Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI 2001] Trzaski w tylnym zawieszeniu  (Przeczytany 8496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkI 2001] Trzaski w tylnym zawieszeniu
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 10, 2009, 23:41:38 »
Cytuj

Mirosław Piotrowski napisał:
Cytuj

Marek Bor napisał:
A więc mojego Cytruska odebrałem od mechanika, wymienił łożyska wahaczy tylnych obie strony, wszelkie stuki oraz trzaski zniknęły, cisza jak makiem zasiał. W końcu jest spokój.


U mnie też zaczyna stukać i to coraz konkretniej. Marku jak drogi był ten warsztat i czy możesz mi dać jakieś info na jego temat bo po świętach czeka mnie dwu tygodniowy pobyt w Olsztynie to bym wymienił te nieszczęsne łożyska


Facet zajmuje się tylko "francuzami", hydroaktiv itp. Warsztat jest na ulicy Wiosennej 2 tel. 509699018. Ode mnie wziął wtedy 700 PLN. Wymienił łożyska i sprawdził ciśnienie w kulach.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Re: [MkI 2001] Trzaski w tylnym zawieszeniu
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 13, 2009, 20:29:57 »
Cytuj

Waldemar Sito napisał:
Według wszelkich znaków na ziemi i na forum powodem jest stara wada cytryny czyli utlenianie się połaczenia pomiędzy zaciskiem
hamulca a wahaczem. Zacisk jest odchylany od swojego połączenia i podczas wyboju uderza o felgę.Należy odkręcić zacisk przeczyścić posmarować smarem miedzianym i skręcić - powinno pomóc.
Pozdrawiam

 To wszystko prawda, polemizowałbym tylko z wyborem smaru miedzianego bo korpus zacisku tylnego jest aluminiowy, zastosowanie miedzi na styku z aluminium nie tylko nie zapobiegnie późniejszej korozji, ale ją przyspieszy. Smar miedziowy doskonale sprawdza się na styku stal-stal, ale wg mojej wiedzy nigdy nie można go stosować do elementów alumniniowych.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Re: [MkI 2001] Trzaski w tylnym zawieszeniu
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 14, 2009, 19:56:44 »
W moim ostatnim wpisie miało być oczywiście aluminiowych, a nie alumniniowych :)
Pozdrawiam,
Lech

Offline Łukasz Płonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0HDI
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: [MkI 2001] Trzaski w tylnym zawieszeniu
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 14, 2009, 20:40:34 »
Dzisiaj wzialem cytryne na podnosnik i okazalo sie ze lozyska wybite. Oczywiscie ceny ASO zaporowo/kosmiczne.

Polecam ten sklep: http://www.frauto.pl/

Wszystko do francuzow. To samo co w ASO tylko ze w przystepnej cenie.