Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiana zestawu wskaźników + obrotomierz  (Przeczytany 19467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cezary Krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i Tonic '95 5D
  • Zainteresowania: motoryzacja, loty i kobiety
  • Miejscowość: Bełchatów
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 10, 2009, 23:58:01 »
Cytuj

Rafał Kowalczyk napisał:
...Czarku, a nie będziesz chciał sprzedać samego obrotomierza ze starych zegarów?


oczywiście że tak :) ,
odezwę się, jak tylko wyciągnę go z auta,
to może troszkę potrwać

pozdrawiam Cezary
pilot

Offline Sławek Moskwa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i 1993r.
  • Miejscowość: Rzeszów
Zamiana zestawu wskaźników + obrotomierz
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 19, 2010, 11:23:11 »
Na początku serdecznie witam wszystkich szanownych forumowiczów. Kupiłem ZX'a 1,4i w którym jest standardowy zestaw wskaźników tj. prędkościomierz, zegarek po prawej stronie oraz po bokach 2 "ubogie" kontrolki (z lewej oleju a z prawej temperatury) ale takie bez "miarki" (wskazują nieprawidłowości tylko zaświeceniem. Mam też możliwość za niewielkie pieniądze kupić zestaw wskaźników gdzie jest prędkościomierz, obrotomierz, temperatura (ale ze strzałką) oraz wskaźnik ciśnienia oleju.
Czy możliwa będzie zamiana, żeby wszystko działało? Bo nie chciałbym kupić i żeby leżało.
Z góry dziękuję za poradę.
Pozdrawiam

Offline Piotr Felczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i, 75kM TU3M KDX
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Płock
Obrotomierz w ZX.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 29, 2011, 11:38:41 »
Witam.
Wersja mojego ZX jest z zegarem zamiast obrotomierza. Postanowiłem więc po majstrować. Zamontowałem sobie w środku obrotomierz od samochodu Ford Escort 1,6 16V 1993r. Wszystko działa normalnie z tą wadą, że obroty dochodzą do 3200 i dalej wskazówka staje jak zamurowana. A sądzę, że samochód do tych 5 tys się kreci. Nie mam pojęcia dlaczego wskazówka dalej nie chce iść. Może to wina oporników na obrotomierzu?
Proszę o pomoc.

  • Gość
Re: Obrotomierz w ZX.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 29, 2011, 12:23:08 »
skad wziąłes impuls do obrotomierza?
Zapewne w Twojej wersji masz cewkę dwubiegunowa i bedzie wskazywało połowę obrotów.
musisz połączyć dwa bieguny za pomoc diód to powinien działać

Offline Kamil Trenda

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: zabrze
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: zabrze
Obrotomierz
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 30, 2011, 21:57:39 »
Witam posiadam citroena zx 1.4 bez obrotomierza ( http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/18/62/83/1318628379 ) ,a tak sie składa ,że na pobliskim  szrocie stoi zx .1.4 z obrotomierzem ( http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/94/11/09/1394110979 ) i moje pytanie polega na tym ,czy samo przełożenie licznika spowoduje ,że  obrotomierz będzie działał ??

Pozdro.

  • Gość
Re: Obrotomierz
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2011, 23:12:57 »
to zależy jaką wersję ZXa posiadasz.
Niektóre mają już poprowadzoną instalacje a niektóre nie.
Łatwo to sprawdzić. w żółtej kostce licznika dwa pierwsze przewody grubsze zielone doprowadzają impuls do obrotomierza jeśli je masz to masz farta :]
Pozostaje jeszcze sprawa wskaźnika temperatury silnika, ale tu sprawa jest prostsza bo wystarczy zmienić czujnik temperatury na dwupinowy i powinno działać.

Offline Piotr Felczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i, 75kM TU3M KDX
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Płock
Re: Obrotomierz w ZX.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 01, 2011, 20:41:31 »
Przy tym obrotomierzu sa trzy piny(złącza) do ktorych nalerzy podpiąc kable. Przy samochodzie jeden jest podpiety pod cewke, drugi masa, a trzeci podlaczylem pod stacyjkę. Nie chce niczego zepsuć i chciałbym dokładnie żeby mi ktoś wytłumaczył jak to właściwie podłączyć.

Offline Maciej Wolniewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara
  • Miejscowość: Katowice
Montaż zegarów z obrotomierzem do Reflexa
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 24, 2011, 21:42:01 »
Drodzy fanatycy Cytryn. Męczy mnie koncepcja montażu obrotomierza w moim "golasku". I tu właśnie stawiane jest pytań, czy ktokolwiek widział, słyszał , robił lub wie jak się do tego tak praktycznie wziąć.
Czytałem kiedyś małą dyskusje na forum AX lecz z tego za dużo nie wynikło.
Znajomy w fiacie seicento zamontował bardzo łatwo bo podobno już fabrycznie miał przystosowaną wiązkę.

Jak więc to wygląda w przypadku naszych samochodów.
Zegary to nie problem bo w pobliżu Katowic mam z 5 dawców na szrotach.
Co dalej?

Pozdrawiam!

  • Gość
Re: Montaż zegarów z obrotomierzem do Reflexa
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 02, 2011, 09:26:20 »
Który rok auta?
Jaki sterownik siedzi?
Bosch M 2.2 czy bosch MA 3.0?
Jak nie jestes w stanie odp. zrób zdjecie swojego silnika.

Offline Maciej Wolniewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara
  • Miejscowość: Katowice
Re: Montaż zegarów z obrotomierzem do Reflexa
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 04, 2011, 11:21:02 »
Rocznik 95, "mordeczka" już z nową maską, silnik 1,4i. Cewka już jest ta nowsza z 4 kablami a nie z 5. Postaram się sprawdzić później rodzaj komputera.
Pozdrawiam

  • Gość
Re: Montaż zegarów z obrotomierzem do Reflexa
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:02:18 »
Jak wyjmujesz zegary masz wpięte w niego od tyłu 5 kostek w różnych kolorach. Jeśli w żółtej kostce w pierwszych dwóch pinach masz dwa grubsze zielone przewody to licznik z obrotomierzem będzie działał.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 15, 2012, 17:39:31 »
Witam.
Mam ZX 1.4i w najbiedniejszej wersji z zegarkiem zamiast obrotomierza i bez wskazówki temperatury. Dorwałem licznik z wersji 1.6 tego samego rocznika co mój. Słyszałem że już nie raz ktoś przekładał licznik i zegary działały. Niestety u mnie obrotomierz nie chodzi... Może to kwestia przełożenia przewodów czy coś ale niestety nie znam podłączeń w liczniku i w wziązce, tak samo wskaźnik temp. nie działa... Czy ktoś może miał podobny problem i wie jak się z tym uporać?
Pozdrawiam

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 16, 2012, 10:38:48 »
Cytuj

Krzysztof Drogoś napisał:
Niestety u mnie obrotomierz nie chodzi...


Widocznie brak sygnału na wtyczce, albo jest w innym miejscu. Niestety było kilka wersji wyprowadzeń i nie ma jednej uniwersalnej.

Cytuj
tak samo wskaźnik temp. nie działa...


Bo nie masz oryginalnie czujnika do wskaźnika, tylko samą lampkę ostrzegawczą.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 16, 2012, 14:56:11 »
Domyślam się że nie ma uniwersalnej bo jednym działał odrazu a inni mieli problemy... Na której kostce przy liczniku powinny być kable sygnałowe od obrotka i czujnika temp. oraz jak zmierzyć, że ewentualny przewód to akurat od obrotomierza i pod które piny w liczniku podłączać bo nie mam opisu który pin jest do czego. Jeżeli nie byłoby kabli sygnałowych to skąd go wziąć, gdzie się podłączyć? No i czy wystarczy wymiana czujnika temperatury na ten dwupinowy czy trzeba ciągnąć dodatkowy przewód do licznika?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 16, 2012, 15:01:27 »
Cytuj

Krzysztof Drogoś napisał:
Na której kostce przy liczniku powinny być kable sygnałowe od obrotka i czujnika temp. oraz jak zmierzyć, że ewentualny przewód to akurat od obrotomierza i pod które piny w liczniku podłączać bo nie mam opisu który pin jest do czego.


Nie mam pojęcia - były różne i nie wiem, który masz. Opis "oficjalny" jest właściwie tylko do liczników z mkI.

Cytuj
Jeżeli nie byłoby kabli sygnałowych to skąd go wziąć, gdzie się podłączyć?


do wskaźnika temperatury ciągniesz od czujnika, do obrotomierza z komputera wtrysku (o ile tam sygnał na złączu jest)

Cytuj
No i czy wystarczy wymiana czujnika temperatury na ten dwupinowy czy trzeba ciągnąć dodatkowy przewód do licznika?


Sprawdź przy czujniku czy wtyczka ma 2 kabelki czy jeden. Jak dwa, to problem ciągnięcia kabla masz za sobą, pozostaje wymiana na dwupinowy czujnik.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 16, 2012, 17:43:25 »
Ja mam cytryne 93 przed liftem czyli mkI. Bardzo prosiłbym o ten opis pinów do licznika bo bez tego nie dam rady. Licznik, który załatwiłem jest z citroena tego samego rocznika.
Pozdrawiam :)

Offline Ewelina Jankowska (Szydłowska)

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: Był Citroen ZX 1,9 D - FAZA ,Jest ZX 16V `93, C5 V6 `01
  • Miejscowość: Sulejówek
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 20, 2012, 11:22:07 »
Pin nr 6 w ecu odpowiedzialny za pokazywanie obrotów (bosch MA 3.0)
W liczniku żółta kostka dwa pierwsze piny od lewej są od obrotomierza
Wskaźnik temperatury - niebieska kostka bodajze 4 pin
Czujnik temperatury w reflexie jest jednopinowy, bez wymiany sie nie obejdzie. Kostkę sobie załatw bo też jest jednoprzewodowa.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 20, 2012, 22:18:22 »
Cytuj

Ewelina Jankowska (Szydłowska) napisał:
Pin nr 6 w ecu odpowiedzialny za pokazywanie obrotów (bosch MA 3.0)
W liczniku żółta kostka dwa pierwsze piny od lewej są od obrotomierza
Wskaźnik temperatury - niebieska kostka bodajze 4 pin
Czujnik temperatury w reflexie jest jednopinowy, bez wymiany sie nie obejdzie. Kostkę sobie załatw bo też jest jednoprzewodowa.


Ewelina jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy.... :evil:
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 21, 2012, 14:18:27 »
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź :D
Jeszcze tylko jedno, bo w kostce obrotomierza mam pin 1 i 2 niepodłączony, żadnego przewodu. więc w który pin podpiąć jeden przewód sygnałowy? I w ogóle jak dobrać się do wtyczki komputera? Oglądałem ją i nie umiem jej rozebrać... Kombinuje z podłączeniem obrotka do cewki w tym wypadku

Offline Ewelina Jankowska (Szydłowska)

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: Był Citroen ZX 1,9 D - FAZA ,Jest ZX 16V `93, C5 V6 `01
  • Miejscowość: Sulejówek
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 21, 2012, 19:28:17 »
Wtyczkę od ECU rozkręcasz, rozpoławiasz, popatrz dokładnie. Piny w ECU masz ponumerowane, przewód z 6stego pinu  powinien być wyprowadzony, wiec tylko się wcinasz.

Do cewki nie zawsze działa, jak masz KDX to będzie wskazywał tylko połowę obrotów bo cewka jest dwubiegunowa, jak weźmiesz z dwóch biegunów to wpłynie to na pracę silnika (chyba że zastosujesz diody...
W KDY może się udać...

Pewnie padnie pytanie którego ja mam...:
KDX
KDY

Nie pamiętam już dokładnie czy to był I czy II w żółtej....
Połącz sobie wszystko pod maską, przeprowadź przewód do środka i próbuj. Dużo możliwości nie masz :P
Zapewniam Ci że nic się nie stanie jak się pomylisz.
Powodzenia!

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 21, 2012, 21:01:34 »
Bać się nie boję bo znam się na elektryce tylko nie ruszałem nic za bardzo bo nie znałem wyprowadzeń a nie mam za dużo czasu żeby tak kombinować :) Będę próbował rozebrać tą wtyczkę. Co prawda przygotowałem już sumator, żeby podpiąć się pod cewkę (mam KDX). Będę informował o postępach :)
Pozdrawiam

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 21, 2012, 22:52:45 »
Cytuj

Ewelina Jankowska (Szydłowska) napisał:

Pewnie padnie pytanie którego ja mam...:
KDX
KDY



Jaki ładny ten KDY, gdzieś już go widziałem. ;) Chyba już wiem, pod maską mojego ZXa. Hehe ;-)
Chociaż moje zdjęcia się na coś przydały.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 26, 2012, 18:16:22 »
Dzisiaj próbowałem podłączyć obrotomierz znowu... Niestety nic... Przyglądałem się wtyczce z ECU no i są śruby ale się jej samej nie rozpaławia, chyba że trzeba wytargać te złącze ze środka po wykręceniu śrub... Ale wtyczkę sobie narazie darowałem bo miałem przygotowany kabel z diodami na podstawie schematu, który miałem z innej strony o AX. Niestety obrotek nie ruszył... nawet bez diody i z jednego bieguna nie chciał ruszyć... Ani pin 1 ani 2... Zauważyłem za to, że podłączając pin pierwszy do masy obrotomierz ożywa, im szybciej podłączam i odłączam do masy to wskazówka podnosi się coraz wyżej. Wychodzi na to że obrotomierz jest sterowany za pomocą impulsów z masy... Nie mam do tego siły już... Wiele osób sobie z tym poradziło a u mnie coś nowego... :/ Obrotomierz pochodzi z wersji ZX 1.6. Czy może to mieć wpływ na to że nie działa? Mi się wydawało że powinno być wszystko tak samo a tu lipa... Macie jakieś pomysły?

Offline Piotr Sieradzki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Dzwonów
  • Posiadany samochód: ZX1.4Avantage
  • Zainteresowania: Motoryzacja,komputery
  • Miejscowość: Dzwonów
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 20, 2012, 21:03:20 »
I jak tam? Udało się podłączyć ten obrotek w końcu? Powiem tak, z pinu nr 1 ECU wychodzi sygnał na obrotomierz do zółtej kostki licznika- pin nr 1. Są to impulsy masy, można to sprawdzić podłączając żarówkę jednym biegunem do + akumluatora np. a drugim biegunem pod pin 1 ECU silnika. Częstotliwość mrugnięć będzie zależała od obrotów silnika.
U siebie mam problem, sprawdzam na dwóch licznikach, że mimo podawania masy na pin nr 1 lub 2 kostki licznika nie ma ruchu obrotka. Nie wiem, co może być nie tak. Zasilanie i masę stałą obrotomierz ma, ale mimo podawania masy w odpowiednie ścieżki nie ma ruchu wskaźnika. Może ktoś podpowie co sprawdzić żeby obrotek się ruszył.
Pozdrawiam

Dodam, że kupiłem licznik z auta z 95 roku i obrotek działa, ale tylko pokazuje połowę obrotów. Nic nie daje podłączenie sygnału z II przewodu cewki do 2 pinu licznika odpowiedzialnego za obrotek. Wskaźnik działa tylko na 1 pinie licznika, nie ważne czy z I czy II przewodu cewki.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 07, 2013, 00:35:28 »
Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam ale jakoś nie mialem czasu tu zaglądnąć i już zapomniałem o sprawie. Obrotek zadziałał kiedy zastosowałem wskazówki Eweliny :) Wcześniej próbowałem podłączyć się pod cewkę ale nic to nie dało... Obrotomierz był martwy. podłączyłem się do wtyczki ECU pod pin nr. 6 i poprowadziłem przewód do kostki przy liczniku chyba nr 2 ale nie jestem już pewny, w każdym razie 1 albo 2 i musi zadziałać :)