Bardzo często przyczyną zrywania się linki sprzęgła jest opór w miejscu przejścia linki z przedziału pasażerskiego do komory silnika. Jeżeli w tym miejscu pancerz od linki będzie niedokładnie zamontowany, to sama linka będzie tarła o otwór w karoserii i powodować to może objaw ciężkiej pracy sprzęgła, a w konsekwencji urwanie linki na skutek przetarcia (miałem tak w Lagunie tj. trzy zerwane linki :| ).
Należy też sprawdzić działanie samego pedału od sprzęgła (przy wypiętej lince), czy swobodnie porusza się na swojej osi.
Zużyty lub zapieczony docisk sprzęgła w miejscach mocowania pierścienia dociskowego z tzw. słoneczkiem także będzie powodował ciężką pracę całego układu.
I na koniec jeszcze dwie rzeczy mające wpływ na taką a nie inną pracę układu. Należy sprawdzić (przy wypiętej lince) czy lekko porusza się dźwignia sterująca przesuwem łożyska oporowego/sprzęgłowego ( dźwignia, w którą wpięta jest linka). To sprawdzenie pomoże także ustalić , czy łożysko sprzęgłowe swobodnie porusza się po tulei prowadzącej (zawsze przy naprawie sprzęgła ta tuleja powinna być oczyszczona z pyłu i nasmarowana - rzadko lub wcale czynność ta jest wykonywana przez mechaników).
Trochę się rozgadałem, ale to w ramach przybliżenia problemu