Witam
Podczas jazdy wyświetlił mi się taki komunikat błędu i zapaliła się lamka kontrolna układu oczyszczania spalin. W tłumaczeniu na polski, komunikat powyższy oznacza "Układ oczyszczania spalin uszkodzony". Samochód na szczęście dojechał grzecznie do domu, nie okazując najmniejszych problemów. Aktualnie mam przejechane 36 kkm, tak więc na zapchany FAP jest chyba trochę za wcześnie? Na serwis się boję wybrać, bo zanim coś stwierdzą, to pewnie wydrenują mi kieszenie, wymieniając masę części :-) Czy ktoś mógłby, opierając się na swojej wiedzy lub doświadczeniach, odpowiedzieć mi w związku z tym na następujące pytania:
1) Co konkretnie może oznaczać ten komunikat (tzn. jaką część można podejrzewać o uszkodzenie) ? Uszkodzenie katalizatora jest sygnowane innym błędem, więc on raczej odpada
2) Czym różni się ten błąd od błędu "Antipollution faulty" – w tłumaczeniu również "Układ oczyszczania spalin uszkodzony"?
3) Czy istnieje prawdopodobieństwo zatkania się FAP-a z powodu zastosowania zbyt rzadkiego oleju silnikowego (Olej Mobil1 0W40)?
4) Jak długo jeszcze można (w przybliżeniu) pojeździć samochodem, bez obawy że odmówi posłuszeństwa ?
Nadmieniam, że dokładnie zapoznałem się z podobnymi wątkami na forum, wszystkie skłaniają mnie do podejrzeń o zanieczyszczony FAP, ale to chyba za wcześnie. Czy uszkodzenie np. sondy lambdy też daje taki komunikat, czy może to być uszkodzenia jakiegoś czujnika przy FAP-ie, bądź katalizatorze?
Chciałbym jeszcze dodać, że od pewnego czasu samochód troszeczkę jakby się "krztusił" przy dodawaniu gazu, lub podczas jazdy zachowywał się tak, jakby na ułamek sekundy nie dostawał paliwa (objawiało się to lekkim szarpnięciem).
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Janusz