Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam  (Przeczytany 35263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
[MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« dnia: Wrzesień 17, 2008, 23:20:18 »
Witam wszystkich użytkowników tego ustrojstwa.
Nie taki diabeł straszny jak go malują.
Ciągły problem z FAP'em skłonił mnie do podjęcia próby regeneracji samodzielnie.
Pojechałem do znajomego mechanika i wyrwaliśmy filtr z układu wydechowego.
Następnie go rozpołowiliśmy i ujrzałem obraz zakopconego FAP'a.
Sprężarką wydmuchaliśmy co się dało na sucho.
Następnie wodą pod ciśnieniem rozpoczęliśmy płukanie filtra tzn jego dwóch części.
Płukaliśmy na przemian raz w jedną stronę raz w drugą, zeszło z 30 min na same płukanie.
Wyleciało tego wszystkiego dosyć dużo.
Po wypłukaniu jeszcze sprężarką wydmuchaliśmy wodę z kanalików a następnie poskładaliśmy filtr.
Po założeniu FAP'ka samochód dostał troszkę KM  ;)
I na tym zakończyła się pierwsza część całej operacji regeneracji filtra cząstek stałych.
Fotki poniżej.
Część druga była wykonana w ASO i polegała na nalaniu pełnego zbiornika eloysa i aktywowaniu FAP'a
Na diagnostyce serwisanci po badaniach ciśnienia wlotu i wylotu z FAP'a  byli przekonani że filtr ma rozwiercony otwór bo różnica ciśnień jet jak w nowiutkim FAP'ie.
Po procedurze aktywacji FAP już pracuje w normie.

Polecam zabawę która skraca koszty regeneracji do 650zł.

Pozdrawiam Adam

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 18, 2008, 00:04:36 »
Tak przy okazji, po rozdzieleniu puszki na dwie czesci to ta wieksza to FAP (i to mozna regenerowac) a ta mniejsza to katalizator i tego nie pluczemy ani nie przedmuchujemy sprezonym powietrzem :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 18, 2008, 01:37:10 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Tak przy okazji, po rozdzieleniu puszki na dwie czesci to ta wieksza to FAP (i to mozna regenerowac) a ta mniejsza to katalizator i tego nie pluczemy ani nie przedmuchujemy sprezonym powietrzem :)


Na katalizatorze też było sporo brudu więc nie oszczędziłem go. :)

Offline Andrzej Wolczara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break_2,0HDI
  • Zainteresowania: Kraków
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 18, 2008, 09:12:45 »
Moje gratulację!!!!!! Na reszcie wróg jest częściowo pokonany !!!! :-)
Pozostaje tylko doczekać się na możliwość kupienia płynu "elios" w sklepie, by móc samemu go uzupełnić ;-)  Mam nadzieję że moja cytrynka do tego momentu nie upomni się o FAPie :-D
Pozdrawiam, i życzę szerokiej drogi   ;-)
Andrzej

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2008, 09:25:13 »
Cytuj

Andrzej Wolczara napisał:
Moje gratulację!!!!!! Na reszcie wróg jest częściowo pokonany !!!! :-)
Pozostaje tylko doczekać się na możliwość kupienia płynu "elios" w sklepie, by móc samemu go uzupełnić ;-)  Mam nadzieję że moja cytrynka do tego momentu nie upomni się o FAPie :-D

Eloys można kupić bez problemu ale dolanie bez procedury diagnostycznej nic nie da.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2008, 10:50:22 »
Gratulacje !!!
Szkoda, że nie mieszkam bliżej bo bym dał zarobić Twojemu mechanikowi. Tym bardziej, że już ma praktykę :]

Offline Janusz Kosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Posiadany samochód: C5, 2.2 HDI, 2003
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2008, 12:03:56 »
Witam
Agdzie można kupic ten magiczny dodatek do paliwa??

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2008, 14:56:28 »
Cytuj

Janusz Kosiński napisał:
Witam
Agdzie można kupic ten magiczny dodatek do paliwa??


Witam
Można go kupić np w ASO Rzeszów lub w nowym ASO w Lublinie.
Pozdr Adam

Offline Andrzej Wolczara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break_2,0HDI
  • Zainteresowania: Kraków
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2008, 16:49:47 »
Cytuj

Można go kupić np w ASO


No tak, ale w ASO to też ceny, jak w ASO :D  marzy mi się taki zakup, jak np. oleju, czyli idziesz do sklepu, lubprzez internet, i sprawa załatwiona ;-)
Pozdrawiam, i życzę szerokiej drogi   ;-)
Andrzej

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2008, 18:58:52 »
Cytuj

Adam Kisielewicz napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Tak przy okazji, po rozdzieleniu puszki na dwie czesci to ta wieksza to FAP (i to mozna regenerowac) a ta mniejsza to katalizator i tego nie pluczemy ani nie przedmuchujemy sprezonym powietrzem :)


Na katalizatorze też było sporo brudu więc nie oszczędziłem go. :)


Takie mycie moze byc dla niego szkodliwe.
Na katalizatorze jest wyzsza temperatura ale sadza tez sie odklada (szczegolnie jak ktos jezdzi glownie po miescie i/lub na krtokich odcinkach), wiec dobrze jest raz na jakis czas zalac wzbogacone paliwa i dac autu w "palnik" na trasie (turbosprezarka i jej zawor upustowy tez sie oczysci wtedy z sadzy).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2008, 21:18:06 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Adam Kisielewicz napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Tak przy okazji, po rozdzieleniu puszki na dwie czesci to ta wieksza to FAP (i to mozna regenerowac) a ta mniejsza to katalizator i tego nie pluczemy ani nie przedmuchujemy sprezonym powietrzem :)


Na katalizatorze też było sporo brudu więc nie oszczędziłem go. :)


Takie mycie moze byc dla niego szkodliwe.
Na katalizatorze jest wyzsza temperatura ale sadza tez sie odklada (szczegolnie jak ktos jezdzi glownie po miescie i/lub na krtokich odcinkach), wiec dobrze jest raz na jakis czas zalac wzbogacone paliwa i dac autu w "palnik" na trasie (turbosprezarka i jej zawor upustowy tez sie oczysci wtedy z sadzy).

Witam
W katalizatorze nie ma nic co by mogło się rozpuścić pod wpływem niewielkiego ciśnienia zimnej wody.
Dodam że mieszkam za miastem i dojeżdżam kilkanaście km do pracy i nie raz dostał w palnik ale nic mu to nie pomogło jak już nie było eloysa to kiszka.
A nawiązując do kupna eloysa to niestety jest on tylko sprzedawany w sieci Citroena gdyż ten typ uszlachetniacza jest dedykowany do naszych FAP'ów.
Z drugiej strony dolewanie samodzielne mija się z celem ze względu na 2 rodzaje płynów które występują w naszych cytrynach, no i jak wspomniałem wyżej, bez aktywacji ten płyn może sobie być w zbiorniku do końca żywota samochodu i nic nie da.

Pozdr Adam

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2008, 22:29:28 »
Czasem ludzie na Allegro oferuja zestaw Eolysa (4L+1L) z pompka za lepsze pieniadze (przywoza z zachodu gdzie jest on wyraznie tanszy). To, ze sa dwa typy Eolysa to nie problem bo mozna poznac jaki jest odpowiedni w danym aucie. Ale aktywacja tylko w ASO lub serwisach wyposazonych w komputery diagnostyczne takie jakie stosuje ASO.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 19, 2008, 09:24:33 »
Witam

Myślę że samodzielna regeneracja FAP'a pozwoli zaoszczędzić sporo kasy. Decydując się na kupno C5 musimy być przygotowani na pewne wydatki.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 19, 2008, 12:49:50 »
Cytuj

......na diagnostyce serwisanci po badaniach ciśnienia wlotu i wylotu z FAP'a  byli przekonani że filtr ma rozwiercony otwór bo różnica ciśnień jet jak w nowiutkim FAP'ie.
Po procedurze aktywacji FAP już pracuje w normie.

Polecam zabawę która skraca koszty regeneracji do 650zł.

Pozdrawiam Adam


Ja swojego myłem samodzielnie prawie pół roku temu i przejechałem ok. 8 tys. km. Wczoraj byłem u elektryka sprawdzić co tam słychać w komputerze i wyszło mi cisnienie róznicowe 5 mbar na biegu jałowym i 76 mbar na 4800 obr. oraz całkowita ilość dodatku w fapie 12g. Z tego co pamiętam to odpowiada ok. 10 tankowań. Jak byłem półtora roku temu na sprawdzeniu fapa to miałem 23 mbar na biegu jałowym. Jakie u Ciebie było ciśnienie różnicowe?

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 20, 2008, 15:37:37 »
Witam

Widziałem jak testowali i na biegu jałowym było 0.0 a na 4000 było coś koło 35-40.
Wydaje mi się ze na biegu jałowym nie powinno być ciśnienia różnicowego.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 20, 2008, 20:01:54 »
Cytuj

Adam Kisielewicz napisał:
Witam

Widziałem jak testowali i na biegu jałowym było 0.0 a na 4000 było coś koło 35-40.
Wydaje mi się ze na biegu jałowym nie powinno być ciśnienia różnicowego.


Na biegu jałowym norma jest 0-20 mbar. Nie wiem natomiast jaki jest zakres przy wysokich obrotach. Przy 4tys. obrotów też miałem coś ok. 40. Po regeneracji zrobiłem już 8 kkm więc  filtr może być troszke przybrudzony, dodatkowo w kompie pisało, że od ostatniego dopalania sadzy mineło 432 km więc zbliża się czas auto-oczyszczenia filtra. Patrząc na to, że fap jest przed autoregeneracją wyniki wydają się bardzo dobre. Aby porównać wyniki z Twoimi musiałbym wywołać wypalanie sadzy przez komputer i dopiero wtedy sprawdzić wartości. Generalnie przez pół roku nie wyświetlił mi się clean diesel filter więc nie ma co kombinować.

Offline Przemysław Gąska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Przedbórz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Przedbórz
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:08:43 »
Witam!Panowie i Panie dziś zregenerowałem swojego FAPa tak jak zrobił to kolega wyżej. Tylko napiszcie mi dlaczego nie mogę "wkręcić" silnika na więcej niż 5000obr/m? Dodam też że po regeneracji FAPa nie podpinałem auta pod kompa i nie mam pełnego zbiornika Eolysa, czy to ma wpływ na obroty silnika?Aha, i nadal wyskakuje mi błąd "ESP/ASR system faulty.
2004-2005 POLSKI fiat126p
2005-2006 Opel Corsa 1.4i
2006-2008 Xantia 2.0 8V,
2008-2009 C5 2.2 HDi Exclusive
2009-2010 VW Passat 1.9 TDi
2010-Ford Mondeo 1.8TD Silver line
2010-Xantia 1.9 TD
2010-Peugeot 406 2.0HDi 110km

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:42:12 »
W dieslu chcesz wiecej jak 5000 obr? :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Przemysław Gąska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Przedbórz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Przedbórz
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2008, 19:26:55 »
Hm..obrotomierz mam do 7000obr/m. więc myślałem że powinien dochodzić do 7000obr/m. Mylę się?
2004-2005 POLSKI fiat126p
2005-2006 Opel Corsa 1.4i
2006-2008 Xantia 2.0 8V,
2008-2009 C5 2.2 HDi Exclusive
2009-2010 VW Passat 1.9 TDi
2010-Ford Mondeo 1.8TD Silver line
2010-Xantia 1.9 TD
2010-Peugeot 406 2.0HDi 110km

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2008, 19:27:02 »
Myslisz. Powinienes to wiedziec skoro miales wczesniej Xantie 2.0HDi.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Przemysław Gąska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Przedbórz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Przedbórz
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 26, 2008, 19:28:07 »
Miałem Xantię 2.0i benzynę.Stąd moje zdziwienie.
2004-2005 POLSKI fiat126p
2005-2006 Opel Corsa 1.4i
2006-2008 Xantia 2.0 8V,
2008-2009 C5 2.2 HDi Exclusive
2009-2010 VW Passat 1.9 TDi
2010-Ford Mondeo 1.8TD Silver line
2010-Xantia 1.9 TD
2010-Peugeot 406 2.0HDi 110km

Offline Przemysław Gąska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Przedbórz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Przedbórz
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 26, 2008, 19:42:14 »
Więc jak to jest kolego Piotrku?
2004-2005 POLSKI fiat126p
2005-2006 Opel Corsa 1.4i
2006-2008 Xantia 2.0 8V,
2008-2009 C5 2.2 HDi Exclusive
2009-2010 VW Passat 1.9 TDi
2010-Ford Mondeo 1.8TD Silver line
2010-Xantia 1.9 TD
2010-Peugeot 406 2.0HDi 110km

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 26, 2008, 20:08:22 »
Zdaje się, że nasze kochane HDi mają elektroniczne zabezpieczenie, żeby nie kręcić więcej. Tylko nie wiem czemu wydawało mi się, że limit jest 4ko/min.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Przemysław Gąska

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Przedbórz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Przedbórz
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 26, 2008, 20:20:29 »
Przed czyszczeniem FAPa silnik dochodził do 4000obr/m, po wyczyszczeniu dochodzi do 5000obr/m Tak powinno być? No i sprawa wyskakującego nadal błędu ESP/ASR system faulty:/
2004-2005 POLSKI fiat126p
2005-2006 Opel Corsa 1.4i
2006-2008 Xantia 2.0 8V,
2008-2009 C5 2.2 HDi Exclusive
2009-2010 VW Passat 1.9 TDi
2010-Ford Mondeo 1.8TD Silver line
2010-Xantia 1.9 TD
2010-Peugeot 406 2.0HDi 110km

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] Kocham mojego FAP'a - Zregenerowałem sam
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 26, 2008, 20:39:53 »
Czyżby dobrze mi się wydawało, że limit jest 4k? Czyżbyś coś uszkodził/rozregulował? Niestety nie jestem ekspertem więc tylko zgaduję.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl