Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiana zestawu wskaźników + obrotomierz  (Przeczytany 19388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Sieradzki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Dzwonów
  • Posiadany samochód: ZX1.4Avantage
  • Zainteresowania: Motoryzacja,komputery
  • Miejscowość: Dzwonów
Re: Podłączenie obrotomierza
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 24, 2013, 00:35:23 »
Witam
Dzięki za odpowiedź. Posiadam silnik KDX. Sprawdziłem kostkę ECU kilka razy i nici z tego wyszły, bo z pinu nr 6, choć wychodzi przewód zielony, to on w ogóle nie ma sygnału, ani dodatniego, ani ujemnego. Nie wiem co jest problemem. Żółte przewody z cewki wchodzą do ECU (pin nr 1 i pin obok), ale z pinu nr 6 nic nie wychodzi.
Rozbiorę najwyżej kompa i zobaczę, może coś się obruszyło, albo zimne luty porobiły się...
Pozdrawiam

EDIT 24.10
Witam ponownie. Udało się mi rozbrać ECU, jednak nic nie znalazłem, co by wskazywało na uszkodzenie w ścieżce idącej z pinu nr 6 do płytki drukowanej.

Sprawdziłem przejście od punktu nr 1 do pkt nr 3 i przejście jest. Od pkt nr 4 do pkt nr 5 też jest przejście. Tylko, że w czasie pracy silnika pkt od 4 do 5 ma sygnał stałej masy, a idąc ścieżką dalej w kierunku pkt nr 1 sygnał całkowicie zanika. Tak jakby ten elemen elektroniczny nr R607 był uszkodzony od środka i nie przepuszczał sygnału. Muszę znaleźć kompa na podmiankę, bo tutaj stoję i dalej nie ruszę.
Dodam, że na klubie AXa znalazłem opis podłączenia obrotka z sygnału czujnika położenia wału, jednak mierząc u siebie sygnały, zauważyłem że ten czujnik podaje stałą masę- uważam, że tym sposobem w ZXsie nie da się podłączyć obrotomierza, tak aby działał prawidłowo.
Może ktoś rozkmini ten mój ECU. Posiadam identyczny komputer
http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/32/80/58/3632805870
Pozdrawiam
Piotr

EDIT> 01.02.2014
Winowajcą okazał się być ECU, kupiłem II i obrotomierz ruszył.
Pozdrawiam
Piotr