Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!  (Przeczytany 109565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« dnia: Październik 28, 2008, 14:19:42 »
Witam,

Rok temu przyprowadziłem sobie Xma i w zasadzie od tamtego czasu próbowałem dojść co jest przyczyną że mimo wzorcowego stanu auta komfort jest zdecydowanie niezadowalający. Głównie chodziło o przednią oś, która pracowała w zupełnej dysharmonii z osią tylną. Powoli już zaczynałem wierzyć w to że prawie 200KM ma swoje prawa (twardość), ale na szczęście kilka wskazówek m.in. z tego forum pomogło.

Jeśli ktoś nie jest zachwycony komfortem swojego Xma powinien (pomijając tak banalne kwestie jak sprawne sfery), sprawdzić elektrozawory HA. Ale poza testem "na diody" czy "na radio" trzeba sprawdzić przecieki z powrotów. W dokumentacji technicznej znalazłem informacje, że jeśli cieknie tam w pozycji zawieszenia HARD, to wystarczy wymienić oringi na elektrozaworze, jeśli jednak cieknie także w trybie SOFT to do wymiany jest sam elektrozawór (koszt w ASO bez zniżek to 573zł, nr kat. 96 119 952).

Co ciekawe testy statyczne moje auto przechodziło pozytywnie (przez 30s po zamknięciu drzwi miękko uginał się tył, trochę bardziej twardo przód, po tym czasie stuk i całe auto twarde). Po wymianie elektrozaworu to się oczywiście nie zmieniło, ale wrażenia z jazdy zmieniły się diametralnie. Teraz naprawdę auto pięknie płynie przez większość nierówności (bez bujania), a kiedy trzeba świetnie pokonuje łuki i zakręty przy minimalnych przechyłach. Naprawdę warto to przeżyć!

I jeszcze jedna uwaga na koniec - czytałem tutaj o tym że niektórzy chcieli rozwiercać dławiki w sferach lub wkładać sfery o dużo mniejszym tłumieniu. Uważam to za rozwiązanie pozbawione rozsądku. Jeśli w samochodzie wszystko jest sprawne to takie kombinacje do głowy nie przychodzą, bo i po co.
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

Offline Piotr Penkala

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 055
  • Skąd: Rybnik, Katowice
  • Posiadany samochód: XM Break 3.0 V6, był BX 19 TZi Break
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Rybnik, Katowice
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 28, 2008, 14:31:17 »
I tak trzymaj!  :-)
Bardzo rozsądny post.
Pozdrawiam iXeMiarza!
nickname: Pierre (zalecane)
Piotr Penkala (oficjalnie)


Offline Daniel Żychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XM 2.5 turbo diesel DK5ATE 16.01.99R.
  • Miejscowość: Katowice
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2008, 18:43:32 »
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:
 ...trzeba sprawdzić przecieki z powrotów. W dokumentacji technicznej znalazłem informacje, że jeśli cieknie tam w pozycji zawieszenia HARD, to wystarczy wymienić oringi na elektrozaworze, jeśli jednak cieknie także w trybie SOFT to do wymiany jest sam elektrozawór (koszt w ASO bez zniżek to 573zł, nr kat. 96 119 952).



Może mi ktoś podpowiedzieć jak to sprawdzić ?
Gdzie są te powroty i kiedy i jak ma cieknąć ?
zdjęcie na pewno pomoże ;-)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2008, 09:14:32 »
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:

...próbowałem dojść co jest przyczyną że mimo wzorcowego stanu auta komfort jest zdecydowanie niezadowalający ...

Przy okazji tego temat: Czy u Ciebei Krzysztof zawsze po włączeniu zapłonu zapala sie na chwilę kontrolka HA, a potem gaśnie?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2008, 10:12:53 »
Tak Wojtku, zawsze zapala się i po chwili gaśnie. Wygląda na to że komputer HA przeprowadza autodiagnostykę w tym czasie. Podobnie jak kalkulator wtrysku.

Daniel, niestety nie dysponuję zdjęciami. Na tym forum znajdziesz jednak i odpowiednie zdjęcia i opis (w skrócie - na uruchomionym silniku i przy otwartych drzwiach (tryb SOFT) ściągasz powrót z zaworu HA i patrzysz czy coś leci. Jeśli dość mocno kapie lub leci to dany elektrozawór jest do wymiany. Jeśli jest sucho, to wyjmij bezpiecznik bodaj F34 (tryb HARD) i sprawdź jeszcze raz. Jeśli leci to wystarczy wymienić oringi na elektrozaworze).

Dodam że uzasadnieniem jest to że mimo sprawnej cewki zaworu HA jego nieszczelność powoduje spadki ciśnienia, które z kolei powodują zamykanie się bloku hydraulicznego przy elektrozaworze (jest za małe ciśnienie by utrzymać tłok otwierający przepływ do środkowej sfery). Dlatego metody "na radio" czy "na diody" wszystkiego nie powiedzą.
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

maxpel

  • Gość
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2008, 10:36:22 »
U mnie auto opada. HA jest non stop w trybie hard, to podobno może mieć związek z dystrybutorem hamulcowym (chodzi o przecieki na dystrybutorze). Czyli również w tym przypadku ciśnienie jest za małe aby
Cytuj
by utrzymać tłok otwierający przepływ do środkowej sfery

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2008, 14:00:38 »
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:
...Jeśli jest sucho, to wyjmij bezpiecznik bodaj F34 (tryb HARD) i sprawdź jeszcze raz. Jeśli leci to wystarczy wymienić oringi na elektrozaworze)...

Oringi w liczbie mnogiej to dowód, że nie masz na myśli tego widocznego po pdkręceniu cewki (o ile pamietam, był jeden), ale oringi wewnątrz zespołu iglicy? Czy są one oferowane w sklepach ?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2008, 15:00:19 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:
...Jeśli jest sucho, to wyjmij bezpiecznik bodaj F34 (tryb HARD) i sprawdź jeszcze raz. Jeśli leci to wystarczy wymienić oringi na elektrozaworze)...

Oringi w liczbie mnogiej to dowód, że nie masz na myśli tego widocznego po pdkręceniu cewki (o ile pamietam, był jeden), ale oringi wewnątrz zespołu iglicy? Czy są one oferowane w sklepach ?
iglica nie ma uszczelnien- zamyka dopływ połaczenie metal-metal. dwa oringi uszczelniaja zawór w bloku. bede mił chwile to obfoce te zawory bo mam ze 3 uszkodzone w garazu.

maxpel

  • Gość
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - elektrozawór
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2008, 22:53:08 »
Czy [color=FF0000]elektrozawór[/color] można sprawdzić przetestować elektronicznie na ulicy?
Komputer pokazał mi błąd 31 "uszkodzony elektrozawór" i chciałbym dowiedzieć się jaką metodą się sprawdza jego sprawność.
Słyszałem, że bada się cewkę (ma mieć określoną oporność 3-5 Ohm) i  diodę oraz, że nie wolno podłączać 12V (bo pracuje na innym napięciu) ani zamienić + i - bo to koniec żywota dla niego.
Nie wiem co z tych informacji jest prawdą.

Offline Jan Pakul

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Skąd: Kłodawa
  • Posiadany samochód: XM - niebawem
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kłodawa
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - elektrozawór
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2008, 23:57:55 »
Cytuj

Maksymilian Pelczarski napisał:
Czy [color=FF0000]elektrozawór[/color] można sprawdzić przetestować elektronicznie na ulicy?
Komputer pokazał mi błąd 31 "uszkodzony elektrozawór" i chciałbym dowiedzieć się jaką metodą się sprawdza jego sprawność.
Słyszałem, że bada się cewkę (ma mieć określoną oporność 3-5 Ohm) i  diodę oraz, że nie wolno podłączać 12V (bo pracuje na innym napięciu) ani zamienić + i - bo to koniec żywota dla niego.
Nie wiem co z tych informacji jest prawdą.

Pratycznie wszytko. Naciągając można podłączyć na chwilę 12V zachowując biegunowość ponieważ komputer zasilajacy i tak podaje pełne napięcie, na moment, gdyż bez tego cewka nie zadziała. Musi być napięcie wzbudzenia. Oporność rzędu 4 ohm nieczego nie gwarantuje. Wstępnie można cewkę sprawdzić osłuchowo. Musi być zasilana przez komputer. Sprawna zasilana cewka wydaje z siebie chrakterystyczny dźwięk, potocznie zwany piszczeniem. Następnie trzeba osłuchać stuku iglicy w trakcie aktywacji zasilania, np. po otwarciu drzwi. Musi być pojedynczy stuk to znaczy, że iglica nie opada po aktywacji zasilania. Aby to wszystko stwierdzić konieczna jest wyjątkowa cisza, w ruchu ulicznym czy ogólnym miejskim hałasie nie da się usłyszeć tych dźwięków.
Pozdrawiam
Był nieodżałowany 2.1TD MkI

maxpel

  • Gość
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2008, 00:03:36 »
Skąd więc diagnoza komputera, że z elektrozaworem jest coś nie tak?
Czy komputer mierzy oporność i ocenia stan elektrozaworu?
Jaka jest rola diody w (przy) elektrozaworze?

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2008, 11:35:14 »
Przecieków z przedniej cewki raczej nie stwierdziłem. Oczywiście chwilkę kapało z króćca ale to może "normalna" ilość oleju jaka się w elektrozaworze znajduje po zdjęciu przewodu odprowadzajacego przecieki ?
Cewki pozornie pracują prawidłowo (wszystkie testy statyczne) ale nie zapala mi się kontrolka ha w cyklu autotestu, a komforta auta jest różny: czasem dobry, częściej jednak nie.
Czy błąd (stały lub powtarzajacy się) któregoś z czujników może zakłócać w ten sposób pracę ha? Niestety kontrolka nie potwierdza stanu awaryjnego, pozostaje komputer ale aso nie chce diagnozaować XM-a. Mówią, że to za stare auto...
Czy ktoś z Was dysponuje programem do diagnostyki ha II?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

maxpel

  • Gość
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 13, 2008, 12:11:04 »
Nie potrzeba programu. Wystarczy dioda led rezystor włącznik kawałek kabla i tabelka kodów migowych.
Kody Migowe

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 13, 2008, 12:51:40 »
Cytuj

Maksymilian Pelczarski napisał:
Nie potrzeba programu. Wystarczy dioda led rezystor włącznik kawałek kabla i tabelka kodów migowych.
Kody Migowe

Niestety nie działa to w MkII...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 13, 2008, 13:38:44 »
Cytuj

Niestety nie działa to w MkII...


U mnie działa. W V6 mojego szefa (też MK II) także ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 13, 2008, 16:01:17 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Niestety nie działa to w MkII...


U mnie działa. W V6 mojego szefa (też MK II) także ;)

W pierwszych seriach mk II (cyba do 1995r.) podobno działa, później już nie. W moim zdecydowanie nie działa...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2008, 17:08:09 »
Witam, w koncu udało mi się wymienić cewkę tylną od HAII i niestety nic to nei dało :( Cewki były sprawdzane przez mechanika przed założeniem, prąd w kostce też jest a tyłu nie idzie ugiąć przy odpalonym silniku dalej... po 30 sek rozłącza cewke od zgaszenia , otwarcie drzwi uaktywniaja cewke, co może być jeszcze nie tak bo nie mam pomysłów. Pompa nie cyka już co 6 sek tylko srednio od 14 do 30 , najczęściej w przedziale 20 sek... Jak próbuję ugiąc tył to prawa strona stawia większy opór niż lewa , gruszki sprawdzone i cisnienie na nich jest odpowiednie, aż szkoda autkiem jeździć bo na tych naszych drogach słyszę i czuję jak się męczy... pomóżcie proszę ....

Offline Filip Betley

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0V6 24v(200KM), 91r. Kolor: Piękna butelkowa zieleń :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2008, 18:39:25 »
Chyba zostają tylko zatarte siłowniki... choć specem nie jestem :)
Co do komfortu to ja w swoim Xmie raczej nie narzekam, choć wiem że nie jest, jak być powinno bo kilkoma już jeździłem i mam porównanie.
Były:
Xm V6, 12v. 92r, automat
Xm V6, 12v, 94r, Mk1 manual, HA2

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2008, 20:04:50 »
A co wyrownuje na tylnym zawieszeniu lewą a prawą stronę, żeby obydwie tak samo reagowały ? w elektrozaworze jest taki tłoczek jak dzisiaj widziałem który pracuje w środku , czy może on być zatarty, albo zawieszony przez ewentualny brud i np znajduje się teraz w pozycji takiej, że prawą stronę nie mozna ugiąć, a automatycznie lewa strona nie może odpowiednio reagować bo jest blokowana przez prawą?- za to on odpowiada czy się mylę ?

Offline Jan Dołgań

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 1,6HDI 2008
  • Miejscowość: Lublin
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2008, 20:08:06 »
Ja tu też nie jestem specem, ale wnioskuję, że masz antyopad w swoim bolidzie. Powinien się otwierać przy pojawieniu się ciśnienia w układzie. Sprawdzałeś ? Bez tego amortyzuje tylko jak w układzie na twardo, czyli niewiele. Rozumiem,  że auto ma prawidłowo ustawioną wysokość tyłu ?

Do tyłu idzie przewód zasilający, potem wraca z korektora wysokości do zaworu hamulcowego (coś mi świta, ze w ten sposób reguluje się korekcje hamowania tylnej osi) i do hamulców. Za układ zawieszenia odpowiadają więc tylko 3 (lub 4 z antyopadem ?) kule, korektor wysokości i zawór HA.

A może z innej beczki, czy patrzyłeś "na sucho" z jakim oporem chodzą wahacze ? Może głupio pytam, ale może masz zatarty jeden (lub oba) wahacz ?? na łożysku i stąd utwardzanie zawieszenia ?

Tak sobie gdybam, auto mam aktualnie w puzzlach  naszły mnie przemyslenia, generalnie więcej przy nim dziś dumałem, niż robiłem :) Trzy razy mierz, a raz tnij, mawiają :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 29, 2008, 20:16:20 »
Zgadza się mam antyopad, a jak powinienem sprawdzić czy się otwiera ? bo może mechanik sprawdzał. Tył mam wyregulowany dobrze. Jak stanę na hak to on się ugina ze 3 moze 4 cm i jak zejde to minimalnie tylko podniesie się bo zostaje w dole i po chwili wyrowna sam wysokość na takiej zasadzie.
Sprawdzać nie sprawdzałem wahaczy , choć jakiś czas temu skrzypiał mi tył , ale jak pytałem to ponoć w zimie jest dopuszczalne.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 30, 2008, 00:21:19 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
...Sprawdzać nie sprawdzałem wahaczy , choć jakiś czas temu skrzypiał mi tył , ale jak pytałem to ponoć w zimie jest dopuszczalne.

Nie sądzę, by skrzypienie kiedykolwiek było dopuszczalne...
Spróbowałbym zrzucić ciśnienie, odkrecić stabilizator (pewnie będą kłopoty) i spróbować, czy wahacze swobodnie się obracaja w łozyskach, i czy siłowniki nie mają nadmiernych oporów...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 30, 2008, 05:53:23 »
A czy gdyby to byłaby wina łożysk na wahaczu to czy nie miałbym problemów z podnoszeniem i opuszczaniem auta, bo w sumie też powinno wtedy przy opuszczaniu auta trzymać i nie pozwolić opuścic do końca, czy się mylę ?

Offline Jan Dołgań

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 1,6HDI 2008
  • Miejscowość: Lublin
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 30, 2008, 09:30:21 »
Auto jest ciężkie, więc opadnie. Masz antyopad, więc jest szansa, że wahacze mogły się "zastać" w jakimś tylko obszarze pracy. Zobacz, czy auto opada w miarę szybko i bez skoków przy dzwigni w pozycji "na glebę", powinno mu to zająć nie więcej niż 15s.
Antyopad może się "zamykać" niepotrzebnie w czasie jazdy auta, nie wiem jaka jest budowa tego zaworu i jak dokładnie działa, nie wgłębiałem się. Może ktoś wyjaśni ?

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: Przywrócenie komfortu w Xm - udało się!
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:01:14 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
(...) Jak stanę na hak to on się ugina ze 3 moze 4 cm (...)


Ewidentnie masz tył w ustawieniu HARD, tylko trzeba znaleźć przyczynę. W ustawieniu soft tył ugiąłby Ci się prawie do końca czyli znacznie więcej niż te 3-4cm.

Odnośnie elektrozaworu - wyjaśnij proszę co tam wymieniałeś? Sam elektrozawór czy razem z blokiem hydraulicznym? Na nowy czy na używany? Czy przecieki z elektrozaworu sprawdzałeś przy pracującym silniku?

Bo jeśli np. sprawdzałeś na wyłączonym to ciśnienie w układzie było za niskie by z powrotu ciekło, a jeśli wymieniłeś elektrozawór na drugi używany to on również może być nieszczelny.
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!