Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Turbo dolot ;)  (Przeczytany 4132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Turbo dolot ;)
« dnia: Październik 20, 2008, 23:15:18 »
Witam.

Wiem że wielu z was ma odmienne opinie co do stożkowych filtrów ,zwłaszcza z allegro. Ja chciałem zaprezentować swój patent który sprawdza się w 95% jeśli chodzi o przyrost MOMENTU, nie mocy .

Do wykonania zastosowałem rure kanalizacyjną pcv na to materiał nie przepuszczający ciepła a na ten materiał taśmę aluminiową .Wygląda komicznie ,ale efekt swój ma. Wszystko po za filtrem i gumowymi dwoma kolankami kupiłem w OBI :D za 20zł :P . Nie mam licznika więc nie wiem ile samochód miał i ma teraz do 100 ale przed zamontowaniem tego cuda wsadziłem stary układ ,nawet kupiłem nowy orginalny filtr, jechał ZLE ! przy tych długich biegach bardzo wolno sie wkręcał w obroty. Nie ma co sie dziwić powietrze zanim wpadło do komory spalania musiało się niezle nagrzać przelatując taki kawał drogi w rozgrzanej rurze. A co za tym idzie gorące powietrze, gorsze spalanie mieszanki. Sama rura nic nie daje trzeba ją owinąć jakimś materiałem izolującym ciepło dopiero wtedy jest efekt. Dziś z pod swiateł o długość zderzaka do około 120 jechałem przed audi a4 2.0 130KM co uważam za sukces jak na 1.8 nie remontowane!. Samochód jedzie jak nowy. Jedyny minus to przeniesienie momentu na wysze obroty, trzeba go pociągnąć z 1 żeby był najleprzy efekt polecam ten sposób modyfikacji dla początkujących :P




Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2008, 23:28:07 »
szkoda, że nie masz wykresów z hamowni :/ liczy się efekt mam nadzieje, że nie tylko dźwiękowy. jak skracałem dolot w zx 1.6i i puszczałem na filtr ciepłe powietrze wydawało mi się, że lepiej jedzie :-)
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2008, 23:33:50 »
Nie jedzie. Jak zmieniasz dolot w 1,6 to tracisz dół kompletnie. Góra może i lepsza, ale przy normalnej jeździe dół się bardziej przydaje wg mnie ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2008, 23:34:48 »
Na pewno ci się tylko wydawało, wykresu nie mam bo wole wydać 100zł na coś innego ale efekt jest odczuwalny ,nie chodzi o efekt dzwiękowy, to jest moj już 5 samochód i nie kręci mnie warczenie czy też buczenie .Na orginalnym dolocie brat nissanem 100nx 90KM dawał mi baty, teraz już na pierwszym biegu wychodzę przed niego.

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2008, 19:30:48 »
Cytuj

Marcin Raczkowski napisał:

... jeśli chodzi o przyrost MOMENTU, nie mocy .


Witam, Twoja teza dotycząca przyrostu jednej wartości bez zmiany drugiej z, którą jest związana jest nieprawdziwa. Moc jest iloczynem momentu i obrotów! Ja raczej spodziewał bym się tu zmiany charakterystyki silnika niżeli spektakularnych przyrostów mocy.

Cytuj

.... A co za tym idzie gorące powietrze, gorsze spalanie mieszanki. Sama rura nic nie daje trzeba ją owinąć jakimś materiałem izolującym ciepło dopiero wtedy jest efekt...


To stwierdzenie nie w pełni jest prawdziwe. Faktem jest że wraz ze wzrostem temperatury spada gęstość powietrza = mniej tlenu a lepkość rośnie to trzeba pamiętać, że zbyt niska temperatura powietrza powoduje, że paliwo nie odparowuje w pełni - przy zimnym silniku powoduje to skraplanie się benzyny na gładzi cylindrów i zmywanie filmu olejowego = przyśpieszone zużycie silnika.  Przyznam się że nie wiem czy w Twojej wersji kolektor dolotowy jest podgrzewany jeżeli nie to w zimie spodziewam się że silnik będzie nie dopalał paliwo i ECU będzie zmniejszać dawkę paliwa, w efekcie spadnie moc.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2008, 20:10:56 »
Może powinieneś jeszcze raz to przeczytać. Jest napisane przyrost momentu a nie mocy.
Cytuj
Ja raczej spodziewał bym się tu zmiany charakterystyki silnika niżeli spektakularnych przyrostów mocy


Ja o mocy nic nie pisze, samochód przyspiesza lepiej a na to się składa moment a nie moc więc o co ci chodzi

Cytuj

trzeba pamiętać, że zbyt niska temperatura powietrza powoduje, że paliwo nie odparowuje w pełni


Czy ja napisałem że mam zamontowany domowej roboty intercooler??
Może twoja TEORIA by była słuszna gdybym go miał i powietrze wpadało by z zerową lub mniejszą temperaturą do komory silnika, ale tak przecież nie jest, łapie powietrze które wlatuje zza reflektora i nie jest nagrzewane przez kilometrowy orginalny dopływ do silnika, każdy z nas doświadczył jazdy w gorący dzien na gorącym silniku, czemu samochód jest mułowaty? Czemu w sportach na 1/4mili i innych ludzie wyjmują reflektory i doprowadzają z tamtąd rurą powietrze? chyba to jakiś efekt ma. Nic mnie nie przekonało z tego co napisałeś.Mam to zamontowane półtora roku ,odkąd kupiłem zxa .W zimie odpalał za 1 razem, i jechał tak jak zawsze. Nie próbuje powiedzieć że ten dolot daje 5-10 czy 15KM to jest nie możliwe ale coś mu wigoru napewno doszło, bo to że na orginalnym nie mogłem nissana dogonić a na tym dolocie nissan jest na 2 biegu już o połowe samochodu zamną, to sobie nie wyssałem z palca !!!

Offline Łukasz Łukaszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Zx 1.8i furio
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2008, 21:05:01 »
Jak byś był w Warszawie to z chęcią bym się z tobą spotkał by porównać nasze autka.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2008, 10:06:46 »
Cytuj

Marcin Raczkowski napisał:
Może powinieneś jeszcze raz to przeczytać. Jest napisane przyrost mo (...) próbuje powiedzieć że ten dolot daje 5-10 czy 15KM to jest nie możliwe ale coś mu
(...) dolocie nissan jest na 2 biegu już o połowe samochodu zamną, to sobie nie wyssałem z palca !!!


Marcin spokojnie! Mi się tam twoja modyfikacja podoba. Wygląda nie najgorzej a najważniejsze, że Tobie jako użytkownikowi przypadła do gusty. Z teoretycznego punktu widzenia Wirgiliusz ma jednak rację. Co wcale nie znaczy, że racja jest słuszna :evil: tylko co to masz za stożek ? Sprawdza się to na takiej długiej rurze ?
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2008, 11:05:47 »
Filtr był w NIBY obudowie alu, co sie okazało zwykłym plastikiem, dziwnie ryczał w tej obudowie więc ją zdemontowałem. ;-)

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2008, 13:48:25 »
ale ten na zdjęciu, jakiś taki.. sam nie wiem
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 22, 2008, 13:50:59 »
Wiem , jest mały czarny i brudny .Jest do wymiany ,tak :-)

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2008, 18:00:59 »
Cytuj

Marcin Raczkowski napisał:
Może powinieneś jeszcze raz to przeczytać. Jest napisane przyrost momentu a nie mocy.

Ja o mocy nic nie pisze, samochód przyspiesza lepiej a na to się składa moment a nie moc więc o co ci chodzi.


Mam taką prośbę, nie denerwuj się bez potrzeby i podaj proszę definicje mocy w silniku spalinowym. Jeżeli ją zrozumiesz będziesz wiedział że zmiana momentu powoduje zmianę mocy  - i nie mówimy tu bynajmniej o wartościach maksymalnych! Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to także proszę o definicje i powiązanie jej z momentem obrotowym a sam zauważysz, że praca potrzebna do nadania masie prędkości wiąże się z mocą.
Cytuj

trzeba pamiętać, że zbyt niska temperatura powietrza powoduje, że paliwo nie odparowuje w pełni


Cytuj

Czy ja napisałem że mam zamontowany domowej roboty intercooler??
Może twoja TEORIA by była słuszna gdybym go miał i powietrze wpadało by z zerową lub mniejszą temperaturą do komory silnika, ale tak przecież nie jest, łapie powietrze które wlatuje zza reflektora i nie jest nagrzewane przez kilometrowy orginalny dopływ do silnika, każdy z nas doświadczył jazdy w gorący dzien na gorącym silniku, czemu samochód jest mułowaty? Czemu w sportach na 1/4mili i innych ludzie wyjmują reflektory i doprowadzają z tamtąd rurą powietrze? chyba to jakiś efekt ma. Nic mnie nie przekonało z tego co napisałeś.Mam to zamontowane półtora roku ,odkąd kupiłem zxa .W zimie odpalał za 1 razem, i jechał tak jak zawsze. Nie próbuje powiedzieć że ten dolot daje 5-10 czy 15KM to jest nie możliwe ale coś mu wigoru napewno doszło, bo to że na orginalnym nie mogłem nissana dogonić a na tym dolocie nissan jest na 2 biegu już o połowe samochodu zamną, to sobie nie wyssałem z palca !!!

Ja nie neguję, że wyprzedasz nissana lecz Twoją tezę tu cytat :
Cytuj

Nie ma co sie dziwić powietrze zanim wpadło do komory spalania musiało się niezle nagrzać przelatując taki kawał drogi w rozgrzanej rurze. A co za tym idzie gorące powietrze, gorsze spalanie mieszanki.

Delikatnie pisząc jest to herezja. Mylisz pojęcia, uproszczenie dolotu powoduje zmniejszenie oporów przepływu zwłaszcza w zakresie wyższych prędkości przepływu, zmienia to charakterystykę układu dolotowego - skierowanie wlotu w kierunku jazdy polepsza napływ powietrza do układu powodując również zmianę dynamiki układu a co za tym idzie utrudnienie sterowanie układem wtryskowym i zapłonowym silnika, przy ściganiu się na 1/4 mili czy też na 1 mile nie ma to większego znaczenia ponieważ przepustnica jest otwarta maksymalnie a przyrosty prędkości powietrza w dolocie nie są brew pozorom gwałtowne - przy większych prędkościach obrotowych silnika napływa większa ilość powietrza, przy mniejszych oporach przepływu siła napędowa jaką jest różnica ciśnień spowoduje napływ większej ilości powietrza do układu. Natomiast temperatura powietrza=> temperatura mieszaniny roboczej ma znaczenie na proces spalania jak również na zjawiska fizyczne w komorze spalania a więc zachowanie się mieszaniny roboczej.
Z twojego opisu mniemam że masz podgrzewany kolektor dolotowy, proponuję odłączyć ogrzewani, w tedy powietrze nie będzie podgrzewane.

P.S
O co chodzi z tym intercooler'em bo niezrozumiałemu???
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

  • Gość
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2008, 18:25:52 »
przepraszam a skąd on zasysa powietrze?

Ja bym to zrobił inaczej .. I napewno nie ma takiej róznicy jak mówisz, chyba że poprzedni dolot miałeś zatkany w 3/4 i auto dostawało za mało powietrza.

Troche kombinowałem z dolotem swego czasu i jedyne co się udało uzyskać to przeniesienie maksymalnego momentu na niższe obroty

Jeżeli nie chcesz płacić za hamownie to najprostszy test:
bieżesz znajomego z podobnym silnikiem i momentem i testujesz przyspieszenie z 4tego biegu 35-40kmh do 80-90 .. ze zdjetym dolotem, z założonym, z oryginalnym, modyfikowanym itd ... dopiero wtedy można coś powiedzieć (masz ciągle stały punkt odniesienia)  a nie jakies subiektywne odczucia.

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2008, 21:50:01 »
Proszę o zamknięcie tematu gdyż dalsze pyskówki z Wirgiliusz Faber, nie mają dla mnie sensu :-) on twierdzi swoje ja wiem swoje :-) i na tym chcę to zakończyć :-) co do ciebie Artur , jeśli nie czytasz tego co piszę to proszę nie wypowiadaj się , jest conajmniej 2 razy napisane o teście na samochodach a nie na mojich odczuciach :-) pozdrawiam.


PS, Artur, zasysa powietrze zza reflektora,a nie jak niektóre osoby montują filt na rurce 10cm obok silnika, oczywiście to też było napisane ale po co czytać ,prawda ? ;-)

  • Gość
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2008, 23:51:49 »
spontaniczne testy na światłach z 130 km 2.0 i ocenianie odległości na długość zderzaka nie mają zbytniego sensu .. (a skąd wiesz, może jechał do 4k rpm?). Pozatym testy należałoby powtórzyć kilka razy dla uwiarygodnienia wyniku i wykluczyć opóźnienie czasowe związane ze zmianą biegów (robimy elastyczność na 4ce/5tce) A i tak najlepsze byłyby wykresy z hamowni, no ale jak wiadomo, szkoda pieniążków, lepiej kupić głośny tłumik i brewki :P Co do zasysania powietrza jak już dałeś taką dłuuuugą rure to wypadało by zrobić lej pod zderzak, ale ..

Widzę właśnie, że wiesz swoje i niech tak zostanie .. nie zaglądam tu więcej ;]

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Turbo dolot ;)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 23, 2008, 17:26:32 »
[color=CC0000]KONIEC TEMATU. Szkoda, że nie było mnie tu wczoraj :/  

Marcin uspokój się, dobrze ? Fajne masz auto, fajny masz dolot i pisałem już o tym na początku ale wyzwiska zostaw w domu. WARN !! (twój post został skasowany)

Z Wirgiliuszem porozmawiaj lepiej na PRIV nawet jeśli się myli. Moim jednak zdaniem trochę teorii zrobi dobrze każdemu.  

Szkoda, że wyszła lipa. Marcin chciał pokazać co robi a tu dziecinada się zrobiła.[/color]
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2