Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI  (Przeczytany 6685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Młynarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C3 Picasso Exclusive 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« dnia: Wrzesień 11, 2008, 08:52:16 »
Przede wszystkim chciałem się przywitać na tym forum :-)

Wczoraj kupiłem Xsarę 2.0 HDI 90KM... i juz pojawiają się pierwsze pytania :)

Co to jest za część zaznaczona przeze mnie na zdjęciu?  W mojej xsarce się tak jakby rozszczelniło na zgrzewach przez co ucieka paliwo.
Na szybko to pokleiłem natomiast czeka mnie wymiana tylko co to jest i do czego to służy?

Poza tym mam pytanko o olej w tych silnikach? Autko ma teraz 135 tys km przejachane a wlasciciel twierdzi ze jest zalany półsyntetykiem 10W40? Czy to możliwe? Nie powinien być jakiś pełen syntetyk?

Może jakieś dobre porady co do samej obsługi HDI?

Poza tym muszę przyznać, że xsara to bardzo komfortowe auto...wczoraj po zakupie przejechałem nią pierwsze 100km i muszę przyznać ze jestem miło zaskoczony!
Dziury wybiera poprostu idealnie...no i ten silnik...myślałem ze 90KM to mało...ale śmiga aż miło. Wg. mnie w zupełności wystarczający do normalnej jazdy silnik
 :D

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2008, 08:54:46 »
To jeszcze kolego zapodaj to zdjęcie :-)

Gratuluję zakupu :-)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Szymon Leśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0HDi 110KM SX+ 2002 r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2008, 09:04:57 »
dokładnie. serdeczne gratki z racji zakupu, fajnie, że wybrałeś klekota:D

co do oleju, to trzymaj się zalecanego przez producenta Totala, na żadne syntetyki się nie decyduj!
pamiętaj jeno o regularnej wymianie oleju i filtrów, a wszystko będzie cacy.

jak uda się Tobie wrzucić zdjęcie z częścią, o ktorą pytasz, to podrzuć też zdjęcie swojej maszyny;)
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Xsara na szesnastkach ;)

sprzedam Hondę Accord liftback 2001r. 1.8 V-Tec B+G
przebieg 155tkm, krajowa, II właściciel, info na mejla

Offline Paweł Młynarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C3 Picasso Exclusive 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2008, 09:12:24 »
Zdjęcię już załączone...

...a fotki autka będą jak tylko je zrobie.

Xsarcia to 3d hatchback w kolorku grafit metallic :)

Aha, w aucie nie wiem kiedy był robiony rozrząd. Pewnie w najbliższych dniach czeka mnie to. Jakie są orientacyjne koszty?

Pozdrawiam

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2008, 09:59:26 »
Nie wszystkie Xsary mają tę "część" którą zakreśliłeś na zdjęciu. Jest to podgrzewacz paliwa który bardzo często sie rozszczelnia. Proponuję wogóle to ustrojstwo wywalić i zamontować jeden długi przewód paliwowy wykorzystując złaczki oryginalne.
Jeżeli olej to tak jak pisali poprzednicy - używaj tylko zalecanych materiałów przez Citroena czyli Total, może być 10W40 ale możesz też wlać pełnego syntetyka 5W40.
Co do rozrządu to wymieniaj - zalecany przez producenta przebieg to 140-160tyś km w zależności w jak trudnych warunkach się jeździ. Co do ceny to zależy gdzie to będziesz robił jeżeli w jakimś ASO to zapłacisz jak za zboże - zażyczą sobie 700-1000 pln z częściami. Jak dobrze poszukasz to inni mechanicy zrobią Ci to za 150 PLN plus części np z Allegro za 200 PLN.
Jeszcze co do zdjęcia - gdzie masz przepływomierz i filtr powietrza? Masz zdjęty czy kupiłeś bez? Chyba że zdjęcie nie pochodzi z twojego auta bo widzę że akumulator też wyjęty :)
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:11:20 »
Z tym Totalem to juz ostro przerabiacie. Dobry olej, ale mozna smialo lac praktycznie kazdy dobry markowy. Wazne aby klasa lepkosci byla zachowana.
Moje spalanie

Offline Paweł Młynarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C3 Picasso Exclusive 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:15:20 »
Dzięki wielkie za info :)

A czy po wywaleniu tego podgrzewacza nie będzie problemów z odpalaniem zimą?

Zdjęcię jest poglądowe, znalezione na allegro :D

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:19:51 »
Cytuj

Jacek Kustra napisał:
Z tym Totalem to juz ostro przerabiacie. Dobry olej, ale mozna smialo lac praktycznie kazdy dobry markowy. Wazne aby klasa lepkosci byla zachowana.


Nie przesadzaj - Total wcale nie jest taki drogi i nie jest złym olejem. Rozumiem gdybyś to napisał gdyby Total był olejem dużo droższym od innych.
Poza tym spróbuj wlać do skrzyni inny olej niż zaleca Citroen - tylko później nie pisz że Ci biegi nie wchodzą lub wyskakują.
To samo tyczy się płynu hydraulicznego do układu wspomagania.
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:22:03 »
Ale czy my rozmawiamy o oleju w skrzyni czy o oleju silnikowym? Co do skrzyni to Citroen w ogole nie zaleca wymiany :)

Tak jak pisalem. Nie mowie ze Total jest zly - ja mowie ze nie popadajmy w jakis samozachwyt. Czy wezmie Castrola, Mobila, Shella, Elfa  i inne renomowane marki, pamietajac o klasie lepkosci to nic sie nie stanie
Moje spalanie

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:22:52 »
Cytuj

Paweł Młynarski napisał:
Dzięki wielkie za info :)

A czy po wywaleniu tego podgrzewacza nie będzie problemów z odpalaniem zimą?

Zdjęcię jest poglądowe, znalezione na allegro :D


Inne Citroeny tego nie mają i nie mają problemów z odpalaniem w Zimie. A tak szczerze to Ci powiem że pierwszy raz widzę w Xsarze podgrzewacz elektryczny który jest stosowany w tych silnikach ale w Peugeocie.
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline Szymon Leśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0HDi 110KM SX+ 2002 r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:31:30 »
Cytuj

Jacek Kustra napisał:
Z tym Totalem to juz ostro przerabiacie. Dobry olej, ale mozna smialo lac praktycznie kazdy dobry markowy. Wazne aby klasa lepkosci byla zachowana.


a ja wolę trzymać się zaleceń producenckich i znajomka z ASO;)

po co mam coś kombinować z inną marką oleju, skoro tutaj mam wszystko sprawdzone, maszyna elegancko smarowana, hula aż miło.
wolę nie eksperymentować na mojej X.
"...a poza tym uważam, że Kartaginę należy zburzyć!"

Xsara na szesnastkach ;)

sprzedam Hondę Accord liftback 2001r. 1.8 V-Tec B+G
przebieg 155tkm, krajowa, II właściciel, info na mejla

Offline Paweł Młynarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C3 Picasso Exclusive 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kraków
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2008, 10:36:45 »
Cytuj
Inne Citroeny tego nie mają i nie mają problemów z odpalaniem w Zimie. A tak szczerze to Ci powiem że pierwszy raz widzę w Xsarze podgrzewacz elektryczny który jest stosowany w tych silnikach ale w Peugeocie.


Xsara jest z końca stycznia 2001 więc może później doszli do tego, że bez sensu jest montowanie tego ustrojstwa :)

Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc.

gienas

  • Gość
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2008, 19:25:23 »
Cytuj

Ireneusz Wilczek napisał:
Jeżeli olej to tak jak pisali poprzednicy - używaj tylko zalecanych materiałów przez Citroena czyli Total, może być 10W40 ale możesz też wlać pełnego syntetyka 5W40.
:)


 No nie wiem, wedle opinii fachmanów nie zaleca się wymiany oleju z półsyntetyku na pełny syntetyk, a rozpoczynający temat pisze że ma już zalany półsyntetyk.
 Zmiany olejów ( z tego co wyczytałem ) robimy w dół, czyli syntetyk zmieniamy na półsyntetyk, z kolei półsyntetyk już tylko na mineralny z zachowaniem identycznych klas lepkości, odwrotna kolejność jest oględnie mówiąc niewskazana .

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2008, 19:34:10 »
Podaj wiarygodne źródła tych wiadomości poparte jakimiś badaniami lub przynajmniej podaj osobę - autorytet motoryzacyjny kktóra się w ten sposób kiedykolwiek wypowiedziała bo inaczej to jest takie czcze gadanie - jedna baba drugiej babie.........
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 11, 2008, 19:38:05 »
Półsyntetyk?:| Jak nie podejrzewasz przebiegu w okolicy pół miliona lej od razu bez czekania 5W40... W X przy 280kkm przesliśmt z półsyntetyka na pełny syntetyk- zero zużycia oleju! Te silniki są stworzone do pełnego syntetyka i wszystko inne to "morderstwo". W czasie poszukiwań Xantii widziałem 2, które jeździły na mineralnych, bo mają ponad 100kkm... W ZXie TurboD przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk (na budziku 200kkm, ale kręcone;-))- też zero zużycia- a motor na pewno ma lepiej:D
POZDR!
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

gienas

  • Gość
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 11, 2008, 19:38:45 »
Proszę :
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
 Wydaje mi się rozsądne tłumaczenie.

Offline Ireneusz Wilczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)
  • Zainteresowania: wędkarstwo, komputery
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 11, 2008, 20:44:48 »
Tylko zauważ że piszą tu o zmianie z mineralnego na pełny syntetyk a my mówimy o zamianie półsyntetyku na pełny syntetyk.
Xsara 2 Break 2,0 HDi 90KM (2002)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 11, 2008, 21:00:00 »
Tajk naprawde silnik 2.0HDi 8V 90/110 KM swietnie sobie radzi na dobrym polsyntetyku. To nie jest jakis specjalnie nowoczesny silnik, powstal ponad 10 lat temu i nie ma wygorowanych wymagan co do oleju. Na Totalowskim polsyntetyku 10W-40 ten silnik robi setki tysiecy kilometrow i nic zlego sie z nim nie dzieje. Oczywiscie mozna las syntetyki 5W-40 i 5W-30.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 11, 2008, 22:39:05 »
Piotrek- sam przyznaj- przy pełnym syntetyku ma lepsze smarowanie zaraz po odpaleniu, jak i zimą...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Konrad Wolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 88
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDI 2001 r. 90 KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 15, 2008, 09:57:36 »
Kurcze, też mam Xsarke z końca stycznie tegoż roku, ciekawe czy mam takie coś pod maską. Aż muszę looknąć.
Xsara II 2.0 HDi EXLUSIVE 2001 kolor: hiacynt + skóra :evil:
Moja pali  głównie po Wrocławiu

Xylometazolin

  • Gość
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 16, 2008, 06:43:16 »
Prawda jest taka,że dla disla z turbiną dobry olej, czytaj; markowy syntetyczny o 5w40 nie lejesz dla samego korpusu a tylko i wyłącznie dla turbiny. Ona jest najbardziej wrażliwa na złe smarowanie i najszybciej się zużywa jak i przegrzewa. Dlatego jak gasisz diselka odczekujesz kilka minut włśsnie dla turbo by zeszło z obrotów na minimalne, a na zimnym silniku tzn oleju nie przyśpieszasz zbyt gwałtownie, nie ciągniesz na obrotach. Lej Totala albo Motula syntetyczne a będzie ładnie i długo chodził.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Z cyklu co to jest? Xsara 2.0 HDI
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 16, 2008, 13:27:44 »
Kilka minut czekac na wylaczenie silnika to lekka przesada, wystarczy kilkadziesiat sekund.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR