Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kody Migowe  (Przeczytany 22990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maxpel

  • Gość
Kody Migowe
« dnia: Listopad 04, 2008, 17:12:03 »
Chciałbym dokonać odczytu kodów migowych z komputera hydroactive za pomocą diody LED rezystora i włącznika.

1. [color=0000FF]Chcę wiedzieć co oznacza na moim kompie to co napisałem wytłuszczonym drukiem[/color].
[color=009900]___________________
VALEO
Made in France
SUSPENSION
HYDROACTIVE ASC
73807802
12V 08-91
H2B
S2001
___________________[/color]

pytam, ponieważ na stronie http://www.citroen.pomorze.pl/ jest pokazany komputer, który ma inne oznaczenia.
[color=009900]___________________
VALEO
Made in France
SUSPENSION
HYDROACTIVE ASC
73809602
12V 27-91
H3
S2001
___________________[/color]


2. [color=0000FF]Chcę wiedzieć jak rozszyfrować tabelkę z kodami migowymi?[/color] Nie rozumiem tabelki kodów, która ma takie rubryki   jak  Kod, Opis, Comp. Z opisu jak zczytywać kody wynika, że kolejno:

-Włącz Zapłon

-Po 3s zamknij włącznik (ten z diodą LED) na 3-5s  i otwórz go spowrotem. Dioda powinna zamigać kod startowy 12 * ** (błysk przewra błysk błysk) domyślam się, że komputer się zdecydował pokazać co jest ok a co nie
-zamknij włącznik (ten z diodą LED) na 3-5s  i otwórz go spowrotem. Dioda powinna pokazać zarejestrowany(e) błędy lub sygnał koniec testu 11 * * tutaj nie rozumiem jak to ma wyglądać z tymi błędami.
ponieważ w tabelce są podane dwie liczby np 24 i 154 dotyczące tgo samego błędu. Przykład z tabelki:
[color=009900]_________________________________________________
Kod - 24 Czujnik prędkości pojazdu
Co sprawdzić HA1 - Rezystancja  R=300 Ohm na czujniku prędkości , podczas jazdy napięcie około 1,5 V na pinie 13 (czarna wtyczka)
Comp - 154
_________________________________________________[/color]
domyślam się, że 24 to numer błędu ale nie wiem co to jest 154?
[color=0000FF]Czy dioda w opisywanym przypadku zamiga 24 ** **** a potem 154 * ***** **** ?[/color]
[color=0000FF]Jeśli tak - co to oznacza? Czy sam fakt, że zamiga to 24 to znaczy, że jest coś nie tak z czujnikiem prędkości pojazdu? Czy może określa bardziej szczegółowo niepodłączony, uszkodzony etc. ?[/color]

maxpel

  • Gość
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2008, 19:43:06 »
Już się domyślam co znaczy liczba 154. To jest nr części na schemacie. Przypuszczam, że 154 nie będzie migane przez diodę LED.

maxpel

  • Gość
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2008, 16:28:40 »
Już wiem jak to działa: Odczytywanie kodów migowych z komutera Hydroactive

W teście na filmie kolejno wyświetliły się:
12 - Rozpoczęcie testu
31 - Elektrozawór tryb sportowy i miękki zawieszenia
24 - Czujnik prędkości pojazdu
25 - Czujnik wysokości pojazdu
21 - Czujnik cisnienia hamulców (zawór bezpieczeństwa)
11 - Koniec Testu

Potem wyzerowałem błędy (15 s - przycisk po komunikacie Koniec Testu)

Przejechałem ok 20 km i zczytałem na nowo:
został jedynie błąd [color=FF0000]31 Elektrozawór[/color] tryb sportowy i miękki zawieszenia.
po 150km powrócił błąd [color=FF0000]25 - Czujnik wysokości pojazdu[/color]
Czy ktoś miał do czynienia z elektrozaworem oraz z czujnikiem wysokości pojazdu?
Jak to sprawdzać?

Offline Łukasz Koźlik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika, stolarstwo
  • Miejscowość: Kraków
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2009, 19:37:46 »
Witam,

Ciekaw jestem jak się zakończyła Pańska "walka" ze swoją cytrynką i HA...?

Mam też pytanko, czy byłby Pan skłonny podzielić sie shcematem podłączenia tej diody,rezystora i wyłączika do komputera HA w celu odczytania kodów migowych oraz tabelą tychże kodów.

Na wiosnę mam zamiar zabrać się za swoją cytrynkę i nie ukrywam, że ten schemacik i tabela kodów bardzo by mi się przydały, bo między innymi będę robił przegląd hydrauliki (wymiana sfer itp), no i mam nadzieję, że w końcu dojdę do ładu z moim nieszczęsnym silniczkiem...

Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam,
Łukasz.

Offline Łukasz Koźlik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika, stolarstwo
  • Miejscowość: Kraków
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2009, 21:24:03 »
Wielkie dzięki za linka!

Dzisiaj zrobiłem sobie odpowiednie urządzonko (włącznik zespolony z diodą i kabelek do gniazda diagnostycznego  - tego we wnętrzu samochodu) i odczytałem błędy z komputera zawieszenia i przy okazji też ABS'u. Niestety nie udało mi się zdiagnozować komputera silnika - czy próbował Pan diagnozować ten komputer w swoim samochodzie?

Wracając do zawieszenia samochód "wymigał" mi 5 błędów, więc prawie wszystie możliwe :). Oczywiście zresetowałem kompa i powiem szczerze, że nie poznaję autka - po prostu pływa. Oczywiście po próbnej jeździe jeszcze raz sprawdziełem błędy i nic mi tym razem nie wyskoczyło.

Teraz zastanawiam się czy w dalej wymieniać sfery hydropneumatyczne na wiosnę, skoro widzę dużą poprawę. Z drugiej jednak strony minęłu już 4 lata jak ostatnio były sprawdzane, przy czym cztery z nich były dobijane a reszta byłą OK....

No nic, będę musiał to przemyśleć...

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Łukasz.

Offline Marcin Pyda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.5td
  • Miejscowość: Puławy
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2009, 20:55:59 »
koledzy powiedzcie mi jak wyglada ten bajer z diodą (najlepiej szkic)i jak zresetować to co wymigam i gdzie jast to złącze w 2.5 td

Offline Piotr Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Skąd: Trzebnica
  • Posiadany samochód: XM 2,5 TD 97r. Berlingo 1,6 16v 02r.
  • Miejscowość: Trzebnica
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2009, 22:43:34 »
W poprzedniej cytrynce (berlingo) straciłem kupę czasu na wykasowanie błędów które i tak po kilku dniach się pojawiały i tak na prawdę tylko mechaniczna diagnostyka dawała efekt , nie wierze już od dawna w naprawę auta przez podłączenie kompa ale ze xm nie jest zwykłym samochodem to pokuszę się też o taki tester , mam tez pytanie czy jest jaki komp czy tester który działa na xm ? mój znajomy pracuje w firmie która dysponuje każdym możliwym sprzętem do diagnostyki i z chęcią mu zawrócę głowę tylko o co pytać ?

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2009, 14:30:20 »
Ja byłem na diagnostyce i nic.Podłanczali na wiele sposobów nawet specjalną przejściówką bezpośrednio pod komputer silnika i brak kontaktu.Jedni mówili że auto jest za stare  i inni że ze starszym było by mniej problemów.I tak sobie pomykam z kontrolką zapaloną od silnika

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 24, 2009, 23:03:40 »
Cytuj

Roman Bendarek napisał:
Koty migowe  pojazdu są opisane TU


przyznam szczerze że nie widzę tam coś do ściągnięcia , czy trzeba się rejestrować?

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2009, 13:59:50 »
Koledzy, moglibyście mi podesłać schemat i rysunek urządzenia do odczytywania kodów migowych z komputera Hydroactive, Citroen MK1.
Pozdrawiam

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2009, 02:37:54 »
Wszystko w plikach Andrzeju.

Schemat taki jak w pdf'ie z tym że nie podpinasz tego pod kostke diagnostyczną wewnątrz auta bo jej nie masz w MK1 tylko w "skrzynce" z kompami pod maską. Znajdziesz tam jedną wolną kostkę 2pinową z jednym przewodem. Ten przewód to jest właśnie złącze diagnostyczne (na schemacie "diagnostic pin"). Kody odczytujesz jak na filmie podanym wyżej.
Tabela kodów w pliku .xls w skoroszycie o nazwie Hydroactive I-II.
Pozdrawiam.
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline Andrzej Skórniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen xantia 2.0 hdi
  • Miejscowość: Lublin
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2009, 17:20:28 »
Dziękuję za załącznik:) Jakby ktoś miał jeszcze rysunek tego urządzenia to bym był wdzięczny.

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 08, 2009, 03:19:55 »
Cytuj

Andrzej Skórniewski napisał:
Dziękuję za załącznik:) Jakby ktoś miał jeszcze rysunek tego urządzenia to bym był wdzięczny.


Andrzeju nie ma takiego urządzenia, sam musisz je sobie zrobić po to ci schemat. Kupujesz sobie diodę LED, rezystor 680ohm i włącznik. Lutujesz tak jak ci wskazuje schemat i działasz jak w opisach czy na filme wyżej. Gotowe.

Pozdrawiam i powodzenia.
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 22, 2009, 01:05:45 »
sorki że się wtrącę, ale jest w sprzedaży urządzenie do odczytywania kodów.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 22, 2009, 23:10:16 »
Skoro piszesz że jest w sprzedaży urządzenie do odczytywania kodów to podaj więcej danych, np. gdzie i za ile można to kupić.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 23, 2009, 16:11:34 »
zawsze można zbudować i sprzedać :)
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline JANUSZ NOWICKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: OSTRZESZÓW
  • Posiadany samochód: CX MK1 2,5 GTI XM 3.0 V6. xm 2,1 TD mkI , CX 25 TRD TURBO 2
  • Miejscowość: OSTRZESZÓW
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 24, 2009, 11:51:40 »
Witam, Wczoraj zbudowałem takie urządzenie. Wykrywa błąd 24 i 25 ( chociaż auto jest miękkei i wydaje sie ze wszystko ok.) Próbowałem skasować błędy sposobem obisany jak wyżej , czyli 15 s. pin do masy, ale wciąż błędy te same  wyskakują. Chyba lepiej nic nie grzebać jak wszystko ok. podczas jazdy.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 25, 2009, 23:49:42 »
Kolego czasami powtarzanie błędów po wykasowaniu ma swoją przyczynę w zaśniedziałych stykach na wtyczkach.
Nie zawsze daje to efekt w postaci pogorszenia komfortu jazdy od razu czasami trzeba czasu by przestał płynąć prąd przez zaśniedziałe styki.
Jak wiesz lepiej zapobiegać niż leczyć.
Spróbuj przeczyścić wtyczki urządzeń na których występują błędy, i wtedy prawdopodobnie po ponownym wykasowaniu powinny zniknąć na dobre. :-)
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 27, 2009, 15:07:47 »
Cytuj

Modest Maliszkiewicz napisał:
Skoro piszesz że jest w sprzedaży urządzenie do odczytywania kodów to podaj więcej danych, np. gdzie i za ile można to kupić.


Proszę bardzo, znalazłem to jak szukałem opisu kodów migowych :)

http://motoryzacyjna.pl/p25719-tester-kodow-migowych

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 27, 2009, 17:11:24 »
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
zawsze można zbudować i sprzedać :)


Zgadzam sie w 100% :)

Koszt wykonania tego urządzonka mnie wyniósł:

1.50zł - włącznik;
1zł - dioda;
2zł - rezystor;

a kabelki jakieś w domu miałem;
no i oczywiście dostęp do lutownicy;

troche jest różnica 4.50zł a 47zł dlatego po co przepłacać.
Chyba że ktoś ma za dużo kasy:)
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 27, 2009, 21:06:11 »
nie wiem nie znam się, było stwierdzenie że się tego nie kupi , a jednak jest , a że cena jest wyższa niż zrobienie samemu to inna sprawa :)

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 27, 2009, 22:51:40 »
Wszystko pięknie, ładnie ale oprócz samego urządzenia potrzebne są jeszcze tabele kodów do wszystkich obsługiwanych aut i urządzeń.
Niestety nie mogę nigdzie znaleźć tabeli kodów do silnika 2,5 td montowanego w XM MK2 i Peugeot 605. Jeśli ktoś to gdzieś widział lub znalazł to proszę o linka lub na meila.
Swoje urządzonko przetestowałem wczoraj i wszystko pokazuje idealnie .
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE

Offline Marek Czujko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i 1991/94(składak), HA I.
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 28, 2009, 03:26:23 »
W MKII o ile sie nie mylę to jest "duża" kostka diagnostyczna nad prawym kolanem kierowcy wewnątrz auta.

Może to pomoże. A wersja silnikowa nie wiem czy ma coś do znaczenia.
.
:
::
Jesteś wart tyle ile możesz dać innym. Jan Paweł II
::
:
.

Offline JANUSZ NOWICKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: OSTRZESZÓW
  • Posiadany samochód: CX MK1 2,5 GTI XM 3.0 V6. xm 2,1 TD mkI , CX 25 TRD TURBO 2
  • Miejscowość: OSTRZESZÓW
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 29, 2009, 20:05:46 »
Udało mi się usuną te błędy :) i narazie się nie pojawiły (200 km) i chyba nawet trochę się poprawło jeśłi chodzi o komfort :)) Polecam przetestowanie sobie swojej cytrynki tym urządzonkiem, można zaoszczędzić niepotrzebnie wymieniająć po koleji kule i szukając problemu.

Offline Modest Maliszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: XM MK2 2.5 td kombi 1994r.
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Kody Migowe
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 29, 2009, 20:12:33 »
Kostka jest nad prawym kolanem kierowcy.
Niestety jeżeli chodzi o komputer silnika to każda wersja silnikowa ma swój niepowtarzalny komputer i kody migowe wyświetlane np. w 2.1 TD nie będą się powtarzały w 2.5 TD, po prostu to są dwa różne komputery.
Dla HA, ABS, i klimatyzacji wersja silnikowa nie ma większego znaczenia.
poprzednio były:
BX 1.9RD kombi , XM MK1 2.1td D12V kombi
teraz XM MK2 2.5td kombi
BX 15TGE