Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów  (Przeczytany 12109 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 07, 2009, 19:29:23 »
a co z tym olejem: http://moto.allegro.pl/item804894850_olej_przekladniowy_peugeot_citroen_2l.html
Taki olej sprzedaja w ASO citroen jako olej ktory oni osobiscie stosuja do skrzyn, bo niby taki zaleca producent. Czy one jest gorszy od tego MOTULA? Ktory wybrac?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 07, 2009, 19:51:12 »
Z tego co widzę na obrazku jest to olej klasy 75W-80. Jeżeli cena z allegro nie odbiega zbytnio od ceny w ASO, to nie powinno być problemu. Ja osobiście nie mam niestety zaufania do zakupu takich produktów przez serwisy aukcyjne. W sklepie lub ASO jest większa pewność, że kupi się to co powinno być zgodnie z opisem na opakowaniu.
Pozdrawiam.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 07, 2009, 21:45:35 »
Cytuj

Karol Tomczak napisał:
a co z tym olejem: http://moto.allegro.pl/item804894850_olej_przekladniowy_peugeot_citroen_2l.html
Taki olej sprzedaja w ASO citroen jako olej ktory oni osobiscie stosuja do skrzyn, bo niby taki zaleca producent. Czy one jest gorszy od tego MOTULA? Ktory wybrac?


To olej klasy Total BV 75W-80 czyli mineral. ASO go leje bo skrzynie na nim ciszej pracuja niz na Totalu.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 08, 2009, 14:38:23 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
Cytuj

Marek Zgodzaj napisał:

Zobacz TU to zrozumiesz ze kola zebate walka sprzeglowego sa wolnobiezne ...


Błagam Cię nie wypisuj bzdur. Wałek sprzęgłowy skrzyni biegów obraca się z taką samą prędkością jak wał korbowy silnika, więc jakim cudem koła zębate wałka sprzęgłowego są wolnobieżne?
Dla zobrazowania budowy dwuwałkowej skrzyni biegów zamieściłem zdjęcie.


A jak stal bys na swiatlach na luzie na wolnych obrotach skoro sadzisz ze kola wszystkie sie obracaja?Sprzeglo jest wtej sytuacji zasprzeglone,a kola nieprzesuwne.Walek sprzeglowy zawsze sie obraca jesli jest zasprzeglony niezaleznie czy samchod stoi czy jedzie.Na luzie gdy samochod stoi obraca sie wylacznie walek sprzeglowy a reszta skrzynia czyli walek glowny i mechanizm roznicowy stoi w miejscu,inaczej mialbys ciagly naped.

Sorry,ale jesli nie mam racji to przepraszam wszystkich forumowiczow za wypisywanie bzdur.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 08, 2009, 17:10:19 »
Jak auto stoi i jest wrzucony luz i sprzeglo zasprzeglone przy pracujacym silniku to obraca sie walek sprzeglowy na ktorym na stale osadzone sa kola zebate (np dla skrzyni ML5 beda to kola biegow 1, 2, 3, 4 i R). Kola te napedzaja luzno osadzone na walku zdawczym kola zebate (dla ML5 dotyczy to kol biegow 1, 2, 3 i 4 na walku zdawczym) oraz kolo zebate na malym trzecim walku gdzie osadzony jest przekladnia biegu wstecznego.
Dla skrzyni BE jest nieco inaczej bo walek sprzeglowy ma na stale kola dla 1, 2 i R a luzne dla 3, 4, 5 (walek zdawczy ma stale kola dla 3, 4 i 5).
Dla skrzyni ML6, ktora ma wszystkie kola zebate wszystkich biegow osadzone w glownej komorze skrzyni, walek sprzeglowy ma na stale kola biegow 1, 2, 3, 4 i R a luzne dla 5 i 6.
PS. W opisie celowo pominalem to co sie obraca a co nie jesli chodzi o elementy synchronizatorow. Opis dotyczy skrzyn manualnych BE4/5, ML5C i ML6C stosowanych w C5 Mk1/2.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 08, 2009, 18:16:04 »
Dzieki Piotrze,a jednak sa kola luzne i jak widac wzaleznosci od budowy skrzyni, jak na jednym i drugim walku,na wzmiane.

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 10, 2009, 12:54:25 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Michał Wiśniewski napisał:
Z uwagi, że ogólnie przekonałem się do Motula nie będę szukał innej firmy.
Jest jednak kilka opcji, z których przeglądarko-"dobierlka" motula poleca MOTUL Motylgear  75W80 (półsynetyk).
Ponadto MOTUL GEAR 300 75W-90 (syntetyczny), czy MOTUL GEARBOX SAE 80W90 (Mineralny).

Piotrze tak jak piszesz wszystko 90-100 PLN, tylko za który jest sens zapłacić?

Michał


Nie wiem z jakiej przeglądarko-"dobierlki" korzystales ale chyba z jakiejs lipnej. Tylko MOTUL Motylgear 75W-80 Technosythese kupujesz i zalewasz do skrzyni.


Piotrze,
jeszcze raz dziękuję za pomoc Motylgear 75w80 zalany w serwisie na Zagójskiej w W-wie.
Zrobili to tylko i wyłącznie na moją odpowiedzialność, bo ich zdaniem do tych skrzyń można wlewać tylko i wyłącznie dedykowany olej Total'a.

Michał

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] zasadność wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 10, 2009, 14:51:37 »
Ich zdanie srednio mnie interesuje, nie mam o FAS najlepszego zdania.
Gdyby mozna bylo lac tylko Total to w ASO na polce nie stal by olej Esso w butelce Citroena...
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR