Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z klimą  (Przeczytany 5830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Dyssy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Wojkowice
  • Posiadany samochód: Xsara II 2003 2.0 HDI 90
  • Miejscowość: Wojkowice
Problem z klimą
« dnia: Czerwiec 07, 2009, 21:43:41 »
Kiedy na dworze nie ma upału klima działa dobrze, schładza nagrzane wnętrze dość szybko. Kiedy jest upał sprężarka włącza się za rzadko, nawet co jakieś 10 minut i prawie nie chłodzi. Co może być grane?

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2009, 22:01:34 »
Cytuj

Adrian Dyssy napisał:
Co może być grane?


Wiele rzeczy, np. może być zbyt dużo czynnika w układzie, może być uwalony któryś czujnik.
 
Xsara
 

Offline Adrian Dyssy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Wojkowice
  • Posiadany samochód: Xsara II 2003 2.0 HDI 90
  • Miejscowość: Wojkowice
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2009, 09:42:51 »
Spodziewam się że to któryś czujnik bo klima dziwnie ale działa, nie siadła na amen. Pytanie tylko który? Czujnik zamrożeniowy parownika? Czujnik ciśnienia skraplacza? Przeciążenia sprężarki? Nie mam pojęcia czy wszystkie wymienione istnieją. Jak to sprawdzić?

Offline Sebastian Furczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Sanok
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Sanok
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2009, 13:20:17 »
Miałem coś w tym stylu w zeszłym roku: jak nie było upału klima działała (choć na wylocie kratek było nie za dobrze bo ok. 11 stopni) a jak się robił upał to klima albo wcale się nie włączała albo włączyła się po kilkunastu minutach jazdy. Podejrzewałem że jest za dużo czynnika i najzwyczajniej w świecie trochę go upuściłem - po 5 czy 6 psiknięć na każdym z zaworów (bo nie wiedziałem na którym to robić  :-) ). No i pomogło - lodówa aż miło a na wylotach kratek ok. 7 stopni.

Offline Adrian Dyssy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Wojkowice
  • Posiadany samochód: Xsara II 2003 2.0 HDI 90
  • Miejscowość: Wojkowice
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2009, 13:30:03 »
Podejrzewam że chodzi Ci o zawory wewnątrz komory silnika przy firewall'u. Wystarczy je nacisnąć? czy może przekręcić?

Offline Patryk Ponislaw

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Xantia '96 2.1TD
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2009, 13:37:33 »
Witam!
A ja się podepne pod temat aby nie zakładać nowego odnośnie klimy bo mam takie pytanie o objawy u siebie i prosze o pomoc w miare szybka aby elektrycy mnie nie nacieli:)
Sprawa wygląda tak ze jak naciskam przycisk AC włączają się wentylatory lampka świeci ale nie słychac tego aby sprężarka sie załączyła i na tej kostce co jest na sprężarce nie ma napiecia( bo ja rozpiołem i sprawdzałem amp.)
Żadnego pstyknięcia i zimne nie leci. Szczelność układu jest i układ jest nabity w 100%.
Silnik 1,8 VTS 110KM 98 ROCZNIK
Z gory dziekuje za odpowiedź.

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:20:34 »
Mam nadzieję, iż kolega mierząc napięcie używał woltomierza a nie amperomierza bo jeżeli nie no to nigdy nie zmierzy nim napięcia.

A wracając do braku napięcia na sprzęgle sprężarki klimatyzacji jego załączeniem steruje osobny  przekaźnik, nie wiem czy jest on wbudowany w BSI czy poza nim ?
A może jest tylko bezpiecznik spalony lub nie łączy jak trzeba w gnieździe ?

Dla poprawienia humoru poniżej załączam podany kiedys przez któregoś z kolegów na forum schemat BSI, z którego wynika, że w nim jest przekaźnik i bezpieczniik od klimatzyacji.

A dla sprawdzenia sprzęgła wystarczy podać na krótko na chwilę napięcie z akumulatora by sprawdzić czy elektromagnes przyciagnie tarczę - bedzie to słyszalne jako klapnięcie, klik po podaniu napięcia na styki sprzęgła - no oczywiście przy wyłączonym silniku i zapłonie by sobie nie zrobic krzywdy.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Sebastian Furczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Sanok
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Sanok
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:38:23 »
Adrian - 2 zawory na rurkach układu klimy. Nacisnąć iglicę która jest w środku jakimś śrubokrętem, tylko UWAGA - rękawica na ręce i nie nachylać się!

Offline Adrian Dyssy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Wojkowice
  • Posiadany samochód: Xsara II 2003 2.0 HDI 90
  • Miejscowość: Wojkowice
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:50:30 »
Dzięki za info. To faktycznie może być problem z za dużą ilością czynnika bo z tego co pamiętam spec przy nabijaniu mojej klimy burknął coś koło 700 czy 800 a z tego co wyczytałem tu na forum powinno być dużo mniej.
Jak tylko się uporam z rozruchem (mój inny wątek) spróbuję i poczekam na upały. Napiszę jak poszło.

Offline Sebastian Furczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Sanok
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Sanok
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2009, 15:31:35 »
700-800 g. czynnika to chyba wchodzi do klimy w xsarze jedynce (ja miałem chyba 780 a i to było za dużo, a może ja mam układ jak w dwójce bo autko jest z 2000r.?). Jeśli tyle Ci wlali to czeka Cię sporo psikania...

  • Gość
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2009, 16:41:27 »
Witam
Adrian w Twojej Xsarze ( zakładam rok produkcji auta po 2000) powinno być  540 ÷ 590g czynnika chłodniczego. Jeżeli  jest więcej  to układ klimatyzacji zachowuje się właśnie w podany przez Ciebie sposób.  Myślę, że powinieneś udać się do warsztatu i napełnić układ odpowiednią ilością czynnika i to powinno załatwić twój problem. Pozdrowienia.

Offline Patryk Ponislaw

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Xantia '96 2.1TD
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2009, 17:02:22 »
Oczywiście że woltomierza ale jakoś się zawiesiłem i tak npisałem moj bład:)
A gdzie znajduje sie ten bezpiecznik i przekaznik w aucie w jakim miejscu?

Offline Patryk Ponislaw

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Xantia '96 2.1TD
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2009, 18:16:35 »
Chodzi mi o to gdzie sie znajdu to BSI w jakim miejscu samochodu. Czy to jest ta skrzynka bezpiecznikowa pod kierownica z lewej strony czy tak skrzynka bezpiecznikowa pod maska? A może gdzie indziej jeszcze?
Z gory dziekuje za odpowiedź

Offline Adrian Dyssy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Wojkowice
  • Posiadany samochód: Xsara II 2003 2.0 HDI 90
  • Miejscowość: Wojkowice
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 08, 2009, 20:22:45 »
Dzisiaj przy okazji wizyty w warsztacie mechanik upuścił mi trochę czynnika. Mówił że było faktycznie za dużo. Co prawda nie ma teraz upałów ale pierwsze wrażenie jest pozytywne, sprężarka włącza się dużo częściej i wydaje mi się że nie obciąża tak silnika.
Dla mnie temat w takim razie raczej zamknięty.

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 08, 2009, 21:47:10 »
Cytuj
Chodzi mi o to gdzie sie znajdu to BSI w jakim miejscu samochodu


Pudełko z podłączynymi wtyczkami wielopinowymi nad skrzynką bezpieczników w kabinie.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Irek Cuber

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 813
  • Skąd: okolice W-wia Śl.
  • Posiadany samochód: Saxo 1100`01r. 3D ; Mitsubishi Lancer Sportback 1800`09r.
  • Zainteresowania: moto , sport i trochę innych ...
  • Miejscowość: okolice W-wia Śl.
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:29:39 »
Paweł - o ile się nie mylę , to w Xsarach z 1998 r. nie było BSI .
Wpisz do profilu dokładny model auta - rocznik , pojemność , bo pytanie o coś do nie wiadomo jakiego auta nie ma sensu .
André Citroën
I czym byśmy dzisiaj jeździli gdyby nie ten facet ?  ;-)
-------------------------------------------------------------
Była- Xsara I 1.4  5D

Offline Patryk Ponislaw

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Xantia '96 2.1TD
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2009, 15:29:51 »
Xsara 1998 r 1,8 VTS 110KM dokładnie autko jest z maja

Offline Patryk Ponislaw

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Xantia '96 2.1TD
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2009, 09:54:25 »
Wracając do problemu z klimatyzacja doszedłem do wniosku że nie mam połaczenia "fizycznego" sprężarki ze środkiem wnetrzem auta mimo że kontrolak sie świeci w srodku. Bo sprawdziłem miernikiem ten kabelek co idzie od sprężarki i i kończy mi sie na zaślepce która z niczym sie nie łaczy. Zaąłcze zdjecia.
I moje pytanei brzmi gdzie powinnien dalej iść ten kabelek bo chce zrobic ta klime podłaczyć ale widze że ktos albo wyciał albo schowął gdzies wejscie.

Offline Jacek Wiertel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Berlingo 2.0hdi
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 18, 2009, 11:22:54 »
Podepne się ze swoim problemem w berlingoI 2002r 2.0hdi.
Miałem nabijaną klimę i działała 2 dni i teraz sprężarka się załącza ale nie chłodzi. Czynnika dali mi coś około 750 i może u mnie też jest za dużo czynnika? Dodam że słychać z okolic parownika cichutkie syczenie.

Offline Jozef Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 368
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xsara II 1.6 16v.exclusive 2002r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 18, 2009, 16:44:31 »
ile powinno być czynnika w xsarze z 2002 r. silnik  1.6 16 V bo kiedyś czytałem na forum że ok.950    teraz  czytam że ok. 590
:devil: ;-)

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem z klimą
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 19, 2009, 00:41:51 »
Cytuj

Jozef Kowalski napisał:
ile powinno być czynnika w xsarze z 2002 r. silnik  1.6 16 V bo kiedyś czytałem na forum że ok.950    teraz  czytam że ok. 590


W Xsarze II ma być około 590.
U mnie przez pomyłke nabito ~900 gram i klima wyłączała się po kilku minutach działania, częściej w gorące dni, w zimne jakoś dłużej działała.


Cytuj

Jacek Wiertel napisał:
Podepne się ze swoim problemem w berlingoI 2002r 2.0hdi.
Miałem nabijaną klimę i działała 2 dni i teraz sprężarka się załącza ale nie chłodzi. Czynnika dali mi coś około 750 i może u mnie też jest za dużo czynnika? Dodam że słychać z okolic parownika cichutkie syczenie.


Według moich danych:
berlingo benzyna (1996-2002) 850-900 g
berlingo diesel (1996-2005) 750-800 g

Jeśli sprężarka się załącza to musi chłodzić. Więc podejrzewam, że szybko się wyłącza i przestaje chłodzić. Podjedź tam gdzie Ci robili klimę, niech gwarancyjnie naprawią co zepsuli
 
Xsara