Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] sprzęgło  (Przeczytany 2963 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
[MkII] sprzęgło
« dnia: Listopad 05, 2009, 17:04:39 »
Witam , mam taki problem , sprzęgło bardzo ciężko mi chodzi i wysprzęgla dopiero po wciśnięciu do samej podłogi , mam tak od kupna samochodu rok temu, wcześniej się tym nie przejmowałem , myślałem że te typy tak mają , aż do momentu jak nie przejechałem się autem kolegi (ten sam typ i silnik ) , i jeszcze jeden objaw się pojawił mianowicie przy zimnym silniku i ruszniu z miejsca czasami słychać dziwny gwizd , czy ktoś wie czy sprzęgło jak chwyta dopiero przy samej podłodze tzn że już powoli zbliża się wymiana , proszę wszystkich o poradę Pozdrawiam

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2009, 17:53:17 »
Ciekawa przy jakim przebiegu masz takie objawy , ale do rzeczy
jak ja kupiłem swoją cytrynkę już przy jeździe próbnej wydawało mi się że pedał sprzęgła  dość ciężko chodzi ale i ja pomyślałem ten typ tak ma .Wsiadłem potem do swojej  xsarki i miód leciutko jak w masełko. Ale kupiłem w serwisie przed kupnem serwisant nic nie mówił że za ciężko chodzi i tak jeździłem .Po jakiś 10tyś
najpierw terkotanie i zmiana głośności po wciśnięciu sprzęgła .
Podczas jazdy raz pedał został przy podłodze podniosłem go stopą i potem spoko .Wizyta u mechanika zaraz po powrocie z trasy przy 125 tyś diagnoza sprzęgło a na pewno łożysko dociskowe .
Po rozebraniu łożysko rozsypane słoneczko wytarte a powodem ciężkiej pracy sprzęgła a dokładnie łożyska dociskowego [łożysko w rozsypce] było zatarcie łożyska na tulejce prowadzącej była starta jedną stroną prawie na wylot zestaw sprzęgła Valeo +widełki i wymiana 1250 pln .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2009, 18:26:40 »
Przebieg 115tyś km , dziękuje za odpowiedz , mi narazie pedał nie został w podłodze, ale czytałem że sprzęgło jak się kończy to wysoko chwyta

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2009, 18:53:59 »
Wiesz u mnie sprzęgło sopko jeszcze by pochodziło bo tarcza było gruba i docisk idealnie gładki ,łożysko się rozsypało a wcześniej na pewno się zablokowało i wytarło słoneczko do połowy,wiec tylko została wymiana całości.Co do wysokości  brania to brało
normalnie .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Krzysztof Waleron

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9 TDI 1999, Xantia 2,0 HDI 2001, Xara Picasso 20HDI 2002 poległ, C5 kombi 2.2HDI biturbo z 2007, C6 2.2HDI z 2006
  • Zainteresowania: ogród, podróże,
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MkII] sprzęgło + dwumasa
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2018, 10:27:04 »
Odświeżam temat z zapytaniem


jaki silnik w aucie i po jakim przebiegu wymienialiście sprzęgło i dwumasę tak da statystyki


u mnie w 2.2HDI biturbo nastąpiło to po 203 tyś.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2018, 14:32:52 »
Mój 2.0 16v benzyna ma 215tys.km i sprzęgło jest fabryczne

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2018, 17:25:04 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2018, 12:37:02 wysłana przez Damian Prysak »

Offline Robert Ciupek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Okolice Chrzanowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2004 2,0 benzyna, Honda Jazz 1,4
  • Miejscowość: Okolice Chrzanowa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2018, 08:51:38 »
2,0 16v 2004 fl przy 212 tys rozsypał się docisk i wymieniony komplet. Jak szwed jeździł, to nie wiem (178 kkm), ale ja mam 40 km do pracy z czego połowa przez Kraków i raz jadę 45 minut, a raz 1,5 godz ;D

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2018, 09:25:52 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


U mnie to samo ...sprzegło OK ... łożysko poszło w drobny mak.
Przebieg 172 000.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2018, 13:34:12 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


U mnie to samo ...sprzegło OK ... łożysko poszło w drobny mak.
Przebieg 172 000.


Jakie mieliście objawy kończacego się łożyska?

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2018, 10:21:36 »
ja jak wymieniałem dwumasę przy 240tm to sprzęgło było prawie idealne. Po stanie wyglądało że mogło by spokojnie drugie tyle przelecieć ale kupiłem kpl więc wymieniłem całość.
Jak sprzęgło ciężko chodzi to spróbuj nasmarować tulejkę prowadzącą łożysko oporowe. Operacja na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2018, 12:49:21 »
Przebieg 115tyś km , dziękuje za odpowiedz , mi narazie pedał nie został w podłodze, ale czytałem że sprzęgło jak się kończy to wysoko chwyta
Ciekawa przy jakim przebiegu masz takie objawy , ale do rzeczy
jak ja kupiłem swoją cytrynkę już przy jeździe próbnej wydawało mi się że pedał sprzęgła  dość ciężko chodzi ale i ja pomyślałem ten typ tak ma .Wsiadłem potem do swojej  xsarki i miód leciutko jak w masełko. Ale kupiłem w serwisie przed kupnem serwisant nic nie mówił że za ciężko chodzi i tak jeździłem .Po jakiś 10tyś
najpierw terkotanie i zmiana głośności po wciśnięciu sprzęgła .
Podczas jazdy raz pedał został przy podłodze podniosłem go stopą i potem spoko .Wizyta u mechanika zaraz po powrocie z trasy przy 125 tyś diagnoza sprzęgło a na pewno łożysko dociskowe .
Po rozebraniu łożysko rozsypane słoneczko wytarte a powodem ciężkiej pracy sprzęgła a dokładnie łożyska dociskowego [łożysko w rozsypce] było zatarcie łożyska na tulejce prowadzącej była starta jedną stroną prawie na wylot zestaw sprzęgła Valeo +widełki i wymiana 1250 pln .
Miałem to samo ....przebieg 266 kkm.Mój mechanik zrobił to trochę taniej.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 16, 2018, 10:58:32 »
Ja w Mk2 EW10A wymieniałem przy ok. 198kkm. Przebieg niby potwierdzony śladami w ASO i kompie. Mechanik twierdził, że było fabryczne.

A, co ważne, kończyło się łożysko oporowe, sprzęgło jeszcze było OK.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


U mnie to samo ...sprzegło OK ... łożysko poszło w drobny mak.
Przebieg 172 000.


Jakie mieliście objawy kończacego się łożyska?

Co ciekawe, mnie padajace sprzeglo dopadlo na wjezdzie do Warszawy.
Zaczelo sie od tego ze troche ciezej chodzil pedał.
Podem, będąc w tunelu slyszalem chrobotanie i tarcie metalu, a po wcisnieciu sprzegla robilo sie ciszej.

Gdy dojechalem do domu, od chwili uslyszenia tych objawow do wjechania do garazu , przejechalem okolo 35-40km.
W poniedzialek mialem odstawic auto do mechanika - nie udalo mi sie dojechac na kołach - nie dało rady wrzucic biegu.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 19, 2018, 21:13:16 »
U mnie też pojawiło się chrobotanie metaliczne i takie drganie/mrowienie pedału sprzęgła, ale to chyba się działo na wciśniętym sprzęgle. Poza tym żadnych innych objawów. Nie chodziło ciężko. Pojawilo się w ciągu jednego kursu przez miasto. Jak czekałem chwilę na żonę pod sklepem, to zadzwoniłem do mechanika i opisałem problem - diagnoza od razu, że łożysko oporowe. Ile mogę pojeździć? Usłyszałem, że może 10km, może 100km. Super, bo zebrałem akurat kaskę na rozrząd. :/
Generalnie przed zakupem dokładnie sprawdzałem pracę sprzęgła i brzmiało tak samo cicho wciśnięte, jak puszczone. Wszystko chodziło ładnie, aż tu trach. W ciągu paru chwil jazdy zaczęło rzęzić. I to się pogarszało z minuty na minutę.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Waleron

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9 TDI 1999, Xantia 2,0 HDI 2001, Xara Picasso 20HDI 2002 poległ, C5 kombi 2.2HDI biturbo z 2007, C6 2.2HDI z 2006
  • Zainteresowania: ogród, podróże,
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 23, 2018, 15:27:11 »
OK Damian


ale jaki przebieg auta przy tym? brak informacji.


KW

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 23, 2018, 21:14:18 »
OK Damian


ale jaki przebieg auta przy tym? brak informacji.


KW
Eee... Krzysiu, pisałem parę postów wyżej. Bodajże 198 tysięcy, ta okolica. Musiałbym spojrzeć w książeczkę samochodu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Damian Biernacik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V 2005r.
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, Snooker.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 27, 2018, 17:22:54 »
U mnie 270kkm i skrzypi podczas wciskania zarowno na włączonym i wyłączonym silniku.
I nie jest to pedał sprzęgła;) dźwięk wydobywa sie spod tego tłoka obudowanego gumowa harmonijka, albo gdzies wyzej. Dodatkowo delikatne pulsowanie pedału na wciśniętym sprzegle. Poza tym nie ślizga sie, nie hałasuje ani przy wciskaniu ani bez.
Na co sie szykowac?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MkII] sprzęgło
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 27, 2018, 20:21:22 »
Zapewne docisk i łożysko.
U mnie ktoś już zmieniał. Przebieg niby standardowy dla auta z zagranicy... Ale jakoś w to średnio wieżę. Inna sprawa że wychodziło by że się zgadza jak patrzę jak wam się sprzęgło kończy.