Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk II ] 2.0 16 v - benzyna - olej  (Przeczytany 14759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz szewczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: C 5 prod 2005 2.0i + lpg
  • Miejscowość: lublin
[Mk II ] 2.0 16 v - benzyna - olej
« dnia: Czerwiec 02, 2009, 15:03:57 »
a ja mam pytanie czy wasze cytrynki biorą olej...? ile bo u mnie jest coś nie tak - silnik 2.0 benz przebieg 86000 i po 6000km musiłem dolć prawie litr - wycieków nie ma więc troche się martwie a mam samochód od 2 miesięcy  przejechałem nim 6000 km przy 80000  była wymiana w serwisie .... co wy na to ... pozdawiam
syrenka R20, 2 x 126p, 2 x asta, escrt , 2 x zafira, 307, 2 vectra, focus , mondeo mk3 - obecnie swift 2007, panda i C5 mk2 - tym się płynie....

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2009, 15:15:50 »
Jaki olej?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Grzegorz szewczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: C 5 prod 2005 2.0i + lpg
  • Miejscowość: lublin
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2009, 15:18:57 »
total - 5 w 40 albo 30
syrenka R20, 2 x 126p, 2 x asta, escrt , 2 x zafira, 307, 2 vectra, focus , mondeo mk3 - obecnie swift 2007, panda i C5 mk2 - tym się płynie....

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2009, 15:27:55 »
No to albo albo :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Jarosław Studziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI Tourer 2009
  • Miejscowość: Gliwice
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2009, 16:04:27 »
W normie - 1,8 i 2.0 16V lubią troszkę "wypić". Szczególnie przy dłuższych trasach z dużą prędkością.

Offline Grzegorz szewczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: C 5 prod 2005 2.0i + lpg
  • Miejscowość: lublin
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2009, 16:30:06 »
dokładnie 5w40
syrenka R20, 2 x 126p, 2 x asta, escrt , 2 x zafira, 307, 2 vectra, focus , mondeo mk3 - obecnie swift 2007, panda i C5 mk2 - tym się płynie....

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2009, 16:37:18 »
Jest to normą ze lubią zassać troszke oleju
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2009, 18:16:11 »
akurat 5w40 a 5w30 nie robi tutaj większej różnicy...

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2009, 18:59:22 »
popraw proszę temat wg regulaminu.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 02, 2009, 22:27:45 »
No nie wiem żaden samochód (oczywiście mówię tu o nowoczesnych rozwiązaniach) nie powinien "pić" oleju. Ludzie to nie trabant czy polonez żeby tak pisać. Jak bierze olej to znaczy, że jest coś nie tak. np u mnie po 20 tys. nic nie ubyło.
Jak się tak dzieje no to trzeba się zastanowić czy aby silniki te nie mają jakiejś wady "genetycznej". Pozostawiam do przemyślenia.
Pozdrawiam
Swenson

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 02, 2009, 22:29:55 »
Mój też jakoś nie bierze, przynajmniej nie zauważyłem. Po roku jeżdżenia dalej jest mniej więcej tyle samo :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Grzegorz szewczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: C 5 prod 2005 2.0i + lpg
  • Miejscowość: lublin
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 02, 2009, 22:51:39 »
witam - teraz ok?
syrenka R20, 2 x 126p, 2 x asta, escrt , 2 x zafira, 307, 2 vectra, focus , mondeo mk3 - obecnie swift 2007, panda i C5 mk2 - tym się płynie....

Offline Mariusz Krol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Bristol
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI exclusive SE TOTR
  • Miejscowość: Bristol
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 02, 2009, 22:53:36 »
racja !!  fakt że kazdy silnik bierze olej  jest nieunikniony... ale to są śladowe ilości...  no nie wspominając o takich wynalazkach jak WV passat czy inne z silnikami TDI to spala olej jak trabant... i to od nowości... (znam nie jednego co marudził i nie wiedział co jest.. a kupił nowego paska z salonu) taka juz charakterystyka...  ale u mnie tez olej jakoś nie znika... w moim pontonie 2.2
"...To tak jak byście drodzy internałci zajadali sie przez 10 lat niemieckim smalcem a potem spróbowali francuskiej szynki..."  "...Na gaz są kuchenki a nie samochody..." forever HDi

Offline Grzegorz szewczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: C 5 prod 2005 2.0i + lpg
  • Miejscowość: lublin
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 02, 2009, 22:57:54 »
no  ja to raczej szybko i dużo km za jednym posiedzeniem ale to jest i tak b.dużo oleju a wycieku brak - trochę jestem nie zadowolony z tej ilości za - 15000 km będzie około 2 litrów....dolewki - to bardzo dużo ale inne walory tego samochodu są warte tych 80 zł za olej.

Pozdrawiam posiadaczy cytrynek.
syrenka R20, 2 x 126p, 2 x asta, escrt , 2 x zafira, 307, 2 vectra, focus , mondeo mk3 - obecnie swift 2007, panda i C5 mk2 - tym się płynie....

Offline Grzegorz szewczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: C 5 prod 2005 2.0i + lpg
  • Miejscowość: lublin
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 02, 2009, 23:01:42 »
widzicie - w HDI nic się nie dzieje a benzynka jak już koledzy pisali to lubi trochę wypić - no nic przy wymianie pomyśle o 10 w 40 - napiszę potem czy pomogło.
syrenka R20, 2 x 126p, 2 x asta, escrt , 2 x zafira, 307, 2 vectra, focus , mondeo mk3 - obecnie swift 2007, panda i C5 mk2 - tym się płynie....

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 02, 2009, 23:21:21 »
Cytuj

Michał Suchecki napisał:
akurat 5w40 a 5w30 nie robi tutaj większej różnicy...


Poza tym, ze tego 5W-30 moze brac wiecej niz 5W-40 to wiekszej roznicy faktycznie nie ma...
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 02, 2009, 23:27:45 »
Cytuj

Grzegorz szewczuk napisał:
widzicie - w HDI nic się nie dzieje a benzynka jak już koledzy pisali to lubi trochę wypić - no nic przy wymianie pomyśle o 10 w 40 - napiszę potem czy pomogło.


Pomoze gorzej smarowac silnik, nie wykluczone, ze bedzie bral jeszcze wiecej oleju ale kieszen bedzie mniej obciazona niz przy dolewkach syntetyka...
No ale jak sie ma gaz to trzeba cierpiec...
Na razie dolej oleju i obserwuj czy i ile faktycznie bierze od ostatniej dolewki. Sa przypadki, ze silnik bierze Totala 5W-40 a po zalaniu innym syntetykim 5W-40 branie oleju zmniejsza sie do naprawde symbolicznych ilosci.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 02, 2009, 23:34:06 »
Cytuj

Marcin Serafin napisał:
No nie wiem żaden samochód (oczywiście mówię tu o nowoczesnych rozwiązaniach) nie powinien "pić" oleju. Ludzie to nie trabant czy polonez żeby tak pisać. Jak bierze olej to znaczy, że jest coś nie tak. np u mnie po 20 tys. nic nie ubyło.
Jak się tak dzieje no to trzeba się zastanowić czy aby silniki te nie mają jakiejś wady "genetycznej". Pozostawiam do przemyślenia.
Pozdrawiam
Swenson


Teoretycznie zaden silnik oleju brac nie powinien. Praktyka jest jednak inna, niektore silniki maja wrecz konstrukcyjnie zaprojektowane owo branie oleju (Opel czy Alfa sie z tym nie kryja). Branie oleju czesto jest wynikiem zlej eksploatacji czy nawet zasilaniem silnika gazem LPG. Ale czas i przebieg tez robia swoje (mam tu na mysli glownie uszczelniacze zaworowe czy np szczelnosc turbosprezarki w silnikach w nia wyposazonych).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk II ] 2.0 16 v - benzyna - olej
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 03, 2009, 12:14:11 »
Moje 2.0 tez bierze olej w ilości mniej więcej 1 litra na 8000 km. Przed założeniem LPG było tak samo. Olej 5W40.
Jak miałem 5W30 to brał zauważalnie więcej.
Wiele współczesnych silników spala olej.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

  • Gość
Re: [Mk II ] 2.0 16 v - benzyna - olej
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2009, 20:15:29 »
Moje auto ma przejechane 230 tys.km. i zauważyłem że olej musze dolać tylko po szybkiej jeździe (prędkość ok.170 i więcej) na autostradzie przy normalnej jeżdzie od wymiany do wymiany ubywa ok.połowy stanu na miarce.

Dlugi

  • Gość
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 03, 2009, 22:57:57 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:

No ale jak sie ma gaz to trzeba cierpiec...


Poprosze o rozwinięcie tematu, jaka jest zależnośc pomiędzy prawidłowym zasilaniem CNG/LPG, a zwiększonym zużyciem oleju?


Cytuj

Na razie dolej oleju i obserwuj czy i ile faktycznie bierze od ostatniej dolewki. Sa przypadki, ze silnik bierze Totala 5W-40 a po zalaniu innym syntetykim 5W-40 branie oleju zmniejsza sie do naprawde symbolicznych ilosci.


Nie od dziś wiadomo, że silniki XU oraz EW lubią wypić olej zwłasza podczas pracy na wysokich obrotach lub pod duzym obciązeniem. Dodatkowo PSA zaleca oleje ESSO/TOTAL serii INEO które są bardzo rzadkie. Jeśli ktoś ma problem z nadmiernym spalaniem oleju proponuje zalać silnik Mobilem 5W50 ja tak zrobiłem w Xantii w silniku XU7JP4 i miedzy wymianami oleju /20000 km/ uzupełniałem ok. 0,7 l oleju /zasilanie LPG/. Co ciekawe dla nowo wyprodukowanych silników EW10 skrócono przebieg obsługi z 30000 km do 20000 km.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:45:25 »
Cytuj

Krzysztof Kowalkiewicz napisał:

Poprosze o rozwinięcie tematu, jaka jest zależnośc pomiędzy prawidłowym zasilaniem CNG/LPG, a zwiększonym zużyciem oleju?


A ile aut ma prawidlowe zasilanie gazem?
A po drugie wyzsza temperatura spalnia gazu ma wplyw na trwalosc uszczelniaczy zaworowych (bo wyzsza temperatura zaworow).


Cytuj

Nie od dziś wiadomo, że silniki XU oraz EW lubią wypić olej zwłasza podczas pracy na wysokich obrotach lub pod duzym obciązeniem.


Tak ale glownie dotyczy to silnikow XU7 i EW7.

Cytuj
Dodatkowo PSA zaleca oleje ESSO/TOTAL serii INEO które są bardzo rzadkie.


Total Ineo 5W-30 oraz Total Energy 0W-30 sa wrecz odradzane do silnikow EW (silniku XU sa z innej epoki, wiec lanie olei o niskiej lekosci to proszenie sie o problemy) a zabronione do EW7A, EW10A, EW12 (ja bym jeszcze dodal ES9J4S/ES9A).

Cytuj
Jeśli ktoś ma problem z nadmiernym spalaniem oleju proponuje zalać silnik Mobilem 5W50 ja tak zrobiłem w Xantii w silniku XU7JP4 i miedzy wymianami oleju /20000 km/ uzupełniałem ok. 0,7 l oleju /zasilanie LPG/.


Ja do XU7JP4 (Xsara 1) lalem starego Castrola RS 10W-60 i nie bylo problemu z braniem oleju (silnik krecil sie nieco wyzej niz fabrycznie i mial 125KM) :)
Silnik XU10J4RS (Xsara 2) krecacy sie do 7500 obrotow (zmierzone 171KM), bral Totala Q9000 5W-40 a po przejsciu na Motul X-cess 5W-40 branie bylo minimalne i nie tyle bylo to branie ile chlapanie z odmy przy wkrecaniu silnika w najwyzsze partie obrotow.
EW10A (C4) nie palil mi wogole oleju Total Q9000 5W-40.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Dlugi

  • Gość
Re: olej w 2.0 - benzyna
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 04, 2009, 22:58:19 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:


 

A ile aut ma prawidlowe zasilanie gazem?
A po drugie wyzsza temperatura spalnia gazu ma wplyw na trwalosc uszczelniaczy zaworowych (bo wyzsza temperatura zaworow).


To prawda, że w Polsce większość instalacji jest niepoprawnie dobrana lub zainstalowana do typu układu zasilania oraz mocy silnika. Wynika to głownie z tego, że jesteśmy biedniejszym państwem niż nasi sąsiedzi. Na zakup instalacji decydują się ludzie żeby obniżyć koszty eksploatacji wiec tańsza instalacja jest bardziej "ekonomiczna" bo szybciej się amortyzuje. Wybieramy najtańszy punkt montażowy /ten nie ma doświadczania bo zaczyna/ i najtańszą instalacje i tak zamiast oszczędzać zaczynają sie problemy z samochodem, rosna koszty utrzymania samochodu zamiast maleć. Ale nie można genaralizować są też prawidłowo dobrane i wykonane instalacej gazowe. Także producenci samochodów zaczynają dostrzegać potrzeby rynku gazowego. Mnie zaskoczyło postępowanie niemców, z dnia na dzień gaz staje sie coraz bardzie popularny w tym kraju. Każdy producent ma obecnie na rynku niemieckim w swojej ofercie fabryczny zestaw LPG lub CNG.
Uszczelniacze zaworowe są już od silnika XU7JP4 zostały przystoswane do zasilania gazowego /były nawet fabryczne instalacje z tym silnikiem/  podobnie jak gniazda zaworowe.
Na ostatnich targach Lipskich jedna z czołowych firm gazowych wystawiła C3 picasso z instalcją załozoną do silnika EP6. Poniewaz znam budowę tego silnika zapytałem się co z gwarancją producenta pojazdu. Odpowiedziano mi że montaż instalacji był weryfikowany przez inzynierów odpowiedzilnych w PSA za rodzinę silników EP i uzyskał ich zgodę na montaz w seri EP ( z wyjątkiem EP6DT EP6DTS).

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk II ] 2.0 16 v - benzyna - olej
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 04, 2009, 23:22:25 »
Jak pewnie wiesz, uszczelniacze zaworowe sa w pewnym sensie slaba strona silnikow XU/EW i juz w silniku bez isntalacji gazowej przy poprawnej eksploatacji oraz dosc lekkim warunkom pracy ich parametry spadaja (spada wyraznie ich elastycznosc) na tyle, ze po kilku latach i stukilkudziesieciu-dwustu tysiacach kilometrow zaczynaja mocniej puszczac olej.
W Polsce w autach z LPG mamy najczesciej albo zbyt bogata mieszanke albo zbyt uboga co niestety dla trwalosci elementow silnika dobre nie jest.
LPG/CNG staje sie coraz bardziej popularne takze w krajach gdzie do tej pory byly paliwami marginalnymi a dzis widac, ze klient tam mniej chetnie patrzy na diesla a chetniej patrzy na benzyniaki oraz alternatywne paliwa. Ale tam pewnie nikt nie pozwoli sobie na to aby CNG/LPG zasilalo silnik w sposob bardziej losowy z byle jakiej instalacji zalozonej byle jak do silnika oraz byle jak wyregulowanej.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Jaroszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 364
  • Posiadany samochód: Był: Xsara Picasso 1,8 16V; Xsara 2.0 16V
Re: [Mk II ] 2.0 16 v - benzyna - olej
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 06, 2009, 19:18:07 »
Mojemu EW10J4 (bez PLG) przy wymianie wlewam niecałe 4 litry a reszta wystarcza na dolewki na 10-12 tys km. Przebieg 86kkm, Magnatec 5W40