu mocy" typu np. końcowy tłumik w XMach, który dałoby się stosunkowo bez jakiegoś nadmiernego grzebania (ingerowania w sam silnik) uwolnić.

Widzę, że masz doświadczenie w tym zakresie, więc jak masz jakiś pomysł to dawaj. Obecnie z tego co śledzę to "stoimy" na katalizatorach ale na razie nikt nie zmienił na luźniejsze, więc obracamy się w "teorii" :)


 Koledzy ,mija już prawie  dwa lata od ostatniej wymiany poglądów  na temat zwiększenia "drapieżności " silnika V6 3.0 i mam pytanie: czy ktoś coś nowego "odkrył" ?? ponieważ dalej widzę tylko oferowane  CHIP TUNING  BOX cyfrowy  !!.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2014, 20:55:49 »
Poczytaj na
http://www.406coupeclub.org/PHPBB3/
Jest tam dość sporo o tym silniku i pierwsze co sugerują to wywalenie drugiego kata.
Żurek
GG #371288

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2014, 15:48:46 »
Cytuj

A nawiązując do tematu, wciąż nie wiem co ma takiego C5 by Carlsson, że ma nagle 235KM, nie może być ten błyszczący kolektor. Nie mówię o Clio v6 - 255KM, ale tu nie wiem czy "wszelkie podobieństwo przypadkowe". Z jednej strony - może silnik ma dość spore rezerwy, z drugiej do tej pory nie znalazłem jednoznacznie czy i gdzie. Inna sprawa, że mocno nie szukałem.

Clio ma silni
Rezerwy silnika ES9:
http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_Atlantique
310 KM z turbodoładowaniem. Wprawdzie by Carlsson nie ma turbiny, ale przypuszczam, że z innym kolektorem i wydechem można wycisnąć z tego silnika wystarczająco dużo.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 02, 2014, 13:47:51 »
Nie sadze zeby az tak duzo bez doladowania , projektowany jest jako silnik o plaskim momencie i taki jest .

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 05, 2016, 08:51:23 »
Poczytaj na
http://www.406coupeclub.org/PHPBB3/
Jest tam dość sporo o tym silniku i pierwsze co sugerują to wywalenie drugiego kata.
Z mojej strony mogę potwierdzić, że wycięcie kata na pewno pozwala autu oddychać pełniejszą piersią. Auto idzie lżej i wydaje mi się że szybciej się zbiera.
Tylko że ja MK2

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka