Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek  (Przeczytany 16988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
[MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« dnia: Lipiec 20, 2009, 23:58:16 »
Mam problem od wczoraj mianowicie po wyłączeniu zapłonu kluczykiem silnik jeszcze pracuje jakieś 2- do 5 sek potem dopiero gaśnie a jeżeli tego nie robi to pali się podczas jazdy kontrolka symbolu silnika ( ta pomarańczowa) zupełnie nie wiem co to za problem  może ktoś wie i jak się do tego zabrać?

C5 2.0 HDI 2001 r   150.000 tyś km

Offline Arkadiusz Bienias

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2009, 00:50:53 »
Najprawdopodobniej zawór paliwa masz do wymiany. Opisywałem już na forum jak można go na jakiś czas zregenerować ale trzeba to powtarzać co jakiś czas.
Pozdrawiam

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 21, 2009, 02:29:04 »
szukałem na forum o tym zaworze i nie mogę znalezc Poproszę o jakiegoś linka najlepiej ze schematem tego zaworu lub miejscem gdzie mogę go znależć w silniku i opisem jego regeneracji.
z góry bardzo dziękuję.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2009, 11:48:18 »
Już to pisałem ale jakimś dziwnym trafem mój post wyparował.
Sprawdź czy zapłon Ci nie wypadł.
Pozdrawiam
Swenson

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2009, 11:58:32 »
zaden zaplon tak jak kolega napisał regulator cisnienia w pompie padł

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 21, 2009, 17:35:07 »
nie ma to jak wyczerpujące odpowiedzi i domysły ...

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2009, 17:49:20 »
zawsze mozna jechac do mechanika podlaczyc pod diagnoskop wydac pieniadze i tego sameho sie dowiedziec...
3 sek w google wpisanie regulatora cisnienia i problem rozwiazany gorzej jesli sie czeka na gotowce tak jest najlepiej.

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 21, 2009, 18:40:46 »
Cytuj

Kaśka Musielak napisał:
zawsze mozna jechac do mechanika podlaczyc pod diagnoskop wydac pieniadze i tego sameho sie dowiedziec...
3 sek w google wpisanie regulatora cisnienia i problem rozwiazany gorzej jesli sie czeka na gotowce tak jest najlepiej.

Ja to bym jeszcze dopisał że najlepiej to palcem pokazać, ale jak nie wiadomo jak wygląda regulator ciśnienia CR to lepiej jechać do warsztatu, bo to mogą same problemy z tego wyjść.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2009, 00:34:53 »
czy to możliwe żeby się sam naprawił ? bo dzisiaj problemu nie ma.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 22, 2009, 10:59:39 »
z tego co słyszałem to pompa posiada też immobiliser - jak mu dałeś w palnik to byc może się troche przegrzał i nie działał prawidłowo, lub zaciera/ zacina Ci się regulator.

Offline Arkadiusz Bienias

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 22, 2009, 17:52:21 »
Ja na przykład z tym nic nie robię, po prostu przed każdym zgaszeniem silnik delikatnie daje gazu i już takiego zjawiska po kilku zgaszeniach nie powinno być. Wiem wiem turbinka tego nie lubi ale jakoś ojciec w xsarze robi tak już dobrych parę latek i nic. A zawór można wyciągnąć i nad palnik i później ostudzić w rozpuszczalniku i znowu nad palnik i tak kilka razy na jakiś czas pomoże.  
Sam się nie naprawi, później zaobserwujesz że na zimnym silniku jest taki muł, jak by w ogóle nie reagował na pedał gazu, i po przejechaniu kawałka będzie wyskakiwał antypollution fault i po zgaszeniu lub dwóch (po delikatnym prze gazowaniu , wkręceniu go do np,1.5 tys i od razu zgaszeniu silnika) kontrolka silnika i antypollution znika.  
Pozdrawiam

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2009, 19:44:22 »
Niestety nic samo się nie naprawia.
Znowu to samo , trzeba będzie regenerować czujnik ciśnienia paliwa na pompie. mam pytanko czy to ten który jest zamontowany od góry z pomarańczową wtyczką .
czy jego demontaż jest skomplikowany?


wiele rzeczy już sam naprawiałem w różnych autkach może i to się uda :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 26, 2009, 22:30:00 »
W systemie Bosch regulator wysokiego cisnienia znajduje się na tyle pompy CR i wchodzi w niego wtyczka.
U mnie co jakiś czas występowało falowanie obrotów na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, ale ostatnio (po zatankowaniu V-powera) obroty falowały mi cały czas, nawet jak silnik był zimny. W sobote wyjąłem ten element, wyczyściłem, przedmuchałem powietrzem, popsikałem WD40 i znowu potraktowałem powietrzem. Po zamontowaniu problem falujących obrotów znikł. Aby się do niego dostać zdemontowałem część dolotu powietrza przed głowicą (z przepustnicą) i wymontowałem jeden przewód od paliwa w kształcie U. Byc może da się zdemontować obudowe filtra paliwa, ale bałem się odkręcać sruby bo były mocno zapieczone a nie wiedziałem czy da się zdjąć obudowe filtra z zaczepów. Całość zajęła mi ok. 3 godzin. Trzeba sobie przygotować jakiś słoik 0,5L aby spuścić paliwo z filtra. Nowy regulator kosztuje ok. 500PLN. Poniżej foto. Trzeba mieć klucze torx. W 2.0HDi ten kolektor może inaczej wyglądać bo to troche inny silnik oraz nie we wszystkich wersjach był fap.
Regulator przykręcony jest dwoma śrubkami. Po wyjęciu śrubek należy czujnik wyciągnąć. Przy montażu uważać aby dokładnie włożyć trzpień czujnika w otwór.

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 27, 2009, 00:41:31 »
dzięki ale chyba nie o ten czujnik mi chodziło u mnie nie występują falowana obrotów tylko jeżeli pali sie kontrolka błędu w silnku to obroty spadają na zimnym silniku < a jeżeli się nie pali to silnik gaśnie po 2-3 sekundach od wyjęcia kluczyka chodzi mi o czujnik ciśnienia paliwa na pompie wysokociśnieniowej który to można zregenerować .

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 27, 2009, 13:27:13 »
Jeszcze jedno pytanko . Mianowicie na pompie wysokiego ciśn.jest regulator (z boku) i czujnik ciśnienia (z góry).

Który należy potraktować palnikiem żeby jeszcze posłużył jakiś czas???
Pytanko dla tych co już tak robili.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 27, 2009, 14:36:18 »
Osobiście nic bym nie doradzał traktować palnikiem:)
Schemat układu zasilania paliwem i troche info masz w wątku tutaj

Offline Michał Falfus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 452
  • Skąd: Lipnik k. Sandomierza
  • Posiadany samochód: C5 V6, Berlingo III, BX, Xantia, C5 2.7 HDI Tourer
  • Miejscowość: Lipnik k. Sandomierza
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 27, 2009, 14:53:50 »
Cytuj

Przemyslaw Kania napisał:
Jeszcze jedno pytanko . Mianowicie na pompie wysokiego ciśn.jest regulator (z boku) i czujnik ciśnienia (z góry).

Który należy potraktować palnikiem żeby jeszcze posłużył jakiś czas???
Pytanko dla tych co już tak robili.


Czujnik ciśnienia jest wkręcony w szynę paliwową.
Pompa nie ma czujnika ciśnienia tylko regulator i on jest właśnie uszkodzony!!!!!
Zacznij od wymiany filtra paliwa.

To co nazywasz czujnikiem ciśnienia paliwa w pompie to dezaktywator trzeciego tłoka.
MECHANIK CYTRYNEK
www.citroen-lipnik.pl 
BX,C5 V6, BerlingoIII, C5 X7 2.7 hdi Individual Tourer

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 27, 2009, 15:28:29 »
Rozumiem że ten u góry to jest zawór wyłączania sekcji tłoczącej a ten z boku to zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia.
I prawdopodobnie to on jest uszkodzony , czy wymontowanie go i wyczyszczenie może pomóc?
I co z zaworem wyłączania seksji tłoczącej o nie ma wpłyu na to że silnik gaśnie po 2-3 sekundach od wyjęcia kluczyka?

I dlaczego niektórzy doradzają potraktowanie go palnikiem w ramach domowej regeneracji??

Offline Arkadiusz Bienias

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 27, 2009, 18:51:03 »
Ach szkoda myślałem że potraktujesz go palnikiem i wybuchnie Ci w rękach. Wiesz sam tego nie sprawdzałem ale znajomy znajomego ma znajomego, którego znajomy tak robił i podobno poprawiało się działanie tego zaworu na jakiś czas.

Mówiłem o tym czujniku który kolega pokazał wyżej na zdjęciach.
A dlatego palnikiem, gdyż ponieważ aczkolwiek ( według  mnie ) syf który jest na siateczce tegoż filtra wypala się.  I paliwo zaczyna normalnie przepływać przez ten zawór.

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 27, 2009, 23:45:42 »
Arku ty chyba do końca normalny to nie jesteś... :)

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 28, 2009, 01:19:56 »
Koledzy, po co takie dywagacje. Nowy zawór kosztuje 500 zł. a wy tu piszecie o jakiś podpaleniach itp. To nie stary diesel tylko poważnie rozwinięta technologia. W sklepie dowiedziałem się że jest możliwoś kupienia regenerowanego przez Bosch-a za 250 zł., ale obecnie go nie ma. Oczywiście aby kupi regenerowany trzeba zwróci swój stary.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Arkadiusz Bienias

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 28, 2009, 18:36:30 »
No dobrze może zrobić jak chce ja robię to wo sposób jaki opisałem wyżej i mi to wystarcza. Niestety nasze palio nie jest najlepszej jakości (jedynie po zatankowaniu na Statoil zawór nawet nie myśli żeby się odezwać) i nie masz gwarancji jak długo Ci będzie działał nowy zawór. Na pewno dłużej niż taki opalany ale koszta inne. A ciekawe na jakiej zasadzie oni to regenerują ?? Podejrzewam że sposób wykonania tylko różni się od mojego ale idea pewnie ta sama.


A tak mam delikatne rozdwojenie jaźni :D

Offline Przemyslaw Kania

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Portadown
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0 hdi 2001r.
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Portadown
Re: [MkI] Po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze pracuje 5 sek
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 28, 2009, 20:04:30 »
Zrobione!

Wymontowałem regulator i rzeczywiście filtr był trochę zabrudzony opiłkami (mam czeską pompę-boscha :(  )
Potraktowałem go WD-40 i sprężonym powietrzem no i wymieniłem filtr paliwa jak narazie po testach jest ok i niech tak pozostanie :)

Zadna podejrzana kontrolka się nie pali.
Jutro pora na pasek wielorowkowy oraz tarcze i klocki - przód.

Dziękuję za porady... wszystkim. Arku tobie też ;)