Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES  (Przeczytany 62959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
[Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« dnia: Maj 11, 2009, 12:30:41 »
Witajcie

Moja nierówna walka z FAP zaczęła się ponad tydzień temu. Po zimie w zasadzie po odpaleniu i przejechaniu kilku klimetrów wyskakiwał "Unblock Diesel Filetr". Pojechałem z rodzinka na majówkę, w trakcie trasy, autko kilka razy straciło moc (tak jak by turbo sie wyłączało) po ponownym odpaleniu wracał do normy. W drodze powrotnej wyskoczyl juz "Antipolution falout". Doczołgałem się do domu na serwisowym i pn udałem się do warsztatu. Pan Robert (znany w katowicach macher od Cytrynek) rozłożył ręce i zaradził wywalenie świństwa (FAPa). Tak też zrobiłem. Wytargałem [color=ff0000]piii[/color] świństwo u tłumakarza (Gawrońscy) i o dziwo pomogło! :) ... do wczoraj. Dłuższa trasa do Zielonej Góry po 100 km "Antipolution..." i znów tryb serwisowy - przejechałem tak w do ZG i z powrotem.

Dziś konsultacja i P. Roberta - mówi że trzeba nowy soft podegrać pod BSI by nie czytał czujników ciśnienia.
I tu schody..

Gdzie w aglomeracji śląskiej można przeprogramować BSI? (podegrać soft z modelu bez fap).?
 HELP

Pozdrawiam
Adam

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2009, 20:04:33 »
Samo zgranie z kompa bez FAPa chyba Ci raczej nie pomoże. Trzeba by w kompie "pogrzebać". Znam takiego gościa ale nie jest on ze Śląska  :( Jak chcesz szczegóły to pisz na PW.

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2009, 20:21:07 »
Dziś wyjąłem FAPa   wymyłem ale nie wiem czy to coś zmieniło , prócz tego ze zabrało mi to 3h


Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2009, 07:16:15 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Dziś wyjąłem FAPa   wymyłem ale nie wiem czy to coś zmieniło , prócz tego ze zabrało mi to 3h

Wyleciało coś czarnego i granatowego wydaje mi się ze to właśnie resztki eolysu (tlenek ceru) , wypłynął jeszcze jak by piasek kwarcowy co to może być ??


Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
[MKI] HDI : Nie równa walka z FAP cz II - SUKCES!
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 25, 2009, 22:35:59 »
Witajcie

Dla tych którzy śledzili mój poprzedni wątek

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&type=&topic_id=44904&forum=17

ma dobre wieści. Można stosunkowo łatwo wygrać z FAP!
Co zrobiłem:
- U tłumikarza wyrwałem FAPa z układu. Tłumiarz z kawałka blachy z blachy nierdzewnej zrobił kielich, dospawał rurkę i wstawił w miejsce FAPa. Katalizator został. Podłączył też przewody do czujników.

Przez kilka dni samochód sprawował się bez problemów. Potem jednak wyskoczył "Antipolution falout".

- U mechanik Cytryniarz (znany na śląsku macher od cytrynek) z kompa z funkcji zaawansowanych wyłączył FAP softwarowo w BSI, oraz wykasował błędy.

BSI zaakceptował wyłączenie FAP po drugim odpaleniu zapłonu.
Błąd "Antipolution" znikł i więcej się nie pojawił.

- Po wyłączeniu i zdemontowaniu FAP silnik jendnak pracował dość ociężale, wyraźny spadek mocy i zadyszka powyżej 3200 obrotów, i kopcenie.

Diagnoza u machera od diesla, wykazała awarię przepływki i dziura w przewodzie prowadzącym do kolektora dolotowego. Dziś wymienione i samochód odzyskał wigor!  Ta awaria była prawdopodobnie przyczyną zapchania FAPa.

Chodzi bajecznie, bez błędów, bez zadyszki, nawet jak by zyskał kilka koników ekstra! :)

Koszty wywalenia FAP - 350zł wycięcie i zaślepienie oraz wyłączenie FAP w BSI 50zł. Łącznie 400zł i po problemie:).
Żałuję tylko że zdecydowałem się na to teraz bo jesienią wydałem 600 zł na Eloysa 42... ehh.

Jeszcze słowo komentarza, z tego co mówili fachowcy (tłumikarz i spec o diesla) wynika że nie w każdym silniku tak prosta operacja jest możliwa. Czasem potrzeba podegrać inny soft do BSI, czasem wymienić BSI, a modelach 16v w ogóle jest problem gdyż ponoć nie ma softu BSI bez FAP... ale każdy przypadek jest inny :).

Jeśli ktoś z forumowiczów z południa chce poznać szczegóły to proszę na priv.

Pozdrawiam

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MKI] HDI : Nie równa walka z FAP cz II - SUKCES!
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 25, 2009, 22:55:23 »
Cytuj

Adam Sokal napisał:

Chodzi bajecznie, bez błędów, bez zadyszki, nawet jak by zyskał kilka koników ekstra! :)


Dokładnie jest tak: po 4 godzinach u jednego specjalisty, w podobnej cenie ale pozbycie się FAPa w trochę inny sposób.

Szkoda tylko, że straciłeś tyle pieniędzy i czasu. Ale najważniejszy jest efekt końcowy  :-]

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2009, 09:21:02 »
Byłem u tego samego fachowca co kolega z poprzedniego postu. Niepotrzebnie trzeba było puchę FAPa wywalać. Wykręca się go, robi dziurę wzdłuż na wylot o średnicy rury wydechowej i montuje z powrotem. I jakby się KTOŚ pytał to nadal masz FAP :-)

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI] HDI : Nie równa walka z FAP cz II - SUKCES!
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 26, 2009, 14:05:36 »
Cytuj

Robert Pająk napisał:
I jakby się KTOŚ pytał to nadal masz FAP :-)


a po co się ktoś ma pytać?? przeciez to nieobowiązkowe :) chyba że serwis jak jest na gwar.

Cytuj

Adam Sokal napisał:
 Czasem potrzeba podegrać inny soft do BSI, czasem wymienić BSI, a modelach 16v w ogóle jest problem gdyż ponoć nie ma softu BSI bez FAP... ale każdy przypadek jest inny :).
Pozdrawiam


Jak to 16V nie ma softu bez FAP? Ja mam bez fapa, to i muszę mieć soft bez fapa...

Cytuj

Adam Sokal napisał:
Chodzi bajecznie, bez błędów, bez zadyszki, nawet jak by zyskał kilka koników ekstra!


Musiał zyskać kilka koni bo to dziadostwo przecież blokuje spaliny.
A poza tym 2.0 bez FAP ma kilka koni wiecej od takiego z FAP-em. Ale to takiej różnicy nie robi :)

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 26, 2009, 18:56:16 »
Witam morze mi ktoś podać namiary na gościa ze Sląska na PW bo i ja też będę musiał się do niego pofatygować bo zaczynam odczuwać zapchania Fap-a.

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MKI] HDI : Nie równa walka z FAP cz II - SUKCES!
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2009, 10:35:07 »
Nie widzę powodów by ktoś mnie pytał czy mam FAP czy nie. Samochód jest po gwarancji i a do Berlina się nie wybieram.


Mam jeszcze taką refleksję dot tego FAP.

Mój przypadek, problem ze źle działającą przepływką i lewe powietrze w kolektorze dolotowym sprawiły że silnik dymił jak stara cieżarówka co pociągnęło za sobą Antipolution i w konsekwencji moją "aborcję" FAPa.

Gdybym jednak był "nieświadomym" użytkownikiem Cytrynki taka awaria skończyła by się dla mnie niezłym drenażem kieszeni:

- Przepływka 600zł (nowa)
- przewód gumowy - 400zł
- FAP regenracja - 1600zł
- Eloys 42 - 600 - 800zł.

Jak nic 3500 tyś.

Naprawa przepływki kosztowała mnie 650zł, przewód został zwulkanizowany razem wyszło 700zł. - Takie koszty poniosłem nie liczą wyrwania FAPa.

To jest 5x taniej!

Taka więc mam refleksję, jeśli ekologia (Euro4) w tym pojęciu ma mnie kosztować 5x więcej niż nieco mniejsza ekologia (Euro3) to szczerze .... mam w wielkim poszanowaniu taką ekologię. Samochód bez FAP z dobrze ustawionym silnikiem dymi dokładnie tak samo jak wówczas gdy miał FAP.

I jeszcze jedno, trzeba się poważnie zastanawiać czy kolejna C5 kupić w dieslu - teraz raczej jestem już przekonany że będę szukał benzyny...

Pozdrawiam

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2009, 11:27:18 »
Stare golfki i inne często gorzej trują niż mój dobry silnik bez FAPa.

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2009, 11:33:15 »
I uważajcie Koledzy, bo jak Pani Kasia to przeczyta to się zdenerwuje. Na razie cisza, ale niedługo serwisy ASO nauczą się naprawiać nasze cytrynki i kto wie czy w cenniku nie będzie wisiała usługa USUNIĘCIE FAP-1999 zł, wymiana na nowy 2800 :-)

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Grzegorz Perka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Wroclaw/Limerick
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2003 1.8L
  • Zainteresowania: elektronika
  • Miejscowość: Wroclaw/Limerick
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2009, 23:01:10 »
Co prawda nie mam diesla, ale tak mnie zastanawia, czy nie dalo by sie latwiej zrobic jakiegos prostego urzadzenia ktore symylowaloby ten FAP ( raczej sygnal z czujnikow do niego podlaczonych). Skonstruowanie dla mnie elektroniki to zadne problem, jednak potrzebowalbym pewnych danych od kogos kto moze to pomierzyc. Jesli ktos bylby chetny to prosze dac znac.
C5 MkI 2003 1.8L

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 28, 2009, 17:01:53 »
Czy ktoś zna może fachowca od "wyciągania" FAP-a z Łodzi lub okolic? Mam na oku fajnego C5 2,2 HDI ale już na dzień dobry muszę coś zrobić z FAP-em. Nie uśmiecha mi się do niezbędnych wydatków po zakupie dodawać jakieś 2500 zł na regenerację i płyn. Ewentualnie może namiar na kogoś, kto go wyczyści... Sam mam trochę za mało zdolności, możliwości i czasu.

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2009, 23:07:43 »
Cytuj

Krzysztof Jagła napisał:
Czy ktoś zna może fachowca od "wyciągania" FAP-a z Łodzi lub okolic? ....


Dzięki uprzejmości kolegi Roberta mam namiary na człowieka z Kalisza - to stosunkowo blisko. Na priv ([email protected]) daj znać to przekażę tę cenną wiedzę :)

Robert mam nadzieję że nie masz nic przeciwko? ;)


Pozdrawiam

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 28, 2009, 23:11:00 »
Śmiało  :-]

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2009, 08:45:24 »
Oczywiście że nie mam nic przeciwko!!! Pomagajmy ludziom na wzajem. Dajmy zarobić tym którzy wiedzą jak usprawnić nasze cytryny i dajmy też zaoszczędzić niepotrzebnych wydatków kolegom!!! Pozdrawiam!!!

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 23, 2009, 23:00:47 »
Załatwiłem w końcu mojego FAP-a, okazało się, że tak naprawdę, to problemem był czujnik poziomu Eloys-u, ale jak już się przejechałem ten kawałek pod Kalisz, to sprawę załatwiłem radykalnie. Autko jest niestety chyba troszkę głośniejsze i KM nie przybyło, nawet mam wrażenie, że zrobił się bardziej "mułowaty", ale może tylko mi się zdaje. W każdym razie parę groszy zaoszczędziłem, bo ASO chciało mi wymienić całego FAP-a, dolać płynu, a to i tak by nie rozwiązało problemu - trzeba by było wymienić jeszcze czujnik (a raczej cały zbiornik, bo to tak się robi). Cała operacja kosztowałaby mnie ok. 4000 zł! A tak tylko 400... 10 razy mniej. Dalej jestem zadowolony z mojego dieselka i już nie martwię się, że może trzeba było benzynkę.

Offline Mariusz JAROSZ

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 1,6 HDI 2005 oraz DS5 2.0HDI 2015
  • Miejscowość: Brodnica
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 24, 2009, 20:43:11 »
Panowie czy w 1,6 hdi jest coś "szczególnego" z FAP, czy też można swobodnie załatwić to w sposób przedstawiany powyżej?
Jaro :-)

Offline Piotr Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C4P 1.6HDi '10/ C5 II 1.6HDi '05
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 24, 2009, 21:21:36 »
Zastanawiam się dlaczego nikt z was nie kupił na allegro filtr FAP za 500zł. (12m-c gwarancji) i nie dolał EOLsa (jak potrzeba dolać)
tak tak tak to właśnie ja

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 24, 2009, 21:53:17 »
Odpowiedź jest prozaiczna:).  

500 zł FAP - diabli wiedzą co dostaniesz
100 zł wymiana
Eloys 42 - 650zł

Razem = 1250zł

Za 400zł wymontowujesz FAP i po sprawie - raz na zawsze. :)


Pozdrawiam

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 24, 2009, 22:36:49 »
I sprawę mamy z głowy na zawsze  :D

Offline lukasz swider

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: dzierzoniow
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6hdi kombi
  • Miejscowość: dzierzoniow
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 25, 2009, 07:51:59 »
proponuje za eloysem sie rozejrzeć po szrotach francuzów.można za 100zł wrwać 5l.i wtedy kalkulacja wygląda
500zl.-filtr
100zł-płyn
100zł-robocizna
700zł=i tez spokój

Offline Adam Sokal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi Break NO_FAP 2002r
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 25, 2009, 09:26:45 »
Cytuj

lukasz swider napisał:
proponuje za eloysem sie rozejrzeć po szrotach francuzów.można za 100zł wrwać 5l.i wtedy kalkulacja wygląda
500zl.-filtr
100zł-płyn
100zł-robocizna
700zł=i tez spokój


Łukasz, gdzie kupujesz Elysa 42 za 100zł? 650 to minimum i to po wyjątkowych rabatach albo ściągnięty z niemców...


a przy pierwszej awarii przepływki problem powróci.... mhm... wole mimo wszystko dać 400zł i mieć total spokój... :D

Pozdrawiam
Adam Sokal

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 25, 2009, 09:30:40 »
Cytuj

lukasz swider napisał:
proponuje za eloysem sie rozejrzeć po szrotach francuzów.można za 100zł wrwać 5l.i wtedy kalkulacja wygląda
500zl.-filtr
100zł-płyn
100zł-robocizna
700zł=i tez spokój
Wszystko było by pięknie,gdyby nie to że za 500 to nie jest nowy ,tylko regenerowany :-) ,nowy jest za 900.Więc lepiej go samemu "zregenerować",to będzie jeszcze taniej :-)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)