Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6  (Przeczytany 6211 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« dnia: Styczeń 26, 2009, 23:20:56 »
Witam koleżanki i kolegów. Od około roku jeżdżę C5 3.0 V6 w automacie i jestem ogólnie bardzo zadowolonym ale męczy mnie komunikat "Antypollution fault" komunikat ten pojawia się i znika, czasami nie znika i trzeba go wykasować w warsztacie. Próbowałem już róźnych sposobów. Wymieniłem świece, wymieniłem cewki, wymieniłem akumulator i nic niestety nie pomaga. Jedyny okrs spokoju (ok 2,5tys km) miałem po wymianie katalizatorów, na takie których właściciel zapewniał że nie miał tego komunikatu. Potem niestety komunikat wrócił. Spokój miałem również dość długo podczas mrozów które były jakieś czas temu, ale wraz z odwilżą "mój ulubiony" komunikat powrócił. Mam takie podejżenie że powodem możę być wilgoć w powietrxu. Okresy spokoju przypdadały na okres letnich upałów i okres mrozów. Czy może ktoś z kolegów miał podobne problemy i jakoś je rozwiązał, albo może któryś ze styków źle reaguje na wilgoć ?? Oczekuję na sugestie i rady jak pozbyć się mojego "ulubionego" komunikatu. Przepraszam za przydługi wywód i pozdrawiam wszystkich.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2009, 23:44:09 »
Proponuję najpierw zapoznać się z wyszukiwarką. Ten temat był już wałkowany wiele razy.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

  • Gość
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2009, 23:46:58 »
Szukałem wyszukiwarką i oprócz sugestii lania lepszej jakości paliwa niczego konkretnego nie znalazłem. Ja leję SHEL V-POWER i nie pomaga.

Offline Olaf Rurak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2009, 10:52:15 »
Cytuj

Piotr Butwiłowski napisał:
Witam koleżanki i kolegów. Od około roku jeżdżę C5 3.0 V6 w automacie i jestem ogólnie bardzo zadowolonym ale męczy mnie komunikat "Antypollution fault" komunikat ten pojawia się i znika, czasami nie znika i trzeba go wykasować w warsztacie. Próbowałem już róźnych sposobów. Wymieniłem świece,


A jaki błąd był zapisany w komputerze?
Czy auto jeździło bez problemów pomimo wyświetlanego błędu?
Olo, C5 2.0HDI 2010, były: ZX, Xantia, C5 I V6
Wrocław

Offline Piotr Ostapiuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Międzyrzec Podlaski
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 V6
  • Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2009, 16:11:29 »
witam
też męczy mnie ten komunikat katalizatory mam wymienione cewki też a komunikat pojawia się i znika też myślałem że to jest wina paliwa bo pierwszy raz po kupnie pojawił się jak zatankowałem 95 teraz leję 98 i jest to samo zgasł jak przez jakiś okres jeździłem dość dynamicznie czyli przeciąganie na biegach duże prędkości , jak tylko zacząłem jeździć normalnie znowu się pojawił.
Ktoś ma jakiś plan co trzeba zrobić aby wyleczyć moje V6

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2009, 19:47:31 »
Cytuj

Piotr Ostapiuk napisał:
witam
też męczy mnie ten komunikat katalizatory mam wymienione cewki też a komunikat pojawia się i znika też myślałem że to jest wina paliwa bo pierwszy raz po kupnie pojawił się jak zatankowałem 95 teraz leję 98 i jest to samo zgasł jak przez jakiś okres jeździłem dość dynamicznie czyli przeciąganie na biegach duże prędkości , jak tylko zacząłem jeździć normalnie znowu się pojawił.
Ktoś ma jakiś plan co trzeba zrobić aby wyleczyć moje V6


Może wymień sondy Lambda - skromne 4 sztuki po ok. 300zł za jedną i to jest wariant optymistyczny. Ja dałem sobie spokój i po prostu przyzwyczaiłem się do tego, że prędzej czy później ten komunikat się pojawi. Ten typ tak ma. Z tym komunikatem albo można walczyć, wydając kupę kasy i doznając frustracji, albo się do niego przyzwyczaić i go pokochać ;-).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Olaf Rurak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2009, 20:08:27 »
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Ten typ tak ma. Z tym komunikatem albo można walczyć, wydając kupę kasy i doznając frustracji, albo się do niego przyzwyczaić i go pokochać ;-).


Hmm... Mój tak raczej nie ma. Przez ostatnie 12 tys. km antipollution zapalił się raz, co przypisałem zmianie benzyny po długiej trasie z niemieckiej na polską.

Może owe zmieniacze faz rozrządu odgrywają jakąś rolę. Z tego co kojarzę, to jestem chyba jedyny który je wymienił. O tamtego czasu silnik chodzi jak marzenie i na prawdę nie mam się do czego przyczepić (puk puk w niemalowane).
Olo, C5 2.0HDI 2010, były: ZX, Xantia, C5 I V6
Wrocław

Offline Piotr Ostapiuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Międzyrzec Podlaski
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 V6
  • Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2009, 20:50:03 »
znalazłem coś takiego
i z tego co widzę do citroena V6 też pasuje

----
[color=0000CC]skracamy linki ![/color]

Offline Andrzej Jaroszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Posiadany samochód: Był: Xsara Picasso 1,8 16V; Xsara 2.0 16V
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2009, 22:13:36 »
Jeden z moich kolegów, który do niedawna śmigał Peugeotem V6, miał ten sam problem. Z tego co pamiętam, oprócz wymiany świec, cewek, czujników i sprawdzaniu ciśnienia paliwa i wielu innych, na koniec trafił w 10-tkę. Przyczyną była nieszczelnośc kolektora ssącego. Tubka silikonu załatwiła sprawę.

  • Gość
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 28, 2009, 00:21:58 »
Idę w zaparte i postanowiłem zwalczyć ten komunikat. Jutro spróbuję przyglądnąć się kolektorowi ssącemu i ewentualnie go uszczelnić oraz spróbuję wyczyścić wszystkie styki czyjników i sondy lambda - bo też gdzieś na jakimś forum znalazłem info że to komuś pomogło. Na komputerze błąd jest odczytywany jako niska sprawność katalizatora czy coś podobnego.


I prośba do Olafa: Napisz coś więcej, co dokładnie wymieniłeś i czy przed wymianą miałeś komunikat antypollution fault. Jakie były objawy nieprawidłowośći które cię skłoniły do wymiany tych elementów i jakie odczułeś poprawy po naprawie.

060882m

  • Gość
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 22, 2009, 01:12:09 »
Witam
też miałem ten problem. Albo masz do [color=ff0000]piii[/color] katalizator, albo tak jak kolega wspomniał nieszczelny kolektor i zasysa lewe powietrze i wariuje sonda.

U mnie juz działa oki

  • Gość
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2009, 00:45:34 »
Cytuj
Mam takie podejżenie że powodem możę być wilgoć w powietrxu. Okresy spokoju przypdadały na okres letnich upałów i okres mrozów.


To chyba jednak nie wilgoc. W Anglii klimat wiadomo jaki, a przyczyna Antipollution w moim wypadku bylo paliwo. Czasem nawet na paliwie 98 ze stacji BP. Teraz tankuje tylko 99 i komunikat nie pojawil sie ani razu.
Ale mozliwe, ze jest tak jak sugeruja koledzy, kolektor, moze sonda.

Offline Marcin Czarnecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Świdwin
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 Hpi Exclusive
  • Zainteresowania: gsm service
  • Miejscowość: Świdwin
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2009, 09:41:58 »
ja po moich walkach z tym komunikatem tankuję się kiedy to tylko możliwe na shellu i leję stuoktanówkę. Pomysł mój na stuoktanówkę wziął się stąd aby przeczyścić pozostałości syfu zebranego na zaworach w czasie tankowania przez poprzedniego właściciela paliwa na stacjach o możliwie najtańszych cenach paliw pb95.

Oczywiście komunikat się nie pojawia.

[mały OT] Na marginesie dodam, że dziwi mnie podejście niektórych użytkowników C5-tek lejących byle co bo taniej.
To tak jakby poślubić hrabiankę i próbować ją karmić podrobami i jedzeniem rodem z najtańszych dyskontów..

Dziwię się ludziom, którzy kupują auto za kilkadziesiąt tysięcy a chcą oszczędzać dosłownie złotówkę lub dwie na stu kilometrach. Tylko potem jak wtryski padają to jest płacz, że auto drogie w utrzymaniu i że awaryjne niby.. ech..
cały swój rozwój osobisty opieram na tym co mam a nie na tym czego nie mam...  :-)

Offline Piotr Dziurbacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Posiadany samochód: Golf mk1
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2009, 12:29:25 »
Ja od siebie moge dodac to ze komunikat zniknal po wymianie cewki zaplonowej i obu sond. Co prawda silnik 2.0 ale moze warto sprawdzic. A co sondy z podanego wyzej linka to zastanawialbym sie nad jej zakupem. Chyba ten sam sprzadajacy podaje ze ma sonde Bosch'a do C5 za 250,- gdzie taka sama sonda u producenta kosztuje przeszlo 550,-. Dla mnie mocno zastanawiajaca jest tak niska cena. Byc moze jej jakosc jest rowna jej cenie.

Offline Dariusz Sztok

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: Rzeszow
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2010, 20:31:39 »
mam taki problem ostatnio zalałem bak tak z 40 litrow i wskazowka od paliwa nawet sie nie ruszyła co moze byc nie tak???

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Re: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2010, 15:00:51 »
Cytuj

Marcin Czarnecki napisał:

To tak jakby poślubić hrabiankę i próbować ją karmić podrobami


Z mojej wiedzy wynika, że za czasów hrabianek, podroby były cenniejsze niż szynka.
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Offline Łukasz Kaczmarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3,0 V6 Exlusive automat, 2005r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, akwarystyka, ogrodnictwo, wędkarstwo
  • Miejscowość: Rumia
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2017, 21:42:53 »
Odświeżę
Kupując cytrynę (3,0) sprzedający nie ukrywal, ze swieci się ten komunikat. Lexia równiez pokazuje "częściowe zużycie katalizatora" ale serwis, który mi go trzepał przed kupnem stwierdził, ze w 90% winnym jest lpg. No i tak jeźdżę...

Offline Mariusz Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Był. Fiat 126p , Wartburg 353,Citroen AX, Xantia,C5 a teraz C4 GP EXCLUSIVE 2,0HDI
  • Miejscowość: Białystok
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 19, 2017, 23:21:41 »
Może i ja podzielę się swoimi doświadczeniami. Co prawda jeżdżę 2.0 16V ale miałem ten sam kłopot. Wymieniałem sondy sprawdzałem wszystko aż w końcu zmieniłem stacje na której tankuje z Orlenu na Shell a od 3 lat tankuje tylko na Lotosie zwykłą 95. Komunikat od tego czsu nie pojawił się ani razu. Nie wiem czy to przypadek czy dziwny zbieg okoliczności ale u mnie akurat się sprawdził. I na koniec pytanie do właścicieli 2.0 i 3.0 czy nasze autka -silniki nie są aby projektowane do benzyny 95-cio oktanowej ????
To nie jeździ to pływa to Citroen nie ryba :)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 20, 2017, 07:18:00 »
Odświeżę
Kupując cytrynę (3,0) sprzedający nie ukrywal, ze swieci się ten komunikat. Lexia równiez pokazuje "częściowe zużycie katalizatora" ale serwis, który mi go trzepał przed kupnem stwierdził, ze w 90% winnym jest lpg. No i tak jeźdżę...

Ja nie wiem jak jest czy będzie u innych, ale swego czasu miałem kłopoty z pojawiającym się nader często komunikatem antipollution. Pojechałem do ASO i tam zrobili mi aktualizację oprogramowania sterownika silnika. Od tamtego czasu komunikat pojawia się zdecydowanie rzadziej (raz, dwa razy do roku). Inna sprawa to taka, że spędziłem naprawdę dużo czasu dopieszczając mapy i ogólnie regulację instalacji LPG, do tego stopnia, że od 3 lat tego nie ruszałem, a korekty długoterminowe mam na poziomie 1-2%. A propos LPG, to komunikat o zestarzeniu katalizatorów raczej nie wyskoczy ze względu na instalację. Komunikatem związanym z instalacją będzie raczej "regulacja mieszanki na granicy lub poza granicą zakresu" albo coś w tym stylu. W każdym razie przy tym silniku (2,9i V6 24V) trzeba się naprawdę przyłożyć przy montażu i regulacji instalacji LPG, bo inaczej będą kłopoty.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 21, 2017, 22:49:02 »
Zainwestuj raz w jedną rzecz. Otóż zamiast kupować dwie sondy kontrolne za katalizatorami, w mniejszej kwocie wyłącz jest z pamięci ecu. Kogoś ogarniętego kto to zrobi za 3 albo 4 stówki i masz spokój. Ja też mam co jakiś czas komunikat z tych sond i to głównie ze względu na słabej jakości gaz w Polsce, idzie się przyzwyczaić to prawda, ale wnerwia oczoyebny żółty napis "service". Sam bym wyłączył, ale odkładam na skrzynie manualną bo nie mogę znieść jak 4hp20 dusi ten silnik.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 21, 2017, 23:12:46 »
taniej bedzie zalozyc emulatory w postaci tulejek od rozrusznika
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 22, 2017, 00:38:57 »
taniej bedzie zalozyc emulatory w postaci tulejek od rozrusznika
no w żadnym znanym mi rozruszniku nie ma takich tulei. One też nie są tak wgl. skuteczne, tak czy siak jest 80% na szybkie wywalenie dtc na desce.

Offline Wojtek Ligas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Ludźmierz
  • Posiadany samochód: C5 Mk1 2.0LPG, kiedyś Xantia 1.9td '95 kat.
  • Miejscowość: Ludźmierz
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2017, 17:54:06 »
W moim C5 2.0 lpg również od czasu do czasu pojawia się ten chekengine, ale raczej znika po wyłączeniu silnika, choć nie zawsze. Logiki brak.
Nogę mam spokojną, jeżdżę raczej statecznie, ale zdarzy się od czasu do czasu depnąć, wówczas się zaświeca. Dalsza jazda jest ok, jednak podczas przyspieszania następuje "dziura" w obrotach i jest wyraźnie słabszy. [size=78%]Leję lpg z Orlenu, BP, róznic nie widzę. Dlaczego tak jest nie mam zielonego pojęcia, [/size]

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK I] Antypollution fault 3.0 V6
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 24, 2017, 23:19:47 »
Mnie to się nie świeci ale raz się zaświeciło jak mu dałem z buta a lpg juz nie było  ;D ;D ;D ;D ;D Mogę wam przygotować soft pod ten błąd