Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Rozmiar klucza  (Przeczytany 2661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
[Mk1] Rozmiar klucza
« dnia: Maj 15, 2011, 10:43:09 »
Witam !
Zabrałem się za wymianę tarcz i klocków ale już przy dobieraniu narzędzi trafiłem na nieznany rozmiar torksa przy zacisku. Największy jaki posiadam to torx 50 ale i on jest za mały. Czy możecie mi napisać jaki rozmiar tam przychodzi ??
Na rysunku 71
Pozdrawiam
Adam

Offline Leszek Kuta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Skąd: Tarnowskie Góry/tel 513856350
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 2008/1,6 THP; C3/1.4/2002/automat
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry/tel 514115652
Re: [MKI] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2011, 13:08:03 »
Rozmiaru nie znam, ale u siebie zdejmowałem cały zacisk i torx nie był potrzebny. Tak do końca to nie wiem, ale wydaje mi się, że do tego co planujesz zrobić, nie trzeba rozbierać zacisku!? Powodzenia!
Pozdrawiam - Lech

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MKI] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2011, 15:04:36 »
Niestety bez demontażu jarzma wymiana tarczy nie jest możliwa.
A torx to chyba 54 (nie pamiętam teraz dokładnie, sprawdzę wieczorem)
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2011, 16:52:46 »
Tak jak kolega pisze samo otworzenie zacisku nie umozliwi sciagnieca tarczy.
Czekam na info o rozmiarze. Nawiasem mowiac jak wymieniales tarcze to byly jakies problemy ? Dziekuje i pozdrawiam
Pozdrawiam
Adam

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2011, 21:46:31 »
Jedynym problemem to właśnie torksy ,czasem są za słabe
ale koniecznością jest zdjąć jarzmo .U mnie problemem były te małe śrubki od tarczy ale poszło jakoś . Przypominam o profilaktycznym nasmarowaniu prowadnic i dźwigni ham ręcznego!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2011, 07:38:50 »
Wymiana tarcz - zarówno z przodu jak i z tyłu nie jest wielką filozofią. Sam jestem świeżo po wymianie przodu i tyłu. Z tyłem był problem bo urwało i śruby mocujące zacisk :) Na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2011, 08:35:11 »
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
Przypominam o profilaktycznym nasmarowaniu prowadnic i dźwigni ham ręcznego!


Jaki typ smaru "zastosowany" został?

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2011, 11:30:24 »
Kolego podziel się informacja jako ma być ten torx bo nie wiem jaki kupić!
Pozdrawiam
Adam

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2011, 15:18:09 »
Do prowadnic jet specjalny w tubie [BIAŁY]ale nie wiem jak się nazywał ,linki potraktowałem  WD40 !
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2011, 22:42:55 »
Rozmiar klucza do jarzma to T55.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2011, 23:25:01 »
DO smarowania prowadnic używajcie miedzi w spreyu albo smaru miedziowanego. Smar sie wytapia miedź zostaje i nic się tam nie zapieka. Po roku nie ma problemu z rozkrecaniem
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Krzysztof Połuch

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Selby, UK
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 HDI 02r,Accord 2.2I-CTDI Kombi 08r,Mondeo 1.8Pb Kombi 93r,Transit 2.4 TDi 03r. Camper
  • Zainteresowania: Jak sie posiada C5 to zainteresowania musza wiazac sie z jego naprawianiem ;-)
  • Miejscowość: Selby, UK
Re: [Mk1] Rozmiar klucza
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 15, 2011, 01:53:18 »
Cytuj

Bartłomiej Trocha napisał:
DO smarowania prowadnic używajcie miedzi w spreyu albo smaru miedziowanego. Smar sie wytapia miedź zostaje i nic się tam nie zapieka. Po roku nie ma problemu z rozkrecaniem


I to jest dobra porada, dzieki.
Ja na tylnej osi ukrecilem sruby od oslony. Od czasu gdy zaopatrzylem sie w smar miedziowany, wszystko nim zabezpieczam, od nakretek do kola po kazda inna srube/nakretke ktora odkrecam.

Pozdrawiam
Dziekuje mojej Cytrynce, za wspaniale 4 lata, ale zbliza sie czas emerytury. Wszystkie male usterki, sklaniaja mnie aby juz autku odpuscic. Czy ktos potrzebuje czesci, lub chce "anglika" w calosci ? DO Polski dojedzie spokojnie ;-)