Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY  (Przeczytany 4620 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« dnia: Wrzesień 17, 2009, 23:54:59 »
Witam,

Moje autko to MKI 2.2HDI, mam problem, po wymianie klocków hamulcowych (w serwisie) po jakimś czasie pojawił mi się alarm SERVICE i komunikat "Brake pads worn".
Sprawdziłem podłączenie i okazało się że urwały sie wiązki przy tarczach po obu stronach - za krótkie przewody i przy maksymalnym skręcie nie dały rady.
Wykonałem połączenie trochę je wydłużając tak żeby przy skętach nie było juz problemów.
Chodziło pięknie, aż tu któregoś dnia znowu to samo.
Sprawdziłem i wiązki o dziwo całe, niestety od lewego koła po wypięciu klocka dalej awaria.
Rozpiąłem wiązkę tę którą wcześniej przedłużyłem i ku mojemu zaskoczeniu jest zwarcie w kierunku chyba BSI, na ile udało mi się prześledzić jej ułożenie.

Moi drodzy i tu pojawia się pytanie jak to coś znaleźć i gdzie to idzie, czy ktoś miał podobny problem lub dysponuje schematem instalacji do C5?

Nie chce z tym jechać do mojego ASO bo straciłem do nich zaufanie, nie tylko po tej wymianie klocków. Ceny jak to w ASO, czas usługi - grubo ponad normę, no i niestety nieżetelność a może nawet niedbalstwo, zwłaszcza jeśli chodzi o użytkowników starszych roczników.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 18, 2009, 13:47:21 »
Czy chodzi ci o te przewody w kółku ?U mnie przy wymianie nie zakładałem ich a stare są po prostu odcięte nawet nie zaizolowane .A jak byłeś w ASO i oni ci to robili masz gwarancje na usługę niech poprawiają !!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

  • Gość
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2009, 13:49:15 »
Przy starych klockach przed wymianą też miałem odcięte przewody do wtyków. Po założeniu nowych po prostu wpięli mi nowe wtyki do gniazda i tyle. Tak jak pisałem problem nie leży w samym podłączeniu klocków i tych przewodów, które zaznaczyłeś na rysunku. Te przewody wciska się w gumową złączkę a z niej idzie wiązka pod nadkolem do komory silnika i jak mi się udało odszukać ta wiązka łączy się z następną i najprawdopodobniej jest poprowadzona do kabiny do BSI. Moje pytanie dotyczy właśnie tej wiązki bo w niej mam zwarcie i chciałbym sie dowiedzieć w którą wtykę to idzie i czy ktoś już miał taki przypadek, czy problem tkwi w wiązce czy może w BSI. Może tak być, że coś padło w BSI i dlatego mam cały czas przejście w tym obwodzie i BSI pokazuje to jako awarie okładzin klocków hamulcowych.

  • Gość
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2009, 13:56:28 »
Jeszcze jedno, czy ktoś wyciągał to BSI, spróbuję wyjąć to dziadostwo i odnajde sam tą wiązkę i sprawdze czy to ona czy wejście w BSI ma zwarcie, ale pytanko czy jak to porozłączam to potem będzie mi chodzić wszystko czy nie będę musiał jechać na LEXIE do ASO?

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2009, 22:03:26 »
Jak odepniesz aku to BSI mozesz wyjac, po wlozeniu nie bedzie problemow chyba ze je rozbierzesz na czynniki pierwsze, zrobisz jakies zwarcie i wysadzisz w kosmos :( ... tylko nie koniecznie cos to da ... samo BSI to tylko centralka (troche kondensatorkow, opornikow, epromow itp elemento lutowanych do dwoch lub trzech osobnych plytek drukowanych, a do kabli idacych w wiazkach z komory silnika do BSI raz ze ciezko sie dobrac dwa ze nie koniecznie jest co mierzyc w tradycyjny sposob ... znaczna czesc sygnalow idzie w sieci cyfrowej a nie analogowej ... trzeba byloby przejrzec schematy elektryczne i spradzic przebieg sygnalow bo oze byc tak ze kable od klockow ida do BSM nad pompa ABS i dopiero stad do BSI ida juz zupelnie inne kable dla okreslonej grupy funkcji ... ale nie mam schematu wiec przypuszczam

  • Gość
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2009, 16:58:16 »
no właśnie ja tez nie mam schematów, ale kabelkologie zrobiłem i na 90% jestem pewny że ta wiązka (dwa przewody - brązowy i zielony) w dodatkowej izolacji idzie pod skrzynką bezpiecznikową w komorze silnika i wchodzi najpierw w peszel a potem w główną wiązkę owiniętą taśmą tkaninową pod kokpit, tylko co potem??? Jeżeli odłącze AKU i wyciągnę BSI to sobie już poszukam a jak coś znajde to dam znać. Info z klocków to tylko styk do masy i najpierw to musi zostać odebrane przez jakiś układ - BSI, a potem dopiero jest wysłane cyfrowo protokołem CAN albo VAN. Dzięki za pomoc. Odezwe się po tym jak się dobiorę do tego BSI.

Offline Bogusław Tęgi

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDI III
  • Miejscowość: szczecin
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2009, 18:00:33 »
z klocków ma wychodzic styk rozwarty a ty masz alarm wiec moze gdzies sie przewody przetarly i stykają ze sobą
poza tym  w takich ukladach jest zasada ze plus idzie na plytke a minus na odbiorniki wiec wystarczy aby jeden przewod sie stykal z masą i juz jest awaria--a moze się mylę ale tak bylo na statkach
opel manta,f126,tawrija,kia,focus,C5 -1,6HDI,C5 2,0  HDI III

  • Gość
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2009, 13:16:43 »
jest dokładnie tak jak napisałeś, klocek daje styk jak się zurzyje, wiązka to dwa przewody w podwójnej izolacji, z czego jeden jest spięty do masy z tarczą hamulcową przy złączce tam gdzie się wpina końcówki z klocka. problem jest taki że ta wiązka po rozpięciu ma przejście pomiędzy przewodami do siebie - przetarcie odpada - podwójna izolacja tak jak w kablach do elktronarzędzi. Muszę znaleźć jej koniec żeby stwierdzić czy to zwarcie jest w wiązce czy na wejściu w BSI no i tu szukam pomocy kogoś kto albo ma schematy albo cos przy tym robił i może służyć pomocą.

  • Gość
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2009, 22:30:28 »
Kontynuacja tematu. Bałem sie trochę rozbrajać to BSI i słusznie się wstrzymałem. Zamówiłem sobie 3 wydania AUTOELEKTRO 45,46,47 gdzie są zamieszczone schematy el. C5 i zwracam honor Markowi - Mistrzowi prostej, w/g schematu wychodzi na to, że jednak ten obwód z klocków jest wpięty do modułu ABS a z tamtąd magistralą do BSI, więc przyczyny zwarcia trzeba szukac nie w BSI ale właśnie w tym module. Na schemacie jest on oznaczony jako 7020 i tyle ,ale jak to-to wygląda i gdzie jest ulokowane? Może ktoś coś podpowie nie chciałbym rozwalać całej elektryki. Jak sami wiecie w komorze silnika jest ciasno i wszystko gdzies tam poupychane, niestety nie posiadam garażu i ze względu na codzienne wykorzystanie pojazdu nie mam za bardzo możliwości żeby je rozgrzebac na całego. Dlatego może znajdzie się jednak ktoś kto cos poradzi. Zapraszam.

  • Gość
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2009, 23:30:01 »
Nie jestem pewien, ale jeżeli masz ESP (exclusive więc chyba masz), to chyba nie masz kalkulatora ABS. Obwód klocków dochodzi więc nie do 7020 ale 7800.
Ale sprawdź, tak mi się tylko wydaje.
Wysłałem coś na priva.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MKI] SERVICE - "Brake pads worn" - zwarcie w wiązce - POMOCY
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2009, 17:24:45 »
Witam!!! I jak udało się dojść do porządku z tymi klocuszkami?Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer