Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Falujace obroty  (Przeczytany 7068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Falujace obroty
« dnia: Październik 21, 2008, 09:04:30 »
Witam , wczoraj wieczorkiem zauważyłem ze cos niedobrego dzieje sie z moim pikusiem --- faluja obroty ( w zakresie mniej wiecej od 900-1500 obr/min) i wogóle silnik ospale schodzi z wyzszych obrotów. Gdy podczas jazdy na biegu puszcze pedał gazu przez chwilke nic sie dzieje po czym silnik nagle schodzi z obrotów , powodujac szarpniecie. Dzieję sie to zarówno na gazie jak i na benzynie . Silnik krokowy i przepustnica , czyszczone jakis miesiac temu . Proszę o poradę co to moze byc ?

  • Gość
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2008, 11:28:03 »
Silniczek nie wystepuje w zamiennikach :( , najtanszy dostepny siemensa to koszt 280 zł , nie wiem czy zamawiac , jak myslicie czy wymiana pomoze , czy moze to byc cos innego --- help :)

Offline Tomasz Opałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: JASŁO
  • Posiadany samochód: C4 grand picasso 2017 lift 1,6 THP Shine
  • Miejscowość: JASŁO
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2008, 13:30:09 »
Mam podobny problem. Odwiedziłem kolegę który montuje instalacje gazową i podłączył mi jakieś urządzonko i sprawdził że mój komputer jest "rozjechany"i trzeba jężdzić przez jakiś czas tylko na benzynie aby wrócił do swoich ustawień. Przejechałem jakieś 400 km i nie poznaje auta. Codziennie szarpał itp. dziś rano jedzie bez zarzutu, żadnego szarpnięcia. Podłączył i mam już tylko 2% rozjechania. Jak stwierdził trzeba mu dać ze dwa dni i można wtedy ustawiać kompa od nowa i ma chodzić. On stwierdził że u francuzów jest to dość częste. Spróbuj w ten sposób. Pozdrawiam
C4 grand picasso 2017 lift.1.6 THP Shine
DS5 200THP,
Boxer XL, Scudo 2,0 multijet, Fiat Panda III 1.2

Wcześniej: C4 Picasso, Xsara Picasso,

  • Gość
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2008, 09:38:33 »
Cytuj

Tomasz Opałka napisał:
Mam podobny problem. Odwiedziłem kolegę który montuje instalacje gazową i podłączył mi jakieś urządzonko i sprawdził że mój komputer jest "rozjechany"i trzeba jężdzić przez jakiś czas tylko na benzynie aby wrócił do swoich ustawień. Przejechałem jakieś 400 km i nie poznaje auta. Codziennie szarpał itp. dziś rano jedzie bez zarzutu, żadnego szarpnięcia. Podłączył i mam już tylko 2% rozjechania. Jak stwierdził trzeba mu dać ze dwa dni i można wtedy ustawiać kompa od nowa i ma chodzić. On stwierdził że u francuzów jest to dość częste. Spróbuj w ten sposób. Pozdrawiam

No Tomku , miałeś rację , zatankowałem wczoraj dobrego 98oktanowego paliwka , pojezdziłęm troszke na benie , i ... jak rekął odjął. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego sie tak stało , jadę dziś do swoich gazowników niech regulują raz jeszcze. Pozdrawiam

Offline Tomasz Opałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: JASŁO
  • Posiadany samochód: C4 grand picasso 2017 lift 1,6 THP Shine
  • Miejscowość: JASŁO
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2008, 14:06:19 »
Nazywa się to mapa paliwa. Ma oscylować kolo 0%. Jeśli masz 1 % rozjechania na kompie gazowym to na 1 tyś robi się około 10% i tak dalej. Muszą sie przyłożyć do tego. Ja gazowałem u kolegi wszystkie auta i niemiałem żadnych problemów z autem, to kupiłem już z gazem i właśnie wychodzi kto umie a kto nie zakładać instalacje gazową. Jak czytałem na innych forach to nie resetuj kompa bo to nic nie da, trzeba jeździć na benzynie aż sie sam ustawi. Starsze auta się resetuje. Pozdrawiam
C4 grand picasso 2017 lift.1.6 THP Shine
DS5 200THP,
Boxer XL, Scudo 2,0 multijet, Fiat Panda III 1.2

Wcześniej: C4 Picasso, Xsara Picasso,

Offline Krzysztof Stolarczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8 16v
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2008, 08:09:43 »
Witam ja mam ten sam problem ,i niemam auta na gas czasami normalnie chodzi a czsami silnik wariuje sam wchodzi na wysokie obroty oczywiście na biegu jałowym wysokie i zaras niskie tak jagby ktoś był pod maską i dodawał gazu i przy zianie biegów to samo się dzieje co opisał kolega,coto morze być???

Offline Darek Bratek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 096
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Picasso 1.8i 2000r. + LPG Versus/Tomasetto
  • Miejscowość: Lublin
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 23, 2008, 09:31:06 »
U Ciebie może wystarczy wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy.

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2008, 10:44:27 »
jeżeli po przełączeniu na benzyne jest ok(najlepiej przełączyć na benyzne,zdjąć klemę na noc) to znaczy że tylko i wyłącznie LPG coś chrzani
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

  • Gość
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 23, 2008, 12:20:41 »
U mnie falowanie ustapiło po uszczelnieniu dolotu , sprawdz w tym watku : http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=37099&forum=22 , jest tak zdjecie przewodu który moze sie poluzowac i dzięki niemu silnik dostaje lewego powietrza. Naprawa jest banalnie prosta .

Offline Krzysztof Stolarczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8 16v
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2008, 16:46:10 »
Panie Darku jeśli mógłby Pan powiedzieć co to jest ten silniczek krokowy i gdzie on się znajduje ,i czy sam mogę to wyczyścić??
   
    Pozdrawiam!

Offline Darek Bratek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 096
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Picasso 1.8i 2000r. + LPG Versus/Tomasetto
  • Miejscowość: Lublin
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2008, 18:01:00 »
Po pierwsze nie Panie Darku, a po prostu Darku ;)
Po drugie wątek dotyczący czyszczenia przepustnicy i silniczka krokowego znajdziesz TUTAJ.
Znajdziesz tam też link do rosyjskiej strony z fotografiami przedstawiającymi poszczególne czynności. Wyczyszczenie tych elementów jest na tyle proste, że nie będzie potrzebny do tego żaden mechanik, a jedynie kilka narzędzi, benzyna albo środek do czyszczenia gaźników i godzinka wolnego czasu :)

Offline Krzysztof Stolarczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8 16v
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2008, 16:44:20 »
witam!!
Zrobiłem tak jak mi doradziłeś ,kupiłem środek do czyszczenia gażników w spraju ,jak zacząłem psikać to aż sobie do oczu napsikałem tym sprajem, brudu było co niemiara aż czarno.
Po wyczyszczeniu pikuś nie chciał odpalić ,przestraszyłem się z początku,ale jakoś powoli ,noi odpalił zaczął prykać,kaszleć i w końcu normalnie silnik pracuje,ale problem nadal jest bardzo wolno schodzi z obrotów,tak samo chodzi jak przed kuracją z jednym wyjątkiem ,wydaje mi się zę po dodaniu gazu szybciej wspina się na obroty.Dziękuję za radę Darek!
Znajomy mówi że to jakiś czip od gazu czy to możliwe????Możesz coś jeszcze zasugerować??
                       
              Pozdrawiam !!

Offline Darek Bratek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 096
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Picasso 1.8i 2000r. + LPG Versus/Tomasetto
  • Miejscowość: Lublin
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2008, 16:52:58 »
Nie wiem o jakim czipie mowa i wątpię żeby coś takiego znajdowało się w pikusiu.
Może jeszcze zostało trochę brudu przy silniczku krokowym. Ja przy czyszczeniu przepustnicy całkiem ją odkręciłem od kolektora, ale najpierw musiałem poodpinać wszystkie kostki. Po wyjęciu przepustnicy masz taż dostęp od spodu, dzięki czemu można bardzo dokładnie wszystko wyczyścić.

A czy czyszczenie silniczka krokowego pomogło na falujące obroty? Czy wolne schodzenie z wysokich obrotów to teraz jedyny problem?

Offline Krzysztof Stolarczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8 16v
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 27, 2008, 16:57:26 »
Tak tylko wolno schodzi z obrotów,poza tym wszystko gra ale jutro wyprobuje go na attikach jak będę do pracy jechał.

Offline Krzysztof Stolarczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8 16v
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 27, 2008, 17:01:20 »
tak tylko powoli schodzi z obrotów,tak zrobiłem odkręciłem cała przepustnicę wypsikałem cały duzy spraj dobrze wyczyściłem

  • Gość
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 28, 2008, 13:14:23 »
powtórzę się , na 99% masz nieszczelność w dolocie . U mnie było podobnie , na poczatku była nierówna praca , potem wolne schodzenie z obrotów , a potem obroty falowały jak szalone. Juz nawet chciałem kupic nowy krokowiec ( niemały koszt) . Po uszcelnieniu dolotu , jak reką odjął. W tym poscie jest odnosnik do tego watku. Pozdro

Offline Krzysztof Stolarczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8 16v
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 29, 2008, 15:29:03 »
Witam!
Wiesz co Piotr nie na 99 ale na 110% WIELKIE DZIĘKI za porade! Teraz silniczek tylko cyka równiutko.

  • Gość
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 29, 2008, 16:16:21 »
Spoko , ciesze się że jest już oki :) pozdrówka

Offline Łukasz Majewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Strzelno
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8i LPG
  • Miejscowość: Strzelno
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 27, 2010, 13:23:24 »
Cytuj

Piotr Minnda napisał:
U mnie falowanie ustapiło po uszczelnieniu dolotu , sprawdz w tym watku : http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=37099&forum=22 , jest tak zdjecie przewodu który moze sie poluzowac i dzięki niemu silnik dostaje lewego powietrza. Naprawa jest banalnie prosta .


Piotr, mógłbyś mi przybliżyć ten przewód (gdzie się znajduje) bo ten wątek się nie otwiera, a mam podobny problem. Może na jakimś innym zdjęciu by dało radę. Pozdrawiam

Offline Grzegorz Gasek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Picasso 1.8 16V Exlusive+LPG i BX 19TGD
  • Miejscowość: Otwock
Re: Falujace obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 31, 2010, 12:39:18 »
Miałem identyczne objawy, a przyczyną był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym ( patrząc z góry na silnik i kolektor widać niewielki czujnik przykręcony jakąś szósteczką )Czujnik może być uszkodzony lub dobrze nie siedzi w kolektorze. W nowszych ( mniej więcej po 2002 lub 2003 ) jest z końcówką 4 pinową a w starszych 3 pinową. Czujnik nowy jakieś 200zł a używany 50zł.