Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.  (Przeczytany 5595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
[MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« dnia: Listopad 15, 2009, 16:49:21 »
Drodzy klubowicze, zmagam się z taką dolegliwością. W zakresie mniej więcej 1800 - 2100  obr.  i TYLKO w tym zakresie dają się odczuć wibracje. Zarówno na postoju jak i podczas jazdy i w takiej samej sile. Bardziej są zauważalne podczas jazdy bo wtedy prędkość obrotowa dłużej utrzymuje sie w tym właśnie zakresie. Przy okazji wibracji nie ma żadnych odgłosów, stuków itp. Co więcej wibracje przy stałych obrotach charakteryzują sie regularną zmiennością ----++++----++++----++++ ( gdzie + to wibracja a - jej brak).

WIbracje w momencie występowania dczuwalne są  na całym samochodzie ale mam wrażenie jakby epicentrum było gdzieś podemną.

Nie mogę zloklizować źródła tych drgań a potrafią być upierdliwe:(  Dodam jeszcze, że czasem są silniejsze, czasem mniej... no i ten zakres obrotów.
Macie jakieś propozycje??
Floating on ;)

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2009, 17:43:17 »
Mam to samo tyle że, ja mam 2.0 HDi. W lutym br. miałem koniec gwarancji i złosiłem te wibracje jako usterkę. Po odbiorze samochodu miałem wrażenie że, wibracje minęły ale po paru dniach jak pojechałem w trasę ponownie je poczułem i tak mam do dzisiaj. Zbierałem się wiele razy by znaleźść żródło chałasu powstającego od tych wibracji ale do dzisiaj się za to nie zabrałem, podejrzewam że, hałas powoduje jakiś luźny element nadwozia lub żle zamocowany kabel (kiedyś miałem peugeota 406 ale z silnikiem benzynowym i też miałem taki dziwny chałas, serwis stwierdził że, to była żle zamocowana wiązka kabli). Tę wibrację w citroenie uznałem, że ten "typ tak ma". Ostatnio przed pierszym listopada zaczęło mi coś mocno stukać z tyłu samochodu, pojechałem do serwisu. Serwis orzekł że, to są chyba wybite łożyska tylnych wachaczy (32kkm) i zapisali samochód na naprawę po pierwszym listopada. Ja musiałem jechać na groby w Polskę i w związku z tym poszukałem kanału by stwierdzić jak duże są te luzy na wachaczach, lużów żadnych nie było. Okazało się że, te stuki to klapa bagażnika, dolne mocowanie klapy przesunęłem około 2mm w dół i mam już ciszę nie licząc wibracji przy 2000 obr/min.

Offline Marcin Cebula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi x2, Berlingo 1.6 HDi
  • Zainteresowania: airsoft :)
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2009, 18:31:56 »
Miałem podobny problem, gdy wlałem za dużo oleju do silnika. Jak nadmiar się roztarł/spalił to wróciło do normy. Więc może coś w tym kierunku.
C-Elysee 1.6 VTi 2015
C-Elysee 1.6 VTi 2016
Berlingo 1.6 HDi 2016
---------------------------------------
C5 1.8i LPG 2003 185 tys. km
Xsara 1.8i 8v 1999 148 tys. km
ZX 1.9D 1995 216 tys. km
C5 2.0 HDi 2004 238 tys. km
C5 2.0i 2001 220 tys.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2009, 22:41:01 »
Witam,być może to jest objaw kończącego się sprzęgła lub też koła dwumasowego(ono jest właśnie odpowiedzialne za redukcję drgań i wibracji),powiedz jeszcze czy te wibracje następują w tym przedziale obrotów czy utrzymują się jeszcze powyżej tych obrotów? Podaj jeszcze przebieg i w którym momencie sprzęgło Ci łapie czy od podlogi czy tez prawie przy końcu,to będzie łatwiej zdiagnozować czy to akurat to.Pozdrawiam

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2009, 10:08:59 »
Janku nie wiem czy luźny kabel bądź jakiś plastik jest w stanie powodować takie wibracje - przynajmniej u mnie.

Marcinie, olej silnikowy czy jest go mniej czy poziom max - objawy są te same:(

Grzegorzu, mam automat więc koła dwumasowego, a tym samym sprzęgła jako takiego, nie mam. Wibracje utrzymują się tylko i wyłącznie w tym przedziale, nie ma ich ani powyżej ani poniżęj tego zakresu:(

Wygląda na to, że pojawia się to wtedy gdy silnik osiąga max. moment obrotowy, wtedy też załącza się turbo,  tyle, że silnik poza tymi wibracjami pracuje normalnie.
Floating on ;)

Offline Roman Zapadka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kozliny
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Miejscowość: Kozliny
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2009, 10:19:21 »
Witam wibracje moze wywoływac zużyty konwektor czyli sprzegło w automacie

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2009, 10:37:49 »
konwerter był regenerowany całkiem niedawno na okoliczność innej usterki, może czegoś tam nie wymienili, nie wiem. Czytałem, żę są tam też jakies elementy tłumiące drgania. tylko czy nie były by one odczuwalne w pełnym zakresie obrotów albo przy dużym obciążeniu?
W mom przypadku obciążenie nie ma żadnego znaczenia.
I do tego ta cykliczność wibracji - mniej- więcej-mniej -więcej-mniej-więcej:(
Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2010, 09:33:03 »
Po ponad 2 latach upierdliwych wibracji wreszcie się ich pozbyłem. Winna była poduszka pod skrzynią biegów.. Wyglądała jak nowa a mimo wszystko nie tłumiła wibracji.
Obecnie cieżko mi się przyzwyczaić do jazdy bez "tarki":)
Szkoda tylko, że trzeba było aż tyle czasu by rozwiązać ten problem.
Floating on ;)

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2010, 13:18:51 »
Napisz proszę, jaki koszt był związany z wymianą tej poduszki? Mnie chyba czeka to samo.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2010, 15:22:04 »
poduszka kosztowała mnie 230 zł co do wymiany to nie wiem dokładnie bo robocizna rozkładała się jeszcze na inne rzeczy.
Floating on ;)

Offline Paweł Perczyński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2010, 09:47:32 »
Cytuj

Marcin Połomski napisał:
Janku nie wiem czy luźny kabel bądź jakiś plastik jest w stanie powodować takie wibracje - przynajmniej u mnie.

Marcinie, olej silnikowy czy jest go mniej czy poziom max - objawy są te same:(

Grzegorzu, mam automat więc koła dwumasowego, a tym samym sprzęgła jako takiego, nie mam. Wibracje utrzymują się tylko i wyłącznie w tym przedziale, nie ma ich ani powyżej ani poniżęj tego zakresu:(

Wygląda na to, że pojawia się to wtedy gdy silnik osiąga max. moment obrotowy, wtedy też załącza się turbo,  tyle, że silnik poza tymi wibracjami pracuje normalnie.




Jeżeli chodzi o to koło dwumasowe to może chodzić o koło pasowe z alternatora, które jest ze sprzęgiełkiem i to ono może wprowadzać również dodatkowe wibracje na silniku.
Ja miałem właśnie taką przygodę z tym ustrojstwem. Co prawda w silniku 1,6 HDI, ale kompletnie kółko mi się rozleciało na alternatorze. Po wymianie na nowe, wibracje znikły, lub znacznie zmalały (nie mam porównania do tego jak powinno to wyglądać, ponieważ jestem nowym użytkownikiem Cytrynki i nie kupiłem jej nowej).

Tak w ogóle mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie.
Czy ktoś może wie jaka powinna być długość paska wielorowkowego dla silnika 1,6HDI?

Offline Michał Michalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 2,2 HDI automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2010, 22:25:09 »
[mk I 2,2 hdi, aut.] A ja mam problem z innymi wibracjami. Otóż na niskich obrotach, jak stoję, drży mi auto, najbardziej jest to odczuwalne na kierownicy, nawet widać jak "lata". Wymieniłem jedną z poduszek silnika i mechanik namówił mnie jeszcze na koło pasowe alternatora  (droga sprawa...). Niestety po tej naprawie nie odczułem żadnej poprawy. I co dalej robić? Wymieniać kolejne poduszki silnika czy po prostu tak już ma być?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2010, 14:13:05 »
Cytuj

Michał Michalski napisał:
[mk I 2,2 hdi, aut.] A ja mam problem z innymi wibracjami. Otóż na niskich obrotach, jak stoję, drży mi auto, najbardziej jest to odczuwalne na kierownicy, nawet widać jak "lata". Wymieniłem jedną z poduszek silnika i mechanik namówił mnie jeszcze na koło pasowe alternatora  (droga sprawa...). Niestety po tej naprawie nie odczułem żadnej poprawy. I co dalej robić? Wymieniać kolejne poduszki silnika czy po prostu tak już ma być?


Ja przed wymianą tej poduszki pod skrzynią biegów też miałem takie wibracje na kierownicy podczas postoju i tez, tak jak piszesz, widziałem jak "lata" ale w porównaniu to opisywanych wyżej wibracji był to pikuś więc nawet o tym nie pisałem.
Floating on ;)

Offline Michał Michalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 2,2 HDI automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 11, 2010, 13:24:20 »
Dzięki za odp. Ale jak już wymieniłeś tą poduszkę to nie masz takich objawów? Jest kompletnie cicho i przyjemnie w środku? I jeśli możesz zdradzić jaki jest koszt tej poduszki? Bo mój mechanik mówił że ta poduszka jest w dobrym stanie (tak jak w twoim przypadku) i nie trzeba jej wymieniac.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 11, 2010, 14:32:48 »
Cytuj

Michał Michalski napisał:
Dzięki za odp. Ale jak już wymieniłeś tą poduszkę to nie masz takich objawów? Jest kompletnie cicho i przyjemnie w środku? I jeśli możesz zdradzić jaki jest koszt tej poduszki? Bo mój mechanik mówił że ta poduszka jest w dobrym stanie (tak jak w twoim przypadku) i nie trzeba jej wymieniac.


Tak, w srodku jest przyjemnie jak nigdy dotąd chociaz i tak jak zniknęło jedno to zaraz gdzies coś innego zwraca moją uwagę. Kierownica już mi sie nie telepie na postoju. WIdzę , że też masz automat, u mnie przy dojeżdzaniu np do  światel gdy hamowałem i spadała prędkość obrotowa silnika to telepanie kierownicy potegowalo sie, teraz tego nie ma.
Nie chce Cie wprowadzać w błąd i mówic , tak na 100% jak wymienisz poduszkę to wibracje znikną, ale w moim przypadku tak wlasnie sie stalo chociaz tak jak pisalem wyzej, moja glowna dolegliwoscia byla "tarka" przy 2000 obr.
Cena poduszki tam gdzie robiłęm to 230 zł chociaz myslę ze mozna kupic taniej. Poducha ma charakterystyczną zieloną kopułkę.
Floating on ;)

Offline Michał Michalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk I 2,2 HDI automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 11, 2010, 18:13:08 »
OK. To chyba zaryzykuję i w ciemno wymienię poduszkę skrzyni. Tym bardziej, że też odczuwam lekką "tarkę" w trakcie jazdy tak przy ok. 100-110 kmh. Dam znać po naprawie. A przy okazji skoro mamy ten sam silnik w automacie, mógłbyś się pochwalić ile ci pali? U mnie w mieście w korkach 12-13 litrów bierze, na trasie "udało" mi się zejść do 9. Wydaje mi się to troche za dużo...

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [MKI] Wibracje w zakresie około 2000 obr.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2010, 10:07:11 »
9,8-10 obecnie w mieście, zimą do 11:( W ostatniej trasie spalił 7,5 a mój życiowy rekord to 6,4 - nigdy nie powtórzony.
Na ogół jak grzeję autostradą to wychodzi lekko ponad 8. Tak już palą nasze wieloryby, wiele było wątków o tym.
Floating on ;)