Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?  (Przeczytany 16495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Janusz Bąk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 BlueHDI 2016 Citroen Berlingo 1.6 HDI 2015
  • Miejscowość: Tarnów
Witam
Podczas jazdy wyświetlił mi się taki komunikat błędu i zapaliła się lamka kontrolna układu oczyszczania spalin. W tłumaczeniu na polski, komunikat powyższy oznacza "Układ oczyszczania spalin uszkodzony". Samochód na szczęście dojechał grzecznie do domu, nie okazując najmniejszych problemów. Aktualnie mam przejechane 36 kkm, tak więc na zapchany FAP jest chyba trochę za wcześnie? Na serwis się boję wybrać, bo zanim coś stwierdzą, to pewnie wydrenują mi kieszenie, wymieniając masę części :-) Czy ktoś mógłby, opierając się na swojej wiedzy lub doświadczeniach, odpowiedzieć mi w związku z tym na następujące pytania:
1) Co konkretnie może oznaczać ten komunikat (tzn. jaką część można podejrzewać o uszkodzenie) ? Uszkodzenie katalizatora jest sygnowane innym błędem, więc on raczej odpada
2) Czym różni się ten błąd od błędu "Antipollution faulty" – w tłumaczeniu również "Układ oczyszczania spalin uszkodzony"?
3) Czy istnieje prawdopodobieństwo zatkania się FAP-a z powodu zastosowania zbyt rzadkiego oleju silnikowego (Olej Mobil1 0W40)?
4) Jak długo jeszcze można (w przybliżeniu) pojeździć samochodem, bez obawy że odmówi posłuszeństwa ?
Nadmieniam, że dokładnie zapoznałem się z podobnymi wątkami na forum, wszystkie skłaniają mnie do podejrzeń o zanieczyszczony FAP, ale to chyba za wcześnie. Czy uszkodzenie np. sondy lambdy też daje taki komunikat, czy może to być uszkodzenia jakiegoś czujnika przy FAP-ie, bądź katalizatorze?
Chciałbym jeszcze dodać, że od pewnego czasu samochód troszeczkę jakby się "krztusił" przy dodawaniu gazu, lub podczas jazdy zachowywał się tak, jakby na ułamek sekundy nie dostawał paliwa (objawiało się to lekkim szarpnięciem).
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Janusz
:-)  :-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2008, 23:36:49 »
Czego bys nie wymyslil i tak czeka Cie wizyta w serwisie aby sprawdzic co powoduje problemy, skad sie wziale blad (jaki mechanizm lub jaki czujnik go wywolal).
Olej Mobil 1 0W-40 nie jest olejem dobrym do silnikow spelniajacych Euro 4 w tym diesli z filtrem czastek stalych. I nie chodzi tu o lepkosc czy jakosc tylko o nieobnizona zawartosc siarki, popiolow siarczanowych i fosforu. To spowoduje skrocenie zycia filtra FAP i katalizatora.
Jesli chcesz lac Mobil 1 to lej ESP Formula 5W-30.
W silniku Twojego auta nie ma czegos takiego jak sonda lambda. Jest czujnik temperatury spalin miedzy katalizatorem a FAPem oraz roznicowy czujnik cisnienia (porownuje cisnienie przed filtrem FAP z cisnieniem za filtrem dzieki czemu okresla zapchanie filtra).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2008, 23:31:21 »
Witam
Mnie się też coś takiego zrobiło,pojechałem do serwisu,wszyscy w serwisie podejrzewali że to wina paliwa,podłączono komputer...
diagnoza była następująca : "awaria układu sterującego przepustnicą".Dalej wypadki potoczyły się błyskawicznie: mechanik zdjął ozdobną plastikową przykrywę z logo citroen na silniku pod nią była wiązka kabli. W złączce jeden z kabli wylutował się.Po zlutowaniu przewodu usterka ustąpiła.(Nomen omen zanim pojechałem do autoryzowanego serwisu byłem w nieautoryzowanym gdzie jak powiedzieli co mi się popsuło to włosy mi dęba stanęły na głowie...-od tej pory papraczy odradzam.

Offline lukasz swider

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: dzierzoniow
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6hdi kombi
  • Miejscowość: dzierzoniow
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2008, 10:26:02 »
no niby tak ale jak ja z takim samym problemem podjechalem do autoryzowanego to po podlaczeniu kompa stwierdzili ze trzeba wymienic filtr na regenerowany.koszt prawwie 3.000tys.
u kolegi dolalem samego eolysa,nastepnie zatankowanie min.10litr on i problem zniknal.
tak wiec zalezy od przeszkolenia i uczciosci danego serwisu

Offline Krzysztof Miedziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Janów Częstochowski
  • Posiadany samochód: C5 II 1.6 HDi 2006
  • Miejscowość: Janów Częstochowski
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2009, 21:55:24 »
Mnie ten komunikat pojawił się dzisiaj po wymianie rozrządu. Nigdy wcześniej się nie pojawił. Przy wymianie odpięte zostały dwa przewody paliwowe i trzy spinki elektryczne.

Cytrynka jeździ normalnie tylko ten nieszczęsny komunikat i święcąca się ikonka silnika.

Może jakieś sugestie ?

==========================================

Wkręciłem Cytrynkę na wysokie obroty, przegoniłem ją na 4-tym biegu kilkanaście kilometrów, odłączyłem akumulator na kilka minut. Po podłączeniu akumulatora przekręciłem kluczyk - nie zapaliła się żadna kontrolka - mimo to odpaliłem autko, przejechałem kilometr, zgasiłem, odczekałem chwilkę.

Przekręciłem kluczyk, zapaliły się wszystkie kontrolki, po chwili zgasły - została tylko 'check engine', która zgasła i nadal gaśnie po 3 sekundach od odpalenia silnika i nie pojawia się już ten nieszczęsny komunikat .

Wydaje mi się jednak, że wcześniej kontrolka 'check' gasła jeszcze przed odpaleniem silnika.

Jak jest u Was ?

Offline Emil Sowiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Osiny
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDI 108.8 HP
  • Miejscowość: Osiny
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2010, 14:21:11 »
a ja mam C4 z kat może ktoś poratuje jakąś mądrą sugestią co to możne być może pompo wtryskiwacz bo zdarzało mi się gorszej ropy podlać...

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 11, 2010, 14:46:56 »
Cytuj

Janusz Bąk napisał:
Witam
Podczas jazdy wyświetlił mi się taki komunikat błędu i zapaliła się lamka kontrolna układu oczyszczania spalin. W tłumaczeniu na polski, komunikat powyższy oznacza "Układ oczyszczania spalin uszkodzony".


Mam wprawdzie 2,2 hdi ale dokładnie ten sam komunikat miałem od dnia zakupu samochodu, diagnozowałem samochód w ASO ale oczywiście chcieli wymieniać FAP. Jako , że poza samym komunikatem nie odczuwałem żadnych problemów z mocą itp. to jeździłem tak prawie rok czasu. Po roku nabrałem odwagi i zacząłem sam więcej grzebać w samochodzie i.. pierwsza rzecz jaką znalazłem był zerwany wężyk podciśnieniowy przy zaworze EGR. Nasadziłem go ponownie i podcza najblizszej jazdy pozamiejskiej komunikat sam znikł. I tak do dziś.
Sugeruję sprawdzić coś w tym kierunku najpierw.
A i dodam, ze na diagnostyce wyszedł bład ze EGR zablokowany jest w pozycji zamkniętej tyle ze ja nie wiedzialem wtedy co to egr a ASO najwyrazniej tez:)
Floating on ;)

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 11, 2010, 21:28:14 »
Od kilku dni miałem to samo. Przy delikatnej jeżdzie  było wszystko ok ale przy mocnym dodaniu gazu wyskakiwał komunikat o niesprawnym układzie oczyszczania spalin do tego dołączał komunikat o niesprawnym ASP i ASR no auto zaczynało mulić. Po nocnym postoju wszystko wracało do normy ale przy następnym mocnym dodaniu gazu zabawa zaczynała się od nowa i tak przez kilka dni.  Nauczony przykrymi doświadczeniami z tzw. SERWISEM AUTORYZOWANYM od kilku lat nie korzystam z ich usług i robię sam z korzyścią dla kieszeni i samochodu. Winowajcą okazał się  wężyk podciśnienia a właściwie plastikowa końcówka która odłamała się  od zbiorczego pojemniczka podciśnienia który jest umiejscowiony pod serwem pompy hamulcowej. Dostęp parszywy aby coś zrobić w sensie naprawy więc dorażnie zatkałem wężyk śrubką- taka śrubka w serwisie warta by była z 500 złotych- i pozbyłem się kłopotu autko chodzi jak za dobrych czasów jak wrócę z trasy pomyślę o poważniejszym rozwiązaniu.
Czerwoną strzałką na schemacie zaznaczyłem winowajcę, oj w niefortunnym miejscu postawiłem strzałkę tzn pokazuje ona właściwy węzyk ale awaria nastąpiła na jego drugim końcu

PS.Odnośnie FAPa - nie dajcie się nabierać naciągaczom z tzw Serwisów. FAPa nie trzeba wymieniać wystarczy go dobrze wypłukać wodą i będzie służył długie lata mój ma już przejechanych 200 000km i ma się dobrze. Demontaż filtra to 10-15 minut  potem 20 minut płukania i 10 minut na montaż i zostaje Wam w kieszeni 1500 zł. Pól godziny zabawy z wodą w te upały to sama przyjemność..

Offline Michał Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.2HDI Tourer Exlusive 13' & C4 VTS 2.0 16V 05'
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2010, 01:01:26 »
Czy ktoś ma podobny schemat jak ten powyżej, ale dla C5 2,0HDI '05r?

Offline Konrad Zając

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [Mk II 2006 1,6 HDI] Depollution system faulty - czy to już koniec jazdy ?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 21, 2010, 20:57:41 »
od pewnego czasu mam ten sam komunikat i po sprawdzeniu na komputerze wyszło że jest awaria głównego katalizatora, błąd p-0422. Tylko diagnoza nie była w aso ale na orginalnym programie . Nikt mi nie może wytłumaczyć czy jest to awaria czujnika temperatury w aso 250 zł, czy katalizatora w aso 4000 zł. Jak sprawdzić czujnik? Pozdrawiam