Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] sprzęgło  (Przeczytany 592 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
[MkII] sprzęgło
« dnia: Listopad 05, 2009, 17:04:39 »
Witam , mam taki problem , sprzęgło bardzo ciężko mi chodzi i wysprzęgla dopiero po wciśnięciu do samej podłogi , mam tak od kupna samochodu rok temu, wcześniej się tym nie przejmowałem , myślałem że te typy tak mają , aż do momentu jak nie przejechałem się autem kolegi (ten sam typ i silnik ) , i jeszcze jeden objaw się pojawił mianowicie przy zimnym silniku i ruszniu z miejsca czasami słychać dziwny gwizd , czy ktoś wie czy sprzęgło jak chwyta dopiero przy samej podłodze tzn że już powoli zbliża się wymiana , proszę wszystkich o poradę Pozdrawiam

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 151
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2009, 17:53:17 »
Ciekawa przy jakim przebiegu masz takie objawy , ale do rzeczy
jak ja kupiłem swoją cytrynkę już przy jeździe próbnej wydawało mi się że pedał sprzęgła  dość ciężko chodzi ale i ja pomyślałem ten typ tak ma .Wsiadłem potem do swojej  xsarki i miód leciutko jak w masełko. Ale kupiłem w serwisie przed kupnem serwisant nic nie mówił że za ciężko chodzi i tak jeździłem .Po jakiś 10tyś
najpierw terkotanie i zmiana głośności po wciśnięciu sprzęgła .
Podczas jazdy raz pedał został przy podłodze podniosłem go stopą i potem spoko .Wizyta u mechanika zaraz po powrocie z trasy przy 125 tyś diagnoza sprzęgło a na pewno łożysko dociskowe .
Po rozebraniu łożysko rozsypane słoneczko wytarte a powodem ciężkiej pracy sprzęgła a dokładnie łożyska dociskowego [łożysko w rozsypce] było zatarcie łożyska na tulejce prowadzącej była starta jedną stroną prawie na wylot zestaw sprzęgła Valeo +widełki i wymiana 1250 pln .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2009, 18:26:40 »
Przebieg 115tyś km , dziękuje za odpowiedz , mi narazie pedał nie został w podłodze, ale czytałem że sprzęgło jak się kończy to wysoko chwyta

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 151
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2009, 18:53:59 »
Wiesz u mnie sprzęgło sopko jeszcze by pochodziło bo tarcza było gruba i docisk idealnie gładki ,łożysko się rozsypało a wcześniej na pewno się zablokowało i wytarło słoneczko do połowy,wiec tylko została wymiana całości.Co do wysokości  brania to brało
normalnie .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Krzysztof Waleron

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9 TDI 1999, Xantia 2,0 HDI 2001, Xara Picasso 20HDI 2002 poległ, C5 kombi 2.2HDI biturbo z 2007, C6 2.2HDI z 2006
  • Zainteresowania: ogród, podróże,
Odp: [MkII] sprzęgło + dwumasa
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2018, 10:27:04 »
Odświeżam temat z zapytaniem


jaki silnik w aucie i po jakim przebiegu wymienialiście sprzęgło i dwumasę tak da statystyki


u mnie w 2.2HDI biturbo nastąpiło to po 203 tyś.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v 2szt./C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2018, 14:32:52 »
Mój 2.0 16v benzyna ma 215tys.km i sprzęgło jest fabryczne

Offline Damian Prysak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Komputery, muzyka, astronomia
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2018, 17:25:04 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2018, 12:37:02 wysłana przez Damian Prysak »

Offline Robert Ciupek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Okolice Chrzanowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2004 2,0 benzyna, Peugeot 106 2000
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2018, 08:51:38 »
2,0 16v 2004 fl przy 212 tys rozsypał się docisk i wymieniony komplet. Jak szwed jeździł, to nie wiem (178 kkm), ale ja mam 40 km do pracy z czego połowa przez Kraków i raz jadę 45 minut, a raz 1,5 godz ;D

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2018, 09:25:52 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


U mnie to samo ...sprzegło OK ... łożysko poszło w drobny mak.
Przebieg 172 000.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 96r
jest C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 799
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2018, 09:27:31 »
Ja ma 250 tyś i jeszcze jest oryginalne

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v 2szt./C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2018, 13:34:12 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


U mnie to samo ...sprzegło OK ... łożysko poszło w drobny mak.
Przebieg 172 000.


Jakie mieliście objawy kończacego się łożyska?

Offline Roman Kłosiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 170
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; C5 2,0 HDI mkII; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #11 dnia: Wczoraj o 10:21:36 »
ja jak wymieniałem dwumasę przy 240tm to sprzęgło było prawie idealne. Po stanie wyglądało że mogło by spokojnie drugie tyle przelecieć ale kupiłem kpl więc wymieniłem całość.
Jak sprzęgło ciężko chodzi to spróbuj nasmarować tulejkę prowadzącą łożysko oporowe. Operacja na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut; C5 2,0 HDI mkII;  BX 1,6 ....były Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r