Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: nie cyka konżektor  (Przeczytany 2481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
nie cyka konżektor
« dnia: Październik 20, 2009, 19:26:26 »
Witam . Czy konżektor ma coś wspólnego z twardością zawieszenia nie słyszę żeby cykał ,sfey dobre i wszystko sprawdzone prócz konżektora . Nie mam HA .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2009, 20:01:20 »
Jeśli jest twardy a nie masz HA to trzy możliwości: sfery (niekoniecznie puste, mogłeś źle dobrać ciśnienie/pojemność/dławik), zatarte siłowniki lub źle ustawiony prześwit (podnosi się jak dasz na górny serwis?).

Co do cykania, to gry pompa ma zbyt niski wydatek konżektor nie zakończy cyklu pracy (cyknięcie) tylko będzie cały czas "otwarty" - pompa cały czas tłoczy LHM do układu uzupełniając ciśnienie.

Weź jakiś długi kij (noga od krzesła) i przytnij do konżektora i ucha i nasłuchuj. Przy dobrym stanie hydro może nie cykać nawet przez kilka minut.

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2009, 21:09:06 »
Auto podnosi się mormalnie ,chociaż dość długo 40 sek z gleby na szose . W płynie lhm  miałem opiki ale pompa nie była zatarta czyżby z konżektora ? Dodam że wcześniej jak miałem dziurawą kule to cykał co 3 sek a teraz takie bardzo delikatne cyknięcie takie niesłyszalne .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2009, 21:11:29 »
Albo masz potężne wycieki wewnętrzne, posprawdzaj powroty, bo 40sek to jakieś cztery razy za długo...

Opiłki nie mogą być z konżektora - tam nie ma tłoczków. Jedynie pompa albo dystrybutor hamulcowy.

Jesteś pewien, że sfera akumulacyjna jest sprawna?

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2009, 21:26:21 »
tak sprawna bo po zgaszeniu podnosi się . Myśle właśnie że sfery zle mi dobrali przód 70 bar ,tył 40 ale nie znam śr dławika jutro jak się uda sprawdzę . Pompe nawet wymieniłem i rozebrałem starą i nie była zatarta w środku czysto a w lhm opiłki . Zawor hamulcowy chyba dobry nie siada przy hamowaniu ,syczenia też nie słychać .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2009, 21:32:15 »
Po czym poznam że siłowniki zatarte ? Mocno muszę cisnąć na przód żeby się zawiecha ugieła (jak w spręzynowym ) tył trochę miększy
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2009, 23:01:05 »
Ale 70 bar są różne, FA, FD i FK. Powinieneś mieć FK.

Przód i tył jest twardy?

Nie ma jednoznacznego testu na zatarte siłowniki.

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2009, 11:03:52 »
70 to za dużo na przód. powinno być około55.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2009, 15:11:44 »
Jest w porządku. 2.1TD po 94' mają z przodu 70 bar.

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2009, 20:05:30 »
Sprawdziłem sfery jednak dobrze dobrane ,mają ten większy dławik .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2009, 10:24:34 »
Nie ma znaczenia który rok wypustu. sfery centralne maja po 70 i 50 na tył od hydractiwe. Przód siłownik ma mieć 50 i tył 30 według tabeli. Dławik przód 0,6 tył 0,5  i po 400 ccm objętość kul. To że trzeba mocno naginać aby się przód ugiął właśnie zależy od ciśnienia w przednich kulach. Im wyższe tym się ciężej ugina.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2009, 14:24:39 »
Grzegorz: nie wprowadzaj go w błąd.

http://odsiebie.com/pobierz/772456---be67.html

O, tutaj: http://img32.imageshack.us/img32/8599/21tdxmsm.png

A z ciśnieniem w sferach jest wręcz odwrotnie, im niższe ciśnienie tym auto twardsze. Myślisz, że dlaczego samochód z niedobitymi kulami jest twardszy?

Co do pytania to chyba będziesz musiał wybrać się do mechanika, bo skoro sfery są w porządku to pozostają zatarte siłowniki...

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: nie cyka konżektor
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2009, 22:37:29 »
Fakt mój błąd. Kolega pisał, czego wcześniej nie zauważyłem, że nie ma hydractive. W tym przypadku kule dobrali prawidłowo. Dławik przód 1,4 dla turbo i 1,1 tył. Co do rocznika podtrzymuję, że rocznik nie ma znaczenia. Znaczenie ma czy jest czy też nie hydractive.
Co do twardości, to "twardy" jest pojęciem względnym. Kolega pisał, że zawieszenie się ugina jednak ciężko. To właśnie miałem na myśli biorąc pod uwagę, że przy normalnym naciskaniu nie poddaje się tak łatwo i być może że to właśnie twarde ( o większym ciśnieniu ) kule za to opowiadaja. Daniel: twierdzenie twoje jest prawidłowe, jeździłem na kulach o wyższym ciśnieniu fakt buja i buja.