Objawy padającej belki:
1. pochylone koła (góra idzie do środka) - najczęściej pochyla się prawe koło, przy dociążeniu koło może obcierać o nadkole,
2. tył auta jest znacznie niżej - z moich obserwacji wynika, że tylne koła nie powinnu schodzić niżej niż na 1/3 wysokości opony,
3. tył jest sztywny - zdecydowanie daje się odczuć brak amortyzacji z tyłu, zapieczone łożyska nie pracują prawidłowo,
4. przy wyższych prędkościach tył auta jest niestabilny - u mnie nie dalo się jechać szybciej jak 130 km/h
5. głuche z tyłu walenie...
- tak się objawiają zużyte poduszki skrętne, na których zamocowana jest belka - bardzo często idą w parze z degradacją belki,
6. ...
Jak sprawdzić stan belki?
1. Przejechać się
2. poruszać tyłem samochodu i posłychać czy nic nie skrzypi z tyłu (inne elementy auta też mogą skrzypieć!!!)
3. Wsadzić na tył auta 3 osoby i pojechać na dziurawą szosę - zbada się, czy koła obcierają o nadkole,
4. test ręcznego - rozpędzamy auto do 20 km/h i energicznie zaciągamy hamulec ręczny - jeśli jest głuche łupnięcie może oznaczać, że poduszki skrętne są do wymiany. Na dziurawej drodze, podczas hamowania na nierównościach również odzywają się poduszki.
To mi się nasunęło "na szybko".