Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu  (Przeczytany 4414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
(Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« dnia: Maj 20, 2009, 19:43:10 »
Witam szukałem po forum ale nie znalazłem wiec z góry przepraszam jak już było to, mianowicie chodzi o stuk w rodzaju sprężystego uderzenia metalicznego , objawy powstają gdy tylne lewe koło wpada w dziurę albo jadę  kostka brukowaną tzw. kocie łby , gdzie szukać przyczyny ??


Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2009, 12:18:16 »
- osłona tarczy hamulcowej
- łożyska wahacza
- brak "bałwanka" - taka pianka na nadwoziu coby wahacz nie uderzał za mocno w nadwozie

to moje typy
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2009, 13:36:20 »
Cytuj

Maciej Pisara napisał:
- osłona tarczy hamulcowej
- łożyska wahacza
- brak "bałwanka" - taka pianka na nadwoziu coby wahacz nie uderzał za mocno w nadwozie

to moje typy

Typy są 100% ale jest zawsze jakieś ale. Miałem identyczne objawy i trwało to ok 3 tygodni, kupiłem nawet zestaw naprawczy tylnych wahaczy, tłukło straszliwie na progach zwalniających
, a że brak czasu to nie wymieniałem. I ku mojemu zdziwieniu pewnego dnia nic nie stuka i tak już 2 tygodnie. I to ciekawostka. Jestem ciekawy co się stało, dodam że nic mi nie trzeszczy i nie zgrzyta w zawieszeniu podczas podnoszenia i opuszczania.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2009, 15:16:21 »
Zakładałem temat nowy dlatego że wszyscy jeśli mają problem z stukaniem to piszą że odbywa się nawet na progach zwalniających (leżący pijany policjant :) ) ale u mnie tego nie ma w takich sytuacjach tylko po kostce brukowej i jak tylne koło wpada w dziurę
Macieju a gdzie znajduje się ten "bałwanek" dokładnie ??
łożysko znalazłem już na allegro 165zł tzn cały zestaw naprawczy jednej strony (niby oryginał) co o tym sądzicie warto ??


Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2009, 17:19:14 »
Witam miałem podobne objawy do twoich i wyszło że jest potrzebny komplet naprawczy (wymieniłem 2-strony)i był uszkodzony tłoczek a co do bałanka to znajduje się pod wachaczem jest to element gumowy w kszałcie bałwana :-)  :-) i jest to elem. który amortyzuje jak wjedziesz w większą dziure.

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 22, 2009, 08:52:13 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Zakładałem temat nowy dlatego że wszyscy jeśli mają problem z stukaniem to piszą że odbywa się nawet na progach zwalniających (leżący pijany policjant :) ) ale u mnie tego nie ma w takich sytuacjach tylko po kostce brukowej i jak tylne koło wpada w dziurę
Macieju a gdzie znajduje się ten "bałwanek" dokładnie ??
łożysko znalazłem już na allegro 165zł tzn cały zestaw naprawczy jednej strony (niby oryginał) co o tym sądzicie warto ??


Nie warto

Ten element
nigdy nie pasuje, sruby sa słabe. lepiej kup poszczególne części w ASO a w 100% będzie OK.

Szkoda kasy.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 22, 2009, 19:18:40 »
Maciej, skoro tak piszesz to pewnie już miałeś z tym do czynienia i pewnie się poradzę twojej opinii i dlatego przetestuje serwisy citroena w Niemczech cenowo przede wszystkim :)


Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 22, 2009, 22:44:12 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Maciej, skoro tak piszesz to pewnie już miałeś z tym do czynienia i pewnie się poradzę twojej opinii i dlatego przetestuje serwisy citroena w Niemczech cenowo przede wszystkim :)


tak miałem

i dokupowałem części bo nie pasowało....
to na zdjęciu jeszcze leży w garażu, bo stara jedna okazała się OK, ą śruby zostawiłem stare...
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2009, 01:45:44 »
A ja mam pytanko chodz nie powiniennem oto pytać ale jak fachowo nazywa się ten tzw. bałwanek bo zgubiłem 1 i chciał bym wymienić na nowy oczywiście już 2 ale nie wiem gdzie tego szukać w necie bo nieznam nazwy odpowiadającej temu. Coś poszperałem i bodajrze jest to odbój resoru bądz amoryzatora coś koło tego :). A jaka tego jest cena może wiecie.

Offline Juliusz Wojciechowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 II 2l benzyna Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2009, 12:23:09 »
W ASO Tubek we Wrocławiu "bałwanki" nazywają się "nakładka zawieszenia" i w lutym kosztowały 19,33 netto, 23,58 brutto.
Juliusz

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 17, 2009, 16:47:08 »
Cytuj

Juliusz Wojciechowski napisał:
W ASO Tubek we Wrocławiu "bałwanki" nazywają się "nakładka zawieszenia" i w lutym kosztowały 19,33 netto, 23,58 brutto.


Dzisiaj chciałem kupić te nakładki i ASO Labijak w Poznaniu na Nizinnej chciało za nie 86 PLN  :-| Czym te nakładki różnią się od tych z Wrocławia?

Offline Norbert Magiera

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2002r.
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2009, 20:43:39 »
Cytuj

Dariusz Nowak napisał:
Cytuj

Maciej Pisara napisał:
- osłona tarczy hamulcowej
- łożyska wahacza
- brak "bałwanka" - taka pianka na nadwoziu coby wahacz nie uderzał za mocno w nadwozie

to moje typy

Typy są 100% ale jest zawsze jakieś ale. Miałem identyczne objawy i trwało to ok 3 tygodni, kupiłem nawet zestaw naprawczy tylnych wahaczy, tłukło straszliwie na progach zwalniających
, a że brak czasu to nie wymieniałem. I ku mojemu zdziwieniu pewnego dnia nic nie stuka i tak już 2 tygodnie. I to ciekawostka. Jestem ciekawy co się stało, dodam że nic mi nie trzeszczy i nie zgrzyta w zawieszeniu podczas podnoszenia i opuszczania.


Witam wszystkich,
Mam ta sama sytuacje. Stuki ustapily tydzien temu, ale teraz znowu to slysze szczegolnie na progach zwalniajacych i kiedy przyspiesze jedac po gore. Czy ta sa łożyska wacha cza te bałwanki? Dlaczego raz sa stuki a raz zanikaja? Dlaczego tak sie dzieje?

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: (Mk1 kombi ) stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2009, 21:10:30 »
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:
Dzisiaj chciałem kupić te nakładki i ASO Labijak w Poznaniu na Nizinnej chciało za nie 86 PLN  :-| Czym te nakładki różnią się od tych z Wrocławia?


Strzelam, że niczym. W jednym ASO litr LDS-u potrafi kosztować 35, a w innym 70 PLN. :evil:
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm