Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kody błędów  (Przeczytany 56306 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grzegorz pajer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: tychy
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9 volcan
  • Miejscowość: tychy
Kody błędów
« dnia: Wrzesień 22, 2008, 21:38:14 »
Witam kolegów zna ktos sposób na odczytanie błedów z cutrynki zx volcan  1.9 mam kostke na 2 piny i do tego jak odczytac  kody abs bosch też 2 piny kostka zielona a do silnika szara silnik zczytałem przez bbf i boscha ale z ciekawosci wiem że istnieje sposób na błyski podobnie jak w multecu opla ale jak z absu przetrząsłem neta ale nic tam niema zresztą bardzo mało jest o cytrynce pozdrawiam

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2008, 21:55:04 »
Kody ECU odczytasz tak:

wtykasz w pin nr 2 kabel i drugim końcem dotykasz masy w zapalniczce.
Włącz zapłon, zewrzyj na 5 sekund obwód i poczekaj aż lampką wymiga 11 (jedno, przerwa, jedno), zewrzyj kolejny raz na 5 sekund i poczekaj aż lampka wymiga kod błędu (np. 52 - pięć mrugnięć, przerwa, dwa mrugnięcia), zewrzyj na 5 sekund - i teraz dwie opcje:

1. jak wymiga jakąś większą liczbę - kolejny błąd i znowu zwierasz na 5 sekund;
2. jeśli wymiga 12 - koniec błędów. Zwierasz obwód na 20 sekund - wolno licz, nie spiesz się. W ten sposób skasujesz błedy. Wyłącz zapłon i szlus.

Możesz sprawdzić czy nie ma błędów - 5 sec - 11 - 5 sec -12.

Pozdrawiam
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline grzegorz pajer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: tychy
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9 volcan
  • Miejscowość: tychy
Re: kody migowe
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2008, 21:12:14 »
kody migaja aż miło sprawdzone silnik 1.9 8v banał i do tego sprawdziłem abs tak samo i zajefajnie wszystko sprawdzone dziekuje koledze za pomoc . pozdrawiam

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: kody migowe
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2008, 09:26:16 »
zimny broo dla Grześka ;-)

jak sprawdzałeś ABS ? i gdzie masz opisane kody błędów do ABS ?
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline grzegorz pajer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: tychy
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9 volcan
  • Miejscowość: tychy
Re: kody migowe
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2008, 10:58:50 »
Marcinie temat prosty kontrolka instalacji czyli zwykła zarówka do 2 pinu i smigaja  , tak samo łaczysz jak benzynke z checia  wstawiłbym jakis manual zdjecia ale niebardzo wiem gdzie i jak to zrobic kody mam jak potrzebujesz przesle na maila , chyba ze tez mozna wkleic . Ale walka z abs trwa nadal zdiagnozowałem uszkodzenie czujnika koła przód prawy kupiłem nówke nie drogo 60 zeta czujniki te same lewy czy prawy ,ale kodów przybyło kontrolka gasnie ale i tak po chwili sie zapala wywala bład 15 ,32 ale spoko dam rade posiedze i dojde :) pozdrawiam

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2008, 16:08:44 »
Sprostowanie: najpierw jest 12 - jako kod wzbudzeniowy, że tak go nazwę. Na zakończenie jest 11.





Chyba... ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: kody migowe
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2008, 19:19:35 »
pewnie, że wrzuć.
ale jak idzie po kolei sekwencja, jest błąd początkowy i końcowy jak przy sprawdzaniu komputera ?
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline grzegorz pajer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: tychy
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9 volcan
  • Miejscowość: tychy
Re: kody migowe
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2008, 20:40:51 »
ja na poczatku buzerem sprawdzałem kody bo w przypadku abs ledwo widac na kontrolce błyski i mozna przegapic sekfencja jak w benzynce zaczyna 12 i 11 konczy sekfencje dotykasz mase i kolejno błędy wskakuja jak sa , wkleje zdjecia do piatku i kody błedów mysle ze uporam sie juz z tym abesem do konca to popisze może komus się przyda pozdrawiam

Offline grzegorz pajer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: tychy
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9 volcan
  • Miejscowość: tychy
Re: kody migowe
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2008, 20:45:56 »
a jeszcze jedno pin pierwzy i masa na 10 sec kasuje błedy czyli tak samo jak w benzynce ale pewnie to wiecie juz ja dopiero sie ucze na cytrynce tanio kupiłem żonie fajna ta furka ale niechce nia jezdzic musze sprzedac ale puki co musze troche czasu jeje poswiecic jest sporo do roboty chodz jest to 1.9 nie tak jak ma marcin ale radocha niezła fajnie smiga ,mam warsztat wiec jak mam cwilke do z ciekawosci próbuje jakby ktos miał klopot z gaze służe pomocą pozdrawiam

Offline grzegorz pajer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: tychy
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9 volcan
  • Miejscowość: tychy
Re: kody migowe
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2008, 18:54:59 »
no i niewiem jak to wkleic masakra jak ktos zainteresowany posle fotki na maila kody błedow i opis kodów pozdrawaim abs

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Re: kody migowe
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2008, 19:11:36 »
A mam pytanie czy w ZX 1,4i da się te kody odczytać i gdzie jest to złącze?.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: kody migowe
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 17, 2008, 11:39:45 »
dla uzupełnienia opisu...

-----KOD
11
--------OPIS KODU
Koniec sekwencji
-----------------OPIS USTERKI


-----KOD
12
--------OPIS KODU
Początek sekwencji
-----------------OPIS USTERKI


-----KOD
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.


-----KOD
14
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury silnika.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.


-----KOD
15
--------OPIS KODU
Przekaźnik pompy paliwa.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
samego przekaźnika oraz pompę paliwa.


-----KOD
17
--------OPIS KODU
Sterowanie wtryskiwaczami.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwaczy - zanieczyszczenia w dyszach. Możliwe
przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach
sterowania wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy
kabli. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.


-----KOD
18
--------OPIS KODU
Przekaźnik pompy chłodzenia turbiny.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
samego przekaźnika oraz pompę. Przy gorącym silniku pompa
powinna pracować.


-----KOD
21
--------OPIS KODU
Potencjometr położenia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenia potencjometru  włącznika, przerwy w obwodzie lub
zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable,
obwody zasilania, działanie potencjometru  włącznika.
Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się zanieczyszczenia
blokujące klapę przepustnicy.


-----KOD
22
--------OPIS KODU
Regulacja biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie elektrozaworu regulacji biegu jałowego.
Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.


-----KOD
23
--------OPIS KODU
Włącznik biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie
włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się
zanieczyszczenia blokujące klapę przepustnicy.


-----KOD
25
--------OPIS KODU
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.
Elektrozawór L
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
przekaźnika i zaworu.


-----KOD
26
--------OPIS KODU
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.
Elektrozawór C
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
przekaźnika i zaworu.


-----KOD
27
--------OPIS KODU
Czujnik prędkości pojazdu.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody.
Możliwe zamontowanie innego niż seryjne ogumienia co może dawać
nieprawidłowy sygnał z czujnika.


-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
32
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, sonda zestarzona, przerwy w obwodzie
lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable
i działanie sondy. Możliwe przedostawanie się fałszywego
powietrza do układu wydechowego przed sądą. Usterka możliwa
również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem paliwa
w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
33
--------OPIS KODU
MAP sensor / przepływomierz / Włącznik przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.
Sprawdzić czy w przepływomierzu nie ma zanieczyszczeń
uniemożliwiających jego prawidłowe działanie, a w przypadku MAP
sensora czy drożne jest doprowadzenie podciśnienie z kolektora
dolotowego.


-----KOD
34
--------OPIS KODU
Układ odsysania par paliwa / czujnik położenia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie Elektrozaworu w układzie odsysania par paliwa.
Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie zaworu.


-----KOD
35
--------OPIS KODU
Włącznik pełnego otwarcia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania,
działanie włącznika.


-----KOD
36
--------OPIS KODU
Układ grzania sondy lambda.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie ogrzewania sondy lambda lub przekaźnika grzania
sondy. Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy. Sprawdzić
złącza, kable, działanie przekaźnika i grzania w samej sondzie.


-----KOD
37
--------OPIS KODU
Napięcie zasilające z akumulatora.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,
alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub
zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable, i podzespoły w układzie
zasilania.


-----KOD
41
--------OPIS KODU
Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy
unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.


-----KOD
42
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza (monowtrysk) lub wtryskiwaczy
(wielopunktowy). Możliwe zanieczyszczenia w dyszach, przerwy lub
zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach sterowania
wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy, kabli oraz impuls wtrysku
i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.


-----KOD
43
--------OPIS KODU
Układ regulacji spalania stukowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodach regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Możliwe uszkodzenie czujnika, Sprawdzić wtyk i kable. Sprawdzić
czy zatankowane jest paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej.
Ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.


-----KOD
44
--------OPIS KODU
Czujnik spalania stukowego 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo
o odpowiedniej liczbie oktanowej.


-----KOD
45
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 1. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.
Sprawdzić złącza, kable i cewkę.


-----KOD
46
--------OPIS KODU
Elektromagnes zaworu podciśnieniowego regulacji
ciśnienia turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,
połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód
ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.


-----KOD
47
--------OPIS KODU
Regulacja ciśnienia powietrza turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia - przerwy w obwodzie lub
zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania,
działanie zaworu, połączenie mechaniczne między zaworem
a przeponą oraz przewód ciśnieniowy między sprężarką a wylotem
powietrza doładowania.


-----KOD
51
--------OPIS KODU
Sonda lambda 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda 1, przerwy w obwodzie lub zwarcie do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie
sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy
masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka
możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem
paliwa lub do jego wyczerpania.


-----KOD
52
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
53
--------OPIS KODU
Napięcie akumulatora za wysokie lub za niskie.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,
alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub
zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable i podzespoły w układzie
zasilania.


-----KOD
54
--------OPIS KODU
Sterownika
-----------------OPIS USTERKI
wymienić sterownik


-----KOD
55
--------OPIS KODU
Potencjometr regulacji CO
-----------------OPIS USTERKI
Przeprowadzić regulację składu mieszanki dla biegu jałowego.


-----KOD
56
--------OPIS KODU
Uaktywniony układ immobilizera.
-----------------OPIS USTERKI
Blokady immobilizera są uaktywnione. Sprawdzić immobilizer,
wyłączyć go. Sprawdzić także stacyjkę.


-----KOD
57
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 2. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i cewkę.


-----KOD
58
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 3
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.
Sprawdzić złącza, kable i cewkę.


-----KOD
59
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 4
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i cewkę.


-----KOD
61
--------OPIS KODU
Zawor regulacji ciśnienia powietrza turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,
połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód
ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.


-----KOD
62
--------OPIS KODU
Czujnik spalania stukowego 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo
o odpowiedniej liczbie oktanowej.


-----KOD
63
--------OPIS KODU
Sonda lambda 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda 2, przerwy w obwodzie lub zwarcie do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie
sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy
masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka
możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem
paliwa lub do jego wyczerpania.


-----KOD
64
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
65
--------OPIS KODU
Czujnik położenia walka rozrządu.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. W przypadku niektórych sterowników kod
usterki pojawia się także przy unieruchomionym silniku. Należy go
wówczas zignorować.


-----KOD
71
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 1. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
72
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 2. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
73
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 3
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 3. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
74
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 4
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 4. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
75
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 5
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 5. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
76
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 6
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 6. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
77
--------OPIS KODU
Regulacja biegu jałowego
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie Elektrozaworu regulacji biegu jałowego.
Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.
Sprawdzić ciśnienie paliwa. Usterka może być tez powodowana
nieszczelnościami w układzie zasysania - fałszywe powietrze.


-----KOD
79
--------OPIS KODU
MAP sensor
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.
Sprawdzić czy drożne jest doprowadzenie podciśnienia z kolektora
dolotowego.
-----KOD
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Kamil Kopeć

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Grodzisk Mazowiecki
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Re: kody migowe
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2009, 14:26:15 »
Witam,

Jako "Świeżak" pozdrawiam klubowych kolegów:)

Mam pytanie, czy może ktoś wstawić na rapida, bądź podzielić się na mail manualem sposobu podłączenia tej diody celem wyswielania kodów...nie potrafie sobie tego wyobrazić:/

pzdr

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2009, 18:53:20 »
"dioda" jest na wyposażeniu deski rozdzielczej - prawy dolny róg - symbol diagnostyki silnika (rysunek silnika z literką K).

Otwierasz maskę, w skrzynce po lewej stronie (stojąc przed autem) odnajdujesz zieloną kostkę diagnostyczną z dwoma pinami.
Przygotuj sobie ze 2 m kabla (1 żyła). Wsadź jedną końcówkę kabla w pin nr 2 (są opisane), wyciągnij zapalniczkę i dalej masz wszystko wyżej opisane.

Jak nie masz tej kontrolki, o której piszę - najpewniej masz przepaloną żarówkę.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Przemysław Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Karnice
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 93r
  • Zainteresowania: motoryzacja komputery
  • Miejscowość: Karnice
Re: kody migowe
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 23, 2009, 15:48:20 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
"dioda" jest na wyposażeniu deski rozdzielczej - prawy dolny róg - symbol diagnostyki silnika (rysunek silnika z literką K).

Otwierasz maskę, w skrzynce po lewej stronie (stojąc przed autem) odnajdujesz zieloną kostkę diagnostyczną z dwoma pinami.
Przygotuj sobie ze 2 m kabla (1 żyła). Wsadź jedną końcówkę kabla w pin nr 2 (są opisane), wyciągnij zapalniczkę i dalej masz wszystko wyżej opisane.

Jak nie masz tej kontrolki, o której piszę - najpewniej masz przepaloną żarówkę.
                   

Witam u mnie ta kostka znajduje sie po prawej stronie w skrzynce tam gdzie bezpieczniki pozdrawiam

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 23, 2009, 22:03:06 »
Fakt, wtyczka jest po prawej stojąc przed a po lewej siedząc w... ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline waldemar świerczyna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: rumia
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9i
  • Miejscowość: rumia
Re: kody migowe
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 25, 2009, 23:24:17 »
moze ktos mi podpowie gdzie jest kostka do odczytania kodow.w bezpiecznikach zielone mam przekazniki szt 3.sa wolne kostki ale to chyba nie to.czy ta kostka moze znajduje sie w skrzynce gdzie miesci sie modul sterujacy?bo na wejsciu to on ma 55 pinow.:(
zalaczam zdjecia -moze pomoga w ustaleniu miejsca pobytu.
sa tam tez zdjecia nie zwiazane z tematem-przepraszam.
http://jabo0079.fotosik.pl/albumy/608789.html

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 26, 2009, 10:10:06 »
wg mnie kostka diagnostyczna to ta 2 pinowa wolna wtyczka na zdjęciu nr 8.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline waldemar świerczyna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: rumia
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9i
  • Miejscowość: rumia
Re: kody migowe
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 26, 2009, 17:45:39 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
wg mnie kostka diagnostyczna to ta 2 pinowa wolna wtyczka na zdjęciu nr 8.

dzieki.sprawdze.tylko ze koledzy wspominali cos o tym ze piny sa numerowane. a tu nic.no i ciekawe ze nie sa zaslepione-a moze coos kiedys tam bylo......
pokusi sie moze ktos jeszcze na probe zidentyfikowania pozostalych wtykow?
czerwony i pod spodem niebieski zdj nr 7
czarny na zielonym przewodzie przy cewce zdj nr 5.
ps-te biale groszki to grad :)

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 26, 2009, 18:53:45 »
Cyferki są malutkie. Może wtyczka jest brudna i nie widać?
Numerki są zaraz przy "dziurkach" wtyczki :)

Nie widziałem wtyczki w Citroenie, która nie miała numerowanych pinów.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 27, 2009, 09:21:01 »
u mnie z tego co pamietam tez nie ma numerowanych pinow, ale jeszcze kiedys sprawdze z ciekawosci
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 27, 2009, 09:43:42 »
Chyba, że się coś zmieniło w międzyczasie.
Jak się upewnicie czy tych numerków nie ma to dajcie znać to pstryknę fotkę jak to u mnie wygląda.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline waldemar świerczyna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: rumia
  • Posiadany samochód: citroen zx 1.9i
  • Miejscowość: rumia
Re: kody migowe
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2009, 17:56:18 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Chyba, że się coś zmieniło w międzyczasie.
Jak się upewnicie czy tych numerków nie ma to dajcie znać to pstryknę fotkę jak to u mnie wygląda.


numerki faktycznie sa.trudno je dostrzec bo "leza".ale to niestety nie to.dioda  nie reaguje na procedury odczytu-masa jest na pewno :)
pod skrzynka bezp jest jeszcze jeden wtyk pojedynczy szary.
zalamka

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: kody migowe
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2009, 18:11:38 »
Hm, wtyczka serwisowa jest 2 pinowa. Pin 2 jakby co...

Może masz gdzieś przerwany przewód...
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: kody migowe
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 28, 2009, 10:13:49 »
Cytuj

waldemar świerczyna napisał:
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Chyba, że się coś zmieniło w międzyczasie.
Jak się upewnicie czy tych numerków nie ma to dajcie znać to pstryknę fotkę jak to u mnie wygląda.


numerki faktycznie sa.trudno je dostrzec bo "leza".ale to niestety nie to.dioda  nie reaguje na procedury odczytu-masa jest na pewno :)
pod skrzynka bezp jest jeszcze jeden wtyk pojedynczy szary.
zalamka


To napewno numer 2. Pytanie jeszcze czy w ogóle działa Tobie żółta lampka (check) jak przekręcisz kluczyk w pozycję "zapłon"? tzn. powinna się zaświecić