Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Konżektor-co ile powinien cyknąć?  (Przeczytany 10832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Aleksandrowicz

Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« dnia: Listopad 03, 2009, 13:58:18 »
Witam.Spotykam się z różnymi danymi odnośnie przerw między cyknięciami konżektora.Może ktoś ma jakieś konkretne dane bo rozrzut od 5 do 50 sekund to trochę dużo.Mój cyka co ok 6-7 sekund(chyba za często),a po uruchomieniu silnika gwałtownie opada jakieś 5 cm,i idzie w górę.Jest jakiś zawór który utrzymuje budę po wyłączeniu silnika?
Jeden z dwóch w mieście...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2009, 14:25:50 »
w twoim roczniku akceptowalny wynik to 1,5-2 minuty. Dobry to 4 minuty albo żadziej.
Cykanie co 6s w tym roczniku to albo totalnie pusta gruch konzektora albo lejące na potęge zawory HA i zawór hamulcowy.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2009, 18:03:45 »
Cytuj

lukasz godula napisał:
w twoim roczniku akceptowalny wynik to 1,5-2 minuty. Dobry to 4 minuty albo żadziej.
Cykanie co 6s w tym roczniku to albo totalnie pusta gruch konzektora albo lejące na potęge zawory HA i zawór hamulcowy.


Nie przesadzasz troche? :) nie zabieram głosu jako znawca, ale czytałem dużo zanim kupiłem swojego, rozmawiałem z wieloma osobami i wszyscy można powiedzieć zgodnie mi odpowiadali, że wynik co 20 sek jest ok, a gdzie tu do 4 minut? Chyba, że w tych nowych modelach były jakieś ulepszenia, bo jeśli zależy to czysto od stanu technicznego to trochę chyba mimo wszystko za duża rozbieżność. U mnie cyka co 17-18 sek i wydaje mi się, że jest ok :)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Maciej Aleksandrowicz

Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2009, 19:05:49 »
Jakie jescze objawy powinny się pokazać?Jeśli pusta gruszka to tylko konżektora?
Jeden z dwóch w mieście...

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2009, 23:22:44 »
Jeśli konżektorowa pusta to po zgaszeniu silnika po ok godzinie brak hamulców (nożny ),ale też po zgaszeniu silnika przesuń na górny serwis powinien się podnieść jeśli dobra grucha konżektorowa
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2009, 10:12:43 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:

Nie przesadzasz troche? :) nie zabieram głosu jako znawca, ale czytałem dużo zanim kupiłem swojego, rozmawiałem z wieloma osobami i wszyscy można powiedzieć zgodnie mi odpowiadali, że wynik co 20 sek jest ok, a gdzie tu do 4 minut? Chyba, że w tych nowych modelach były jakieś ulepszenia, bo jeśli zależy to czysto od stanu technicznego to trochę chyba mimo wszystko za duża rozbieżność. U mnie cyka co 17-18 sek i wydaje mi się, że jest ok :)

Nie przesadzam. 20s moze być dobre w benku czy xm-enie z rozdzielaczem wydatku i diravi. W mkII z pompa dwusekcyjna wynik poniżej 1-1,5 minut świadczy już o sporych przeciekach. Przy tej częstotliwości ładowania pompa dośc szybko sie przegrzewa i zużywa.
wracając do tematu to na częstotliwość cykniec konżektora wpływ mają: ustawienie cisnieniń granicznych na konżektoże(to sie raczej nie rozregulowuje samo i nie słyszałem żeby ktos z tym walczył), pojemnośc akumulatora cisńienia czyli ciśnienie w gruszce oraz przecieki wewnetrzne układu, które to cisnienie połykaja na bierząco z gruszki akumulacyjnej. NAjwiekszymi pożeraczami sicienia i także najczestszymi sa wymienione wczesniej zawory hydractive oraz zawór hamulcowy.
Mowa oczywiście o układzie z pompą 2 sekcyjna w xm-ie z hydractive bo w układzie z rozdzielaczem wydatku i diravi sprawa wygłada cokolwiek inaczej.

Offline Maciej Aleksandrowicz

Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2009, 13:35:50 »
A więc długimi krokami zbliża się wizyta u mechanika.Znacie może kogoś godnego uwagi w okolicach Tomaszowa?
Jeden z dwóch w mieście...

Offline Maciej Aleksandrowicz

Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2009, 10:11:23 »
Sprawdziłem na serwisie.Po wyłączeniu silnika i ustawieniu na sewis buda ani drgnie a hamulce też uciekają.Więc zawór hamulcowy i grucha konżektora?
Jeden z dwóch w mieście...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2009, 07:41:02 »
Nie koniecznie- zacznij od gruchy konżektora bo to najtańsze i najprostrze, a pusta  tez moze dawać podobne efekty.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 06, 2009, 10:21:00 »
Podepnę się.
Konżektor terkocze co 3-5 sec, tyłek opada po przytrzymaniu dłużej hamulca (nie zawsze), test na serwis po wyłączeniu silnika zdaje bez problemu, zawór hamulcowy nie syczy...znaczy się gdzie indziej leje? Jade we wtorek do mechanika ale chciałbym coś niecoś wiedzieć wcześniej :)

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2009, 12:43:04 »
To opadanie przy wdepnieciu na hamulec to moze byc objaw padu zaworu hamulcowego ale tez zapowietrzenia tylnych hamulców. IMHO jak na sam zawór hamulcowy to za duże straty cisnienia. Winnego szukałbym raczej po stronie lejących zaworków hydractive ale zawór hamulcowy moze sie do tego przyczyniać. W tym roczniku jak już pisałem wczesniej dobry wynik to sporo powyzej minuty. Najprościej sprawdzic powroty i bedzie wszystko jasne. Inna sprawa że mało kto w wawie orientuje sie w diagnozowaniu HA, ze o naprawie nie wspomnę.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2009, 13:11:40 »
Narazie moge tylko podeprzeć się tym co mówił sprzedający mi XMa zresztą mechanik od cytrynek.
Zawór ham. jest podobno nowy, zaworki HA też wymienione oczywiście to nie musi być prawda ;)
Komfort jest dobry tak mi sie wydaje przynajmniej.
Sprawdze te powroty jeszcze i zdam relacje.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2009, 17:05:00 »
To normalne, że przy dłuższym wciśnięciu hamulca tył opadnie.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2009, 18:21:27 »
Czyli czas postoju na światłach wystarczy? tzn. 30-60 sec.
Czy ewentualnie lejące zawory HA maja wpływ na komfort?

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 09, 2009, 08:25:23 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Czyli czas postoju na światłach wystarczy? tzn. 30-60 sec.
Czy ewentualnie lejące zawory HA maja wpływ na komfort?

Opadanie po hamowaniu przy dojeździe do świateł to norma i wynika z konstrukcji zawiasu. Trzeba się nauczyc odpuszczać hample tak aby tylny zawias mógł sie wypoziomować.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 09, 2009, 16:28:58 »
Na światłach należy trzymać bardzo delikatnie wciśnięty pedał hamulca, wtedy tył nie opada (nie powinien), bo otwarta jest tylko sekcja przód.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2009, 14:26:04 »
Grucha akumulacyjna wymieniona, ma 50 atm zakładana była nowa zamiennik i wtedy cykał podobno co 50s.
Na dzień dzisiejszy wygląda na to że straciła przez 2 tyg. 12 atm, być może była trefna.
Wczoraj podpinana była 62 atm-cyka co 12s więc szału nie ma.
Zawór ham. oraz zawory HA odpadają tak twierdził mechanik.
Mówił coś o "regulatorze" że to może być ewentualnie on.
Licze na jakieś podpowiedzi bo błądze w ciemnościach :)

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 20, 2009, 17:41:08 »
Witam. W moim XMie cykanie odbywa się co ok 6sek gruchy nowe. Zalana mam płukankę Totala HF. Sprawdziłem przecieki przy zbiorniku schemat tutaj i leci z 4 mocno (0,5l w ok 35sek) z 5 leci ciurkiem delikatnie, po wciśnięciu pedału hamulca jest duże spluniecie i dalej się sączy. Dirassa miałem uszczelnianego. Hamulec odpuszcza od razu i delikatnie syczy przy odpuszczaniu. Mocne wciśnięcie hamulca powoduje że pedał delikatnie odpycha nogę. Ostatnio po zalaniu HF tył auta leci na glebę, ale niezawsze , jak zostanie w górze to wtedy po odpaleniu leci na glebe tył i się podnosi.
Czy móglby ktoś podpowiedzieć od czego mogę zacząć naprawiać żeby nie wydawać niepotrzebnie kasy ?
Pozdrawiam

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 20, 2009, 21:28:48 »
U mnie jak kupiłem to cykał co 15s, po 4 latach i przejechanych 120kkm nadal cykał w granicach 10-13s. W międzyczasie wymieniłem tylko 3 gruchy. MkII 2,1td 1996.
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 25, 2009, 10:05:37 »
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu
KLIK

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 25, 2009, 10:43:31 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu


No nie wiem czy bez problemu. Jakiś czas temu było na liście dyskusyjnej na temat regeneracji dystrybutora prze tego człowieka. Owszem zawór nie ciekł, ale też nie działał prawidłowo. Dozował siłe hamowania nieprecyzyjnie i coś taś tam jeszcze było nie tak (nie pamiętam dokładnie).
I z tego co sobie przypominam to jednemu klubowiczowi rozleciał się w czasie jazdy autem :-(
Nie wiem jak ten klient radzi sobie z regulatorami, ale ja bym nie ryzykował
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 25, 2009, 12:04:03 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu
KLIK

KOlego, zanim zaczniesz cokolwiek naprawiac czy wymieniac sprawdx powroty przeceików z elementów o których ci tu piszem. Moja rada: zacznij od sprawdzenia powrotów zaworów HA i zaworu hamulcowego. Jak to zrobic i w jakich warunkach dopuszczalne jest kapanie pisano na tym forum wielokrotnie.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 26, 2009, 07:54:44 »
OK sprawdziłem wkońcu powroty wg znanego schematu.
Tylko nie wiedziałem które tak naprawde mam sprawdzić.
Nr. 3 i 4-sucho, nr 5-kapie intensywnie(2 krople na sekundę), nr 6-leje się jak z cebra przy uginaniu zawieszenia.
Nie wiem które jeszcze mam sprawdzić ewentualnie.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Piotr M Kuć

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford Mondeo Mk4 2007 2.3 Duratec-HE 160KM automat AWF-21 sedan; było kilka XM, Volvo 940, Merc W124
  • Zainteresowania: komputery, programowanie, auta
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 04, 2009, 15:22:07 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Mały update:
Wygląda na to że u mnie może kończyć się regulator ciśnienia,
znalazłem gościa który podobno regeneruje tą część bez problemu
KLIK


Nie wiem czy o tym samym rozmawiamy, ale jeśli ten gościu regeneruje dystrybutor hamulcowy (to co jest pod pedałem hamulca od drugiej strony grodzi), to moim zdaniem nie warto bo chyba za nie więcej niż stówkę ekstra masz nowy zawór od zoraka.
PMK
Pozdrawiam Piotrek Kuć

Ford Mondeo Mk4 2007 2.3 Duratec-HE 160KM automat AWF-21 sedan - Nowy Lepszy Parch
http://kuciak.net/auto/Ford/Mondeo/2012-03-25/

Moja była flotylla
http://kuciak.net/auto/

Offline Piotr M Kuć

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford Mondeo Mk4 2007 2.3 Duratec-HE 160KM automat AWF-21 sedan; było kilka XM, Volvo 940, Merc W124
  • Zainteresowania: komputery, programowanie, auta
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Konżektor-co ile powinien cyknąć?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 04, 2009, 15:35:25 »
Cytuj

lukasz godula napisał:
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Czyli czas postoju na światłach wystarczy? tzn. 30-60 sec.
Czy ewentualnie lejące zawory HA maja wpływ na komfort?

Opadanie po hamowaniu przy dojeździe do świateł to norma i wynika z konstrukcji zawiasu. Trzeba się nauczyc odpuszczać hample tak aby tylny zawias mógł sie wypoziomować.


Karolowi chyba nie chodziło o te zwykłe opadanie tyłu przy hamowaniu i podnoszeniu się po odpuszczeniu hampli. Ja też mam taką przypadłość, że czasami podczas długiego postoju na hamulcu potrafi całkiem opaść tył. Wtedy odpuszczenie hamulca nie powoduje od razu podniesienia się tyłu, jak to ma miejsce przy zwykłym obniżeniu w wyniku zahamowania. Wręcz przeciwnie, po odpuszczeniu potrafi wtedy jeszcze kapką się opuścić i dopiero po pewnej chwil tył wraca do swojego normalnego poziomu. Jak pisałem zdarza się to rzadko, a mechanicy kazali mi się tym nie przejmować.
PMK
Pozdrawiam Piotrek Kuć

Ford Mondeo Mk4 2007 2.3 Duratec-HE 160KM automat AWF-21 sedan - Nowy Lepszy Parch
http://kuciak.net/auto/Ford/Mondeo/2012-03-25/

Moja była flotylla
http://kuciak.net/auto/