Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.  (Przeczytany 8738 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 13, 2011, 22:43:00 »
Cytuj

krzysztof kubicki napisał:
a czy do mojego mkII będzie pasował z mkI?


Są zupełnie inne i pasować nie będzie.

Cytuj
i czy razem z wymianą muszę coś kalibrować , czy mogę to zrobić póżniej?


Trzeba skalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy. Możesz to zrobić kiedykolwiek ale będziesz się musiał liczyć z niedziałaniem ESP i reflektorów kierunkowych, problemami ze wspomaganiem kierownicy, i ogólnym piszczeniem i wyskakiwaniem różnych komunikatów na ekranie póki tego nie skalibrujesz.

Cytuj
jakiś czas temu podczas diagnostyki pokazało mi jeszcze takie błędy  zawieszenia:
U1118 Bsi interface no signal
oraz steering wheel angle value incorrect czy one też są spowodowane przełącznikiem zespolonym?


Tymi defektami się nie przejmuj.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 13, 2011, 23:14:27 »
jeszcze raz bo może niedokładnie napisałem czy do auta z 2005 roku (po lifcie) będzie pasował z 2002/3 roku , i czemu się nie przejmować tymi błędami czy one są związane z przełącznikiem zespolonym?
ps jeszcze jedno może głupie pytanie w moim przełączniku kierunkowskazów na końcu nie ma napisu AUTO (światła na automatyczne zmieniam w menu radia) to co powinno zmieniać tem grzybek na końcu manetki. może dlatego niepasuje do 2005roku z 2002/3?

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 14, 2011, 01:50:58 »
Nie pasuje dlatego, że C5 i C5 II to dwa zupełnie różne samochody. Maja inną architekturę elektryczną toteż i moduły muszą być w nich zupełnie inne. Nowa C5 bazuje na sieci CAN, stara na VAN. Żaden moduł VANowski nie wystartuje na CANie i na odwrót. Nie zrozumieją się po prostu.

Defektami się nie przejmuj bo nie mają żadnego wpływu na pracę pojazdu (nie są to prawdziwe defekty).

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 16, 2011, 17:56:18 »
Więc rozumiem, że nie pojawił się jakiś nowy patent na naprawę przełącznika?

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 16, 2011, 23:06:12 »
Problem z niedziałającymi kierunkowskazami miał naturę elektryczna (zanieczyszczone styki) natomiast brak powrotu manetki przy skręcie kierownicy świadczy o uszkodzeniu mechanicznym. Możesz rozebrać ten przełącznik w wolnej chwili i sprawdzić czy się tam np. nie wypięła sprężynka dźwigni powrotu, obawiam się jednak, że coś tam pękło i nie da rady tego naprawić.

Offline Krzysztof Połuch

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Selby, UK
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.0 HDI 02r,Accord 2.2I-CTDI Kombi 08r,Mondeo 1.8Pb Kombi 93r,Transit 2.4 TDi 03r. Camper
  • Zainteresowania: Jak sie posiada C5 to zainteresowania musza wiazac sie z jego naprawianiem ;-)
  • Miejscowość: Selby, UK
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 15, 2011, 02:33:32 »
Witam

Tak w celu potwierdzenia, na przelaczniku swiatel i kierunkowskazu, ten przycisk (gdzie w manualu wyciaga sie pierwszy) i na zdjeciu jest opiasy "auto", czy nim wlacza sie funkcje automatycznych swiatel ? bo u mnie to nic nie robi. Domyslalam sie, ze ta funkcja jest dostepna w zaleznosci od wyposazenia, ale chcialbym to potwierdzic.

Oczywiscie po prawej stronie przycisk o ktorym pisze, wlacza termometr temp. zewnetrznej.

Pozdrawiam
Dziekuje mojej Cytrynce, za wspaniale 4 lata, ale zbliza sie czas emerytury. Wszystkie male usterki, sklaniaja mnie aby juz autku odpuscic. Czy ktos potrzebuje czesci, lub chce "anglika" w calosci ? DO Polski dojedzie spokojnie ;-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 15, 2011, 07:21:08 »
Cytuj

Krzysztof Poluch napisał:
Witam

Tak w celu potwierdzenia, na przelaczniku swiatel i kierunkowskazu, ten przycisk (gdzie w manualu wyciaga sie pierwszy) i na zdjeciu jest opiasy "auto", czy nim wlacza sie funkcje automatycznych swiatel ? bo u mnie to nic nie robi. Domyslalam sie, ze ta funkcja jest dostepna w zaleznosci od wyposazenia, ale chcialbym to potwierdzic.

Oczywiscie po prawej stronie przycisk o ktorym pisze, wlacza termometr temp. zewnetrznej.

Pozdrawiam


Jest tak jak piszesz, ten przycisk na lewej manetce jest od świateł auto. Nie będzie działał jeśli masz uruchomione światła szwedzkie ( włączają się automatycznie przy odpaleniu silnika ).

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem przełącznikiem do kierunkowskazów.
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 15, 2011, 08:12:07 »
U mnie ten przycisk włącza/wyłacza czujnik światła. Działa tylko w pozycji "akcesoria" tzn gdy kluczyk jest przekręcony nie do końca.
U mnie sprawa się komplikuje o tyle, że szwedzkie światła mam właczone niezależnie od tego kompem serwisowym. Więc czujnik ten steruje tylko podświetleniem kokpitu, i trybu nawigacji dzień/noc.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm