Krzysztof Kowalkiewicz napisał:
Poprosze o rozwinięcie tematu, jaka jest zależnośc pomiędzy prawidłowym zasilaniem CNG/LPG, a zwiększonym zużyciem oleju?
A ile aut ma prawidlowe zasilanie gazem?
A po drugie wyzsza temperatura spalnia gazu ma wplyw na trwalosc uszczelniaczy zaworowych (bo wyzsza temperatura zaworow).
Nie od dziś wiadomo, że silniki XU oraz EW lubią wypić olej zwłasza podczas pracy na wysokich obrotach lub pod duzym obciązeniem.
Tak ale glownie dotyczy to silnikow XU7 i EW7.
Dodatkowo PSA zaleca oleje ESSO/TOTAL serii INEO które są bardzo rzadkie.
Total Ineo 5W-30 oraz Total Energy 0W-30 sa wrecz odradzane do silnikow EW (silniku XU sa z innej epoki, wiec lanie olei o niskiej lekosci to proszenie sie o problemy) a zabronione do EW7A, EW10A, EW12 (ja bym jeszcze dodal ES9J4S/ES9A).
Jeśli ktoś ma problem z nadmiernym spalaniem oleju proponuje zalać silnik Mobilem 5W50 ja tak zrobiłem w Xantii w silniku XU7JP4 i miedzy wymianami oleju /20000 km/ uzupełniałem ok. 0,7 l oleju /zasilanie LPG/.
Ja do XU7JP4 (Xsara 1) lalem starego Castrola RS 10W-60 i nie bylo problemu z braniem oleju (silnik krecil sie nieco wyzej niz fabrycznie i mial 125KM)
Silnik XU10J4RS (Xsara 2) krecacy sie do 7500 obrotow (zmierzone 171KM), bral Totala Q9000 5W-40 a po przejsciu na Motul X-cess 5W-40 branie bylo minimalne i nie tyle bylo to branie ile chlapanie z odmy przy wkrecaniu silnika w najwyzsze partie obrotow.
EW10A (C4) nie palil mi wogole oleju Total Q9000 5W-40.