Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault  (Przeczytany 2047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcin ppp

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive 3,0 V6
[Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault
« dnia: Grudzień 10, 2009, 13:32:43 »
Posiadam C5 V6 z 2003r (ok 50000 przebiegu). Zatrzymałem się na światłach i silnik zaczął nie równo pracować, wyskoczyły komunikaty antipollution fault  oraz catalityng converter fault‎ . Po wyłaczeniu silnika komunikaty zostały a silnik zaczął normalnie chodzić. Myślałem że to przez paliwo(95 Orlen). Dolałem 25l 100okt. Komunikaty znikly, Na drugi dzień ponownie to samo. Czytałem że może to byc wina cewki, tylko dlaczego po ponownym odpaleniu silnik pracuje dobrzę, Czy komputer diagnostyczny pokaże co powoduje ten błąd?
Była Xsara coupe 1,9d, jest C5 V6 Exclusive

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Odp: [Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2009, 13:50:21 »
na sam poczatek diagnostyka,a na przyszłosc polecam tankowac 98

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2009, 13:53:46 »
Cytuj

marcin les napisał:
Posiadam C5 V6 z 2003r (ok 50000 przebiegu). Zatrzymałem się na światłach i silnik zaczął nie równo pracować, wyskoczyły komunikaty antipollution fault  oraz catalityng converter fault‎ . Po wyłaczeniu silnika komunikaty zostały a silnik zaczął normalnie chodzić. Myślałem że to przez paliwo(95 Orlen). Dolałem 25l 100okt. Komunikaty znikly, Na drugi dzień ponownie to samo. Czytałem że może to byc wina cewki, tylko dlaczego po ponownym odpaleniu silnik pracuje dobrzę, Czy komputer diagnostyczny pokaże co powoduje ten błąd?


Wszelkie znaki wskazują na to, że to któraś z cewek lub cewki. Najpierw zapala się Antipollution Fault, a potem Catalitic Converter Fault, bo po prostu wtryskiwacz leje paliwem w cylinder i ono wali na katalizator niespalone. Ale może być też inna przypadłość, jaka mi się trafiła. Po prostu rozjechały mi się mapy wtrysku i objawy były podobne. Wizyta w ASO i wgranie nowych map rozwiązało problem.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline marcin ppp

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive 3,0 V6
Odp: [Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2009, 14:42:34 »
Jestem po diagnostyce, komputer pokazał cewka na 4 cylindrze. Niestety dojście do tego cylindra jest dosc ciezkie, orienntuję się ktoś jak ją wymienić bez zbędnego rozbierania auta.
Była Xsara coupe 1,9d, jest C5 V6 Exclusive

ameno

  • Gość
Odp: [Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2009, 21:08:41 »
Po pierwsze nie zgadzam się z Grześkiem
Cytuj
Najpierw zapala się Antipollution Fault, a potem Catalitic Converter Faul, bo po prostu wtryskiwacz leje paliwem w cylinder i ono wali na katalizator niespalone.

Faktycznie wygląda to trochę inaczej
komputer wykrywa przerwy lub brak zapłonu i w tym momencie wyłącza wtryskiwacz właśnie dlatego aby nie doszło do uszkodzenia katalizatora. Niepracujący cylinder pompuje powietrze i dlatego jest komunikat "Catalitic Converter Fault" (sprawdzone na podłączonym kompie gazu [stag-300] z podglądem czasu wtrysku).
Co do zdjęcia kolektora, nie jest to takie trudne.
Zdejmujemy osłonę, wyjmujemy filtr powietrza z obudową i rurą dolotową, odpinamy przewody i rury podciśnieniowe od przepustnicy i kolektora, odkręcamy 7 śrubek mocujących kolektor, unosimy lekko do góry i przesuwamy w prawo.
Cewki są jak ma dłoni.
pozdro.

Offline marcin ppp

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive 3,0 V6
Odp: [Mk1] dziwne zachowanie silnika antipollution fault
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2009, 23:07:28 »
Cytuj

Co do zdjęcia kolektora, nie jest to takie trudne.
Zdejmujemy osłonę, wyjmujemy filtr powietrza z obudową i rurą dolotową, odpinamy przewody i rury podciśnieniowe od przepustnicy i kolektora, odkręcamy 7 śrubek mocujących kolektor, unosimy lekko do góry i przesuwamy w prawo.
Cewki są jak ma dłoni.
pozdro.

Dla mnie  to i tak czarna magia, może jest ktoś z Poznania co by mi pomógł to zrobić?
Była Xsara coupe 1,9d, jest C5 V6 Exclusive