Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań  (Przeczytany 163692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« dnia: Sierpień 23, 2009, 09:22:15 »
Witam wszystkich
Na początek krótki opis zmian.
Wymieniłem głośniki przednie na Blaupunkta GTc 662 Mk II - koło 100pln kpl.
Z montażem w drzwiach nie było problemu. Gwizdki odpuściłem sobie, bo fabryczne dobrze grają, a montaż nowych był bardzo niewygodny  :-)  

Zamontowałem radyjko Kenwood W4044UGY z usb(zielone przyciski, nieb. wyświetlacz) 345pln
Radyjko gra super polecam
Trzeba kupić ramkę maskującą- na Allegro koszt ok 20pln.
Ja zamówiłem w sklepie w Sopocie przy stacji BP za 16pln i miałem na drugi dzień ( polecam sklepik niedrogo i fachowo)
Skrzyżowałem kabelki żółty z czerwonym- podtrzymanie pamięci radia- naczytałem się naszego forum :-)

Uwaga
Było kilka pytań na forum o szalejący komputer po wymianie radia. Ja po prostu odłączyłem akumulator (-) na czas samej wymiany ( zgodnie z instrukcją montażu radia- wykluczamy możliwość spalenia radyjka) I komputer działa bez zarzutu. Oczywiście na wyświetlaczu nie ma informacji z radyjka- wszystkie inne wskazania śmigają jak należy.

I TERAZ GRA PIĘKNIE !!!

Aha, jeszcze jedno. Mam niefabryczny autoalarm. Przy pierwszej próbie zamknięcia furki trochę zgłupiał i ja też...Trzeba kilka razy piknąć pilotem zamknij/otwórz - wtedy właściwie się zaloguje i jest OK.
 
Mam nadzieję, że mój opis pomoże takim laikom, jak ja- to moja pierwsza wymiana radyjka w życiu.


Mam jednak kilka pytań:
1. Teoretycznie radio powinno grać bez przekręcenia kluczyka
- u mnie jest tak, że gra jakieś 2 minutki i się wyłącza- włącza gdy otwieram drzwi (zapala się oświetlenie w kabinie) ?

2. Co z głośnikami w tylnych drzwiach ?
  Ciągle siedzą fabryczne- jedni piszą o odłączeniu całkiem, inni o 2 drożnych. Oryginał to badziewiaki  średnio/niskotonowe - czy nie będzie lepiej jak dam taki rodzaj głośników - tylko lepsze ?
Myślę troszkę o Peiying PY-AY520C  -135mm,
 głębokość 60 mm- czy się zmieszczą?
Słucham głównie rocka, więc nie potrzebuję wielkiego woooff, woooff, coś w miarę dobrej jakości (te sa chwalone trochę),za niewielkie stosunkowo pieniądze...
  Czy nie mieliście problemów z montażem średnicy 165mm (org. otwór 135mm - widziałem, że jest tam coś w rodzaju przykręconego pierścienia redukującego 165- do 135, ale nie chciałem go na razie odkręcać)

3. Gdzie montujecie zwrotnice  ?
Ktoś pisał, że za radiem, ale do czego to przymocować?
I jeszcze jak ? Przy podłączaniu radia widziałem niedługą wiązkę kabli i zaraz za nią wszystko władowane jest w rodzaj peszla...

4. O wygłuszaniu drzwi też się naczytałem, ale trochę boję się trzaskających (z opisów) klipsów tapicerskich przy zdejmowaniu/zakładaniu tapicerki....
Pytanie dotyczy białej maty w drzwiach- czy wycinać w niej otwór na wysokości montażu głośnika ?
Jedni piszą, że nie, bo będą drzwi rezonować,
inni, którzy odważyli (jeden taki wpis znalazłem)  bardzo sobie chwalą efekt tej operacji - te same głośniki ponoć graja buzo lepiej(basik)...

5. Czy montowaliście jakieś dystanse(podkładki pod głośniki), czy tak, jak były montowane fabryczne- bezpośrednio do drzwi?
 

dzięki za pomoc
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

pafcio

  • Gość
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2009, 16:28:50 »
Mam wyciętą dziurę w tej białej piance za głośnikami już 3 latka i nic się nie dzieje, woda nie wpada do głośników i nie ma wilgoci. Głośniki od razu zagrały lepiej po  wycięciu dziury. Oczywiście dla bezpieczeństwa wyciąłem nie całą piankę tylko jej część ok 10cm.

Offline Zbyszek Mączyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: okolice Torunia
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 LPG + C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: okolice Torunia
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2009, 20:12:06 »
Cytuj


1. Teoretycznie radio powinno grać bez przekręcenia kluczyka
- u mnie jest tak, że gra jakieś 2 minutki i się wyłącza- włącza gdy otwieram drzwi (zapala się oświetlenie w kabinie) ?


Czyli masz źle podłączone radio. Radio MUSI cały czas grać , nawet po wyjęciu kluczyka.

Ja radio (Alpine) (nie licząć kabelków do głosników) mam podłączone dosłownie 2 kabelkami. +12V (zmostkowany z podtrzymaniem) i masa. Do złącza samochodu idą tylko 2 kabelki.

Bez zmostkowania (3 kabelki) miałem tak że po wyjęciu kluczyka po pewnym czasie radio się wyłączało ...

To złe podłączenie bo wykorzystujesz +12V komputera ...

Jeśli chodzi o inne pytania , to też mam wycięty otwór w piance w drzwiach (średnica głośnika) i gra sporo lepiej niż z "pianką"

Tylnich głośników nie ruszałem , ale zastanawiam się czy wogóle ich nie wyłączyć ;)

Zwrotnic nie montowałem , wymieniłem wysokotonowce (na neodymowe) i one mają "kondensatorek" więc mini zwrotnice ;)

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2009, 20:47:04 »
Hmm...
Do tej pory czytałem tylko o skrzyżowaniu żółtego z czerwonym- nawet złączki radia były do tego przygotowane (czerwony i żółty mają w połowie zrobione fabrycznie łączki... i mam obie krzyżówki podłączone do radia...
A jak  się "mostkuje" ? I jaki kolor kabelka z jakim?
Dzięki za pierwsze podpowiedzi...
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2009, 20:49:07 »
Cytuj

Krzysztof Mocarski napisał:
Witam wszystkich
Na początek krótki opis zmian.
Wymieniłem głośniki przednie na Blaupunkta GTc 662 Mk II - koło 100pln kpl.
Z montażem w drzwiach nie było problemu. Gwizdki odpuściłem sobie, bo fabryczne dobrze grają, a montaż nowych był bardzo niewygodny  :-)  

Zamontowałem radyjko Kenwood W4044UGY z usb(zielone przyciski, nieb. wyświetlacz) 345pln
Radyjko gra super polecam
Trzeba kupić ramkę maskującą- na Allegro koszt ok 20pln.
Ja zamówiłem w sklepie w Sopocie przy stacji BP za 16pln i miałem na drugi dzień ( polecam sklepik niedrogo i fachowo)
Skrzyżowałem kabelki żółty z czerwonym- podtrzymanie pamięci radia- naczytałem się naszego forum :-)

Uwaga
Było kilka pytań na forum o szalejący komputer po wymianie radia. Ja po prostu odłączyłem akumulator (-) na czas samej wymiany ( zgodnie z instrukcją montażu radia- wykluczamy możliwość spalenia radyjka) I komputer działa bez zarzutu. Oczywiście na wyświetlaczu nie ma informacji z radyjka- wszystkie inne wskazania śmigają jak należy.

I TERAZ GRA PIĘKNIE !!!

Aha, jeszcze jedno. Mam niefabryczny autoalarm. Przy pierwszej próbie zamknięcia furki trochę zgłupiał i ja też...Trzeba kilka razy piknąć pilotem zamknij/otwórz - wtedy właściwie się zaloguje i jest OK.
 
Mam nadzieję, że mój opis pomoże takim laikom, jak ja- to moja pierwsza wymiana radyjka w życiu.


Mam jednak kilka pytań:
1. Teoretycznie radio powinno grać bez przekręcenia kluczyka
- u mnie jest tak, że gra jakieś 2 minutki i się wyłącza- włącza gdy otwieram drzwi (zapala się oświetlenie w kabinie) ?

2. Co z głośnikami w tylnych drzwiach ?
  Ciągle siedzą fabryczne- jedni piszą o odłączeniu całkiem, inni o 2 drożnych. Oryginał to badziewiaki  średnio/niskotonowe - czy nie będzie lepiej jak dam taki rodzaj głośników - tylko lepsze ?
Myślę troszkę o Peiying PY-AY520C  -135mm,
 głębokość 60 mm- czy się zmieszczą?
Słucham głównie rocka, więc nie potrzebuję wielkiego woooff, woooff, coś w miarę dobrej jakości (te sa chwalone trochę),za niewielkie stosunkowo pieniądze...
  Czy nie mieliście problemów z montażem średnicy 165mm (org. otwór 135mm - widziałem, że jest tam coś w rodzaju przykręconego pierścienia redukującego 165- do 135, ale nie chciałem go na razie odkręcać)

3. Gdzie montujecie zwrotnice  ?
Ktoś pisał, że za radiem, ale do czego to przymocować?
I jeszcze jak ? Przy podłączaniu radia widziałem niedługą wiązkę kabli i zaraz za nią wszystko władowane jest w rodzaj peszla...

4. O wygłuszaniu drzwi też się naczytałem, ale trochę boję się trzaskających (z opisów) klipsów tapicerskich przy zdejmowaniu/zakładaniu tapicerki....
Pytanie dotyczy białej maty w drzwiach- czy wycinać w niej otwór na wysokości montażu głośnika ?
Jedni piszą, że nie, bo będą drzwi rezonować,
inni, którzy odważyli (jeden taki wpis znalazłem)  bardzo sobie chwalą efekt tej operacji - te same głośniki ponoć graja buzo lepiej(basik)...

5. Czy montowaliście jakieś dystanse(podkładki pod głośniki), czy tak, jak były montowane fabryczne- bezpośrednio do drzwi?
 

dzięki za pomoc

Witam Cie ja tez wymieniłem radyjko na Kenwooda tylko bez USB i zastanawiałem się jak go podpiąć aby było ok - bo sie resetował po wyłączeniu zapłonu tak ok 2 min.Więc jeśli mogę Ci pomóc to osobiście zamieniłem kabelki żółty z czerwonym czyli jeśli to kenwood to powinieneś mieć to samo co ja czyli żółty i czerwony z radia są dzielone w "środku" weź je rozepnij i podmień tak aby było podłączenie"żółty(z radia)- czerwony( z instalacji sam), czerwony ( z radia) - żółty( instalacja sam).
Co do głośników ja kupiłem i założyłem Lanzar 165mm (współosiowe) weszły bez problemu w tylne drzwi.

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2009, 20:54:24 »
"Więc jeśli mogę Ci pomóc to osobiście zamieniłem kabelki żółty z czerwonym czyli jeśli to kenwood to powinieneś mieć to samo co ja czyli żółty i czerwony z radia są dzielone w "środku" weź je rozepnij i podmień tak aby było podłączenie"żółty(z radia)- czerwony( z instalacji sam), czerwony ( z radia) - żółty( instalacja sam)."



No, tak właśnie mam podłączone od początku i  występuje opisany wyżej problem...
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2009, 23:14:19 »
Witam. ostatnio również zmieniałem radio ale nie Blaupunkta i miałem podobny problem, bo nie miałem napięcia na podtrzymaniu pamięci, następnie w kostce zamieniłem przewody napięcie stałe i te od komputera (kolorów nie pamiętam) i po wyjęciu kluczyka radio jeszcze grało ok 1 minutę. Więc wyjąłem z kostki przewód który ma sterowanie od komputera a w te miejsce podłączyłem napięcie stałe i wszystko jest ok tylko radio trzeba ręcznie wyłączać.
A powiedzcie mi jak sobie poradziliście ze sterowaniem przy kierownicy bo u mnie nie działa
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Zbyszek Mączyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: okolice Torunia
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 LPG + C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: okolice Torunia
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2009, 23:23:13 »
Cytuj

Krzysztof Mocarski napisał:
Hmm...
Do tej pory czytałem tylko o skrzyżowaniu żółtego z czerwonym- nawet złączki radia były do tego przygotowane (czerwony i żółty mają w połowie zrobione fabrycznie łączki... i mam obie krzyżówki podłączone do radia...
A jak  się "mostkuje" ? I jaki kolor kabelka z jakim?
Dzięki za pierwsze podpowiedzi...


Ja długo się na tym namęczyłem ...

Masz po prostu podłączone +12V pod zasilanie komputera.

Musisz pokombinować. Zobacz na jakie złącze w kostce idzie kabel koloru czerwonego a na jaki koloru żółtego. kabel czerwony połącz z żółtym (lub odwrotnie) tak aby połączyć oby dwa kabla tak aby korzystały tylko z jednego złącza w kostce.
Jedno ze złącza będzie +12V z akumulatora a drugie będzie +12V z BSI.
Musisz podłączyć się po prostu radiem pod +12V z akumulatora i pod masę i to wszystko.

Musi być tak że jak wyjmiesz nawet kluczyk to radio bedzie caly czas grało ...

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2009, 13:19:04 »
A moze to pomoże w prawidłowym podłączeniu radio w XP:


Podłączenie niefabrycznego radia do instalacji multiplex

W przypadkach samochodów z multipleksem należy łączyć radio do osobnego zasilania tak by nie obciążać szyny VAN.

Ponizej przedsatwiam opis kostki z przyporzadkowaniem stykow (wg dokumentacji do
Xsary)
-----------------------
| o1 o3 o5 o7 |
| o2 o4 o6 o8 |
--------------------------
o1 - nie wykorzystywane (wyciszane w chwili rozmowy telefonicznej)
o2 - DATA
o3 - DATAB
o4 - +VAN
o5 - +filtrowany (wyjęcie radioodtwarzacza)
o6 - +ACC (bezpiecznik F24a)
+BAT (bezpiecznik F24b)
o7 - +BAT
08 - Masa

Wykorzystujemy nastepujace styki w kostce: 6,7,8
6 -zasilanie radia ACC
7 - pamiec radia
8 -masa



Jestem słaby w elektronice samochodowej a tym bardziej w XP wiec pod które złącze (w kostce) podpinam zmostkowane
przewody radia.
Dla mnie to czarna magia: +ACC, + BAT tym bardziej że 06 w kostce to +ACC i +BAT a 07 to samo +BAT

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2009, 06:07:05 »
Witam ponownie
postaram się dzisiaj wydrukować Wasze podpowiedzi i pogrzebać w radiu z kabelkami. Do Marcina Stankowskiego: dzięki za schemat, już go widziałem. Ja też nie jestem elektrykiem, czy elektronikiem
- czy zmostkować, to znaczy połączyć ze sobą dwa kable żółty i czerwony , a następnie polączyć (spiąć)z  jednym kablem zasilanie +12 z akumulatora ? wtedy jeden kabelek będzie luźny?
zrobić coś takiego /
 
  Y - ?

co do sterowania w kierownicy, jest taki gość z Częstochowy bodajże, z którym na ten temat mailowalem. Robi przejściówki, ale twierdzi, że do mojego Kenwood w4044 nie da się bezpośrednio podpiąć sterowania
poniżej jego propozycja:
> Witam,
>> radio nie ma możliwości podpięcia zdalnego sterowania po kablu.
>> Montuję diodę nadawczą na 1,5 m kablu.
>> Umieszcza się ją w ok. ham. ręcznego tak, by "widziała" radio.
>> Sterowanie w kierownicy, czy joystick z prawej strony kolumny
>> kierowniczej??
>> Joy ==> zał.
>>
>> Pozdrawiam
>> Piotr Gierlach
>> Izotech
>> (12) 632-12-28
Witam,
adapter 129,00 zł + 9,50 zł kabel z diodą + 10,50 zł wysyłka za pobraniem.
Realizacja ok. 7 dni roboczych.



jeszcze pogrzebię w instrukcji radia, bo wydawało mi się, że kenio ma wyjście pod org. sterowanie. Nie wiem, czy w taki razie nie jest lepiej dokupić po prostu pilota na kierownicę Kenwooda  - ok 100 pln na Allegro
-ja przyzwyczajam się już do wzykłej obsługi radyjka :-)
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

Offline Zbyszek Mączyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: okolice Torunia
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 LPG + C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: okolice Torunia
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2009, 09:30:28 »
Ja u siebie mam połączony kabel czerwony z żótym na okablowaniu wychodzacym z radia i do wtyczki (złącza) Citroena idą tylko już 2 kabelki.

Mam podłączoną tylko masę (pin8) i  jeden kabelek albo do pinu6 albo 7 ...

Nie nie przerabiałem ...

Przełącza się na "złączkach" (okablowaniu) radia.

Musisz tak podłączyć aby PIN04 nie był wogóle wykorzystany ani podłączony.

Dobrze podłaczone radio będzie trzymało ustawienia po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka i nie gubiło ustawień.

Ja się trochę namęczyłem. Kupiłem w ASO przejściówkę zasilającą i ona powodowała u mnie problemu (silnik stracił moc , i inne cyrki ..).
Wywaliłem i podłączyłem tak aby radio wykorzystywało minimalne podłączenie (tylko 2 przewody) i działa znakomicie ..

Ja zrrezygnowałem z sterowania z kierownicy.

Radio mam z MP3 , wybieram losowe wybieranie utworów i zapominam o radiu :)

Mi szkoda było około 200zł na sterowanie w kierownicy :)

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2009, 15:56:11 »
Mam takie pytanko jeszcze
Nie przeszkadza mi, ze radio gra tylko po przekręceniu kluczyka, radio pamięta ustawienia, komputer działa idealnie, więc dla mnie jest OK.
Mam podłączone krzyżowo kabelki czerwone z żółtymi.

Czy takie podłączenie może coś nakaszanić w samochodzie?

I jeszcze jedno mi się nasunęło: w fabrycznym radiu gdy za długo grało bez kluczyka, włączał się komunikat ECONOMY MODE i wyłączał radio- komputer trzymał minimalną moc akumulatora do odpalenia silnika.

Czy Wasze prawidłowe rozwiązanie także daje możliwość nadzoru komputera nad radiem, czy radyjko gra aż do wyczerpania akumulatora ?

 Taki przypadek zdarzył się mojemu bratu w oplu bez kompa i była przykra niespodzianka na wyjeździe. Na szczęście miałem klemy...
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

Offline Zbyszek Mączyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: okolice Torunia
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 LPG + C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: okolice Torunia
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2009, 16:31:07 »
Sprawdź do jakiego Pinu na kostce masz podłączone zasilanie.
Do złącza nr.4 nie może być (+12V BSI) bo możesz mieć problemy ...

U mnie było tak że po kilku dniach silnik stracił na mocy, wyświetlały się bzdury (spalanie i itd) , silnik przyśpieszał skokowo ...

Jeśli nie korzystasz z PINu4 i tak gra Ci radio to zostaw.
Sam tak chciałem aby grało tylko przy włączonym zapłonie (kluczyku).

U mnie miałem do "wyboru" albo grało przy włączonym zapłonie , ale po wyjęciu przestawało grać i traciło ustawienia , albo tak jak z zastosowaną przelotką z ASO grało cały czas.
Nie mam pojęcia czy działa Economy Mode ...

Napewno nie może być podłączony pod Pin4 (BSI). Musi być pod tylko 6,7,8 ...

Jakie piny masz wykorzystane ?

Wątpie aby działało Economy Mode niestety. Econome Mode działa przez komputer więc PIN4 ...

Radio podłącza się tak jak np. alarm , czyli działa cały czas ...
Trzeba pamiętać aby radio wyłączyć aby nie spotkała nas niemiła niespodzianka :)

Ja zawsze wyłączam i wtedy zdejmuje panel i jak na razie problemów nie ma ...

Jak miałem podłączony pod PIn4 to miałem cyrki z samochodem ...

PS. Masz źle podłączone radio. Nie może być tak jak piszesz że jak otwierasz drzwi i włącza się w kabinie radio - włącza Ci się radio ...

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 25, 2009, 20:33:20 »
Nie udało mi się zająć radiem, ale wyciąłem w drzwiach  białą matę na wysokości głośników- o takiej mniej więcej wielkości.....
Ludzie, basiki chodzą aż nie chciałem z pikusia wysiąść !!!
SUPER !!!
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 26, 2009, 10:23:24 »
Cytuj

Krzysztof Mocarski napisał:
Nie udało mi się zająć radiem, ale wyciąłem w drzwiach  białą matę na wysokości głośników- o takiej mniej więcej wielkości.....
Ludzie, basiki chodzą aż nie chciałem z pikusia wysiąść !!!
SUPER !!!

 Słuchaj zapewne zrobiłes ten sam błąd co ja tzn mam podpięte radio tak jak Ty ale dzisiaj nie dawał mi w spokoju temet który wywołałeś więc udałem sie do sam. i wymontoałem radio na 1 rzut oka wszystko ok w/g schematu który wczesniej podałem ale..... ogladam oglądam i "eureka"-jednak źle podłączone radio tzn na ten schemat z xsary trzeba patrzyć nie od strony wyjścia kabli z kostki ale tak jak wchodzą do kostki (chodzi o instalacje radiowa w sam a nie w radiu) bo rzeczywiście przy wczesniejszym podłaczeniu była obciażona szyna +VAN(pin4)

Offline Krzysztof Debowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Skąd: Konin
  • Posiadany samochód: dacia duster
  • Zainteresowania: muzyka rockowa
  • Miejscowość: Konin
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 26, 2009, 19:28:24 »
panowie uczepie sie tego wątku ale mam pytanko...w Koninie w mm bedą w wyprzedaży głośniki clarion 1720r ...16,5 cm 2 drożne z niezlą mocą tylko pasmo 33hz - 33 khzcoś mnie dziwi... słuchał ktos kiedys tego zestawu..chciałem 4 szt w drzwi zapakować

Offline Darek Bratek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 096
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Picasso 1.8i 2000r. + LPG Versus/Tomasetto
  • Miejscowość: Lublin
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 26, 2009, 19:35:01 »
Z tyłu to chyba ich nie zmieścisz, bo zdaje się że tam idą mniejsze.

Offline Krzysztof Debowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Skąd: Konin
  • Posiadany samochód: dacia duster
  • Zainteresowania: muzyka rockowa
  • Miejscowość: Konin
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 26, 2009, 19:39:59 »
teraz mam 13tki, ale sa otwory i miejsce jak w przednich na 16tki... zasadniczo to licze że uda mi się na tył helxy 13 i na przód 16 wyhaczyć...

Offline Krzysztof Mocarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2.0 HDI, 2002r
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 26, 2009, 21:07:43 »
Witam ponownie, w dalszym ciągu nie ruszałem radia....
ale w końcu będę musiał to zrobić i koniec !!! hihihihi...

Co do miejsca na głośniki w tylnych drzwiach. Jak wycinałem matę, przymierzyłem moje blaupunkty 165 mm do tyłu i pasują bez problemu !!! Po prostu jest przygotowane miejsce na oba rozmiary 135 i 165 .
Pozostaje tylko kwestia głębokości montażowej - trzeba sprawdzić, czy da się opuścić szyby po montażu głośników. Niestety nie pamiętam wymiaru- kiedyś gdzieś znalazłem na necie.
:-)  :D  :D Picasso OK !!!!

Offline Rafał Gdula

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: xsara picasso 1.8
  • Miejscowość: tarnów
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 28, 2009, 18:44:46 »
Też dołączyłem do szczęśliwców którzy wymienili radyjo fabryczne na inne. Zakupiłem Pioneer 2100-Ub i jestem mega happy. Przy instalacji zero problemów, radyjko gra cały czas, po wyłączeniu zapłonu też...pomogła lekturka forum. pozdrowienia dla wszystkich

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:19:23 »
W końcu poradziłem sobie z problemem: "radio gra po wyłączeniu zapłonu". Otóż podłączyłem napięcie stałe pod złącze podtrzymujące pamięć a od ZAPALNICZKI przewód plusowy pod zasilanie radia. Teraz gdy wyłączam zapłon radio natychmiast przestaje grać, gdy włączam zapłon radio się samo włącza. Wszystko działa pięknie nie ma żadnych błędów komputer nie wariuje i żadnych zwariowanych kombinacji przy podłączeniu
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Tomek Morawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 hdi 2002
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:19:22 »
u  mnie jest tak. Brak radia fabrycznego i przy podłączaniu nowego było tak że nie bardzo działało ale po zamianie dwóch przewodów które w większości nowych radii są przełączane. Efekt: 1.otwieram drzwi pilotem i radio zaczyna grać wsiadam i jadę radio gra. 2 otwieram pilotem drzwi radio zaczyna grać nie wsiadam do auta rado przestaje grać po około 3 minutach. 3 otwieram auto już otwarte wcześniej pilotem (kluczyk nie jest w stacyjce) radio zaczyna grać i gra około 3 minut. 4 jak wysiadam i zamykam auto to radio znowu gra około 3 minut. Rewelacyjne rozwiązanie radio jest tylko wtedy gdy trzeba. U brata w pikusiu fabryczne radio i juz nie ma tak fajnie...

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:49:52 »
Cytuj

Tomek Morawski napisał:
u  mnie jest tak. Brak radia fabrycznego i przy podłączaniu nowego było tak że nie bardzo działało ale po zamianie dwóch przewodów które w większości nowych radii są przełączane. Efekt: 1.otwieram drzwi pilotem i radio zaczyna grać wsiadam i jadę radio gra. 2 otwieram pilotem drzwi radio zaczyna grać nie wsiadam do auta rado przestaje grać po około 3 minutach. 3 otwieram auto już otwarte wcześniej pilotem (kluczyk nie jest w stacyjce) radio zaczyna grać i gra około 3 minut. 4 jak wysiadam i zamykam auto to radio znowu gra około 3 minut. Rewelacyjne rozwiązanie radio jest tylko wtedy gdy trzeba. U brata w pikusiu fabryczne radio i juz nie ma tak fajnie...


Mnie się też podobało jak się radio samo włączało jak naciskałem pilotem, ale potem stało się to męczące, i jak wyczytałem że takie podłączenie może powodować konflikt w instalacji i komputer wariuje (opisy powyżej) to podłączyłem instalację prawidłowo. No ale decyzja należy do Ciebie.
Ale faktem jest , że to niezły bajer i moich pasażerów wprawiał w osłupienie.  Pozdrawiam
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 970
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2010, 19:19:30 »
Cytuj

Tomek Morawski napisał:
u  mnie jest tak. Brak radia fabrycznego i przy podłączaniu nowego było tak że nie bardzo działało ale po zamianie dwóch przewodów które w większości nowych radii są przełączane. Efekt: 1.otwieram drzwi pilotem i radio zaczyna grać wsiadam i jadę radio gra. 2 otwieram pilotem drzwi radio zaczyna grać nie wsiadam do auta rado przestaje grać po około 3 minutach. 3 otwieram auto już otwarte wcześniej pilotem (kluczyk nie jest w stacyjce) radio zaczyna grać i gra około 3 minut. 4 jak wysiadam i zamykam auto to radio znowu gra około 3 minut. Rewelacyjne rozwiązanie radio jest tylko wtedy gdy trzeba. U brata w pikusiu fabryczne radio i juz nie ma tak fajnie...



Wlasnie tez tak mam podlaczonego mojego Keenwooda.   Tylko u mnie nie jest to 3 minuty, lecz  po 30 sekund.

Pozatym probowalem na wszystkie ssposoby podlanczyc moje radio pod styk od zaplonu i za nic nie moglem wlanczyc radia, takze po zamianie kabli.  Radio dziala tylko gdy kable mam pod mase, VAN, i 12V   inaczej u mnie nie dziala. Dziwne!    



A kto wie dlaczego nie powinno sie obciazac szyny VAN - co w tym zlego?


I do czego sluzy wtyk DATA?   W poim pikusiu ciagle jest tam prad!!!! nawet po wyjeciu kluczyka i odczekaniu paru minut.

Offline Zbyszek Mączyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: okolice Torunia
  • Posiadany samochód: Picasso 1.6 LPG + C5 1.6 HDI
  • Miejscowość: okolice Torunia
Re: Nowe radio i głośniki w Pikusiu opis i kilka pytań
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 21, 2010, 07:27:06 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:

A kto wie dlaczego nie powinno sie obciazac szyny VAN - co w tym zlego?



Dlatego że obciążając magistralę VAN mogą wystąpić/występować błędy komputera lub nieprawidłowe działanie "elektroniki".

Tyle teorii ;-)

Mimo swoich wad rozwiązanie ma tą zaletę że po niedługim czasie odcina zasilanie , chroniąc tym akumulator przed zbyt szybkim rozładowaniem ...

Jak nie zauważysz żadnych problemów z elektroniką lub komputerem to takie podłączenie możesz mieć ..