Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)  (Przeczytany 65899 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 19, 2011, 16:02:00 »
Czy ktoś z kolegów jest w stanie mi naprawić klapę? Sam nie mogę sobie dać rady.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 19, 2011, 19:34:11 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Czy ktoś z kolegów jest w stanie mi naprawić klapę? Sam nie mogę sobie dać rady.

A w czym problem?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 19, 2011, 19:42:36 »
problem w rozbieraniu podsufitki i pozostałych elementów tapicerki. Boję się, że coś połamie etc. Wolałbym zrobić to z kimś kto już to robił lub mógł mi to zrobić za kasę. Na dodatek chciał bym zdemontować sprężyny i je rozciągnąć, żeby nie wydawać kasy na nowe.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 19, 2011, 19:51:03 »
Jeśli chodzi o plastiki to nie ma tam aż tak wiele zatrzasków. Zatrzaski są w słupkach i w osłonie czarnej nad otworem bagażnika. Reszta to śruby i klej w tylnej części podsufitki. Ja widziałbym jedynie trudność w rozebraniu siłownika ze sprężyną i złożeniu ponownie po jej rozciągnięciu. Możesz mieć jeszcze problem z pierścieniem SAGERA bez użycia specjalnych szczypiec.

Najgorsze zatrzaski są chyba w słupkach za 2-gim rzędem siedzeń.

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 20, 2011, 00:10:26 »
W katalogu IC siłowniki do klapy są po 332.74 :-(
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).

Offline Robert Skowronek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkI, 2.0 HDi Kombi
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 21, 2011, 11:56:47 »
Witam,

To tak dla informacji ja wymieniłem te od szyby na nowe (znacznie tańsze) i klapa bez problemu utrzymuje się w górze. Wprawdzie nie podnosi się sama ale trzyma dość solidnie w górze i nie opada na głowę. To pomaga.

Polecam i pozdrawiam

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 25, 2013, 20:18:31 »
Witajcie.
Mnie dotknął ten sam problem - opadająca klapa. Po przeczytaniu wątku widzę 3 rozwiązania:
1 kupić "mały" siłownik od podnoszenia samej szyby i mieć nadzieję że to załatwi sprawę,
2. spróbować usprawnić dzialajacy siłownik zespolony od całej klapy tylnej,
3. kupić nowy siłownik,

Jeśli chodzi o rozwiazanie 3 to jest to ostateczność. Siownik na allegro kosztuje 279 zł, jesli nie bedzie innej opcji tzreba będzie skorzystać, ale najpier chce wypróbować inne opcje.

Zastanawiam się nad podrasowaniem tego siłownika, dlatego mam pytanie o jego rozbieralność, próbował ktoś? Może można ścisnąć bardziej sprężynę by działała większą siłą?

Jeśli, jak wyczytałem, znaczącą zmianę przynosi wymiana siłownika szyby to czy możecie mi podać jakie i gdzie kupowaliście? Będę wdzięczny za dane producenta, oznaczenie czy namiary na sklep.
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 25, 2013, 22:44:21 »
Myślę żeby pójść innym tropem.
Z każdego siłownika gazowego można odkrecić końcówki (a więc przełożyć te z tych ze sprężyną)
Znalazłem klilka firm które zajmują się "regeneracją" siłowników i moim zdaniem polega ona właśnie na założeniu sprężyny na nowy siłownik.
Pytanie brzmi - jaką siłę wyrzutu, długość mają oryginalne siłowniki?

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 26, 2013, 08:46:18 »
Na stronie sklepu z zamiennikami znalazłem takie parametry (duży siłownik, ze sprężyną):

Długość [mm]: 309,5

Siła wyrzutu [N]: 930

Suw [mm]: 93,5

Średnica zewnętrzna [mm]: 34,8

Średnica zewnętrzna [mm]: 8


Regeneracja może i byłaby rozwiązaniem, ale w swoim regionie nie znalazłem serwisu który się tym zajmuje.
Ciekaw jestem tez jaki byłby koszt tej operacji.
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 26, 2013, 19:48:17 »
To też widziałem - pytanie tylko czy to siła wyrzutu samego siłownika czy siłownika ze sprężyną?
Usług regeneracji poszukaj via wujek Google i/lub na allegro.
~150 złotych od siłownika. Niestety żadna z firm które wypytywałem nie udziela gwarancji.

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 08, 2013, 23:43:25 »
W uzupełnieniu dodam, że siłownik od klapy to jest ten ze sprężyną i ma on siłę wyrzutu [N]: 930, ale łącznie ze sprężyną. Sam siłownik ma siłę wyrzutu [N]: 400.
Po zdemontowaniu sprężyny wygląda tak:
Pozdrawiam Mariusz

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 09, 2013, 13:35:59 »
Peugeot 407 - silownik szyby ma identyczne niemal parametry (400N, dlugosc 310, suw 100m) zamienniki po 20 pln sztuka :)
Juz zamowilem - w weekend bede dzialac :)

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 09, 2013, 15:28:19 »
Cytuj

Arek Marciński napisał:
Peugeot 407 - silownik szyby ma identyczne niemal parametry (400N, dlugosc 310, suw 100m) zamienniki po 20 pln sztuka :)
Juz zamowilem - w weekend bede dzialac :)


A co z mocowaniem?
Założysz go do szyby w C5 czy rozbierzesz ten ze sprężyną i wstawisz zamiast oryginalnego?
Pozdrawiam Mariusz

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 09, 2013, 16:23:50 »
Cytuj

Mariusz Kawalec napisał:
Cytuj

Arek Marciński napisał:
Peugeot 407 - silownik szyby ma identyczne niemal parametry (400N, dlugosc 310, suw 100m) zamienniki po 20 pln sztuka :)
Juz zamowilem - w weekend bede dzialac :)


A co z mocowaniem?
Założysz go do szyby w C5 czy rozbierzesz ten ze sprężyną i wstawisz zamiast oryginalnego?

Glowki sa odkrecane.
Odkrecasz oryginalne, przykrecasz z C5 ,montujesz sprezyne i jazda :)
Jesli nie bedize gwintu to sie zrobi.... ;)
Aha - te Twoje ze zdjecia sa niefabryczne - czyli juz je ktos wymienial ;)

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 09, 2013, 16:38:06 »
Cytuj

Arek Marciński napisał:
Cytuj

Mariusz Kawalec napisał:
Cytuj

Arek Marciński napisał:
Peugeot 407 - silownik szyby ma identyczne niemal parametry (400N, dlugosc 310, suw 100m) zamienniki po 20 pln sztuka :)
Juz zamowilem - w weekend bede dzialac :)


A co z mocowaniem?
Założysz go do szyby w C5 czy rozbierzesz ten ze sprężyną i wstawisz zamiast oryginalnego?

Glowki sa odkrecane.
Odkrecasz oryginalne, przykrecasz z C5 ,montujesz sprezyne i jazda :)
Jesli nie bedize gwintu to sie zrobi.... ;)
Aha - te Twoje ze zdjecia sa niefabryczne - czyli juz je ktos wymienial ;)

W takim razie liczymy, że przetrzesz szlaki tańszych siłowników :-)
Liczymy na małe fotostory ;-)

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 09, 2013, 16:47:44 »
Cytuj

Aha - te Twoje ze zdjecia sa niefabryczne - czyli juz je ktos wymienial ;)


Ja moje auto kupiłem osobiście za granicą jako pięcioletnie i mam go już 5 lat i wątpię aby ktoś wymieniał. Podsufitka była oryginalnie przyklejona więc nie wierzę, że ktoś je wymieniał. Może być, że montowali kilka rodzajów siłowników.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 11, 2013, 17:03:43 »
Arek Marciński naprowadziłeś mnie na siłownik z 407-mki i faktycznie da się go zamienić za oryginalny (ten ze sprężyną). Założyłem dziś jeden jutro drugi zrobię. Jednak nie wyobrażam sobie tej wymiany bez ściągacza do sprężyny, więc jak ktoś nie ma czym to nie radzą się zabierać do rozbierania bo można sobie krzywdę zrobić.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 11, 2013, 19:21:16 »
Fotki, fotki prosimy. Manual będzie naprawdę mile widziany.

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 11, 2013, 20:13:16 »
Manuala i jak najwięcej info. Gdzie kupić, oznaczenia zamiennika itd... Potrzebujących jest wielu :)
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Andrzej Ostrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Skąd: ZGIERZ
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2.0 16V LPG [mk I] 2003r.
  • Miejscowość: ZGIERZ
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 14, 2013, 23:13:31 »
Lato, urlop, morze i w końcu znalazłem czas na wymianę nieszczęsnych siłowników.
Więc napiszę kilka słów do "narwańców" którzy chcą sami się podjąć tej robótki ręcznej.

Bardzo ładny opis wymiany dał już Tomasz Omiński, ja tylko dodam kilka fotek i moich osobistych spostrzeżeń.

Na początek miska z wodą, mydełko i ręcznik i radzę z tego często korzystać. Chyba że ktoś chcę przefarbować sobie podsufitkę w łatki.

Komplet narzędzi podstawowy, i tu znowu nawiążę do Tomka że bez szczypiec do ściągania pierścieni sagera to darujmy sobie.

Ja kupiłem siłowniki do klapy na allegro, używki za 100zł. komplet (okazały się nie wiele lepsze od mich starych) i nowe do podnoszenia szyby po 58zł./szt. (i w nich jest siła, to dzięki nim nie narobiłem się na marne).

W demontażu elementów trzymających podsufitkę nie ma żadnej filozofii, nic na siłę, z wyczuciem i w odpowiedniej kolejności, czyli plastik który jest na wierzchu ściągamy pierwszy i wszystko ładnie schodzi. Ja nie stosowałem się do tej zasady od początku i musiałem się na szarpać nie potrzebnie.

Podsufitka jest przyklejona w czterech miejscach. Tył dwa długie paski (zdj. 18) , przód dwa krótsze pod daszkami przeciw słonecznymi.(widać na zdj. 25) Przykleiłem ponownie klejem z castoramy do połączeń materiałów delikatnych.

Niestety ja nie umiałem dobrać się do pierścieni sagerta na końcu siłowników bez wyjęcia całej podsufitki, ktoś pisał że tylko odgiął tył.

Sama wymiana siłowników jest banalnie prosta. Do siłowników od szyby trzeba przełożyć końcówki od starych siłowników. (zdj. 30)

Ja nie montowałem ponownie pierścieni sagerta na siłownikach od klapy, bo nie wykluczam że jeszcze kiedyś ich nie wymienię. A wtedy wystarczy odpiąć siłownik od strony klapy i pociągnąć w swoją stronę, włożyć nowe. I po wymianie.
Mi cała zabawa zajęła 4h. bez pośpiechu, w końcu urlop to urlop.

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 15, 2013, 13:20:09 »
Zamieszczam manuala jak wymienić sprężynę gazową w siłowniku od klapy (są to te dwa siłowniki ze sprężynami) w Citroen C5 kombi na sprężynę gazową od szyby Peugota 407 o oznaczeniu 8731.K5, która ma również 400N i podobne wymiary. Rozciąganie samych sprężyn nie przynosi efektu bo wracają po dwóch dniach do swojej długości.
Wymieniamy sprężynę gazową w tym siłowniku i wymieniamy sprężyny gazowe od szyby - dopiero, wtedy uzyskamy poprawne utrzymywanie klapy w górze. Siłowniki od szyby pomagają również w unoszeniu klapy. Dodam jeszcze, że podsufitkę opuściłem tyłem (trzymała się na osłonach przeciwsłonecznych). Po wyjęciu siłowników założyłem ją, a siłowników nie zabezpieczałem segerami. Jeśli trzeba będzie teraz wyciągnąć siłownik to zajmie mi 5 minut bez opuszczania podsufitki.

manual tu:  http://hostuje.net/file.php?id=fc9519be989181e92a54f34a20d2dbb4

Mogę komuś wymienić jak nie chcecie się bawić, albo nie macie sprzętu więcej na priv
Pozdrawiam Mariusz

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 15, 2013, 14:44:56 »
Pięknie panowie, pięknie :)

Offline Krzysztof Pszczółkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: był C5 Break 2.0 HDi 110 (DW10ATED), jest XSARA PICASSO HATCHBACK Exclusive 1.6 HDi 110 BVM 5, doszedł jeszcze C5X7 DW10FC FAP
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 15, 2013, 19:15:04 »
Dzięki.
Przydatny materiał! Ja skorzystam.
"Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 16, 2013, 07:49:17 »
Przy "rozbiórce" osłon plastikowych polecam zacząć od osłony poziomej pod bocznymi tylnymi szybami (ta na wysokości rolety zasłaniającej bagaznik). Potem dopiero zajmujemy się pionowymi osłonami słupków C i D.

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 16, 2013, 09:40:01 »
Ja nie dłęm rady w weekend, goście się zjechali.
Segery bym załozył, bo jesli wiatr poderwie Ci klapę, to siłowniki wyjdą przez podsufitkę.

PS.: Fajnie że to w 100% Twoje opracowanie...kolego Mariuszu...