Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: temperatura silnika  (Przeczytany 21509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 12, 2010, 16:01:12 »
Tylko teraz nie wiadomo czy chodziło Karolowi o temp. chłodziwa czy oleju, bo ostatnio spieszylo mi się bardzo i silniczek dostał trochę w kośc i wskazywał temp oleju ok 113 stopni jak nigdy. Chlodziwo pokazywało 88 jak zawsze w trasie. Myślę że temp oleju może rosnąć bardziej , ale układu chłodzenia nie powinno.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 12, 2010, 22:01:50 »
120C to temp oleju oczywiście, wskaźnik jest wyskalowany do 150 a czerwone pole zaczyna się chyba przy 135.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 13, 2010, 07:06:07 »
Tak myslałem że olej :) Skala rzeczywiście wygórowana jest ;)

Offline Paweł Westphal

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Gdynia/Gdańsk
  • Posiadany samochód: XM 2.0i
  • Miejscowość: Gdynia/Gdańsk
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 03, 2010, 23:26:58 »
Witam.
komunikat High Water Temperature oraz Slow Down, nie działa (tak mi sie wydaje) wentylator! bo sie nie schładza i nie buczy,nic,cisza.jak sie dobra do wiatraka? podejrzewam ze po zimie padła masa albo coś podobnego,chciałcial poruszać kabelkami żeby sprawdzić co się dzieje.w korku nie moge za dlugo postać bo grzeje, wciąż muszę być w ruchu.

tak więć wyeksponuję pytanie: jak sie dobrać do wiatraka??chłodnica na metalowe zaczepy-już wyczaiłem ale nie moge jej odsunąć żeby sięgnąć wiatraka, jak to zrobic? muszę rozmontować przedni pas??

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 04, 2010, 10:55:25 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Za to ja już nie jestem spokojny.
Dziwna sprawa, zapala mi się co jakiś czas kontrolka temp. wody i komunikat High Water Temperature Slow Down oraz wentylator na 2 bieg, mimo że wskazówka temp. pokazuje że temp. jest ok.
Dzieje się to niezależnie czy jest ciepło czy zimno na zewnątrz czy korek czy spokojna jazda. Wszystko inne w normie.
Czujnik temp. nawala?


Nie wiem czy już rozwiązałeś ten problem ?
najprawdopodobniej jest to wina wtyczki (brązowej za termostatem), a dokładniej tych przewodów które w nią wchodzą ... u mnie było niby wszystko w porządku a wiatrak też wył, dopiero naprawa tych wtyczek pomogła.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 04, 2010, 11:02:56 »
Cytuj

Paweł Westphal napisał:

tak więc wyeksponuję pytanie: jak sie dobrać do wiatraka??chłodnica na metalowe zaczepy-już wyczaiłem ale nie moge jej odsunąć żeby sięgnąć wiatraka, jak to zrobic? muszę rozmontować przedni pas??


Najlepiej i pewnie najszybciej będzie jak zdemontujesz atrapę, jest kilka tylko śrub do odkręcenia a demontaż/montaż nie przysparza problemu. Najpierw wyciąg światła pozycyjne (te z boku lamp) pod nimi również są śruby mocujące przód. Światła pozycyjne są wciskane na zatrzask.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 04, 2010, 10:17:36 »
Witam. Czy ktos z klubowiczów posiada dane czujnika temperatury plynu (tego zalanczajacego wentylatory 2-piny brazowy) chodi mi o wartosci rezystencji wyprowadzen czujnika (miedzy piami ,piny-masa). Jakie powinien miec wartosci fabryczna (dobór przy zakupie). Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 05, 2010, 17:06:26 »
Wartości nie znam ale oryginał ma numer 1338 55 (Bitron Video 14x125 HT 56,5 2V) więc przy zakupie nie powinno być problemu.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 06, 2010, 09:19:52 »
Witam . Czy ten czujnik o ktorym piszesz jest od silnika 2,1 TD, bo widze ze masz inny silnik . Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 06, 2010, 10:56:57 »
Tak to jest do 2,1 TD wg serwisówki Citroena.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 18, 2012, 20:31:31 »
Wróciłem z trasy i jednak te temperatury mnie niepokoją trochę :) Prędkość autostradowa na tempomacie 120km/h - 110stopni oleju i 92stopnie chłodziwa; 140km/h - ok 120 stopni oleju i też 92 stopnie chłodziwa. Pod górę św. Anny (140km/h) wzrosło do 122 oleju i 98 chłodzenie. Olej zalany świeży ELF 5W40. Czy zmiana oleju na 5W30 - mniej lepki nie powinna pomóc ? Nie wiem co by bylo gdybym szybciej jechał ale czerwona kreska zaczyna się przy 135 stopniach a przy 140km/h niewiele już do niej brakuje.

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 19, 2012, 02:01:31 »
A w jakim stanie chłodnica jest? czyściłeś ją już kiedyś?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 19, 2012, 08:09:21 »
Czyli masz 13 stopni zapasu na oleju i 17 stopni zapasu na chlodziwie..Moim zdaniem jest wszystko w porządku i nie powinieneś na siłę szukać problemu :). Martw się dopiero wtedy, gdy podchodzi pod czerwone pole.

Pozdrawiam
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 19, 2012, 10:05:54 »
Ostatnio testowałem Vmax i cisnąc do oporu...udało się 240 km/h ,temperatura nie osiągneła czerwonej kreski ale było blisko. Chłodnice mam roczną, oraz płukany układ i nowy płyn.Widocznie tak ma być...

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 19, 2012, 12:56:37 »
Nie czysciłem jeszcze chłodnicy, ale mam to w planach włącznie z wymiana nagrzewnicy, ale bardziej zastanawia mnie temp. oleju a nie cieczy bo zwiekszenie prędkości o 20km/h spowodowało zwiększenie temp. oleju o prawie 10stopni a chłodzenie zostało praktycznie na takim samym poziomie. Także jakbym zwiększył prędkość do 180-200km/h i tak chciał jechać dłużej to podejrzewam, że temperatura oleju nie byłaby ciekawa.

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 20, 2012, 00:35:09 »
Moim zdaniem reakcja normalna, olej szybciej reaguje na obciążenie jako, że znajduje się w silniku i jest w stałym kontakcie z tłokami itd... Większy ogień to i większa temperatura, a chłodnicy oleju nie ma (nie licząc wymiennika ciepła przy filtrze oleju ale to nie wiele daje podejrzewam). Temperatura oleju zawsze będzie wyższa od temp. wody. Wątpię aby przyrost temperatury oleju w stosunku do prędkości był liniowy. Nie ma co popadać w paranoję jakieś tęgie głowy to musiały przewidzieć ;)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 20, 2012, 10:53:46 »
Wiem, że przyrost nie jest liniowy i temp. oleju jest wyższa niż cieczy chłodzacej ale myślałem, że przy stałej prędkości obrotowej silnika temperatura oleju będzie trochę niższa. No nic , trzeba obserwować i tyle :)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: temperatura silnika
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 21, 2012, 23:33:33 »
W ZPJ4 temperatura cieczy wręcz delikatnie spadała przy szybszej jeździe. Latem przy temperaturze otoczenia 30C i prędkości 130-160km/h ciecz miała koło 85C. Nawet przy prędkości maksymalnej temperatura cieczy nigdy nie przekroczyła 95C.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 31, 2015, 22:00:24 »
Witam. Po gorącym weekendzie wrócił mi temat wysokiej temperatury. Wymieniałem chłodnice na nową, nagrzewnica nowa, termostat (82*) i pompa wody też nowe. Dodatkowo przeczyszczona była chłodnica klimy żeby "przepuszczała" swobodnie powietrze i cały układ chłodzący był płukany (płyn jest cały czas czysty). Czujniki praktycznie nie przekłamują bo były sprawdzane. Jadąc z prędkością 170km/h auto po kilkunastu kilometrach zagrzało się do ok 107*-chłodzenie, ok 123*-olej. Zwolniłem do 140km/h i spadlo na: ok 100*-chłodzenie, 120*-olej. Olej świeżo zmieniony przed trasą. Sprawdzałem przy wolniejszej jeździe i przy 120-130 km/h było ok 97*-chłodzenie, ok 117*-olej. Co jeszcze mogę sprawdzić/zrobić, żeby jakoś obniżyć temperaturę chłodzenia podczas szybszej jazdy i nie tylko? W górach też czasem przekroczyło 100* na chłodzeniu przy dłuższych podjazdach. Dodam że wentylatory pracują na obydwu prędkościach. Pozdrawiam.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 06, 2015, 21:58:24 »
Dobra, tu można mnie znienawidzić za ignorancję, bo nie prześledziłem całego wątku:)

Co z odpowietrzaniem układu chłodzenia?
- zaworek na chłodnicy
- imbus na termostacie
- zaworek na przewodzie nagrzewnicy (ściana grodziowa)

W moim jak gnałem po niemieckiej autobanie rok temu, podnosiła się temperatura oleju na ponad 100,
ale chłodziwo stało na baczność.

Instrukcje warsztatowe coś mówią o lejku nakładanym na wlew zbiornika wyrównawczego (trzeba nalać litr więcej niż się zmieściło do zbiornika, popuszczać odpowietrzniki, ma wchłonąć całość i będzie ok) Podobno objętość wynosi ponad 12l?!

Jako ciekawostkę/anegdotę zdradzę, że mój znajomy, jeżdząc IVECO DAILY miał zwyczaj marznąć przez dwie zimy z rzedu. Jego problemy skończyły się, gdy pokazałem mu zaworek do odpowietrzania nagrzewnicy...

Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 07, 2015, 22:02:57 »
Odpowietrzałem według tej serwisówki z lejkiem. Co prawda bez lejka ale dolewałem cały czas na bieżąco. Korek na chłodnicy nowy (tak jak i chłodnica), na termostacie "imbus" nowy razem z uszczelką, tak samo od nagrzewnicy. 100* oleju to ja mam przy baardzo wolnej jeździe i jak jest zimno na dworze. W Lato jest 105*-110* oleju (zależnie od temp. zewnętrznej) przy normalnej jeździe do 120km/h. Zastanawia mnie reduktor LPG bo jest dość wysoko (na wysokości zbiornika wyrównawczego) i czy to nie on przypadkiem robi tu problemy. Gaz się nagrzewa bez problemu.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 08, 2015, 11:17:42 »




Instrukcje warsztatowe coś mówią o lejku nakładanym na wlew zbiornika wyrównawczego (trzeba nalać litr więcej niż się zmieściło do zbiornika, popuszczać odpowietrzniki, ma wchłonąć całość i będzie ok) Podobno objętość wynosi ponad 12l?!



Ten lejek ma zawór (a właściwie unoszony na drucie korek) - dzięki temu nie musisz pozbawiać się całej niewykorzystanej zawartości lejka.

Zastanawia mnie reduktor LPG bo jest dość wysoko (na wysokości zbiornika wyrównawczego) i czy to nie on przypadkiem robi tu problemy.


Tutaj właśnie pomocny byłby "lejek serwisowy" - dzięki niemu masz płynu ponad poziom zbiorniczka. ;)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 08, 2015, 22:33:45 »
A w co masz wpięty ten reduktor? Bo u mnie na przykład był wpięty równolegle do nagrzewnicy, przez co znacząco obniżał wydajność ogrzewania zimą. Może i u ciebie ktoś coś z tym sknocił?

Możesz go dla testu w ogóle wywalić i spiąć układ tak jak jest fabrycznie.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 09, 2015, 20:50:58 »
Z tym reduktorem faktycznie może być coś "na rzeczy".
W moim pierwszym samochodzie z LPG gazownik wpiłą się równolegle do nagrzewnicy, przez co znacząco spadła jakość ogrzewania kabiny zimą.

Dwa lata temu z kolei gazownik po montażu instalacji w C5 oznajmił mi, że mam niedogrzany silnik, bo nawet przy brutalnej jeździe temperatura nie podnosi się powyżej 80C.
Zanim skumałem o co chodzi wymieniłem dobry termostat na nowy dobry (cóż wskaźnik na desce jest orientacyjny, więc dałem wiarę specjaliście)
Okazało się przy wizycie po wymianie termostatu, że gazownik badał temperaturę reduktora, który nie był niczym osłonięty i pęd powietrza wydatnie go chłodził.... Powstrzymałem się od bluzgów, bo i tak gość mimo innej gorszej wpadki i taj jest sympatyczny :)

W XM, z kolei reduktor schowany pod lewym nadkolem koło pompy tempomatu lubi się przymrozić przy niższych temperaturach.

Faktem jest że budowa termostatu w tym silniku jest specyficzna i być może jakoś dziwnie wpięty reduktor może zakłóca cyrkulację płynu?
Drugie co mi przychodzi do głowy - czy Twój XM przypadkiem nie cechuje się wyjątkowo niskim spalaniem gazu?
Jeśli mieszanka będzie zbyt uboga, licz się z faktem, że zużycie gazu będzie niemal porównywalne z benzyną,  ale temperatura spalania będzie wyższa. W efekcie erozja gniazd zaworowych, szybsze zużycie uszczelniaczy zaworowych, przedmuchy do miski i zapieczenie pierścieni.
Zrób eksperyment - przejedź się na benzynce i porównaj (dłuższą chwilkę, daj czas komputerkowi na adaptację)
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 10, 2015, 15:27:51 »
Reduktor jest chyba równolegle wpięty, ale szczerze to nie pamiętam. Dawno tam nie zaglądałem bo nie było potrzeby :) Będę chciał reduktor pominąć jakąś złączką i się wyjaśni, tylko teraz nie mam kiedy grzebać przy aucie bo codziennie jeździ. Dopiero w październiku.
Co do spalania gazu to mam właśnie trochę za duże w porównaniu do PB (czasem ponad 30% - niedawno testowałem spalanie PB) mimo że instalacja jest prawidłowo wystrojona. Co do ubogiej mieszanki raczej nie ma opcji bo już dawno by kuce pouciekały, a tu po przejechaniu ponad 100tyś. km na LPG według hamowni ubyło 0,5KM i dalej trzyma ponad serie także silnikowi raczej nic złego się nie działo przez ten czas.