Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu  (Przeczytany 30566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Czamara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS 2.0 (140KM)
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 15, 2008, 16:01:40 »
musiał bym sprawdzić na FV jak to ustrojstwo się nazywa, takie to małe, wkręcane z zielonym gniazdem :)
zamieniłem Cytrynkę na Misię ...

Offline Olech Józef

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 15, 2008, 19:29:34 »
Witam, właśnie jestem po serwisie czyli tradycja tzw. wypadanie zapłonu panowie stwierdzili że trzeba wymienić świece i to wystarczy. Bardzo mnie ciekawi odpalenie z rana bo zawsz trzepało silnikiem, oby mieli rację.

Offline Andrzej Jaroszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Posiadany samochód: Był: Xsara Picasso 1,8 16V; Xsara 2.0 16V
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 16, 2008, 09:10:20 »
W moim przypadku efekt "fotela bujanego" zniknął po wymianie akumulatora. Dodatkowo w chłodniejsze dni (również w lecie) po rozruchu na starym aku przez chwile świeciła się kontrolka abs-u. Po wymienie na vartę 61Ah/600A w czasie uruchamiania silnika nawet radyjko nie przestaje grać.

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2008, 22:16:45 »
Po przejechaniu 100km po autostradzie swiece Bosch Super 4 spisaly sie dobrze choc mialem wrazenie ze silnik byl nieco glosniejszy.W piatek padl mi akumulator wiec kupilem nowy ale do rzeczy,wypadanie zaplonu i telepanie czesciowo ustalo ale nie calkiem wiec mam do pana Piotrka pytanie:co odpowiada lub jaki czujnik za ograniczenie czasu ssania zimnego silnika?Moj silnik ma krotki czas ssania ,dostaje za duzo paliwa i zaczyna sie dusic co powoduje telepanie i wypadanie zaplonu a po dodaniu delikatnego gazu chodzi normalnie ,puszcze gaz znowu to samo.Problem w tym ze nie zawsze ,zalezne od temperatury szczegolnie gdy zimno i wilgotnosc panuje.
Porownywalem kolegi C2 ,u niego ssanie przebiega 2-razy dluzej niz u mnie wiec mnie to zastanawia.

Aha,czujnik temperatury cieczy juz wymienilem ale nie pomaga!

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 17, 2008, 11:22:31 »
Komputer na podstawie danych z czujnika temperatury czynnika chlodzacego ustala warunki zasilania zimnego silnika.
Steruje odpowiednio dawka paliwa oraz odpowiednio reguluje dawke powietrza (w przepustnicy na linke poprzez regulator dodatkowej dawki powietrza tzw silniczek krokowy a w przepustnicach z serwem odpowiednio steruje samym serwem aby ustawic przepustnice). Byc moze trzeba wyczyscic u Ciebie silniczek krokowy wolnych obrotow lub wymienic na nowy.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Olech Józef

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 19, 2008, 20:13:23 »
Witam, jestem po trzeciej wizycie w serwisie i pragnę poinformować że nareszcze wygrana, po wymianie świec nie było poprawy ale po wymianie cewek jest ok. Jestem bardzo zadowolony bo odczówalnie jest spora zmiana, oby ten stan utrzymał się na stałe.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 19, 2008, 20:19:39 »
Jaką cewke zakupiłes i za ile.
Sex i wydobycie!!!

Offline Olech Józef

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 19, 2008, 21:07:32 »
Orginał w serwisie Citroena, cena 600 stów bez paru groszy. Jak coś to jutro napiszę bo papiery w samochdzie zostawiłem. Mam C5 od miesiąca i dopiero dzisiaj doceniłem benzynę i osiagi 2.0, mam nadzieje że zacznie mniej palić bo pacuje zdecydowanie równiej.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 19, 2008, 21:41:45 »
Ja napewno nie będe kupował z servisie.Na allegro były za ok.350 z Valeo.Nie wiem jak to jest z używkami no ale jak sprawdzić jaka zywotnosć bedzie ona miał.Wiec chyba tylko nowa.
Sex i wydobycie!!!

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 19, 2008, 23:05:32 »
U  mnie tez cewka.Cewke mozna dosc prowizorycznie sprawdzic.Czytaj tu

Jesli chodzi o swiece Super Bosch 4 to polecam sa super!

Jesli chodzi o cewke to siegam po Valeo.Sagem mial wczesniej problemy i boryka sie nadal.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 20, 2008, 16:56:46 »
I juz po wymianie cewki.Kupiłem narazie używke hmmm podobno z pewnego źródła.Narazie zgasł komunikat CATALIZATOR DEFAULT.Pozostał ANTIPOLUTION ale to chyba trzeba skasować.Autko jakby troszeczke żywsze.
Sex i wydobycie!!!

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 21, 2008, 02:03:22 »
witam, przychodzi mi do głowy- gaz / i tej wersji będe się trzymał do końca
pozdr.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 22, 2008, 14:35:56 »
Ian Soba-o co chodzi z tym gazem????

Byłem na kompie i był błąd cewki, wypadanie zapłonu i coś z mieszanką.Skasowałem błędy i zobaczymy czy cos sie pojawi.Głównie chodzi o tą cewke.Jutro przeczyszcze MAP SENSOR.

Pozdrowienia.
Sex i wydobycie!!!

Offline Oswald Tunk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Budziska
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Budziska
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 03, 2009, 19:59:22 »
Witam wszystkich
Mam taki sam problem z cytrynka (2.0 benzyna LPG),wypadanie z zaplonu,komunikat z katalizatorem itd. wymienilem juz swiece (teraz mam NGK) cewke,czujnik walka rozrzadu i dalej to samo,pojechalem do serwisu Citroena i powiedzieli mi ze to tylko wina popychaczy bo juz z takim przypadkiem sie spotkali i sa w 100% pewni... a co wy myslicie na ten temat??

Pozdrawiam

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 03, 2009, 21:28:22 »
Cos slyszalem o tym w pierwszych Peugeotach z sinikiem EW10J4 i w sinikach HPi.Montowano popychacze po gwarancji z silnika 2.2.Niewiem jak pozniej w Citroenach.

Wymiana popychaczy nic nie da jesli wymienia na te same ,sytuacja sie powtorzy,szkoda kasy!

Ja mysle ze wtym cos innego siedzi mianowicie oprogramowanie BSI ktory steruje silnik a nie popychacze.Oprogramowanie wedlug mnie jest bardzo pod wzgledem normu Euro3+D4 odpowiednik Euro4 surowo (aby silnik byl oszczedny)opracowane.Dobrze jest zmienic oprogramowanie na nowsza wersje, duzo juz klientom to pomoglo.
Silnik ma normalna moc czy zimny czy cieply,jesli to by byly popychycze to po pierwsze mial by problemy z ruszaniem po prannym rozruchu.Po drugie silnik by stukal i byloby to bardzo zauwazalne......

U mnie bardzo pomogly swiece wieloelektrodowe lecz nie calkowicie tzn.od czasu do czasu bardzo rzadko zdarza sie ze zgasnie ale nie jak wczesniej kazdego ranka.Za dnia bede zmienial cewke a pozniej oprogramowanie.

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 13, 2009, 20:05:47 »
I d..a!!!Nowa cewka nie pomaga.Bylem dzisiaj w ASO skasowac bledy a mechanik do mnie - oooo,nowa cewka?Pan wie ze po wymianie cewki nalezy z initralizowac (czyli dopasowac parametry nowej cewki) oprogramowanie zaplonu!Dlatego ma pan takie problemki.-Chyba sobie jaja robil a bo co?Cos takiego slysze pierwszy raz,no ale zabaczymy jutro rano jak odpali.

Rozmawialismy o popychaczach,zaworach i o oprogramowaniu i sam stwierdzil ze problemem jest faktycznie oprogramowanie i parametry popychaczy tzn.oprogramowanie i nowy silnik dobrze ze soba wspolpracuja jednak z czasem najczesciej po 50 tys km ekplaotacji zaczynaja sie problemy,zaworki i popychacze dostawaja luzow i zabrudzen,normalna rzecz w kazdym silniku,a oprogramowanie sterowania silnika jest tak skape ze ze wzgledu na oszczednosc paliwa i norm srodowiskowych nie umie tych parametrow zaakceptowac (np wiekszy wpust powietrza do komory w trakcie ssania itd) I najczesciej jak kolega powyzej wspomnial wymieniaja popychacze najczesciej gdy samochod ma gwarancje i problem znowu zanika na 50 tysiakow.Dlaczego nie zmienia softu na bogatsza moze palilby o jeden litr wiecej nie byloby problemow!A moze za to groza wysokie kary srodowiskowe z UE????


Czyli trzeba z tym zyc!Niech zyje ANTIPOLLUTION FAULT!!!


Co wy na to!

Offline Olech Józef

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 13, 2009, 21:10:14 »
Witam wszystkich, panowie mam serdecznie dość, kilka dni po 5 wizytach w serwisie było ok. Wymiana cewki, świec, czyszczenie układów, dodatek do paliwa, pb 98. Wszysto na nic, co rano po odpaleniu i ruszeniu po 1 do 2 minut stare usterki czyli antypoluszyn oraz kayalizator falt. Jest sposób na to wszystko w postaci zgaszenia zimnego silnika po kilku sekundach i ponowne odpaleni wtedy wszystko ok, po przejechaniu kilku kilometrów jak sa błendy to wystarczy zgasić silnik i wszystko się kasuje. Po odpaleniu z rana silnik pracuje jak na 3 garkach i na siłę jechałem sporo kilosów czekając co się stanie ale bez efektu(po zgaszeniu i odpaleniu pracował ok ale oczywiście z lista komunikatów na kompie). Lista warsztatów mocno zaliczona (Kraków) efektu brak. Pozdrawiam i liczę na pomoc fachowców na necie.

  • Gość
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 13, 2009, 23:06:00 »
Na to lekarstwa chyba nie bedzie,chyba ze..........niewiem czy w polsce ale na niemieckim rynku jest jedna firma tuningowa ktora zajmuje sie tunungiem bez chipu tzn.modernizuja oprogramowanie BSI co naszej C5 benzynce przybedzie 15 konikow,a dislom do 30!Koszt 400 € ,za drogo by dac tyle kasy a problemik czy zniknie tez nie gwarantowany.

Masz ten sam problem co ja ,tez tak robie odpalam czekam chwile,chodzi normalnie i jak zaczyna bujac to gasze i po minucie znowu startuje i chodzi calkiem normalnie chociaz jeszcze w tym momencie jest na ssaniu.Ja mysle oprogramowanie ma jakis ukryty blad,albo nie pamieta danych,cos resetuje BSI i rano startuje z domyslnych danych,po wylaczeniu i ponownym zalaczeniu silnika czyta juz odpowiednie dane i silnik pracuje normalnie.

Moze funkcja ECO usypia BSI?

Nie dac sie kasowac w ASO,oni dobrze wiedza co piszczy w trawie"a moze cewka,swieca,chyba jakis czujnik a potem popychacze itd.lalalalalalalalal!!! a ty sie martwisz i placisz chetnie jak osiol.Tylko tak dalej to sprzedaz tych aut spadnie jak GM w ameryce i juz spadlo bo PSA ma prawie 10% spadek aut w 2008 a 2009 ma nawet osiagnac do 20%!!!!!............a kto wie, przy tym kryzysie moze nawet wiecej!

Offline karol poznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: dąbrowa górnicza
  • Posiadany samochód: citroen c5 2 l 16V 2003
  • Miejscowość: dąbrowa górnicza
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 14, 2009, 23:56:46 »
Witam Kolegów- to o czym piszecie to jak byście pisali o moich problemach. Najpierw wszystko to przerobiłem z Servisam. Tylko u mnie silnik przerywa i w koncu zaczął sie  chyba wyłaczać jakiś cylinder bo auto jedzie najwyżej na trójce. Raz z Bielska wróciłem na lawecie bo bałem sie uszkodzic katalizator, w serwisie w Katowicach wymienili wtryskiwacz  za 540 zł a na drugi dzień to samo-przycholował mnie znajomy. Na trzeci dzień (Boze Ciało) wróciłem sam bo było tylko 20 km. Rano jest w porzadku -gaśnie nawet antypollution fault Ten temat przerabiam juz od stycznia -najpierw był MD Centrum w Dąbrowie (dignostyki  trzykrotne za 700 zł) potem domorosły mechanik (wyjeżdził przez dwa tygodnie zbiornik benzyny robiac 800 km i nic nie naprawił) potem serwis w Katowicach - i oni także każa wymieniac popychacze za 4,5 tys. (Tak jak Koledze powyżej ). Auto z 2003 roku przebieg 162 tys z tego ja zrobiłem 60 przez 1,5 roku  bo tyle go mam 2 l benzyna 16V. Polećcie jakiś warsztat tylko taki żebym nie musiał przerabiać  WSZYSTKIEGO OD NO. POzdrawiam

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 15, 2009, 13:25:04 »
Sie wtrace ... a w swoich rozwazaniach nt. helikopterka i af nie braliscie pod uwage uszkodzenia egr'a? zdaje sie ze jesli sie nie domyka to silnik dostaje dodatkowe powietrze ktore zmusza komputer do mieszania w zaplonie i moze powodowac drgania na wolnych obrotach, delikatny spadek mocy i ewentualne bledy wypadania zaplonu. Zdaje sie ze to w sumie dosc prosty i glupawy element ale istotny w sensie sterowania parametrai pracy silnika.

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 15, 2009, 14:07:34 »
Miałem u siebie to samo co opisujecie. Szarpanie silnikiem przy obrotach ok. 1500-2600, wypadanie zapłonu duszenie silnika no i sławny Antipollution Fault. Na pierwszy ogień poszły nowe świece. Chwilowa poprawa i po ok 2tygodniach powrót do przeszłości. Później poszła nowa cewka i dalsze szukanie. Do nowej cewki doszły jeszcze obie sondy lambda. Po tych wymianach samochód śmiga aż miło. Ja polecam sprawdzenie cewki i po jej ewentualnej wymianie diagnozę obu sond. U mnie pomogło.
Pozdrawiam Piotrek

Offline Olech Józef

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 15, 2009, 16:59:15 »
Witam, jestem po wymianie popychaczy zaworów i jest ok. silnik jak igła a mineło 3 miesiące.

Offline karol poznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: dąbrowa górnicza
  • Posiadany samochód: citroen c5 2 l 16V 2003
  • Miejscowość: dąbrowa górnicza
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 17, 2009, 06:11:08 »
Cytuj

Olech Józef napisał:
Witam, jestem po wymianie popychaczy zaworów i jest ok. silnik jak igła a mineło 3 miesiące.


A możesz napisać kto Ci to robił i ile kosztowało?
Pozdrawiam

Offline karol poznański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: dąbrowa górnicza
  • Posiadany samochód: citroen c5 2 l 16V 2003
  • Miejscowość: dąbrowa górnicza
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 17, 2009, 06:17:44 »
Cytuj

Marek Chmielewski napisał:
Sie wtrace ... a w swoich rozwazaniach nt. helikopterka i af nie braliscie pod uwage uszkodzenia egr'a? zdaje sie ze jesli sie nie domyka to silnik dostaje dodatkowe powietrze ktore zmusza komputer do mieszania w zaplonie i moze powodowac drgania na wolnych obrotach, delikatny spadek mocy i ewentualne bledy wypadania zaplonu. Zdaje sie ze to w sumie dosc prosty i glupawy element ale istotny w sensie sterowania parametrai pracy silnika.


Witam - co masz na myśli pisząc o "helikopterku" i gdzie jest egr
Pozdrawiam  kp

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MKI 2.0 16v benzyna] Wypadanie zaplonu
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 17, 2009, 16:05:47 »
helikopterek? kontrolka silnika ... jak sie jej przyjzysz to ma smigielka :)
w EW10J4 jest instalowany EGR Delphi EG10256-12B1 ... siedzi z prawej strony bloku silnika przy szybie zaraz obok czujnika temperatury (taki zielony) ... zeby zdemontowac trzeba zdjac oslone z gory i odkrecic 2 trzymajace go sruby (uwaga na metalowa uszczelke) ... :) jak nie dziala prawidlowo, bo mu sie wiesza cewka, rdzen, sprezyna albo inne ustrojstwo to potrafi wywalac helikopterek wlasnie i af a w zaleznosci od rodzaju uszkodzenia czasami blad zaworu jest rejestrowany w kompie a czasami nie